/fotboll/osk/forum/974.aspx/fotboll/osk/forum/974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Eyravallen Örebro
2015-08-16 02:38
@Minatankar:

Hahah vet precis vem du är, du verkar tro att du är någon slagskämpe tvärtom du är bara löjlig med det beteendet.
Eyravallen Örebro
2015-08-16 02:36
Så sjukligt bitter. Sluta älta skiten Karl, du har sagt massa saker som inte stämmer heller.
Du verkar så sjukt nöjd bara att få rätt? Bara du får rätt och ÖSK åker ut och du får vara viktig framför alla är du nöjd.
Höj dig
Örebro ÖSK-Karl
2015-08-16 02:16
Hatar att skriva vad vad det jag sa, men lutar mig emot axeln på Aspen. Pemo, hur var det tongångarna gick på dig säg runt 2010. Örebro skulle aldrig nå SHl, exakt så skrev du. Var är du nu, var är du nu? Det har varit en underbart firande (med rätta) av Örebro i nästan en vecka. Men vi var ju ett gäng, jag, Aspen och några till vartåt det barkade då. Fick reda på ikväll att det är minst två års kö för att få en loge på Ishockeyn. Fast jag är gammal och uppvuxen med tre sporter via min far, Bandy var hans favorit (jag såg aldrig när det blev mål!!!) Ishockey, jo det var kul ibland. Fotbollen var hans favorit, jag kan minnas varför, minns t.o.m flaskan som kastades och träffade Kumelstedt. Ishockeyn med Des Moroney blev i spetsen för mig som grabb. Ja, så växte jag upp, själv har jag bara nått div 3 i fotboll och snäppet värre i ishockey. Någon undrade varför inte Örebro likt Gävle kan ha två i eliten, för mig är frågan enkel, ingen av de två städerna har underlag nog, absolut inte Gävle. Om man satsar på Guld. Örebro är en vinterstad, hur många bryr sig om bandy? Jag vidhåller det jag skrivit sedan minst 2010. Det största guldet i Örebro kommer ishockeyn att vinna. Synd bara att namnet inte heter ÖSK. Eller vad säger vår siare Pemo som sa att Örebro aldrig skulle nå SHL? Du verkar vara vårt svar på Kotten? Dagens match var skrämmande illa, men att sätta in en målvakt som aldrig vunnit en match gör ju inte saken bättre, eller hur den välbetalde tränaren?
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-16 01:06
"ÖSK ser i mina ögon betydligt bättre ut som lag än många andra lag i botten av tabellen. De mötte nu inte en motståndare som pressade dem hårt, så deras försvarsspel sattes inte på prov. Men anfallsspelet är anmärkningsvärt tandlöst. Det skulle antagligen räcka att någon av deras anfallare får litet flyt, eller ännu hellre om Kamara kommer till spel, för att ÖSK inte ska behöva riskera nedflyttning."

Citerat från Sundsvallsredaktionens matchreferat.

Usch vad trött man som Örebroare börjar bli på denna "sanning". Alla dessa "OM" som man själv är med och bidrar till. "Om bara målvakterna kunde göra några idioträddningar då och då samt i övrigt vara stabila flera matcher i rad". "Om bara försvaret kunde agera mer resolut". " Om bara mittfältet kunde spela lite rakare, lite mindre förutsägbart och inte tappa boll på fel ställen". "Om bara anfallet kunde vara lite effektivare och träffa mål lite oftare". "Om bara Alec och gänget kunde göra rätt byten". Osv osv.

Ska vi avrunda med; "om bara HBK torskar på måndag och vi tar Häcken hemma samt åker ner och slår svaga HBK så..."?!
2015-08-16 00:48
Glad; Ingen seger med Rinne men två med Jansson är fakta. Jag föredrar också Jansson som förstaval men jag har varit inne på det tidigare. Han har släppt mål lite då och då i år en målvakt av hans kaliber ska ta. Med tanke på det och att han enligt min uppfattning inte var positivt utmärkande i någon av de båda föregående matcherna så var det dags att ge Rinne chansen på nytt. Faktum är att jag missade DIF, enda missade matchen för i år tragiskt nog då stämningen sägs varit på topp på arenan. Har dock sett höjdpunkter i efterhand och jag får ge dig att han där gör en jätteräddning. Möjligen årets bästa. Däremot har han inte nått upp till den jämna höga nivå jag vill se. Samtidigt är jag medveten om att det gäller en rad spelare i ÖSK, kanske samtliga. Men som du är inne på vi kan inte alltid vara överens om vilka elva som ska starta i varje enskild match. Och det är verkligen helt OK för mig! På återhörande!
Örebro Glad
2015-08-15 23:49
@Bäst när det gäller
1Ösk har inte vunnit i AS med Rinne i mål, o de e fakta, men varför jag föredrar Jansson är att JAG tycker han är bättre på alla punkter i sitt målvaktspel.

2 Att säga att Jansson "bleknat och toppat med 2 skitmatcher" är ju helt befängt (TYCKERJAG är väl bäst att skiva) Såg du DIF matchen hemma? Där gör Oscar bla en fantastisk räddning, flera fina utboxningar o håller rent så gått det går,var det då han började "blekna och sedan toppade med 2 skitmatcher"? 1an mot Peking är nog Janssons men i övrigt chanslös (TYCKER JAG)
Vi tycker olika o de e ju ok, i allefall för mig, är det ok för dig??
Nu blir det kväller
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-08-15 23:38
Om/ när (välj själv) Örebro ersätts av Östersund i Allsvenskan så skulle jag önska att ledning/styrelse för ÖSK tar intryck av den inställning som ÖFK har. Nämligen att man måste sikta högst och arbeta dag och natt på att få in sponsorer. Ökad omsättning - ökade intäkter är vägen upp igen! Naturligtvis kommer omsättningen sjunka mellan 2015-2016 men på lite längre sikt... Frågan är då bara om ÖSK klarar av att övertyga företagaren om att Du vill förknippas med oss?!
AIK mzuri sana
2015-08-15 23:29
Om ett par omgångar kan guldchansen vara borta, vi kan ju maximalt nå 43 poäng, om jag räknat rätt. Men än är det väl inte för sent.

Kämpa ÖSK kämpa !!!
2015-08-15 22:51
@Glad:

1) Du ifrågasatte lämpligheten i att spela den orutinerade Rinne och jag kan inte se att en mer rutinerad målvakt gjort någon skillnad idag.
2) Jag har aldrig påstått att Jansson får ta på sig samtliga nio mål i de matcherna utan endast sagt att han inte varit bra i dessa båda matcher.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-08-15 22:25
Efter dagens match har jag otroligt svårt att förstå om Nordin startar nästa gång.
Örebro Glad
2015-08-15 22:11
@Bäst när det gäller
1 Hade jag fel?
2 Om du lastar Jansson för målen mot IFK o Peking, då förstår vi alla du skojjar med oss:) trevlig kväll på dig lustigkurre
2015-08-15 22:01
@Glad:

Det är nu jag ska säga "som gammal målvakt anser jag...". Seriöst så tycker jag väl ingen av våra målvakter kommit upp i nivå i år, liksom resten av laget. Vem som står är väl en smaksak men två saker viker jag inte ifrån:
1) Att det är rätt trist att du dagen innan en mycket viktig match antyder att det "går aldrig" att kamma hem tre poäng mot Sundsvall så länge en orutinerad Rinne står och
2) Att Rinne har förtjänat att få spela efter att Jansson gradvis bleknat och toppat med två riktiga skitmatcher mot Änglarna och Peking.

För övrigt tycker jag allt för många poliser är paritet med Kling och Klang men det är en annan femma det. Förbannat synd man eventuellt kvalificerat sig till den skaran genom att kräva att Herr Glad nyanserar sina åsikter men man måste ju få ha fel någon enstaka gång.
Örebro Glad
2015-08-15 21:19
Tänk att man ser saken så olika, tyckte Rinne såg ängslig ut, (var på plats)men de spelar ingen roll vem som står i år, ser ni inte att försvaret är ett såll, tycker ändå Jansson har en helt annan nivå och bör stå, men som vanligt får jag väl inte uttrycka mig för "poliserna" här inne :) go kväll på er
Örebro Pedretti
2015-08-15 21:14
Eloge till de supportrar uppe i Sundsvall som tog tag i Axén, undrar om någon här på forumet var med där uppe som skulle vilja berätta vad som sades i detta samtal.
2015-08-15 21:04
@Minatankar:

En nyans bättre kan jag ge dig men Nordin presterar ju om vi ska se till hans högsta nivå som om han har handbromsen i fortfarande efter åren på Kamratgården. Jag vill se mer helt enkelt!

Rinne får däremot gärna fortsätta ges förtroende, enig med dig där!
Örebro Kex&Skor
2015-08-15 21:01
Axén ut nu eller vad tror ni?
Örebro flesklepp
2015-08-15 20:59
Det här spelåret är ett mysterium. Jag och många med mig hade stora förväntningar inför Allsvenskan. Vi var tillsammans med MFF Sveriges bästa lag under sista tredjedelen förra året, vi gjorde succé i Atlantic cup och Svenska cupen under försäsongen. Vi var ändå rätt sansade och insåg att vårt lag ned den tunna trupp vi hade var känslig för skador och avstängningar. Samtidigt tänkte vi att "kanske, kanske kan vi få en säsong lik den 1994 där vi kan gå runt på få spelare och bli riktigt, riktigt samkörda.... Kanske är topp tre inte omöjligt då".
Hade jag innan Allsvenskan körde igång fått berättat för mig att "efter tjugo omgångar kommer vi att ha tretton poäng, endast två segrar och ha 14-38 i målskillnad" så hade jag självklart tänkt att denne person väldigt grovt "skämtade aprilo" med mig.
Rätt underligt också att det fortfarande inte är helt kört (om inte både HBK och FFF skulle vinna på måndag, för då vete fasen). Det borde det egentligen redan vara.
Benny Böckling
2015-08-15 20:58
@Minatankar:

Haha ja du. Har glömt hur många gånger du tackat för dig och sagt att du ska sluta skriva här. Då är vi två då.

Men nu gör jag nog ett uppehåll här till er allas besvikelse. Vad gäller ÖSK är det bara ett stort jävla mörker som existerar nu så att koppla bort Sportklubben ett tag framöver gör mig nog bara gott.

Snart börjar hockeyn:)
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:48
@Benny Böckling:

Attan vad månaderna går fort fram. För en liten stund sedan tackade du för dig och skrev att du skulle komma tillbaka i vinter.
Örebro Glad
2015-08-15 20:48
Vilken tur att Rinne stod idag
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:47
@Bäst när det gäller:

Jag skiter totalt i om jag retar människor för att jag framför mina åsikter. Får läsa så mycket av andras så jag förbehåller mig rätten att skriva det jag tycker. För övrigt har jag inte haft anledning att knappt skriva något positivt alls om Nordin i år eftersom han i flertalet matcher spelat dåligt.

Jag kan dock se på en spelare, ungefär som en del kan se på hästar, om de är lite piggar i benen och tanken än tidigare. Jag skrev inte att han lyft spelet eller kommit i närheten av sin högsta kapacitet. Jag skrev bara att jag såg en nyans piggare spel i honom och därför hoppades att formkurvan vänt eftersom Nordin alltid varit som bäst under höstarna.

Tycker för övrigt att Rinne ger ett förtroendeingivande intryck på mig. Det handlar också om små nyanser i kroppsspråket.
2015-08-15 20:46
Förstår att ilska och frustration dominerar just nu, känner själv precis likadant inför faktumet att allt nu talar för att ÖSK inte spelar allsvensk fotboll nästa år och kanske inte för ett bra tag framöver. Samtidigt tycker jag, tråkigt tänker säkert en del, att man även i frustrationens stund måste bara nyanserad. Jag väljer att se det så här, håll med eller tyck annorlunda friheten är total. - Den individuella skickligheten i ÖSK 2015 är för svag. - Vi har för få karaktärsspelare, med det åsyftas spelare som tar tag i saker och ting och kan förändra dödlägen. Kan vara en Hagge-typ men kan ännu hellre vara en kreatör som drar sin gubbe, vinner sin duell i respektive straffområde osv. - Tyvärr så degraderar vi oss likt 2007(?) till följd av bristande kapital även om omständigheterna då var andra. - Alec och Kjäll kanske inte är världselit på tränarsidan men även större ämnen hade kunnat misslyckats med detta lag. Så jag säger tack till Allsvenskan här och nu - inte av bitterhet - utan logik och konstaterar att om vi mot all förmodan lyckas hänga kvar via ett kval mot typ Degerfors så beror det inte på ÖSK:s fantastiska avslutning utan mer sannolikt på två andra impotenta lag i årets löjligt dela allsvenska om vi ser till bottenlagen. Vem vet, 20 p kanske räcker för kval i år.
Örebro Gentile
2015-08-15 20:44
problemet är att vi spelar statiskt o förutsägbart även när vi har ett större bollinnehav, funkade i superettan under PO när kvaliteen i vår trupp vida översteg de flesta konkurrenterna, nu duger det inte! på med vinnarskallarna vill se kamikaze i straffområdet, stenhårda djävla inlägg i knähöjd,tåfjuttar i nättaket från trängda lägen , brutna näsor, trasiga menisker, vad fan som helst bara vi slipper Brunkarettan så får vi bygga nytt å bygga bakifrån såsom gammal hävd säger, ska man komma till EYRAVALLEN å ta poäng ska det göra MYCKET ont! back to basic!!
Örebro Aspen.
2015-08-15 20:44
Det verkar som att spelarna inte tror det dom ska göra. Man blir helt plötsligt rädda när man är en man mer och måste ta över.
Axén tror jag saknar spelarnas öra.
Nu finns det inte många saker man kan göra, tiden och matcherna har runnit oss ur händerna. Låt Kjäll ta över det operativa, det är värt ett försök.
Benny Böckling
2015-08-15 20:34
@Minatankar:

Ja och solen sken ju också som sagt...:)
Nästan en eloge till dig för att du överhuvudtaget pallar att skriva ett sådant inlägg efter ännu en hemsk ÖSK match.
2015-08-15 20:31
@Minatankar:

Jag gillar som bekant Nordin men kan inte riktigt hålla med dig denna gång. Tycker Astrit står för all kreativitet i beslutsfattandet i första halvlek. Nordin påverkas positivt av Astrits agerande det ser jag men han förmår fortfarande inte lyfta tycker jag. Fortfarande är det en millisekunds eftertanke innan passningen slås, eller beslutet att ta bollen framåt osv. Nordin är den typen av spelare som skulle klara sig bäst på plan om samtliga spelare tvingades bära ögonbindlar men när alla är fullt seende då måste han våga lita på sina styrkor och låta spelintelligensen och passningsfoten tala inte eftertanken. Så tyvärr även idag ser jag för mycket försiktighet - orsaken därtill förstår jag - i Nordin för att jag ska säga att humlan lyfte.

Men du kanske bara ville testa förmågan att reta upp några forumnemesis som inte kan se Nordins förtjänster:)
Örebro Bastard on Parade
2015-08-15 20:30
ÖSK hade totalt 2 avslut på mål. Bägge avsluten på mål inträffade innan Sundsvall fick sin utvisning. ÖSK spelade alltså med en man mer i drygt 35 minuter utan att lyckas få ett endaste avslut på mål.

Vi har förvisso en svag spelartrupp, men så dåliga är de inte att de inte ska lyckas få ett avslut på mål med en man mer så länge. Jag hoppas att Axén lämnar självmant, för styrelsen har sett till så att de inte har råd att sparka honom.
AIK mzuri sana
2015-08-15 20:21
Pedretti, precis, jag gillar låga hårda inlägg, med boll alltså.
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:19
Jag tycker för min del att ÖSK höll upp spelet bra i första halvlek, då bl a Astrit gjorde flera bra insatser. Förhoppningsvis har formsvackan för Nordin vänt. Han var piggare idag än tidigare. Vidare tycker jag att Martin Broberg hade flera bra inlägg.
Örebro Nicka i ribban
2015-08-15 20:05
Senaste gången vi ramlade ur högsta serien gjordes en nystart där det satsas på lokala spelare.

Skulle vi ramla ur nu igen kanske man kan ta nästa steg och släppa fram talanger som Lundberg, Lipovac, Ring och Ekstrand Hamrén? Det är ett måste för att ekonomin ska gå runt.
Annons: