/fotboll/osk/forum/9732.aspx/fotboll/osk/forum/9732.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-03-29 10:40
jappel//Skulle inte förvåna mig om det är ett annat svenskt lag...
Örebro jappel
2006-03-29 10:39
Ämne: Aspen//Då är frågan:....
En annan fråga är vilket det andra intresserade laget skulle kunna vara. Fast oavsett vilket borde vi kunna signa den gode Ian redan idag kanske! Låter mumma.
Örebro Mittåt
2006-03-29 10:13
ÖSKs svar på Fabregas?

Kevin fortsätter att ha en fot med i spelet då Sverige gör mål.

Axel Johansson gjorde 1-2 fint efter bra förarbete av Kevin Walker och Mattias Andersson.

James inbytt redan i den 41:a minuten.
Örebro Mittåt
2006-03-29 09:45
Mackan// Enligt dagens NA så har Jeffs kontrakt fram till och med oktober månad.
Örebro jappel
2006-03-29 09:18
Kul att det rör på sig i Jeffsaffären. Lutar nog mest åt Joth:s förslag pengamässigt. trots att jag gärna ser honom i ÖSK bör vi inte slänga iväg för stora pengar.
Örebro joth
2006-03-29 09:11
ara//Det där kallar jag straffspark... vart ska vi prova Herish då? Högerback? ;-)

Aspen//Med tanke på att Jeffs kontrakt går ut, så kan det nog inte vara så stora summor till klubben, däremot så kanske en signing fee i form av blöjor med mera vore på sin plats, precis som du säger.

500.000:- till klubben + 500.000:- singing fee är mittförslag.

Tyvärr har väl agentfirman S3 Sports nu lyckats trissat upp priset på Jeffs med tanke på att dom påstod sig representera honom.

Mackan// Med andra ord, så är Jeffs i dagens läge viktigare än en anfallare?
Forward ara
2006-03-29 09:01
Jag håller inte med Walker längre, herish ska inte spela som mittfältare och det har han bevisat under de två senaste matcherna.
Örebro Aspen
2006-03-29 08:33
Jeffs verkar vara en spelare med ett sort engagemang och offensiva intressen. Detta innerbär 2 mille + lön + fria blöjor.
Örebro joth
2006-03-29 08:13
Aspen//Då är frågan: Vad är Jeffs värd?

Jag tycker att Jeffs har varit ett av dom piggaste provspelen på länge. Ska vi kasta upp lite pengar någon gång skulle vi nog göra det nu.
Örebro Aspen
2006-03-29 07:18
Ur dagens NA:
ÖSK har fått konkurrens om Jeffs.
Fredag är deadline för engelsmannen Ian Jeffs eventuella övergång till Örebro SK. Förhandlingar pågår mellan ÖSK och Jeffs isländska klubb IBV Vestmannaeyjar, men ännu är inte partena överens.
- Min ambition är att lösa det är, säger ÖSK:s förhandlare Gustav Melin. Den 31 mars stängs transfer fönstret för den här gången. 23 årige Jeffs har kontrakt med IBV Vestmannaeyjar till och med oktober. Han måste alltså lösas från kontraktet. Vi diskuterar direkt med klubben men det är en bit kvar. Vi står lite för långt ifrån varandra ekonomiskt och dessutom är ytterligare en klubb inblandad, säger Gustav Melin.
- Tror du att ni löser det här? Det får vi se, svarar Melin.
Bra jobbat NA, vi har längtat efter någon typ av info.
Örebro jappel
2006-03-29 01:05
Är det bara jag som är i den här tidszonen??
Nåja ses imorgon då alla ÖSK fanzzz
Örebro jappel
2006-03-29 00:42
Vilken resa Rennes gjort i den franska ligan!
På de senaste sex omgångarna har de gått från plats 15 till plats 5!!!!!!!! hur är det möjligt??? koolt, rock 'n roll det ultimata beviset för att man ALDRIG ska ge upp!
Örebro jappel
2006-03-29 00:01
och kan samtidigt konstatera att klockan i servern på Svenskafans webhotell går minst 25 sekunder fel :-)

Örebro jappel
2006-03-29 00:00
Om ingen trycker in midnattsinlägget får väl jag göra det..
Äntligen matchdags igen!!! hoppas att vi får svar på våra vem spelar var och varför frågor i dagen match.
Hoppas att någon ÖSK:are finns där för att nicka in detta!! :-)
Örebro jappel
2006-03-28 23:51
Om fotboll avgjordes av flest antal inlägg på Svenskafans så hade vi vunnit idag tätt följda av peking därefter götet, landslaget, mifif och gnaget...inte illa pinkat av ÖSK och SE :-)
Örebro jappel
2006-03-28 23:44
Om det var imponerande takt på nyhetspubliceringen klockan 2215 idag så är den än mer imponerande nu...visserligen nästan bara en hänvisning till officiella...men jag antar att det till viss del är samma skribenter på båda sidorna. En underbart kul kväll att få veta lite mer om hur våra nyförvärv ser på tillvaron så här långt i Örebro SK!
Örebro jappel
2006-03-28 23:41
kubanen_90//
Vi möter Mariehamn den 8:e april på BA så det är bara till att boka in!
Örebro jappel
2006-03-28 23:40
kubanen_90//
JA du har antagligen rätt.... bäst att undvika sådana tveksamheter. Om jeffs nu ska spela för ÖSK kommer jag kräva ett filmat underskrivet dokument av LåL som styrker att vi får använda oss av honom!
Örebro kubanen_90
2006-03-28 23:35
Jappel// Nja Tomtefar spiller säkert kaffe på faxen när han ser att allt är klart! Sen säger han men vi fick ju inte paprerna. ÖSK blir degladerade av tomtarna till div1 plus flera miljoner i böter!
Örebro kubanen_90
2006-03-28 23:32
När möter vi Mariehamn? Hur många ska åka till Skåne? KROSSA BOIS!!!!
Örebro jappel
2006-03-28 22:47
Aj då...
Fast tomtarna har ju inte koll på något annat så det kanske räcker med att säga att vi faktiskt skickade in dessa papper låååångt innan deadline.
Finns ju inte en janne att dom hittar pappret ändå om det skulle behövas :-)

Fast det lär räcka med ett fax ju...det är gjort på två minuter så det räcker med att de börjar skicka över papprena tvåminuter i tolv den 31:a
:-)
Örebro Mittåt
2006-03-28 22:37
jappel// Om jag kommer ihåg rätt så har Jeffs ett kontrakt som räcker detta år ut. Visserligen är det tre dagar kvar men det räcker inte att komma överens med Jeffs och hans klubb. Pappren skall inte till Tomteförbundet också. Och jag antar att det inkluderar papper även från de isländska tomtarna.
Örebro jappel
2006-03-28 22:36
Grymmt bra fart på Svartvittredaktionen ikväll!!! Är ni säkra på att ni behöver fler skribenter???jag hinner knappt med att läsa det ni presterar idag ju ;o)
Örebro jappel
2006-03-28 22:35
Om affären gått i stöpet så finns det ju såklart inte längre någon anledning att hålla tyst om det. Så jag förutsätter att vi via officiella får veta samma dag som Jeffs antingen skrivit på för ÖSK eller valt/tvingats att avvakta.
Örebro *Korpen*
2006-03-28 22:29
jappel//

Det kan ju vara tyst för att affären har skitit sig ;)

Tror faktiskt att Jeffs skulle kunna bli en viktig del av laget fast jag har aldrig sett människan.. Jag liter på ÖSK-Live!
Örebro jappel
2006-03-28 21:48
Mittåt //
Vi har ju tre hela dagar på oss att ordna till det med Jeffs.
Jag gillar faktiskt att det är tyst om affären i alla fall. Då har den ju inte gått i stöpet än!
Vet vi för övrigt hur långt kontrakt Jeffs sitter på?
Att få med frugan från Island till Örebro borde ju inte vara så svårt. I värsta fall får han väl bjuda med svärmor som barnpassare :-)
Örebro jappel
2006-03-28 21:47
Mittåt //
Vi har ju tre hela dagar på oss att ordna till det med Jeffs.
Jag gillar faktiskt att det är tyst om affären i alla fall. Då har den ju inte gått i stöpet än!
Vet vi för övrigt hur långt kontrakt Jeffs sitter på?
Att få med frugan från Island till Örte
Örebro Mittåt
2006-03-28 21:45
jappel// I det avseendet har man ju i alla fall lyckats bra med Herish. Å andra sidan känns det väldigt hattigt med Sebastian. Det verkar som om tränarduon inte har hittat någon bra plats för honom än. 4-2-3-1 heter lösningen på det problemet. Det passar ju bra eftersom vi i alla fall knappt har några anfallare.

Jag hoppas verkligen att det fixar sig med Jeffs, men det finns väl inte så mycket som tyder på det på för tillfället.
Örebro jappel
2006-03-28 21:44
att det drar ut på tiden har kanske med uttalandet som Kentaro gav om att de inte på något sätt tänkte låta tv4 sända allsvenskan. Då tappade de ju den enda part som på riktigt allvar kunde konkurera med SVT. Klart som bara den att SVT sänker sitt bud efter det...eller i alla fall vägrar höja ett enda öre till...
Örebro jappel
2006-03-28 21:40
för övrigt tycker jag att man ska ändra så lite som möjligt inför varje ny träningsmatch, just för att ge de spelare som man testar på någon position bästa /mest verklighetsnära läge som möjligt. Sedan är det kanske lite svårt att få till i verkligheten. Men jag tycker att man bör sträva efter det.
Annons: