/fotboll/osk/forum/9730.aspx/fotboll/osk/forum/9730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-03-29 17:41
Mackan//
Det där är orättvist, jag skulle behöva avgå 14.30, med bil, och då bara sakta in lite vid alla dessa fartkameror.
Logga ut nu och gå, du kan ju bli försenad vid insläppet ;-)
Örebro jappel
2006-03-29 17:39
Självklart är det ordnat..han är inne på sitt andra år som ÖSK:are
I år fick det bli en blandad kompott Silvermedlem och familjemedlemskap. Samma summa som guldmedlem...men jag kommer ju inte att kunna gå på så många matcher att det var värt guld medlemskapet.
Min fru kommer med på samma medlemskap utan att ens veta om det :-)
AIK Saywee
2006-03-29 17:36
jappel//
Men du, medlemskapet är väl redan fixat och lika klockrent som föräldraskapet ;-)
AIK Saywee
2006-03-29 17:34
K8//
Saxat från Kubanerna ...
"Detta innebär att vi inte bara vill titta på fotboll, utan från ståplats leva med i lagets med- och motgångar."
Fast jag vet inte om det kan räknas som ståplats när man står på sittplats?

Klackenkortet, nej jag vet inget om detta, du får nog vänta till joth kommit hem från matchen ...
Örebro jappel
2006-03-29 17:30
Så från och med nu är det full fokus på matchen!!!
Kom igen nu ÖSK ge oss alla de positiva besked som vi önskar!
Örebro jappel
2006-03-29 17:27
Dom hinner han vänja sig resten av dagen. Nu vill jag sitta ostörd vid datorn. Och som tur är kom min fru hem nu!!! inte en sekund för tidigt :-)
Om han sköter sig riktigt bra får han nog se en eller två matcher i slutet av sommaren.
AIK Saywee
2006-03-29 17:12
jappel//
Du har väl inte sövt lillen nu så att du kan surfa runt själv? Han måste vänjas vid de svartvita sidorna med klubbmärke m.m.
Örebro K8
2006-03-29 17:09
Många som undrar över klackenkortet och klackens placering. Joth, vet du något?
Örebro jappel
2006-03-29 17:09
härligt...det verkar som att ÖSK-Live kommer bli välbesökt idag.
Antar att en helt del Siriusare letar sig dit också efter reklamen i deras inför artikel.
AIK Saywee
2006-03-29 17:00
Mackan, mittåt, m.fl//
Nej nu måste ni snart lämna forumet, packa ihop era anteckningsblock, pennor, mobiler, häng på er den snygga halsduken och bege er till Arenan för att hälsa de svartvita eleganterna välkomna till grönbetet ...
AIK Saywee
2006-03-29 16:55
Nu är vi fyra, jag kommer att vara på ett avstånd av 370 km från BA :-(
Örebro kubanen_90
2006-03-29 16:52
Kommer också svika ikväll! :) Så då är vi tre! Kommer man kunna köpa klackenkortet i år också?
AIK Saywee
2006-03-29 16:46
Detta med fördelningen av SvFF´s miljoner. Är det smart att dela ut delar av dessa enligt placeringarna i tabellen? Tänker då närmast på Allsvenskan. Det verkar lite för enkelt och matematiskt.

Kan man inte lägga in andra faktorer kopplade till "Fair play", antalet röda/gula kort och hur fansen/publiken sköter sig?
Men, det blir nog kanske lite komplicerat, men min tanke var lite att gynna det goda!

Eller finns det andra varianter på hur de kunde fördelas, kanske bara till de som har spelbara planer till premiären? Nej, nu retas jag lite, det finns ju regler för sådant, men eftersom de inte verkar tillämpas bör de tas bort, ändras eller så får SvFF förklara vad som förväntas!
Örebro Arx
2006-03-29 16:41
Klas ÖSK//
Nej, det låter ju lite osannolikt. Men man kan ju inte låta bli att leka lite med tanken...

Varför inte ett ÖSK som spelar 4-3-3 för en gångs skull? Äntligen?
AIK Saywee
2006-03-29 16:36
SMHI´s radarsekvenser visar att det blir riskfritt att gå till BA utan paraply ikväll.
Om man bor i Örebro, vill säga ...
... så det är bara att välja om man vill tro på tekniken eller smyga med sig ett paraply.
Örebro Klas ÖSK
2006-03-29 16:31
Arx//
Tror inte ÖSK kommer spela 4-5-1 idag trots skadeproblemen. Att bolla runt med spelsystemet näst sista träningsmatchen tror jag inte blir aktuellt, särskilt inte som Walker i sin kommentar inför matchen talade om att man nu ökat fokus på den egna spelidén och anfallet.
Örebro Arx
2006-03-29 16:24
Sirius spelar 4-3-3. Tänk om ÖSK, inte helt orimligt, satsar på 4-5-1! Märklig match i så fall med tanke på styrkeförhållandena...
Örebro *Korpen*
2006-03-29 16:04
Rätt hyfsad trupp Sirius verkar ha! Jag menar, för att spela division 1...
Örebro K8
2006-03-29 16:00
4-3-3, oj! Ska blir oerhört spännande att se hur Frippe och Reed klarar av det.
AIK Saywee
2006-03-29 15:59
Mittåt//
4-3-3 are they serious?
Örebro Mittåt
2006-03-29 15:51
Från Sirius hemsida.

2006-03-29
Laget mot Örebro SK
Ikväll ställs Sirius mot den förre lagkaptenen Johan Pettersson och hans nya lag, Örebro SK.

Med Linus Smedjegården borta pga knäbekymmer får tränarna möblera om lite i den tänkta startelvan. Det kommer även att genomföras en del byten för att hålla spelare fräscha inför matchen i Svenska Cupen nu på lördag.

Laget

Rytterbro

Palmqvist, Bertwig, Segerström, Pereira

Sall, Johansson, Olsson (off)

Lundin, Kullinger, Lindström

Avbytare: Bylund, Eriksson, Norberg, Palestro, Tourang

Örebro SK har liverapportering av matchen.

4-3-3. Anfall på bred front med andra ord. Jag undrar hur det skall gå?
Örebro jappel
2006-03-29 15:37
K8//
Ja och det är säkert bara du i hela Örebro som sviker....det brukar ju vare en sådär 127000 på matcherna :-)
Örebro K8
2006-03-29 15:26
jappel //

Nu när premiären närmar sig kan man ju inte riskera någonting, gäller ju att vara i toppform när vi ska ner till Landskrona, så ja det blir nog ett stort svek idag. :-)
Örebro jappel
2006-03-29 15:24
Saywee //
Ska vi inte hoppas på att Jansson var i bättre form i långt hår än vad han har visat hittils i kort??.
Han är nog snart tillbaka i gammalt fornstort slag!!
Sedan vet vi väll redan att Jope i alla fall inte är en flopp. Sedan om han blir en dundersucce återstår att se.
AIK Saywee
2006-03-29 15:21
joth//
Tror redan att jag har svaret på en fråga, Fredrik Jansson var bättre med långt hår.

Sedan tror jag att gräset är grönare på BA, men det beror lite på vad man jämför med?

Denna fråga var inte med, men jag är nu alldeles säker på att Lagrell har fått en lampa i huvudet!
Örebro jappel
2006-03-29 15:18
måste nog hålla med Mackan...trots att jag mer än gärna har sälskap på Liven och här ikväll så ska man självklart checka in matchen om det går....men men...träningsmatch mot ett div1 gäng (div2 förra året) avtagande feber...tilltagande regen....vad ska man säga.. har på känn att vi ses här under matchen K8, din lilla kyckling :-)
Örebro K8
2006-03-29 15:07
Mackan //

Hade feber igår, faktiskt! Och regnar gör det, iaf här i norra Örebro ;-)
Örebro K8
2006-03-29 14:39
White zombie //

Nej det tror jag inte, eftersom Adriatic har blivit kinarestaurang.

Jag vet inte om det är klart vilket ställe Kubanerna kommer ha som stamställe i år. I slutet på förra säsongen var det K5 iaf.
Örebro WhItE ZoMbIE
2006-03-29 14:37
Jag ställer frågan igen eftersom ingen än så länge verkar veta.Blir det träff på Adriatic innan hemmamatcherna iår?
Örebro K8
2006-03-29 14:33
Träääälit väder, jag gör nog dig, jappel, sällskap här ikväll. :-)
Annons: