/fotboll/osk/forum/9726.aspx/fotboll/osk/forum/9726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-03-30 14:59
Svenska Cupen//Lottning inför omgång 2 (Där Superettan och Allsvenskan kliver in) sker den 4 april. Matcherna i omgång 2 ska spelas senast den 20 april, det innebär väl att SC matchen helst bör spelas innan SE-premiären....
Örebro *Korpen*
2006-03-30 14:57
Med Jeffs i laget tror jag faktiskt inte at vi behöver en till forward! Seb, Mirza, Jope och Herish borde kunna slåss om platserna!
Örebro Chipset
2006-03-30 14:50
Mittåt/

Helt riktigt! En mycket bra silly season. Tre spelare som förmodligen går rakt in i elvan i 7 av 10 matcher. Bättre det än stor omsättning på bänknötare som förra säsongen.

Dock hade man kunnat önska sig en anfallare till. Med Emra kvar i truppen hade jag direkt tippat avancemang till allsvenskan för ÖSK. Nu tror jag på toppen utan att precisera placering. Men men, en ny anfallare i sommar verkar ju redan nu uppskriven på önskelistan.
Örebro Citizen
2006-03-30 14:47
Korpen// 100% klar ä han..... ;)
Örebro *Korpen*
2006-03-30 14:44
Är Jeffs helt 100 % klar? Vill fan inte göra en AIK...
Örebro kubanen_90
2006-03-30 14:43
Jag fick inget svar förut. Kan man köpa klackenkortet i år också? Jeff kommer bli en viktig spelare!
Örebro Citizen
2006-03-30 14:39
Jag ä så j***a nöjd med att Jeffs är klar!!!!!!!

"Låt MAD FOR IT blogga svartvitt"
Örebro Ösk-Power
2006-03-30 14:24
Har tyvärr inte hunnit se Jeffs action än, men kan någon beskriva honom ?

Hur är han, Snabb, teknisk?
Örebro jappel
2006-03-30 13:42
Underbart att vi lyckades signa Ian Jeffs, speciellt som det skedde i viss konkurans. Nu går vi in mot premiären som vinnare (i budgivningen i alla fall)

Nu bör det inte vara några problem att välja vem som ska spela på högerkanten till dess PA är frisk igen.
Örebro Arx
2006-03-30 13:35
Klas ÖSK//
Om det är hjälmtvång kan man ju använda de platserna till att bjuda in de drömmande hockeykillarna på studiebesök. ;-)
Örebro Klas ÖSK
2006-03-30 13:31
joth//
Det är en väldigt bra fråga... Noramlt är det ju hjälmtvång på byggarbetsplatser, det brukar inkludera området direkt under bygget också.
Man kan ju hoppas att det inte ska behövas.
Örebro joth
2006-03-30 12:49
Arx//Man har bland annat byggt två fågelholkar på nya läktaren, för radio och statistik/ljud nissarna.

Man har således snott fönstren på ÖSK-Live kuren, som för övrigt ska höjas 1,3 meter för att inte påhängsläktaren ska skymma sikten.

Frågan jag ställer mig: Måste man inte spärra av ett antal rader under bygget?
Örebro Mittåt
2006-03-30 12:43
Arx// Ja, man har börjat. Det står Asplunds lite här och var kring arenan nu.
Örebro Arx
2006-03-30 12:41
joth//
Läste nyheten. Byggstart vecka 11? Är de redan igång?
Örebro joth
2006-03-30 12:35
När det gäller logerna på BA så var det så att för att läktaren skulle färdigställas var ÖSK tvungna att sälja logerna på 6 år, och jag tror det var där det sket sig.... inget företag vill binda sig på så lång tid. 3 år är väl lite mer normalt.

Örebroläktaren har en nyhet om bygget för er som har missat det, se länk.
Örebro worldfarm
2006-03-30 12:24
Welcome Ian! Grymt fint.
Örebro Arx
2006-03-30 12:14
Mittåt//
Ja, det måste vara grymt poppis om man tänker bygga en 250-miljonersarena. Ungefär som om Forward skulle rusta upp Trängen för runt 100-150 miljoner först och sedan sikta på allsvenskan när allt är klart.

Man kan väl lugnt säga att hockeypojkarna har börjat i fel ände.

Klas ÖSK//
Ungefär så. Men enkast av allt är att säga att det är jätteenkelt innan man ens har börjat. :-)
Örebro Mittåt
2006-03-30 12:07
Division 1-hockey vill väl alla titta på.
Örebro Klas ÖSK
2006-03-30 11:59
Arx//
Ja då får hockeyn vara listiga. Det är generellt sett enklare att sälja saker som existerar än saker som inte gör det :-)
Örebro Arx
2006-03-30 11:54
Klas ÖSK//

Fast hockeyn sitter ju i exakt samma sits. Logerna ska säljas innan bygget kommer igång. Och när det begav sig var det aldrig någon som ifrågasatte om BA skulle byggas klart eller inte, det var självklart. Då...
Örebro Klas ÖSK
2006-03-30 11:41
Arx//
Du har poänger i det du skriver men när det gäller loger tror jag faktiskt inte det är så hopplösa att sälja. Det var väl inte brist på företag som ville hyra som gjorde att det inte bidde några loger på BA utan att man inte hade pengar att färdigställa bygget och ingen ville betala hyra för loger som inte fanns (än på länge).
Örebro rokky
2006-03-30 11:33
Låt MAD FOR IT blogga för svartvitt!! Ja: 2 Nej:O
Örebro Arx
2006-03-30 11:33
Apropå NA:s granskning av hockeyn igår: Lite sorgligt att se hur de verkar vara på väg att trampa rakt i samma fälla som ÖSK, med en övertro på vilka intäkter en arena kan generera.

Visserligen innehåller ishallsprojektet fler intäktsmöjligheter än vad ÖSK skulle haft med arenan, men å andra sidan hade ÖSK ett betydligt högre publikunderlag och spelade dessutom i högsta serien. Och inte heller hockeyn har ringt och kollat med stora arrangörer vilka intäkter stora evenemang faktiskt ger, utan snackar bara lite vagt om vilka fantastiska evenemang som kan bli aktuella. Allt känns obehagligt bekant.

Och hur kan en kille som Lars-Inge Eriksson, som ju kommer från ÖSK säga att "fixar ni loger, kan jag sälja dem på en vecka"??? Han, om någon, borde ju veta att det här med att sälja loger inte var så lätt. Det var ju inte direkt någon större rusning efter dem på nya fotbollsläktaren när det var aktuellt.

Människan glömmer snabbt...
Örebro joth
2006-03-30 11:30
Håller med, kanon med Jeffs!

Hoppas att fotbollsutskottet jobbar vidare och till sommarfönstret kan presenterar en anfallare. :-)
Örebro Da_öSk
2006-03-30 11:19
När ska MAD FOR IT! blogga för svartvitt??? Kom igen och ge honom utrymme för tusan på sidan :-)

Röstning för att MAD FOR IT! ska blogga:

Ja: 1
Nej:0
Örebro Rasberg
2006-03-30 11:16
Va skönt ett det är klart med Jeffs! Då får Antonnen den konkurrens som han så mycket behöver. Vi får se hur han reagerar på konkurrensen bara. Antingen blir det jävlaranamma och ett fartfyllt spel eller också så faller han ihop som ett korthus. Hursomhelst! Bra värvning. Jeffs kan sno högermittfältsplatsen.
Örebro Klas ÖSK
2006-03-30 11:01
Nikki Sixx//
Jo, det måste vara något mer som spökat.
Örebro Nikki Sixx
2006-03-30 10:50
Klas ÖSK//
Ok tack! Men verkar det inte lite konstigt att vara borta såpass länge för en maginfluensa?
Örebro Klas ÖSK
2006-03-30 10:45
Nikki Sixx//
Han har dragits med sjukdom. maginfluensa har nämnts har jag för mig.
Örebro Nikki Sixx
2006-03-30 10:44
Någon som har koll på vad det är för fel på Anttonen? Han har väl inte spelat någonting de senaste veckorna?
Annons: