/fotboll/osk/forum/9724.aspx/fotboll/osk/forum/9724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-03-31 14:01
Elitlicensen.

[Han har visst redan förträngt skattefusket i IFK Göteborg].

Elitlicens i fara för tre klubbar (Text-TV)
Allsvenska Öis och superettanklubbarna Falkenberg och Umeå har redovisat minus och riskerar nedflyttning om de inte kan komma upp med en trovärdig handlingsplan till elitlicensnämnden.

-Förra året var det bara Degerfors som redovisade negativt eget kapital, så det är ett litet steg tillbaka, säger elitlicensnämndens ordförande Khennet Tallinger till SVT Sport.

Fler föreningar kan fortfarande drabbas.
-Vi går nu själva igenom föreningarnas årsredovisningar, och då kan det hända att vi inte kommer fram till samma resultat som de själva.
Örebro Mittåt
2006-03-31 13:57
Det verkar väl nästan som om någon annan köpt rättigheterna att direktsända på måndagar, tisdagar, onsdagar, torsdagar, fredagar och söndagar.
Örebro Mittåt
2006-03-31 13:55
Det femåriga avtalet med Kentaro Group innebär att TV4 på lördagarna från början av juli kan sända en mix av herr- och damallsvenskan och Superettan. TV4 kommer även att sända fotbollskvällar både söndagar och måndagar då avtalet inkluderar rättigheter till två fotbollsmagasin, samt alla nyhetsrättigheter till svensk seriefotboll.
Örebro *Korpen*
2006-03-31 13:48
Från tv4.se

"Tv-avtalet för svensk elitfotboll är klart. TV4 har i dag köpt ett paket där herr- och damallsvenskan, svenska cupen och superettan ingår."

Låter som om det blir 4:an...
Örebro *Korpen*
2006-03-31 13:46
Arx//

Det är inte så att 4:an satsar på allt? Tänker närmast på Tv4+ och de andra kanalerna?
Örebro Arx
2006-03-31 13:38
*Korpen*//
Jäpp, och/eller Sport-Expressen. Det är ju de som sänt tidigare och har som profil att visa idrott strax under högsta serierna. Möjligen Viasat, men troligen inte. Helt säkert inte Canal+ eller Kanal 5. Och sedan är det ju inte så många kvar.
Örebro *Korpen*
2006-03-31 13:32
Arx//

Ja, vad händer med Superettan? Har knappt hört ett ord om det men jag skulle tippa på SVT24...
Örebro Arx
2006-03-31 13:27
*Korpen*//
Ja, det var verkligen som fan! Men ärligt, vem bryr sig om nördiga allsvenskan när det finns en så skön serie som SUPERETTAN? Undrar just hur det går med TV-rättigheterna där?

psoari//
Sista stycket betyder förmodligen att han spelat 48 matcher med IBV och gjort 8 mål. Märkligt hur detta konstiga språk faktiskt går att förstå om man tar sig lite tid och läser högt för sig själv.
Örebro *Korpen*
2006-03-31 13:21
Vilken jävla vändning gällande TV-avtalet!!! Var det inte TV4 som absolut inte var aktuella?
Örebro psoari
2006-03-31 12:37
Samkvæmt heimasíðu sænska knattspyrnuliðsins Örebro hefur verið gengið frá félagaskiptum enska miðvallarleikmannsins Ian Jeffs frá ÍBV til Örebro. "Enligt hemsidan fotbollslaget Örebro... "
Kaupverð er ekki gefið upp. "Prisuppgift finns inte..."
Sagt er að fleiri lið hafi blandað sér í baráttuna um kappann en hann hafi valið sænska liðið. "Flera lag har varit inblandade i köpslaget"
Ian Jeffs hefur leikið lykilhlutverk fyrir ÍBV síðustu ár eftir að hann kom frá enska liðinu Crewe. "Ian har varit en nyckelspelare (?) sedan han kom från Crewe"
Hann lék 48 leiki fyrir ÍBV á þremur tímabilum og skoraði í þeim 8 mörk."
""
AIK Saywee
2006-03-31 12:08
Jag är nästan alltid rädd när jag går till ÖSK´s matcher ...
... att de skall förlora eller att någon av våra svartvita eleganter blir skadade eller avstängda ;-)
Örebro Erki
2006-03-31 11:11
apskallen//
sant! Men många, liksom jag orkar nog inte läsa artikeln innan de svarar på frågan ;-)
Örebro apskallen
2006-03-31 11:01
Erki//
Som vanligt när det gäller Aftonbladet så brukar en sådan här undersökning föregås av ett kraftigt vinklat reportaget i stil med:

"Fotbollsvåldet ökade 268% senaste året! Oskyldig man misshandlad av fotbollshuliganer."

Detta påverkar såklart resultatet ganska kraftigt i undersökningarna.
Örebro Erki
2006-03-31 10:43
Intressant omröstning på aftonbladet.se
"Är du rädd när du går på fotboll?"
Ja 25,9 %
Nej 74,1 %

1043 röster

Så farligt är det väl inte med fotboll? Känner sig verkligen så många oroliga när de ser på en match?
Örebro Mittåt
2006-03-31 09:34
Helsingborgs Dagblad tycker till om tomtarna i Svenska Tomteförbundet.

Inte ett ord om dem som betalar de svindyra årskorten

Kan inte säga att jag är förvånad, men det finns anledning att fundera över varför en grupp som utgör en stor del av fundamentet i svensk fotboll osynliggörs.

När Svenska Fotbollförbundet öppnar säsongen med firmafest får supportrarna stå utanför med näsorna tryckta mot fönstret.

I går var Borås värdstad för den så kallade allsvenska upptaktsträffen.

Har varit på fler sådana här tillställningar än vad som måste anses sunt, men det som slog mig var vilka som faktiskt inte var inbjudna. Som vanligt, som alltid.

Är den förste att erkänna att vi på tidningen varit svaga på att lyfta fram supporterfrågor -- förutom när ägghjärnor möts i våldromantikens tecken -- men trots allt har en del hänt på mediaområdet när det gäller lyfta fram läktarkulturen. Hemsidan Svenskafans är bara ett exempel på det.

I klubbar och förbund händer väldigt lite, alternativt ingenting.

Från programinnehållet i går:
Intervjuer med allsvenska tränare, landslagets VM-uppladdning, skämt på buskisnivå samt en paneldebatt om hur svenska klubbar ska överleva europeiska storheter som Cork och Thun. Det två sistnämnda punkterna kanske är sak samma vid närmare eftertanke.

Inte ett ord om det som rör de som betalar svindyra årskort, matchbiljetter, tar extra ledigt från jobb och ser till att rädda ett vansinnigt högt pris på ett tv-avtal genom att bland annat köpa hem Häcken--Gefle för 647 spänn.

Det hade gett goodwill och varit ett viktigt statement från de inblandade i fotbollsfamiljen att inte ständigt stämpla några av de viktigaste medlemmarna som svarta får. Majoriteten av fans är en resurs, är skötsamma och har en enorm passion för spelet och sin klubb.

I England har paraplyorganisationen Supporters Direct växt ut till en viktig motpol till giriga klubbägare och stora och små fotbollspåvar.
I Sverige bjuds inte den största supportercommunityn Svenskafans in till upptaktsträffarna. För när man tillhör det gubbkotteri som styr svensk fotboll är ämnen som VM-biljettbluffar och utveckling av suppoterdemokrati ointressant.
Hur ska låginkomsttagare ha råd att gå på fotboll? Vad innebär nya arenabyggen för framtida prispolitik? Borde supportrar ta plats i styrelser? Ståplats vs sittplats? Logepubliken vs den breda läktarmassan? Närmare till bortamatcher på vardagar?

Det här är bara någa frågeställningar som borde intressera fotbollens främsta företrädare. Återstår att se om någonting av detta tas upp någon gång av någon.

Tillåt mig tvivla så länge inställningen om att fans är kanonfoder åt vändkorsen lever kvar.
Örebro MAD FOR IT!
2006-03-31 08:45
NU börjar det väl bli dags för mej att få börja blogga svartvitt!?
Örebro Mittåt
2006-03-31 08:11
Annars är väl den stora sportnyheten att bandyintressena verkar ha gått segrande ur striden om vad som skall hända med Vinterstadion. Det blir upprustning/utbyggnad av de existerande anläggningarna och man börjar med att byta ut kompressorerna för bandyarenan. Någonting som kommer att gå löst på 12-15 miljoner. Vidare kommer bättre försäljningsmöjligheter att skapas liksom bättre publika ytor. På sikt räknar man med att bandybanan skall få ett tak.

Ishockeyfolket har erbjudits att bygga sin multiarena någon annanstans, men intresset för det verkar att vara obefintligt. Fahlander, Stråth och Obol-mannen tjurar.
Örebro Da_öSk
2006-03-31 08:06
ara//

ha inte så stora förväntningar på kuhi i år... :-)
Örebro apskallen
2006-03-31 08:04
Snacka om skilda världar... Rikard Norling tror på guld för AIK:

"Att tippa något annat är absurt i min värld, säger han."

För mig känns det tvärtom, jag tror att AIK INTE tar guld i år.

"Att tippa något annat är absurt i min värld, säger jag."
Örebro Mittåt
2006-03-31 08:03
NA skriver idag att Jeffs övergång igår blev formellt klar och att övergångshandlingarna är sända till det svenska tomteförbundet.

Melin hoppas att han är i Sverige på tisdag eller senast torsdag. (Går det bara flyg varannan dag från Reykavik?) Han kan möjligen få göra debut redan i träningsmatchen mot IFK Mariehamn på lördag samma vecka.
Örebro bandoo
2006-03-31 07:38
I eftermiddag blir det flyg till England och Norwich för att studera deras fotbollsklubb, och se helgens ligamatch. Jag och ett antal andra sponsorer, Walker och ett par från ÖSK följer med på resan.

Återstår att se om vi har något att lära av dem. Trevlig helg!
Örebro Rasberg
2006-03-30 23:39
Ämne: Äntligen en spelare ....
Jaså det är en tränare vi fått tag i?? Jag som hade höga förhoppningar med han som fotbollspelare. =)
_nightflier_
2006-03-30 23:20
helldandy//
ja det stämmer
Örebro helldandy
2006-03-30 23:11
nightflier: oscar?
_nightflier_
2006-03-30 23:00
helldandy//
jag bor i närkes kil och har spelat i ksk.
var tvungen att sluta i vintras pga knäskada
Örebro *Korpen*
2006-03-30 22:31
Jag vet inte hur Anttonen funkar som högerback, vill inte testa mot BOIS iaf, kanske mot lite sämre lag... Då skulle det kunna vara grymt!
Örebro Mittåt
2006-03-30 22:21
Hela havet stormar.
Att ta ut ÖSKs startelva har plötsligt blivit komplicerat. Man har 12 bitar som skall placeras ut på 11 platser. Den senaste i raden av pusselläggare är Lasse Wirström i sin blogg på NA.

Han placerar Anttonen på högerbacken och Nordback på bänken. Och Fredrik Samuelsson får ingen plats alls.

Jag vet inte om jag kan hålla med om Nordback. Alla lag behöver sin beskärda del av defensiv energi på mittfältet och i dagens ÖSK är det nog bara han som kan stå för denna.
Örebro helldandy
2006-03-30 21:47
-nighflier- :

Jag heter Daniel och brukar husera på vänsterkanten. Vad har du för Kil-kopplingar?
_nightflier_
2006-03-30 21:38
helldandy //

då kanske man får komma och kolla.
vad heter du?
Örebro helldandy
2006-03-30 21:37
-nighflier-

Jimmy stod i mål. Serien börjar den 26 april mot BK Ett Fyra
Annons: