/fotboll/osk/forum/9721.aspx/fotboll/osk/forum/9721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-03-30 10:36
Har Tall-Inger kort minne eller inget alls?
Örebro Ericson
2006-03-30 10:22
Vad skön han är, Tallinger, i sista stycket av artikeln. Jag tror att en hel förening blev drabbad av vad en eller två personer gjorde för ett par år sedan...
Örebro Klas ÖSK
2006-03-30 10:18
Ståhl//
Jag räknar till 4 vänsterfotade igår. Vänsterkanten var en fröjd att se. Om bara Näfver kunde polerat inläggen lite bättre så... Men det kommer. Hans utvecklingskurva lovar väldigt gott.
Örebro Yeah
2006-03-30 10:15
//Joth
Hur ser din startelva ut om du räknar med dagens form och skadeläge?
Vem vill inte ha med en frisk haginge i sin? =)
Örebro Mittåt
2006-03-30 08:12
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med hur årets Silly Season kampanj har slutförts, nu när det verkar som om Jeffs signatur är säkrad. Här har man värvat kvalitetsspelare och skrivit långa kontrakt med dem. Istället för att plocka upp överblivna rester på korttidskontrakt eller lånat in spelare på korttidsbasis. Visserligen behövs det en anfallare också, men med det mittfält som klubben förfogar över skall man kunna klara sig över vårsäsongen utan att det blir någon målmässig kris.
Örebro Aspen
2006-03-30 08:11
Nu är dom tre på högerkanten som delar på två platser. Precis lagom. Speciellt som en kan även spela forward i nödfall.
Örebro Ståhl
2006-03-30 07:47
Dagens fråga:
Hur många vänsterfotade hade ÖSK igår?
Rekord?
Örebro Mittåt
2006-03-30 07:40
Bra med Jeffs. Ytterligare en mittfältare som man inte har någon plats för (med Anttonen kurant). Ett treårskontrakt känns dessutom helt rätt.
Örebro kubanen_90
2006-03-30 07:39
Härligt med Jeff! Bara det inte skiter sig nu.
Örebro Aspen
2006-03-30 07:18
Närmare halv tolv i går natt fick Örebro SK en bekräftelse på att på att lan Jeffs övergång från islåndska IBV Vestmannaeyjar var klar. - Jag fick beskedet via sms.
Det finns fortfarande risk att det faller vid formuleringen av kontrakt, men den risken är liten, sa Gustav Melin i ÖSK:s fotbollsutskott.

Bra jobbat ÖSK !!!

Joth//Jag håller på din startelva
Örebro joth
2006-03-30 06:26
Min premiärelva just nu:
--------PeWe-------
FrSa-PaHa-MaSa-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----JoPo-SeHe-----

;-)

Örebro Yeah
2006-03-30 00:17
Min startelva om det var match imorgon:

weggen
fesam frippe thomas riddez
larsen nobbe seb näver
mirza pettersson
Moi
2006-03-30 00:08
jappel// Sirius har tidigare i år mött tex Väsby United (Suparettan) och vunnit med 2-0. Sandvikens IF (div2)och förlorat med 2-1. Valsta/Syrianska (div1) oavgjort 2-2.
Brage (div2) förlorat med 1-0.
Västerås IK (div2) oavgjort 1-1.
Sylvia (div1) förlorat med 2-1.
Vasalund/Essinge (div1) seger med 1-0.
Sirius har tappat en hel del spelare inför denna säsong (bla P till er och Petter Österberg till Gefle) och fått in en del andra (Olle K och Mattias J från BP, Fredrik P från Östersund) och tyvärr inte spelat med samma manskap i någon match hittills. Ny tränare (Magnus P från Åtvid)och nytt spelsystem har man också fått. Man räknar med att hänga kvar i ettan i år för att sedan satsa mot Superettan nästa år.

Se nu till att P får spela allsvenskt nästa år! :-)

Men er hemsida med liveuppdateringar håller inte allsvensk klass... ;-)
Örebro Mittåt
2006-03-30 00:02
Ser för övrigt att Lasse W tycker ungefär som jag om Sebbe. Jag hade dock inte tjuvtittat, jag lovar.
Djurgården hysen e kung!!
2006-03-30 00:01
hahahhahahahaha

heja ösk heja ösk
Djurgården hysen e kung!!
2006-03-30 00:00
jappel// fattar inte att man kan ha sån kärlek för ett det tråikagaste laget i svensk elitfotboll...men som sagt lycka till...men jag e övertygad om att ni spelar superettan avän nästa år!!!

ni råkade slå ett div 2 lag och nu tror ni att ni e skit duktiga??

ni e inte krävande iafall

Örebro Mittåt
2006-03-29 23:59
Bo-Jo// Sebastian verkar att komma bäst till sin rätt då han får spela på det inre mittfältet. Där är han helt dominerande och han äter bokstavligt upp alla motståndare som kommer inom en 10 meters radie.

Idag fick hans spela på topp och jag tyckte hans tre mål till trots att han inte alls får ut lika mycket av sin kapacitet i den positionen. Svårt att säga dock vad som felas. Kanske går det för fort eller så räcker bollkontrollen inte till. Sedan har han spelat några matcher på vänsterkanten. Där har han inte alls sett speciellt komfortabel ut.

Så egentligen skall han spela på det inre mittfältet att döma av vad han visat hittills. problemet är bara att dessa två platser för tillfället är upptagna av två andra av klubbens giganter - Lars Larsen och Fredrik Nordback som man knappast kommer att flytta på så länge de är kuranta.

Så för tillfället så har klubben hamnat i en något märklig situation. Man har värvat en klasspelare men man har egentligen ingen given plats att placera honom på.
Örebro Mittåt
2006-03-29 23:52
En annan notering från dagens match, som jag inte sett omnämnas, är Näfvers sprinterlopp då Sebbe fick sitt friläge. Där gick det undan. Han var ju nästan ikapp Sebastian innan denne slog i den sista spiken i Siruskistan.
IFK Göteborg Bo-Jo
2006-03-29 23:35
Kul att Zebane tycks att lyckats bra så här långt i ÖSK. Det skulle vara kul att få lite reflektioner om hur han ser ut spelmässigt och inte bara hur många mål han har gjort.
Örebro 1908
2006-03-29 23:26
Hysen-what-ever: Så underbart ironiskt att du klankar ner på en frekvent forumskribent som faktiskt är ÖSK-supporter med tanke på att du som utböling är en av dem som syns oftast här på svartvitt.

Förövrigt, önskar jag att jeffs kontrakteras å det snaraste. Förvisso höjde sig kuhi en aning idag, men det var ändå en högst marginell förbättring.

Heja Näfver! Han kan ju bli hur bra som helst. Trots att han slarvar lite på slutet, som någon mycket riktigt noterade, så tycker jag ändå att han gjorde en fullfjädrad insats.

Önskar att johan kunde ta till vara på sitt skott lite bättre. Ärligt talat, vilket tryck! Är han en sådan kanon eller var det bara tillfälligheter? (En fråga till er som följer träningarna)
Örebro Mittåt
2006-03-29 23:26
Kanon.se i Karlskoga anlägger ett värmländskt perspektiv på matchen (och tremålsskytten).

Nu kanske DIF ångrar sig?

Tre mål av Sebastian Henriksson.
I Örebro SK:s vita tröja.
Nu kanske en och annan i DIF-ledningen suckar...

• Sebastian Henriksson - ännu gladare i ÖSK-tröjan efter tre mål i kväll?

Du kan bakgrunden.
Efter spel i Norge skulle ex-degerforsaren Sebastian Henriksson flytta hem till Sverige och till dessa delar av landet.
Kontakter togs från DIF:s sida men det slutade i att "Seb" skrev ett treårskontrakt med Örebro SK till många degerforsares besvikelse.

Den besvikelsen lär i så fall inte bli mindre en kväll som denna.
ÖSK har i kväll, onsdag, träningsspelat mot division 1-laget Sirus och vunnit med 4-2.

Sebastian Henriksson bildade anfallsduo med Johan Pettersson, som för övrigt gick från Sirius till ÖSK inför den här säsongen.
Det gick riktigt bra.

Fredrik Nordback var visserligen den man som gav ÖSK ledningen med 1- 0 vilket var halvtidsresultatet men sedan kom ett (nästan) äkta hat tric från Sebastian Henrikssons sida.

Han nickade in 2-0 i 47:e minuten, stötte in 3-1 i 70:e sedan ett misslyckat Herish Kuhi-skott blivit en perfekt passning till "Seb" och avslutade sedan med att slå in 4-2 fri med målvakten och med en minut kvar av matchen.

Ett rejält formbesked, med andra ord, från Sebastian Henrikssons sida - och en anledning till åtminstone någon suck här och där i 0586-området?
Örebro jappel
2006-03-29 23:25
Mittåt //
Kul, men kanske inte helt oväntat att Sirius skriver att:
Örebro SK är det bästa lag vi mött hittills i år.

Jag vet visserligen inte vilka lag de mött, men alltid något :-)
Örebro Aspen
2006-03-29 23:25
jappel//DIF är inget storlag. Såg dom på dumburken i båda matcherna mot Lilleström. Inga vinnar takter där (1-4).
Tackar vet jag ÖSK, klara vinnartakter (4-2).
Örebro Mittåt
2006-03-29 23:24
Uppsala Nya Tidning skriver:

Sirius förlorade visserligen borta mot superettanlaget Örebro SK på Behrn Arena med 4-2 (1-0) men det var ändå en nöjd Magnus Pehrsson, tränare i Sirius, som UNT fick tag på via mobiltelefon efter matchen.

— Det var mycket som var bra i matchen. Vi spelade ett högt försvarsspel och gjorde det på ett bra sätt. Första 65-70 minuterna "straffade" vi dem rätt bra på mittfältet, säger Pehrsson.
Efter Örebroledning med 1-0 i paus kunde närkingarna öka på till 2-0 tidigt i den andra innan nye Christoffer Lundin från Nyköping (övergången inte helt klar men Sirius räknar med honom i truppen) kunde spräcka Sirius målnolla med ett skott från högerkanten. Martin Eriksson gjorde Sirius andra mål i matchen (3-2) på ett vinkelskott, mycket likt Lundins mål, med skillnaden att det kom från vänster.
Bäst i Sirius var, trots fyra insläppta mål, mittbacksparet Gustav Segerström och Hjalmar Bertwig.
- Deras klart bästa match ihop, de såg stabila ut, berömmer Magnus Pehrsson.
Örebro jappel
2006-03-29 23:24
En sista liten hälsning till Hysên-pung!!!
Mitt stora intresse och engagemang här kan antagligen även bero på att jag är en genuin Örebro supporter som håller på mitt lag i vått och torrt.
Troligtvis till skillnad mot dig som antagligen inte ens kunde stava till Djurgården för mellan fem och tio år sedan då de pendlade som en jojo mellan SE och AS!! Och nu när det går bra för DIF så härjar du runt på andra mindre lyckligt lottade lags forum och sprider dynga.
Örebro Mittåt
2006-03-29 23:22
Sirius skriver på sin hemsida:

Förlust mot starkt motstånd
Sirius föll borta mot Örebro SK, tippat topplag i Superettan som gått som tåget på försäsongen.

Örebro SK hade på de åtta försäsongsmatcherna innan kvällens möte fem vinster, två oavgjorda och bara en förlust. Målskillnaden? 19-4! Sirius stod alltså inför en riktigt tuff uppgift på Behrn Arenas konstgräs. Extra intressant blev det dessutom då Sirius förre lagkapten och skyttekung, Johan Pettersson, spelade från start. I ÖSK.

Och Sirius kunde som väntat inte stå emot. Slutresultatet skrevs till 4-2 (1-0) i en match där ÖSK förde spelet och hade de klart flesta chanserna. Något annat var heller knappast att vänta. Sirius mål gjordes av Christoffer Lundin (snyggt framspelad av Olle Kullinger) och Martin Eriksson.

Magnus Pehrsson var rätt nöjd trots förlusten:

-Det är lite blandat. Jag har en ganska positiv känsla, men det är ju aldrig bra att släppa in fyra bollar. Men jag tycker ändå vi bitvis lyckas sätta press på ett blivande topplag i Superettan. Örebro SK är det bästa lag vi mött hittills i år. Men vi gjorde ett bra jobb och arbetade hårt tillsammans, precis som vi kommit överens om innan.

Sirius försökte spela med ett högt försvarsspel, vilket inte fungerat särskilt bra de gånger det provats hittills den här säsongen. Men nu börjar det se bättre ut. Hjalmar Bertwig och Gustaf Segerström i mittlåset börjar bli samspelta.

Johan Pettersson, då? Jo, han fick lämna planen mållös. Rytterbro och stolparna var i vägen ikväll. Men en assist till Sebastian Henriksson avslutande 4-2 fick han ändå med sig.
Örebro jappel
2006-03-29 23:11
Hysên-pung!!! //
Kul för övrigt att du ändå tror så pass mycket på oss (medvetet eller undermedvetet) att du säger
"vänta tills ni möter storlagen då kommer du åter bli besviken "
stort!!!! klart att vi möts igen snart.
Vi kanske ses på några matcher i år redan du och jag. ibland händer det faktiskt att jag till och med tittar på DIF
Ska till exempel till erat derby mot AIK...
Örebro jappel
2006-03-29 23:09
Hysên-pung!!! //
Kul att se dig också :-)
om du bemödar dig med att läsa igenom de forum du besudlar med din närvaro så får du säkerligen veta lite mer om deltagarnas livssituation.

Och ja jag skriver mycket här just nu, om du inte har märkt det så är det snart premiär för årets svenska fotbollssäsong.
Men det är ändå endast en bråkdel av min fritid jag spendear här.
Kan ju göra så mycket samtidigt som man följer ett forum med ett halvt öga! Om man sedan undviker att använda pekfingervalsen så tar det inte heller någon tid att skriva ner sina åsikter!
Örebro Aspen
2006-03-29 23:09
Hysên-kung!!!//Du kan väl använda tiden till att förbättra dina hantering av språket.
Vidare försöker vi vara så tråkiga som möjligt för att slippa sådana som Du.
Assyriska Hysên-kung!!!
2006-03-29 23:02
jappel// jag vet inte vad du gör på dagarna men det verkar som att all din fritid går ut på att skriva i detta ointressanta forum.

skaffa dig en brud och sluta tro att ni e ett bra lag. ni må vara bättre än qviding och knappt sirius men vänta tills ni möter storlagen då kommer du åter bli besviken
Annons: