/fotboll/osk/forum/9712.aspx/fotboll/osk/forum/9712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2006-04-03 23:30
ara //

Såg att du fått förslag på en bunt bra nyförvärv av de andra.
Jag kan motvilligt lägga till PFO - både spelmässigt och ekonomiskt en bra värvning.
Forward ara
2006-04-03 23:29
mackan /
du är inte direkt fotbolls expert, och jag pekar inte enbart på dig utan på det flesta här också.

ALVBÅGE håller jag med er om. Men va gjorde han? han lämnade ÖSK för att han visste att hans fotbolls kärriär skulle spolas bort.

Om Larsen, Riddez skulle var så jävla bra som du påstår. Varför har ingen värvat dem för?
Örebro kubanen_90
2006-04-03 23:28
Mackan//
Är inte Haginge från ÖSK Ungdom.
Örebro kubanen_90
2006-04-03 23:20
ara//
Jag kan hålla med dig om att Kuhi får för hård kritik här. Men samtidgt är han ju inte bäst i ÖSK. Håller också med om att ÖSK har gjort många flopp köp. Men jag kom på två bra köp : Alvbåge och Larsen.
Forward ara
2006-04-03 23:11
# brorzan /
ÖSK spelare kommer aldrig stå överst i SE-skytteliga på grund utav alla de omänskliga värvningar ÖSK gör.
Mönster c/o förlåt Munster.

Låt truppen vara för gudskull och spela med de spelarna vi har. Det är inte bra för spelarena vi har nu i klubben eller för klubbens ekonomi om flyktingar ska komma och spela för ÖSK. Det blev ju inte värst mycket bättre när Mönster kom heller.

- Säg mig en BRA värvning ÖSK har gjort på de senaste åren?
svar: INGEN.

Så låt Herish spela anfallare och jag vet att han kan vinna skytteligan, för det har han redan gjort som 19 åring.
Om herish fick välja att ta tillbaka tiden så skulle han välja spela för Djurgården IF istället för ÖSK. För i ÖSK så utvecklas man inte ett dugg, Emra gjorde rätt som fick gå land och stad för att komma till en ny klubb.
Örebro # brorzan
2006-04-03 23:06
ara //

Jag hoppas också att Herish vinner skytteligan. Om jag sen tror på det är en annan sak, men hoppas det gör jag verkligen! Få saker skulle göra mig stoltare än att se ett ÖSK-namn överst i SE-skytteligan!
Forward ara
2006-04-03 22:59
k8 /
Jag skiter totallt i Pettersson.
Nöjd?

Jappel/
Varför ska jag önska honom lycka till, när jag vet att han inte kommer lyckas?
- asså ni har ju värsta hybrisen när en ny spelare kommer till klubben.
Men ÖSK kan inte värva spelare, allt blir bara fjasko det är därför vi ligger där vi ligger just nu.
ÄR grymt arg.

- skärp ER, ingen av er kommer bli fotbolls experter i framtiden så slutsa tro er proffsiga.
Jag har inte en blekaste anning varför ni alla är så jävla irriterade på Herish?.
Varför blir ni så tjuriga när han startar för, skärp er för gudskull...
Man blir så jävla irriterad över att ni ständigt ska trycka ner Herish.
Örebro K8
2006-04-03 22:55
ara //

Har du sett Pettersson spela många gånger?
Örebro jappel
2006-04-03 22:51
ara//
hoppas du har rätt. Vill gärna se honom lyckas.

Men han har mycket att bevisa.
Jag har inte sagt någonting negativt angående HK jag presenterade endast statistik från de försäsongsmatcher som spelats.

Sedan ogillar jag att du sprider galla över våra nyförvärv som alla sanna ÖSK:are bör önska all lycka.
Vänta som sagt med att döma tills du sett spelaren i fråga!
Forward ara
2006-04-03 22:45
driver ni eller?
- Är det inte ni som brukar säga, man har rätt och säga vad man vill?

- ja, varför har jag inte rätt och säga det jag vill.
JAG TYCKER INTE att Pettersson håller för Superettan. Förra året gjorde herish fler poäng än Pettersson under försäsongen.
- Det är ju grymt svårt för herish att göra poäng från bänken eller från mittfältet.

Ni kommer äta upp det ni sagt!
- För det kommer bli herish år i år. Och ni alla kommer avguda honom.

- Jag håller med Emra till 100% att han lämnar ÖSK, som NI håller på. Folk har ju rätt Örebroare är jobbiga och klagar hela tiden.
Därför önskar jag att Herish göra det ovärkliga och vinner skytteligan och sedan lämnar ÖSK!.
Örebro Charlezzz
2006-04-03 22:43
jag är på din sida jappel!
Örebro jappel
2006-04-03 22:29
Ara//
Jag måste få fråga dig...
Varför kan du inte föra en normal trevlig sansad diskusion här på forumet utan att börja klanka ner på alla anfallare utom HK? Nu är vi ju där igen!!!
För allas trevnad här på forumet föreslår jag att du inte nämner honom innan han bevisat att han verkligen är att räkna med i anfallet. D.v.s. börjar prestera mål!
Alla andra kan självklart helt fritt diskutera och skriva precis vad de tycker (ris eller ros) om HK.

Det är som sagt, men det tål att upprepas, oerhört tröttsamt att du ständigt likt en ara upprepar de få fraser du kan!

Möjligt att det bara är jag som tycker såhär. om så är fallet så får jag böja mig för majoriteten, i annat fall tycker jag att du kan göra detsamma.

Edit: Jag diskuterar dock mer än gärna andra ÖSK och fotbollsrelaterade ämnen med dig!!!
Örebro jappel
2006-04-03 22:21
Utöver detta kan nämnas att Mirza mycket väl kan komma att bli något av en målkung i Superettan om han även fortsättningsvis kommer att matchas på topp.
På de 9 matcher han spelat har denne omskolade mittfältare mäktat med 7poäng och är därmed hittils (en match kvar) bäste poängplockare och målskytt, 4mål 3ass!!!
Way to go Mirza!!
Örebro jappel
2006-04-03 22:17
ara//
Lägg ner dom där dumheterna.. du har ju verkat sansad ett tag nu...orkade du inte hålla emot längre eller???

JoPe har ju gjort en strålande inledning på sin väg mot toppen!! Han har ju gjort 6poäng (3mål 3 ass) på sina 10 matcher i ÖSK tröjan!! betydligt bättre än de 3poäng (1mål 2 ass) som Kuhi mäktat med. Jag hoppas verkligen att Kuhi hittar tillbaka till den form som han verkade ha 2004 men det är tveksamt om det kommer att ske. JoPe däremot kommer att gå från klarhet till klarhet. Betänk även att han kom från ett div2 gäng (som visserligen gått upp i div1 men ändå.
Träningsmängden har ökar markant för honom under denna träningsmatchperiod, och han kommer garanterat att bli bättre och bättre vad det lider!
Henriksson och Larsen kommer att komplettera varandra perfekt. Men Larsen kommer att dansa ytterligare minst en sommar nu när han är hel igen, hoppas att han förblir hel också! Henriksson kommar att tillföra trygghet och stabilitet till mittfältet, ett mittfält som för övrigt kommer att bli ruskigt starkt iår om Jeffs visar sig hålla även mot topplagen i SE!
Örebro Erki
2006-04-03 22:04
Ämne: NU längtar men verkl....//ChLi

Jag hoppas att dom inte sänder den så att alla som vill se matchen måste följa med ner till skåne och heja fram våra hjältar ;-)
Örebro # brorzan
2006-04-03 21:39
ara //

Ta det lite lugnt med utdömandet av P. Dels så vet jag inte om du har sett honom med egna ögon, och det är alltid svårt att bedöma en spelare utan att sett själv.
Dels så har tyvärr inte Kuhi visat att han håller för Superettan än heller. Han höll i alla fall inte för Allsvenskan, varken första eller sista säsongen han spelade där.
Örebro jappel
2006-04-03 20:57
Vad är nu detta...förväntade botten mot toppen i två matcher och båda slutar oavgjort. Och återigen visar forna SE lagen att SE är nästan lika bra som AS
IFK-ÖIS 0-0
MFF-BKH 1-1
Nu ser vi till att gå upp i år så att vi kan vara med i toppstriden i AS nästa säsong!! Go ÖSK go!
Forward ara
2006-04-03 20:49
MAD FOR IT!/
Vi ska göra samma sak i år.
Vi låter herish sänka deras drömmar igen...

63 Inbytt Herish Kuhi
65 Mål Herish Kuhi

- Pettersson håller inte för Superettan.
- Henriksson kommer göra Larsens jobb.
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-03 20:30
ara/

ja, det var en fet match.. deras turkiska finne gjorde både 1 och 2-0 innan herish kom in o reducera innan mirza skicka ner dom i SE med en grym frispark!

bajj bajj pekingspark!
Åtvidaberg ChLi
2006-04-03 20:29
NU längtar men verkligen efter Landskronamatchen. Den hoppas jag sänds på svt24 för det är ju tidig seriefinal
Örebro Ösk-Power
2006-04-03 20:17
blogga och blogga, det är nog fel ordval skulle jag vilja påstå.
Blogg betyder dagbok på internet , det är väl det ni "bloggnissar" sysslar med ;)
Forward ara
2006-04-03 20:16
MAD FOR IT!/

IFK Norrköping tog emot Örebro SK 2002...

63 Inbytt Herish Kuhi
65 Mål Herish Kuhi
Örebro jappel
2006-04-03 19:11
Ämne: Det var bättre förr.....
det är ju bara 12 år sedan!! Det där visar ju att det finns genuint intresserade Örebroare i alla fall...var är dessa 1000 nu??
Seså på med matchtröjorna och hoppa in i supporterbussarna! Och viktigast av allt!!! stötta ÖSK på hemmaplan så att motståndarna känner att i ÖSK skulle vi alla spela :-)
Örebro Brus-Nilsson
2006-04-03 19:00
Till Dig som längtar efter fotboll på TV:
TV4 har skrivit ett femårigt avtal med det Svenska Fotbollsförbundet. Avtalet inkluderar 7 allsvenska matcher under 2006 (lördagar) och 14 lördagsmatcher från Allsvenskan per år från 2007-2011.

För CANAL+ har situationen inte förändrats eftersom vi är intresserade av de återstående 168 matcherna per år, inklusive pay-per-view och Veckans Match (veckans mest attraktiva match) . CANAL+ och Kentaro Group har ännu inte nått fram till en lösning men man har självklart som ambition att sända allsvensk fotboll även kommande säsonger.
"Citerat från deras hemsida"
Örebro kubanen_90
2006-04-03 18:52
Ämne: kubanen_90:

probl....
Har aldrig varit inne på glocalnet.
Örebro joth
2006-04-03 18:47
Det var bättre förr... 1000 personer åkte till Landskrona. Se länk.
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-03 18:09
kubanen_90:

problemet är att du är jävla glocalnet kund!

fixa ledigt från lunch då! vilken arbetsgivare skulle inte ge dej ledigt ?
Örebro kubanen_90
2006-04-03 18:09
Ämne: kubanen_90@193.86.64....
Vad menar du med adressen?
Örebro kubanen_90
2006-04-03 18:07
Ämne: kubanen_90@193.86.64....
problemt är att jag slutar kl 16:00.
Örebro jappel
2006-04-03 17:36
chilie //
Då verkar det ju som att sammarbetet med utbildningsföretaget gett resultat redan innan det påbörjats :-)
Annons: