/fotboll/osk/forum/9708.aspx/fotboll/osk/forum/9708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rokky
2006-04-04 18:03
NU ÄR DET VÄL DAGS FÖR MAD FOR IT! ATT FÅ BÖRJA BLOGGA LITE SVARTVITT
Örebro kubanen_90
2006-04-04 18:02
Ämne: Verkligen roligt med....
Var ska vi ha Mirza då?
Örebro kubanen_90
2006-04-04 18:01
Ämne: Är det ingen mer än ....
Jag tror också på J Södra.
AIK Saywee
2006-04-04 17:31
Efter ev. vinst mot Landskrona BOIS ska det väl inte vara omöjligt att knäcka IFK Göteborgs premiärpublik vid vår egen hemmapremiär, d.v.s. de hade 7118 stackare som inte fick se några mål på en usel plan.
Örebro
2006-04-04 17:28
Verkligen roligt med Jeffs i ÖSK - tror mycket på honom!
När vi nu har överskott på mittfältare och sämre tillgång på anfallare, skulle det då inte vara läge att pröva Jeffs på topp? Han verkade båda stark, snabb och ha bra speluppfattning. Laget kanske tjänar på att ha Seb på mittfältet och Johan och Jeffs på topp. Bra inhoppare där framme då skulle Sandro P vara.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-04 17:26
Är det ingen mer än jag som tror att Jönköping blir farliga? De har gjort några bra värvningar och har nykomlingens entusiasm i bagaget.
Åtvidaberg ChLi
2006-04-04 17:21
Det blir de röda tröjorna mot Landskrona va?:P
Örebro jappel
2006-04-04 17:16
Tror på de lag som Mittåt nämner men vill faktiskt flagga för FFF inte bara för att vi spelat jämnt med dem i två matcher utan för att de verkar ha något ganska bra på gång helt enkelt. Fast jag tenderar ofta att ha fel när det kommer till tips :-)

-LaBois ser ut att kunna leka hem årets SE på samma sätt som vi skulle göra det förra året

-Norrköping bra värvningar, kommer dom igång bra blir dom farliga. Startar dom sämre så kommer psykologin spela dom ett spratt.

Örebro K8
2006-04-04 17:06
Herregud vad ni har skrivit senaste dygnet, trevligt verkar ni ha haft också. :-/
Örebro gendish
2006-04-04 17:05
Mittåt// Din analys verkar vara genomtänkt. Får hoppas på en säsong där ÖSK vinner fler matcher på hemmaplan och där man kan få spela utan spelarskador.
Örebro gendish
2006-04-04 17:02
Mackan// Okej. Man tackar. Jag är dock intresserad av vad ni forumråttor har för synpunkter på årets superetta och ÖSKs chanser. Utan att behöva leta en hel dag efter inlägg. :)

Edit: Fick svar från Mittåt
Örebro Mittåt
2006-04-04 17:00
gendish// Jag tror att Superettan blir tuffare än förra året. Tre bra lag har åkt ur Allsvenskan och Norrköping har laddat upp ordentligt. ÖSKs lag kanske på papperet inte är starkare än förra året men man är en erfarenhet rikare. Landskrona får nog vara favorit i mina ögon. Om andraplatsen kommer det att bli hårt mellan Giffarna, ÖSK och Norrköping. Assyriska får vara dark horse. Jag tror inte att fjolårets överraskningslag BP och Ljungskile har ork att göra en bra säsong till.
Örebro gendish
2006-04-04 16:58
Mittåt// Humorn är på topp ser jag. :|
Örebro jappel
2006-04-04 16:56
Mittåt//
Ok...fast det är bara slutdatumet som visas där. Det gäller för alla lag som står där under tills annan infotmation skickats till förbundet.
Örebro Mittåt
2006-04-04 16:56
gendish// Ja, han har alltså varit febersjuk i flera veckor.
Örebro gendish
2006-04-04 16:53
Mittåt// Ok. Jag har aldrig riktigt gillat honom, han känns som en evig talang. För vek. Men kul om han kan skärpa till sig. :) Hur ser du på lagets möjligheter i superettan?
Örebro Mittåt
2006-04-04 16:51
gendish// Hetast har väl Anttonen har varit.
Örebro gendish
2006-04-04 16:45
Hej!
Är det några spelare i ÖSK som är heta i år? Jag har nämligen inte sett en enda träningsmatch. Som det verkar är ju Mirza på gång...
Springer Herish fortfarande bara offside?
Örebro Mittåt
2006-04-04 16:45
jappel// Det ligger olika information på olika ställan på tomteförbundets hemsida. Om man går in via "Övriga Serier" och sedan väljer Svenska Cupen så står det datumet framför Forwards match. Men det behöver ju inte vara rätt för det. Datumet ploppade upp nästan så fort lottningen var klar.
Örebro jappel
2006-04-04 16:37
Mittåt //
Var hittar du info om att de skulle spela den 20:e???
LaBois söker ju med ljus och lyckta efter en bra sista match inför SE premiären. Ett taggat Forward borde ju vara ypperligt. I alla fall enligt artikeln 16:14 här på Svenskafans.

Verkar även som att forward vill spela så snart som möjligt enligt deras officiella
Örebro jappel
2006-04-04 16:33
må //
Sådana smällar kan man ju ta när det är favoritlaget som drar in extra sponsorspengar!
Håller med, bra ÖSK. Mer sådant!!
AIK Saywee
2006-04-04 16:13
Kanske kan ta mig en sväng in i de småländska skogarna nästa vecka (?) eller förlänga hemresan från Halland lite. Det beror på när och "var" cupmatchen på Finnvedsvallen i området Ljusseveka kommer att spelas.
Örebro joth
2006-04-04 16:12
må//Vi får hoppas att allmänheten snart ser det som sponsorerna ser, att det blir ett bra ÖSK år i år. Allt enligt traditionerna som har räknats upp, OS-guld i hockey, Brons för landslaget m.m.
Örebro
2006-04-04 15:57
Idag hände mig något som var både bra och dåligt. Biljettbutiken ringde och meddelade att jag inte kunde ha kvar min plats på D-sektionen (den halva som är mot mitten) utan fick flytta till på andra sidan uppgången. Ett litet minus bara och dessutom fick jag ett mindre "skadestånd".
Men, vad som är positivt med det är att sponsorer har köpt upp allt i mitten på nya läktaren. Bra jobbat ÖSK!
Örebro Mittåt
2006-04-04 15:02
IFK Värnamo spelar sin första match i div 1 Södra den 17 april. Borta mot Kristianstad FF. Så de skulle nog inte ha något emot att ha matchen mot ÖSK spelade kring den 10-12. Om de inte redan har någon träningsmatch inbokad.

Beträffande plan så har man tillgång till en konstgräsplan. Dess kvalitet är dock tveksam. För några dagar sedan spelade man en B-lagsmatch där och man hittar följande i referatet:

En mycket blöt plan som inte klarar pölarna då fördjupningar uppkommit i planen pga tjällossningen och mystiskt underarbete.

Forward verkar för övrigt redan ha kommit överens med Landskrona om matchdatum. Det blir tyvärr den 20 april.
Forward ara
2006-04-04 14:56
Titta på länken.
joo visst saknar man Axel ...

- på med ÖSK tröjan igen axel.
Örebro kubanen_90
2006-04-04 14:42
Nytt försök på start elvan då.
Weggen
Jo Ri..... Pa Ha ... Frippe... Ma Sa
Näfver...........Seb.............Jeff
Larsen
P............Mirza
Bänken:
Nurme
Thompa
Anntonen
Nobbe
Kuhi ( Kanske start elvan)
Örebro Arx
2006-04-04 14:41
Mackan//
Ja, man vet aldrig. Klickar man på klubbnamnen dyker i alla fall de rätta namnen upp.

Hursomhelst är det förvillande, i synnerhet som det finns två upplagor av Örebro och Hammarby i de högre seriesystemet.
Örebro kubanen_90
2006-04-04 14:35
Ämne: Degen måste väl ligg....
Ut med Degen!!!!
Örebro Mittåt
2006-04-04 14:34
Jag undrar hur pass pigga Landskrona är att åka till Örebro och visa upp sig innan de skall möta ÖSK. Fast de kanske vill försöka lägga matchen den 20:e. För Forward kan dock detta bli tight. De spelar nämligen sin första hemmamatch (mot Anundsjö) redan den 23:e.
Annons: