/fotboll/osk/forum/9707.aspx/fotboll/osk/forum/9707.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2006-04-05 10:56
Bjornloven//Kul att Emra faktiskt kan tänka sig att komma tillbaka... för mig är han alltid välkommen och jag hoppas att det går riktigt bra för honom!
Örebro Bjornloven
2006-04-05 10:19
Tahirovic på tråden...
Örebro pelle s
2006-04-05 09:55
Hur går det med Furuseths stålar? Någon som vet?
Örebro jappel
2006-04-05 09:22
Hilltop //
Vi får verkligen hoppas att det bara var håll :-)

Inte alls bra om han har något hjärtproblem. Fast det låter osannolikt att han ska ha elittränat upp till 25 års ålder innan detta upptäcks, om det är ett hjärtfel alltså. Troligare att det är ett virus. (jag är dock ingen läkare, men känner ett antal personer som har operterats för diverse hjärtåkommor.)
Hoppas hoppas att han är fit for fight till premiären!
Örebro Charlezzz
2006-04-05 09:21
Får hoppas att det inte är nåt allvarligt med pettersson. Det ser redan tunt ut på anfallssidan...

Däremot skulle det vara intressant o ta del av coopertestet o se hur tränade våra hjältar är. Går det att fixa??
Örebro ernesto
2006-04-05 07:48
Tror tyvärr att fotbollen går samma väg som ishockeyn för många år sen. På den tiden var hockey den stora och populära sporten, men deras förbund sålde tv-rättigheterna till tv3, som naturligtvis gjorde matcherna nästintill ointressanta pga alla reklamavbrott och det stora folkliga intresset försvann. Nu har fotbollen gjort samma misstag, dvs bara sett till den kortsiktiga ekonomiska vinst man gör...
Örebro Hilltop
2006-04-05 07:42
Har JP hjärtproblem?
Örebro jappel
2006-04-05 00:13
Mittåt//
Då vet vi var vi kan hitta LåL sugandes på feta havannacigarrer numera då.. något flott gods utanför london var det väl.
Sedan ingick antagligen i dealen att han var tvungen att sponsra LåL:s privata samlingar av diverse godsaker (whiskey, vin och annat smaskens.) Jaja.. ur led är tiden.
Örebro Mittåt
2006-04-05 00:09
jappel// I år är ju allsvenskan helt ointressant, så bolagen har ett år på sig att komma överens. Rent allmänt visas det så mycket fotboll i TV att en allsvenska mer eller mindre inte spelar någon roll. Superettan däremot, det är en helt annan historia.

Hela historien är fruktansvärt misskött av Lagrell och hans tomtegäng. Den ende som verkar att gå med vinst i denna affär är Lagrells polare Hauge.
Örebro jappel
2006-04-04 23:30
Mittåt//
Ja jag är ganska säker på att de stora förlorarna i det här spelet är Kentaro och svenska tvpubliken, d.v.s. vi!!
I förlängningen kan svensk fotboll tappa på detta, hoppas nu bara att reklamintäkterna ramlar in som de ska även utan sändningar av hela matcher. För ÖSK:s del kan det till och med vara en liten förbättring. Vi har ganska stor chans att visas bland SE matcherna och den svältfödda tv-fotbollspubliken kan mycket väl förirra sig in för att titta på en ÖSK match...kanske ett något ökat reklamvärde för ÖSK i SE i år i allafall kesching i kassan!!
Örebro jappel
2006-04-04 23:25
Aspen//
Bra med lite grävande journalistik. Mer sådant!! Bra att ligga på lite, det kan kanske få dem att välja någon ÖSK-match extra!
Örebro Mittåt
2006-04-04 23:24
Det kalla fotbollskriget.

TV-kanalerna och schweizarna spelar poker med varann. TV-folket låtsas vara ointresserade och Kentaroserna försöker få ihop sin kalkyl. Det står en del om detta i DN idag och även i Resumé (se länk).

Men konsekvensen blir också att den resterande biten av fotbollen, pay-per-view (betal-tv), landskamperna och Veckans match blir oerhört mycket mindre värd sedan man sålt en del till fri-tv, säger Manfred Aronsson som poängterar att Canal Plus klarar sig utan svensk fotboll i rutan.
Örebro *Korpen*
2006-04-04 23:20
Pinsamt att kalla det för en invasion om det bara blir en buss men som sagt det är 2 veckor kvar! Någon som vet när sista anmälningsdagen är? Är ruskigt sugen på att åka iväg men just nu blir det nog inget ;(
Örebro Aspen
2006-04-04 23:17
Det här beskedet har jag fått från programansvarig på Sport-Expressen:

Den enda matchen som är klar är att vi sänder premiären fredag 14 april kl
15.30: Jönköpings Södra - Brommapojkarna.
Under säsongen sänder vi ytterligare 28 matcher, uteslutande direkt.

Får därför be dig att återkomma vad det gäller ÖSKL:s matcher - eller
hålla koll på http://expressen.se/index.jsp?d=1907 där det kommer att finnas uppdaterad information.
Det blir väl en match/omgång !!

Örebro K8
2006-04-04 23:11
Måste säga att jag är mycket stolt över att vara grundare till det "forumsdödande" som så ofta kommer på tal här inne. :-D

K8 -Den värsta forumsdräparen som någonsin levt på denna planet.
Örebro jappel
2006-04-04 22:45
Med en såpass lång resa är det väl risk för att fler än bussarna blir fulla :o)
Örebro jappel
2006-04-04 22:39
31 anmälda igår på morgonen.
läste någonstans att det var minst 11 sne också
Det är ju som sagt två hela långa sega veckor kvar!! så en buss fylls utan problem.. hoppas hoppas dock att det blir två ganska fulla bussar med en ny anmälningsanstormning om en vecka när premiärpulsen höjs!
Invasionen är snart en invasion :-)
Örebro *Korpen*
2006-04-04 22:32
Champions league? Fan det glömde jag bort... Hur ser det ut inför Landskronamatchen? Hur många ska med?
Örebro jappel
2006-04-04 22:30
Jag tror att jag skulle kunna skylla på champions league och hockysemifinalerna också :-)
Örebro *Korpen*
2006-04-04 22:23
jappel//

Jag brukar vara rätt duktig på att döda forumet annars, kul att se att andra också klarar av det ;)
Örebro jappel
2006-04-04 21:49
På vilket sätt dödade jag forumet med det inlägget?? :-)

Kanske ska tillägga att skribenterna här inne är ovanligt objektiva...det brukar alltid motståndarnas supportrar uttrycka på forumet efter match.
Inte för att det spelar någon roll, det är till viss del kul att vara hemmablind!
Örebro jappel
2006-04-04 20:29
Alltid lika kul att se hur oobjektiva ett lags supporters är. Klippt från eftermatchen kommentarer från Elfsborg och våra seriekollegor Pekings hemsidor.
Peking:
IF Elfsborg - IFK Norrköping 2-0
Förlust på Borås Arena. "Ett smickrande resultat för Elfsborg" kommenterar NT:s utsände Christer Gustafson.

Elfsborgsliverapportering säger detta:
Halvtid 1-0
Sammanfattningsvis var Eflsborg det bättre laget. Spelade stundtals ut Norrköping emn lyckades inte komma till de riktigt heta mållägen. Men till slut gav övertaget resutlat då Matte fick näta. Inget skönspel men samtidgt inget vidare väder för fotboll. Snör, regn och sol har hunnits med hittills. Vad väntar i andra halvlek?

Samma spelbild som i första halvleken Elfsborg dominerar spelet. Mycket av spelet förlagt till Pekings planhalva. Peking har inte haft något att tala om ännu.

Låter det som att Peking tyckte att matchen var jämn bara för att de hade ett ribbskott när det fortfarande stor 1-0??
Örebro jappel
2006-04-04 20:20
G.Zola//
Härligt med en ÖSK:are mitt i mörkaste småland.
Örebro G.Zola
2006-04-04 19:59
Härligt med Värnamo i cupen :) Bara 4 mil hemifrån :D.
Åtvidaberg ChLi
2006-04-04 19:56
Någon som vet när shopen på offeciella kommer upp? Snart verkar vara väldigt länge...
Örebro jappel
2006-04-04 19:28
Tackar att fredrik skulle sitta som en smäck i mittlåset i framtiden. (måste tänka på den också)
Tror inte att Matnus är med i evigheter i toppen!
Örebro jappel
2006-04-04 19:06
ara //
ja han har ju faktiskt tre spelare framför sig och en vid sidan om. (Visserligen sex bakom sig...men... kan vara spännande ändå..)
Forward ara
2006-04-04 19:03
jappel / Nordback är defensiv!

--------------weggen--------------
---MaSa----PaHa----FrSa----JoRi---
----------------FrNo--------------
--KrNä----------------------LaLa--
-----------IaJe----SeHe-----------
---------------MiJe---------------
Örebro Mittåt
2006-04-04 18:44
Kristianstadsbladet, som har intressen i Söderettan, skriver följande om läget i Värnamolaget:

IFK Värnamo

Nyförvärv: Freddy Söderberg, Öster, Marcus Clewåker, Skillingaryd, Mattias Johansson, Hånger.

Förluster: Andreas Ottosson, IFK Hässleholm, Sebastian Göransson, Elfsborg, Josef Karlsson, Qviding.

Tränare: Kalle Björklund.

Fjolårsplacering: Fyra i division II södra.

Kommentar: Hässleholm tog både Andreas Ottosson och tränaren "Kuno" Johansson och var på vippen att blåsa Värnamo även på Freddy Söderberg. Anfallaren/mittfältaren valde dock till slut att återvända till Värnamo efter två år i Öster.

Örebro jappel
2006-04-04 18:34
Saywee //
haha...av alla konstiga sponsornamn måste ju den ta priset...låter som att den genomgår ett ständigt ombygge....(nästan lite som BA :-)
Annons: