/fotboll/osk/forum/9693.aspx/fotboll/osk/forum/9693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-04-11 17:15
Ämne: Gordon// Precis. Oft....
Om Degen skulle komma till Örebro skulle det vara som en borta match för dem!
Örebro Mr.ÖSK
2006-04-11 17:14
Bra "inför läsning" till morgondagens match.

Kan dock inte låta bli att småle när jag läser att IFK Värnamo är nykomlingar i DIV 1.

Är inte alla lag i den serien det eftersom den inte funnits tidigare ;)
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 15:43
Mittåt// Så sant. Skulle faktiskt ha varit intressant att kolla Degerfors i en match som gäller. De har en spännande uppställning, som kan sluta lika gärna med fiasko som med succé.
Örebro Mittåt
2006-04-11 15:39
Gordon// Precis. Ofta med en bismak av att någon sätter sig upp mot myndigheter eller myndighetspersoner. Som Degerfors gör när de hellre ställer in sin match än spelar den på en perfekt reservarena, som bara ligger några mil från Stora Valla. Jag menar, vad skall man ha en reservarena till om man sedan vägrar att spela på den.

Att Degen sätter sig upp mot Tomteförbundet skall de givetvis ha en pluspoäng för. Men den eventuella goodwill de skaffar sig på det sättet försvinner helt och hållet och mer därtill när de inte accepterar att spela matchen i Örebro.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 15:31
Arx// Ja, så är det naturligtvis. Du har helt rätt. Det betyder att det finns hopp om fortsättning i alla fall så länge Fredrik finns kvar (och bevare honom länge).
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 15:29
Kronblom// typ motsträviga, ovilliga, obstinata,
motvalls......
Örebro Arx
2006-04-11 15:28
ÖSK-Gordon//
Att NA höjt sig ett snäpp vad gäller fotbollsbevakningen är säkert till stor del Fredrik Carlssons förtjänst. Tillsammans med Pierre Boqvist (nu på Aftonbladet.se) gjorde han ett hästjobb på Örebro-Kuriren och så länge de orkade hade ÖK den bästa ÖSK-bevakningen i staden.
Örebro Kronblom
2006-04-11 15:14
tredskande...?
Örebro Mittåt
2006-04-11 15:05
Fega Degen ställer in sin hemmapremiär. Väsby ville eller kunde inte byta.

Man kan ju fråga sig vad Degerfors skall ha en reservarena till om man inte vill spela på den.

Tomteförbundet borde ta i med hårdhanskarna mot de där tredskande värmlänningarna. En påskmatch med Degen mot Väsby hade inte suttit fel nu när ÖSK spelar på annat håll.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 15:04
Mittåt// Därför att jag inte hittade igen den.
Örebro Mittåt
2006-04-11 15:02
Artikeln finns för övrigt kvar. Att folk håller ÖSK som favoriter känns så ovant på något sätt. Det nåste vara något sattyg på gång. Taktiken är väl att laget skall smyga sig till framgång i år. Plötsligt bara dyka upp med en ointaglig serieledning när det är tre omgångar kvar, eller så.
Örebro Mittåt
2006-04-11 14:52
ÖSK Gordon// Ja, jag. Hurså?
Örebro Kronblom
2006-04-11 14:45
rirobban,ÖSK-Gordon//
bara mitt personliga uppfattning,behöver inte vara den bästa uppställningen men jag skulle gärna vilja ha den laguppställningen som jag skrev upp!
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 14:44
Bara för att: En trippel Gordon. Undrar vad Grive skulle ha sagt om det.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 14:43
Måste fråga: Var det någon som hann läsa Assyriskas krönika med titeln ÖSK favoriter innan den togs bort?
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 14:38
Kronblom// Det går inte att ställa en sådan klass-spelare som Seb utanför laget. Han går in på topp med Mirza. JoPe byter av Mirza i andra.
Örebro joth
2006-04-11 14:16
Aftonbladet TV inför Superettan...
Örebro Hlynur
2006-04-11 14:08
Någon som vet om "avspark" fins tillgänglig på nätet?!
Örebro rirobban
2006-04-11 14:05
Kronblom//
Henriksson bör vara ordinarie... vilken spelare han är!
Han på topp istället för Mirza och ÖSK kommer att vinna många matcher.:)
Örebro Kronblom
2006-04-11 14:04
...och så här tippar jag årets SE:
1.ÖSK
2.Norrköping
-----------
3.Landskrona
-------------
4.Sundsvall
5.Assyriska
6.Brommapojkarna
7.Trelleborg
8.Umeå
9.Degerfors
10.Väsby
11.Ljungskile
12.Mjällby
13.Qviding
-----------------
14.Jönköping
15.Falkenberg
16.Åtvidaberg
Örebro Kronblom
2006-04-11 14:01
Bara ngra dagar kvar till den efterlängtade premiären och så här hoppas jag Walkers premiärelva ser ut(om alla är friska):
Weggen

Fsam--------Thompa-----Msam------Riddez

Näfver------Larsen-----Nobbe-----Jeffs

JPettersson-----Mirza
(friskt hjärta?
annars Seb)
AIK Saywee
2006-04-11 13:50
Bilagan "Avspark" var som ÖSK-Gordon skriver mycket bra. I omvänd bokstavordning var ÖSK "först ut", sedan damerna och därefter degen. Precis som det skall vara ;-)
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 13:36
jappel// Tror inte heller att det bara är att ställa ut skodonen i morgon. Värnamo vann mot Mjällby senast och kommer att vara taggade av motståndet. Och snälla fotbollsgudar: inga skador på våra spelare, tack.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-04-11 13:34
Måste ge cred till NA: Det var riktigt läckert att läsa Allehandas bilaga i morse. Ett bra jobb med en hel del research som grund för framtida rapporter och reportage. Skall bli intressant att se hur de följer upp detta under säsongen.
Örebro jappel
2006-04-11 13:32
Tror att vi kan förvänta oss relativt hårt motstånd mot Värnamo imorgon. Hoppas verkligen att ÖSK lärde sig att det inte bara är att ställa in skorna mot div1 klubbar!!! Kommer sent eller aldrig glömma förlusten efter straffdramatik mot vasalund/essinge!
Örebro G.Zola
2006-04-11 13:15

Är det några som ska åka och kolla på matchen i morgon?
Örebro jappel
2006-04-11 12:50
Ämne: Arx//Okej, för att g....
JoTh//
Barnvakt...gärna någon gång. två problem med morgondagen bara..Jag sitter i stockholm och jag antar att du är i Örebro..Sedan kommer jag passera Värnamo omkring klockan 2130 imorgon kväll.så det blir tyvärr ingen passning från min sida.
Örebro Mittåt
2006-04-11 12:13
Norrköpings Tidning har en artikel om Qviding, Sveriges mest okända elitfotbollslag. Som spelar på Sveriges sämsta elitfotbollsplan. Enligt artikeln ansåg 98 % av klubbarna i lagets div 2-serie att Torpavallen var den seriens absolut sämsta plan.

Annars verkar Qviding vara en rätt charmig liten förening. Ja, så liten är den egentligen inte. Tvärtom uppger man att man är Sveriges tredj största klubb med 70 lag och 1200 aktiva spelare.

Kul artikel om ett annorlunda lag.
Örebro Mittåt
2006-04-11 12:04
Är det Finnvedsvallen så är det nog natur"gräs"som gäller. Finns inte plats för någon konstgräsplan där. Verkar vara en traditionell idrottsplats med löparbanor etc.
Örebro Mittåt
2006-04-11 11:58
Klas// Det verkar som om det skulle luta åt naturgräs. Tomteförbundet anger att matchen skall spelas på Finnvedsvallen och klickar man på den så står det att där har man naturgräs. Vilket givetvis inte hindrar att det ligger en konstgräsplan bredvid.
Annons: