/fotboll/osk/forum/969.aspx/fotboll/osk/forum/969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2015-08-15 20:59
Det här spelåret är ett mysterium. Jag och många med mig hade stora förväntningar inför Allsvenskan. Vi var tillsammans med MFF Sveriges bästa lag under sista tredjedelen förra året, vi gjorde succé i Atlantic cup och Svenska cupen under försäsongen. Vi var ändå rätt sansade och insåg att vårt lag ned den tunna trupp vi hade var känslig för skador och avstängningar. Samtidigt tänkte vi att "kanske, kanske kan vi få en säsong lik den 1994 där vi kan gå runt på få spelare och bli riktigt, riktigt samkörda.... Kanske är topp tre inte omöjligt då".
Hade jag innan Allsvenskan körde igång fått berättat för mig att "efter tjugo omgångar kommer vi att ha tretton poäng, endast två segrar och ha 14-38 i målskillnad" så hade jag självklart tänkt att denne person väldigt grovt "skämtade aprilo" med mig.
Rätt underligt också att det fortfarande inte är helt kört (om inte både HBK och FFF skulle vinna på måndag, för då vete fasen). Det borde det egentligen redan vara.
Benny Böckling
2015-08-15 20:58
@Minatankar:

Haha ja du. Har glömt hur många gånger du tackat för dig och sagt att du ska sluta skriva här. Då är vi två då.

Men nu gör jag nog ett uppehåll här till er allas besvikelse. Vad gäller ÖSK är det bara ett stort jävla mörker som existerar nu så att koppla bort Sportklubben ett tag framöver gör mig nog bara gott.

Snart börjar hockeyn:)
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:48
@Benny Böckling:

Attan vad månaderna går fort fram. För en liten stund sedan tackade du för dig och skrev att du skulle komma tillbaka i vinter.
Örebro Glad
2015-08-15 20:48
Vilken tur att Rinne stod idag
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:47
@Bäst när det gäller:

Jag skiter totalt i om jag retar människor för att jag framför mina åsikter. Får läsa så mycket av andras så jag förbehåller mig rätten att skriva det jag tycker. För övrigt har jag inte haft anledning att knappt skriva något positivt alls om Nordin i år eftersom han i flertalet matcher spelat dåligt.

Jag kan dock se på en spelare, ungefär som en del kan se på hästar, om de är lite piggar i benen och tanken än tidigare. Jag skrev inte att han lyft spelet eller kommit i närheten av sin högsta kapacitet. Jag skrev bara att jag såg en nyans piggare spel i honom och därför hoppades att formkurvan vänt eftersom Nordin alltid varit som bäst under höstarna.

Tycker för övrigt att Rinne ger ett förtroendeingivande intryck på mig. Det handlar också om små nyanser i kroppsspråket.
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-15 20:46
Förstår att ilska och frustration dominerar just nu, känner själv precis likadant inför faktumet att allt nu talar för att ÖSK inte spelar allsvensk fotboll nästa år och kanske inte för ett bra tag framöver. Samtidigt tycker jag, tråkigt tänker säkert en del, att man även i frustrationens stund måste bara nyanserad. Jag väljer att se det så här, håll med eller tyck annorlunda friheten är total. - Den individuella skickligheten i ÖSK 2015 är för svag. - Vi har för få karaktärsspelare, med det åsyftas spelare som tar tag i saker och ting och kan förändra dödlägen. Kan vara en Hagge-typ men kan ännu hellre vara en kreatör som drar sin gubbe, vinner sin duell i respektive straffområde osv. - Tyvärr så degraderar vi oss likt 2007(?) till följd av bristande kapital även om omständigheterna då var andra. - Alec och Kjäll kanske inte är världselit på tränarsidan men även större ämnen hade kunnat misslyckats med detta lag. Så jag säger tack till Allsvenskan här och nu - inte av bitterhet - utan logik och konstaterar att om vi mot all förmodan lyckas hänga kvar via ett kval mot typ Degerfors så beror det inte på ÖSK:s fantastiska avslutning utan mer sannolikt på två andra impotenta lag i årets löjligt dela allsvenska om vi ser till bottenlagen. Vem vet, 20 p kanske räcker för kval i år.
Örebro Gentile
2015-08-15 20:44
problemet är att vi spelar statiskt o förutsägbart även när vi har ett större bollinnehav, funkade i superettan under PO när kvaliteen i vår trupp vida översteg de flesta konkurrenterna, nu duger det inte! på med vinnarskallarna vill se kamikaze i straffområdet, stenhårda djävla inlägg i knähöjd,tåfjuttar i nättaket från trängda lägen , brutna näsor, trasiga menisker, vad fan som helst bara vi slipper Brunkarettan så får vi bygga nytt å bygga bakifrån såsom gammal hävd säger, ska man komma till EYRAVALLEN å ta poäng ska det göra MYCKET ont! back to basic!!
Örebro Aspen.
2015-08-15 20:44
Det verkar som att spelarna inte tror det dom ska göra. Man blir helt plötsligt rädda när man är en man mer och måste ta över.
Axén tror jag saknar spelarnas öra.
Nu finns det inte många saker man kan göra, tiden och matcherna har runnit oss ur händerna. Låt Kjäll ta över det operativa, det är värt ett försök.
Benny Böckling
2015-08-15 20:34
@Minatankar:

Ja och solen sken ju också som sagt...:)
Nästan en eloge till dig för att du överhuvudtaget pallar att skriva ett sådant inlägg efter ännu en hemsk ÖSK match.
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-15 20:31
@Minatankar:

Jag gillar som bekant Nordin men kan inte riktigt hålla med dig denna gång. Tycker Astrit står för all kreativitet i beslutsfattandet i första halvlek. Nordin påverkas positivt av Astrits agerande det ser jag men han förmår fortfarande inte lyfta tycker jag. Fortfarande är det en millisekunds eftertanke innan passningen slås, eller beslutet att ta bollen framåt osv. Nordin är den typen av spelare som skulle klara sig bäst på plan om samtliga spelare tvingades bära ögonbindlar men när alla är fullt seende då måste han våga lita på sina styrkor och låta spelintelligensen och passningsfoten tala inte eftertanken. Så tyvärr även idag ser jag för mycket försiktighet - orsaken därtill förstår jag - i Nordin för att jag ska säga att humlan lyfte.

Men du kanske bara ville testa förmågan att reta upp några forumnemesis som inte kan se Nordins förtjänster:)
Örebro Bastard on Parade
2015-08-15 20:30
ÖSK hade totalt 2 avslut på mål. Bägge avsluten på mål inträffade innan Sundsvall fick sin utvisning. ÖSK spelade alltså med en man mer i drygt 35 minuter utan att lyckas få ett endaste avslut på mål.

Vi har förvisso en svag spelartrupp, men så dåliga är de inte att de inte ska lyckas få ett avslut på mål med en man mer så länge. Jag hoppas att Axén lämnar självmant, för styrelsen har sett till så att de inte har råd att sparka honom.
AIK mzuri sana
2015-08-15 20:21
Pedretti, precis, jag gillar låga hårda inlägg, med boll alltså.
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:19
Jag tycker för min del att ÖSK höll upp spelet bra i första halvlek, då bl a Astrit gjorde flera bra insatser. Förhoppningsvis har formsvackan för Nordin vänt. Han var piggare idag än tidigare. Vidare tycker jag att Martin Broberg hade flera bra inlägg.
Örebro Nicka i ribban
2015-08-15 20:05
Senaste gången vi ramlade ur högsta serien gjordes en nystart där det satsas på lokala spelare.

Skulle vi ramla ur nu igen kanske man kan ta nästa steg och släppa fram talanger som Lundberg, Lipovac, Ring och Ekstrand Hamrén? Det är ett måste för att ekonomin ska gå runt.
Örebro Minatankar
2015-08-15 20:04
@Eyravallen Örebro:

Jag har inte hotat alla. Jag har sagt till dem som provocerar mig utan anledning att i stället komma fram till mig IRL i stället för att fegt sitta här bakom pseudonymer och skriva skit om mig och andra. Det gäller även dig Eyravallen Örebro. Törs du det?
Eyravallen Örebro
2015-08-15 19:59
Minatankar/ De finns en anledning varför inte svenska brukar lyckas ute i Europa, för de är vana att bli gullade o få 0 kritik, du är värre än dem. Sluta hota alla o fjanta runt. Du är luft
Örebro Nicka i ribban
2015-08-15 19:58
@Pedretti:

Speciellt när vi har så korta spelare i laget. Nu när vi har värvat in Astrit är han med sina 190 cm längst i laget idag. Den enda A-lagsspelaren förutom Astrit som är 190 cm eller längre är Carl Ekstrand Hamrén (192 cm). Det känns så meningslöst att slå ballonginlägg eller lösa frisparkar från 40 meter. Det blir ju nästan aldrig farligt.
Örebro Pedretti
2015-08-15 19:44
@mzuri sana:

Tycker att hårda inlägg är att föredra vid en forcering, Valderinho skrev innan att vi borde ha gett bollar till björnqvist vilket jag tycker är helt rätt.
För om vi ska mata på med folk i straff området när alla har parkerat där så har Sundsvall mer momentum vid eventuella höga bollar då de ska få ut bollar ur sitt straffområdet, medans våra spelare står parkerade och hoppas att någon missar en nick och att den dimper ner vid någons fötter.

Därför borde låga och hårda bollar föredras för om vi har tur så får vi till något av följande scenarion.
1. Bollen går fort in i straffområdet och en ÖSKare får in den.
2. Bollen tar på en spelare och går in i eget mål.
3. En sundsvall spelare rensar ut den till hörna/inkast vilket bidrar till att vi behåller momentum.
4. Eller så uppstår ett flipperspel och bollen letar sig fram till någon som sedan kan bomba den i nät.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-08-15 19:44
@Minatankar:

Inget illa ment, men det du räknar upp som positivt är saker som inte hände. Det är svårare att hitta positiva saker som hände sett till ÖSK. Vad gäller optimism kontra pessimism är det väl klart att det första är att föredra, och jag vet med mig att jag är en lynnig människa som måste hitta nåt sätt att vråla ut min besvikelse på, och jag antar att det är ett tecken på att jag verkligen älskar ÖSK, att jag känner så pass starkt för laget. Jag tänker att det här forumet egentligen är till för att bland annat vädra frustrationer på. Jag vet dock med mig att jag överdriver ibland och är det väldigt störande för många skribenter ställer jag mig gärna till fog för avstängning alternativt borttagande av konto. Jag menar inte att uppröra någon, jag är bara ett fan som inte är van vid framgångar för mitt lag, vilket jag vill skall ändras på. Tack!
Örebro Nicka i ribban
2015-08-15 19:38
@Pedretti:
DG skjuter ju bara så hårt han kan och hoppas att han träffar mål. Han missar sitt mål alldeles för ofta för att kalla skottet dugligt Hyfsat hårt ja, men träffsäkert? Nej.
AIK mzuri sana
2015-08-15 19:29
Jag saknar Yasin och hans hårda inlägg i knähöjd nära mål.
Örebro Minatankar
2015-08-15 18:49
@Fy bubblan:

Befriande positivism.
Tack!
Örebro Fy bubblan
2015-08-15 18:44
* Vi släppte bara in ett mål
* Solen sken
* Vi höll nollan i första halvlek
* Vi fick inget rött kort
* Ingen spelare blev svårt skadad

Heja ÖSK... snart vänder det nog. #believe
Örebro Valderinho
2015-08-15 18:36
Varför spelar vi som vi gör? Varför lyfta ett antal menlösa bollar på slutet istället för att vända kan och spela mot Björnqvist. Jag tror inte han fick en enda boll på sin kant. Alla bollar gick antingen på vänsterkanten där DG/jag kan bara slå alla värdelösa inlägg med höger. Eller Logi som inte en enda gång kommer runt, eller före sin försvarare p.g.a slarv eller dålig teknik. Broberg och Björnqvist kan ju ändå slå inlägg med någorlunda adress på. Men inte en boll efter utvisningen om man bortser från första 2 minuterna som var bra.

Sen vad vi gör sen är en gåta. Vi går ner i tempo, slarvar å det grövsta med passningar, mottagningar. Knappt en pass rätt. Allt detta ser Axén när DG för jag vet inte hur många gånger slarvar ut bollen och förstör ett i raden av alla försök att starta ett anfall. Sundsvall känner självklart att detta är ingen omöjlig uppgift. Dom trycker på precis som innan utvisningen. Vi slår ifrån oss och tappar konceptet totalt. Sen kan vi inte ens sätta en gubbe, med en man mer, i zonen utanför straffområdet. Detaljer avgör fotbollsmatcher.

Jag vet inte vad som är mest tragiskt att se att man på den här nivån inte kan passa en spelare under lite som helst press. Sämre fotbollsspelare får man leta länge efter. Eller näe!! Ett tips till dig Axén är inte hur de borde se ut och sen spela efter en mall. Utan spela gärna spelare som inte är helt värdelösa på att ta emot en boll tack. Ska DG spela, ska han göra det som anfallare, annars ska inte vara på en plan.

Tycker vi gjorde det stundtals bra i vi skapar några lägen som kan ge oss ledningen, och med bättre självförtroende hade det gått vägen. Men det är som att oturen grinar rakt i ansiktet. Det är omöjligt att göra det första målet. Vi håller inte på den här nivån. Vi får inte den tid med bollen som krävs mot dom flesta av motstånden när dom pressar oss, och då är det klasskillnad, för vi är det enda laget verkar det som, som inte kan hantera stress och pressade situationer. Man schabblar med bollen och dräller ut bollen till inkast. När man ska rensa bort bollen från straffområdet, då går bollen till en fristående spelare på kanten som kan starta nästa anfall..Fan det tar ju aldrig slut den här skiten. Jävla skitsäsong!
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-08-15 18:33
@Minatankar:

Noterar detta.
Örebro Pedretti
2015-08-15 18:28
@Gentile:

Håller med dig om att inläggen borde slås så tidigt som möjligt när vi får läge, annars blir Pärlan väääldigt lättmarkerad.
Örebro Minatankar
2015-08-15 18:28
Namn: Sunnanlid (2013) Sänt: 2015-08-15 18:19 // Benny Böckling och de andra pessimisterna och negativisterna framstår närmast som glada munkergökar i jämförelse med dig.
Örebro Gentile
2015-08-15 18:26
gillar inte det låga försvarsspelet, en felstuds, en touch å man är rökt precis som idag! men det är väl tvunget kanske? när man inte har kombinationen "skitsnabb" mittback bredvid storväxt nicksäker dito? skulle vidare vilja se yttrar/ytterbackar slå inläggen oftare på en touch nu hinner motståndarförsvararna ställa upp i position i godan ro! men jag tycker det är fel att belasta Axen med hela skulden för att det är som det är, nu när han äntligen har en trupp som börjar likna allsvensk kommer det ta minst en match innan alla bitar faller på plats! nu är ju varken Pärlan ,Astrit eller Broberg några stjärnor på något sätt, men väl mycket habila allsvenska spelare. så jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kan krångla oss kvar, orkar inte superettan en gång till!!
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-08-15 18:25
@ÖSK-Boldt:

Nja, lite humor var det allt. :) Det hjälper lite i all misär. Jag vill inte till Superettan, men jag vet inte ens om den sista tunna tråden ens finns realistiskt sett.
Örebro Fy bubblan
2015-08-15 18:23
@Bastard on Parade:

Bra inlägg Bastard som alltid av dig när du så tappat tilltron till tränaren säger det en hel del. Själv har jag inte råd med 5000 eller har Twitter men hashtagen är jag med på. Men finns det någon som gjort det bättre med denna trupp och finns det någon som är tillgänglig?
Annons: