/fotboll/osk/forum/9687.aspx/fotboll/osk/forum/9687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2006-04-13 19:48
Ämne: En fråga... SPORT-Ex....//rirobban
Nej, Sportexpressen ingår inte i Viasats utbud.
Du får väl åka med ner till Landskrona om du vill se matchen ;-)
Örebro kubanen_90
2006-04-13 19:40
Ämne: // LKH
Visst AIKs w....
Vi har fler fans en ÖHK som har radio!
Örebro rirobban
2006-04-13 19:35
En fråga... SPORT-Expressen går väl inte till viasat?
Synd det för annars hade man kunnat titta på bortamatcherna som man gjorde när de var i allsvenskan:)
Örebro Erki
2006-04-13 19:33
jocke. & Mittåt//

Om ni följer länken kan ni se årskortens priser:

Endast entré
ungdom/pensionär 657 kr
vuxen 1134 kr
Örebro joth
2006-04-13 19:22
Någon som tror på något annat premiärlag än nedanstående?

-------PeWe--------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----SeHe-MiJe-----

Bubblare är väl Magnus Samuelsson, Johan Pettersson och Patrik Anttonen.
Örebro joth
2006-04-13 19:14
Det ska bli riktigt kul att ratta in SPORT-Expressen imorgon 16:00 för att bevittna premiären av Superettan 2006.

Tror att Jönköping vinner matchen...
Örebro jocke.
2006-04-13 18:53
Mittåt//

Tack , super (Y)
Örebro # brorzan
2006-04-13 18:51
Boldt //

Fantastisk krönika som vanligt! Du kan verkligen få en hur laddad som helst!
Nu jäklar kör vi!!!
Örebro joth
2006-04-13 18:13
Kung Flodström//ÖSK ser bra ut i år, men, det gör flera lag. Exempelvis ditt Norrköping, Sundsvall och Landskrona.
Örebro joth
2006-04-13 18:11
bandoo, LKH//Kan nämna att vi har kollat och kollar på möjligheterna att köra ÖSK-Radio. Men, det handlar om pengar. Vi måste köpa sändningsrättigheterna om avtalet skrivs på samma sätt som tidigare, detta återstår att se. Vore dock väldigt kul att åtminstone få till ett studio-program med ÖSK-Radio eller varför inte en Studio-ÖSK-TV. Men, en ska vi också har brist på är medarbetare, dvs tid. Är det någon som tycker att detta låter intressant att jobba med så är det bara att höra av sig! :-)
IFK Norrköping Kung Flodström
2006-04-13 18:08
Ville bara säga att ÖSK ser riktigt grymma ut i år. Det ska bli ett nöje att följa er, bara Larsen håller.

Peking och örebro upp i år!
Örebro bandoo
2006-04-13 17:35
// LKH
Visst AIKs webradio är riktigt värdefullt för exilare och andra som av olika anledingar inte kan ta sig till arenan. Faktum är dock att AIK har en betydligt större skara supporters än ÖSK och därmed ett större behov av denna tjänst.

Har t.ex svårt att tro att det är många som följer ÖSK-live via officiella sidan (det är en bra tjänst!). Radiosändningar innebär också mycket mer från de som håller i det hela.
Örebro Mittåt
2006-04-13 17:14
jocke.// På ÖSKs hemsida (Fråga ÖSK) står det:

SV: Klackenkort
På grund av bristande intresse har vi valt att inte erbjuda något klackenkort inför denna säsong. Däremot kan man både lösa årskort för ungdom och endast entré. Priserna för endast entré (årskort) är följande:

Ungdom och pensionär - 775 kronor
Vuxen - 1338 kronor

Jag hade väl för mig att jag sett det någonstans.
Örebro jocke.
2006-04-13 16:50
Mittåt // Underbart precis det svaret jag behøvde :D..nej men funderar på om det ær nån idè att køpa sæsongskort då, 670 kr, det ær likamed 12 matcher - och tror inte jag kommer gå på fler æn 12/15 sammanlagt - så det ær ju en svår fråga det dær =) - ointressant vetande del 1 - nu vet alla hur mina tankegångar går infør sæsongen. ;)
Åtvidaberg LKH
2006-04-13 15:54
Är det någon som hört på AIK:s liverradio vid matcher?

Skulle vara riktigt roligt om ÖSK skaffade en likadan!
Örebro loopy
2006-04-13 14:22
forward slog väl ÖSK i cupen för några år sen, skulle inte heller kunna hända trodde man. tror det oftast beror på inställningen när lag från högre divisioner förlorar och kanske är inte jörgen petterson och dom andra grabbarna så sugna på att fira påsk i regnet på en nollgradig bern arena
AIK Saywee
2006-04-13 14:16
Härlig kväll i Ljusseveka igår, vi var kanske ett tiotal vid sidan om planen som fick jubla till slut.
Det enda som egentligen kan diskuteras, fast det är ju ganska ointressant, det var vem som gjorde kvällens första mål. Peter Eriksson sas det från de som stod närmast mig och verkade vara bra insatta i Värnamo´s spelartrupp. Men f*n vet om inte Freddy Söderberg var på bollen sist?
GT´s sportbilaga redovisar dock Peter Eriksson.

Jag föreslår Freddy Eriksson med assist från Peter Söderberg ;-)

Nej, nu lämnar jag en disig och småregnig Västkust för påskfirande i Närke!
Örebro Mittåt
2006-04-13 14:15
jocke.// Det har jag inte koll på, men jag tror mig ändå veta att svaret är nej. Fast det kan också vara ja. Även om det lutar åt ett nej.
Örebro jocke.
2006-04-13 14:11
Mittåt du som har koll på det mesta - finns det nåt klackenkort før førsæljning i år ;) ?
Örebro Mittåt
2006-04-13 14:01
jocke.// Helt klart. Hemmaplan kommer att betyda mer för Qviding än vad de flesta tror. Planen var sämst i serien redan i fjol och då spelade man i tvåan.
Örebro Mittåt
2006-04-13 13:59
Kronblom// Har du sett Forward spela i år? De förlorade med 4-0 mot Degerfors som inte på något sätt var bra. De har även förlorat mot Väsby, Assyriska och ÖSK Ungdom.
Örebro jocke.
2006-04-13 13:56
Jag tror, till skillnad mot många andra (dock inte erki) att Qviding kommer att klara sig kvar i år. Motivation slår klass och jag tror att dom ær riktit riktigt taggade, sen har dom tydligen en lutande arena som ligger ett 50tal meter från en motorvæg - det kommer spela in det också. Æven om dom kanske kommer ramla ihop lite i slutet så håller dom iallafall till kvalplats - det ær jag sæker på! Nog pratat om andra lag - vårt øsk ser riktigt intressant ut i år - 3 klassværvningar om man jæmfør med tidigare år, och en bra bredd på mittfælt och anfall . Som sagt ær det væl backfronten det ser lite tomt ut på . Klarar vi oss utan større skador spelar vi i Allsvenskan næsta år ;) hoho
Örebro Kronblom
2006-04-13 13:54
Mittåt//
vill minnas att Forward gav Helsingborg en rejäl match i cupen för ngra år sedan och Helsingborg avgjorde först efter förlängning,har för mig att John Pelu avgjorde så helt omöjligt är det inte!
Örebro Mittåt
2006-04-13 13:51
kribba// Ja, det kan man ju tycka. Men om man skärskådar vad som hänt i ÖSK de senaste åren, så inser man att god ekonomi och organisation är minst lika viktigt som sportsliga framgångar. Vad har man för nytta av att ligga i Allsvenska om man åker ur på grund av att man inte klarat elitlicensens krav på att ha en ekonomi i balans?

Jag tycker därför att den nya styrelsen gör alldeles rätt som ser till att det först finns en rejäl grund att stå på innan det blir dags för nästa byggprojekt.

Iofs. så ser truppen bättre ut i år jämfört med förra året, så det är inte alls otroligt att Walker lyckas slussa upp laget till Allsvenskan redan i år.

När vi om några veckor spelat av de tre första matcherna (Landskrona, Mjällby och Giffarna) lär vi veta bättre var laget står någonstans.
AIK kribba
2006-04-13 13:40
Mittåt,då är det i så fall er styrelse som borde vara mer på hugget då. Storfavorit eller inte, men det klart utalade målet för ett lag som Örebro måste rimligtvis vara allsvenskan alla dagar i veckan. "Bättre än förra säsongen" är vagt och inte mycket till målsättning. Det är sånt som tippade bottenlag ibland tar till pga dom blir utskrattade om dom satsar "för högt".

Intressant och kul att gamle AIKaren Alm fortsätter att spela fotboll på relativt hög nivå. Han gjorde stor nytta i AIK och en av dom allra snyggaste målen någonsin i allsvenskan när han klackade in 1-0 till AIK i derbyt mot bajen 2001.
Örebro Mittåt
2006-04-13 13:23
Andreas Alm på Behrn Arena.
Ikväll spelar ÖSK Ungdom sin sista träningsmatch för vårsäsongen. För motståndet står Eskilstuna City. Ett lag som Ungdomarna hade väldigt svårt mot förra året. Tre förluster av tre möjliga blev det årets facit.

City har förstärkt laget en hel del. Kan det vara konkurrensen från nyuppflyttade IFK Eskilstuna (med Danielsson och Lidén på plan) som oroar? Årets mest uppmärkammaste värvning var när man lyckades övertala Andreas Alm att fortsätta "karriären" några säsonger till.

Andreas spelar sin första match för säsongen i kväll (han kanske är extremt lättränad) centralt på mittfältet i en 4-3-3 uppställning. Så ÖSKs försvarare kan nog se fram emot en intressant kväll.
Örebro Mittåt
2006-04-13 13:18
kribba// ÖSKs tränare kan inte gärna offentligt gå emot sin egen styrelse och arbetsgivare, när det gäller målsättningen inför den här säsongen. Å andra sidan förstår nog alla som är insatta vad han menar, när han säger bättre än förra året. Det är knappast fjärdeplatsen han siktar på.
AIK kribba
2006-04-13 13:13
Läste svenska fans artikeln angående införmötet bland tränarna i superettan.

Nog tycker man Örebro borde ha lite klarare mål än det abstrakta " bättre än förra säsongen" som Walker sa. Tydligen blev man bränd av att vara storfavorit sist och vill pröva en ny variant,men ändå,det borde inte hymlas med att ni siktar på allsvenskan,klart och tydligt.

Ännu tristare för Bp fansen,vars tränare inte anser att dom är redo att gå upp i år. Snacka om att hugga sig själv i benet. Totalt opsykologiskt att säga så. Om man nu tycker så ska man sannerligen inte säga något sånt offentligt,vad ger det för förlorar signaler egentligen.

Erki, bra tippat...
Örebro Mittåt
2006-04-13 12:57
Kronblom// Ja, om Landskrona underskattar Forward å det grövsta. Men inte under normala omständigheter. Forward är inte bra. Det kan väl inget lag vara som tvingas spela Niklas Klingberg som toppforward.
Örebro Mittåt
2006-04-13 12:55
Grixx// Slump som slump. Domaren hade kanske långt att åka och bråttom hem. Förlängningsresultatet hade dock ingen betydelse. Varken för Piteå eller Arboga eller något annat lag i kvalserien.

Starkt för övrigt av Arboga att hålla sig kvar i Allsvenskan. Örebros besegrare Mariestad var för övrigt klart sämst i kvalet.
Annons: