/fotboll/osk/forum/9677.aspx/fotboll/osk/forum/9677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Charlezzz
2006-04-16 12:45
Ara//
För att kunna se på sportexpressen måste betala för tv medium,large eller ha med den i 8favoriter. Kanalnummret är jag dock osäker på!
AIK Saywee
2006-04-16 12:44
Nu är det dags att beställa skifte av dubbdäck!!

På tisdag kväll är det poäng till svartvitt, 3 p till ett av dessa eller varsin pinne, randiga eller icke randiga ....?

God only knows/Beach Boys
Forward ara
2006-04-16 12:32
*Korpen*
Nej det är inte alltid så, det beror på om det står på kontraktet!.

Jag har Com Hem men jag hittar inte Sporten Expressen :S ... Är det någon som vet hur det där funkar?
Örebro *Korpen*
2006-04-16 12:28
ara//

Moderklubbarna får ju ändå pengar vid spelarförsäljningar! Och det är inte säkert att man lyckas sälja vidare talangerna...
Örebro Farsen fortsätter
2006-04-16 12:09
mOch alla de fakta har matredaktören grävt fram..imponerande!
Forward ara
2006-04-16 11:45
haha är det någon som vet vart Joth får allt ifrån?

ÖSK:s främste Allsvenska målskytt genom tiderna, Thomas Nordahl, gick till ÖSK från Degerfors för 300 kronor, fyra dubbdäck och ett rum nära Eyravallen.
Örebro # brorzan
2006-04-16 10:15
Från Joth´s införartikel:

Visste ni att...
...ÖSK:s främste Allsvenska målskytt genom tiderna, Thomas Nordahl, gick till ÖSK från Degerfors för 300 kronor, fyra dubbdäck och ett rum nära Eyravallen.

Ingen dålig övergångssumma och sign-on-bonus. :o)
Örebro Charlezzz
2006-04-16 09:09
Har svartvittbloggen tagit påsklov???
Forward ara
2006-04-16 03:30
...:::::: FORZA ÖREBRO ::::::...
Forward ara
2006-04-16 01:48
Låt det kosta pengar och fixa fotbolls akademi men vi kommer ju få in pengarna när vi säljer talangerna vidare...

Sponsorn /
Vi kan ta in talangerna och när vi säljer vidare dem får moderklubben en liten % av försäljningen.
Typ 5-10 % vidare.
Både vi och dem tjänar på det.

jappel/
Har inte vart vid Örebro trakterna på 8 år så det är rätt svårt och komma ihåg lagen där...

jocke. /
Förlåt, håller med dig Herish är inte ÖSKs bästa spelare, men av någon skum anledning så avgudar jag honom. sorry!.
Åtvidaberg LKH
2006-04-16 00:08
Fan, vi vinner Superettan iår. Se bara på vårat lag:P
Örebro Aspen
2006-04-15 22:56
Fler spekulationer om S1
Örebro Jimpa_90
2006-04-15 21:49
Det blir en jämn och tät match i Landskrona men ÖSK går segrande ur striden och ochvinner med 2-1
Örebro go_osk
2006-04-15 21:39
En halsning fran Türkiet!
Vi ar pa vag hem nu sa vi mýssar inte matchen pa tisdag... saklart!
Örebro jappel
2006-04-15 19:52
Verkar inte vara någon succe med akademi i länets utkanter i alla fall....senaste nyheten är från mitten på december...och på startsidan gör dom reklam för en föreläsning som gick av stapeln för mer än en månad sedan.
Bättre att locka till sig spelare som redan är i full blomm! Lite dyrare men man vet vad man får.
Degerfors Einar.
2006-04-15 19:19
Hrmm...
Örebro Sponsorn
2006-04-15 19:15
*Korpen*//
Vad skulle det kosta med en fotbollsakademi? Låter intressant tycker jag.

Ara//
Vet du några spelare som skulle börja hos ÖSK på de premisser du nämner? Risken finns ju att vi blir oense med alla andra klubbar i distriktet om vi "dammsuger" länet på talanger.
Örebro jappel
2006-04-15 19:05
För övrigt är det hög tid att boka biljett till matchen mot degerfors senare i sommar om vi vill vara säkra på att fylla läktaren med ÖSK:are (och det ska vi!!!) det finns endast ett fåtal platser kvar har för mig att det innebär att det finns mindre än 10% kvar av biljetterna!
om så är fallet finns det bara omkring 1300 platser kvar...även om det är mer än 10% kvar är det dags att boka om ni mot förmodan inte har säsongskort!
Örebro jappel
2006-04-15 19:01
jocke du är inte ensam...men ara är en frisk fläkt som drar igång en och annan grässtorm på forumet :-)
Örebro jappel
2006-04-15 19:00
Ara// svårt också att värva från kumla ik...lite lättare att värva från IFK Kumla, fast jag ska inte hålla på och märka ord. det är inte helt lätt att hålla koll på alla lokallag från stockholmsområdet.
Örebro jocke.
2006-04-15 18:57
Nån mer æn jag som anser att ara hela tiden har vældigt radikala åsikter om vad som ska ske ? ;)..

Plus att han verkar hysa vældigt mycket kærlek till familjen kuhi. Herish ær långt ifrån den bæsta spelaren i øsk, och dana ær visserligen duktig, men jag har sett betydligt bættre spelare i samma ålder..

Glad Påsk =O)
Örebro Cyborg
2006-04-15 18:35
Ara//Svårt att värva från Vivalla när dom inte har ett lag längre
Forward ara
2006-04-15 14:36
*Korpen* /
KB Karlskoga, BK Forward, Degerfors IF, Vivalla-Lundby, Kumla IK,
Det lär finnas ca 7 gryma talanger i dem här klubbarna som vi ska försöka värva till oss.
- Jag kan redan en och det är Dana.K som provspelade med Ajaxs ungdomslag förra året.

´Man ska inte ha en spelare för länge, max 2 år sen ska man låna ut honom till en mindre klubb.
Om jag var Patrick Walker så skulle jag lånat ut Lönneqvist, Reed, Sandro, Walker.
Örebro *Korpen*
2006-04-15 14:32
ara//

ÖSK ungdom har redan många av länets största talanger men en fotbollsakademi kostar pengar...
Forward ara
2006-04-15 14:31
Jag tycker att ÖSK Ungdom ska försöka locka till sig länet bästa talanger. En fotbolls academi skulle vara jävligt grym.

::: Exempel på att locka dem :::
* Ge dem gratis fotbolls utrystning ( Skor m.m )
* Berätta för dem att man har chans och vinna Cothia Cup.
* Ta ut dem till världens olika håll för att spela tuneringar et.c.
* Ha en fotbolls klass.
Örebro # brorzan
2006-04-15 14:19
Ara //

Jag kom på nedräkningsidén lite för sent för att hinna med hela laget. Det var lite för få dagar kvar till premiären. ;o)
Örebro fredrik.e
2006-04-15 13:52
ara//

Angående Kevin Walker så är han långt ifrån den som är bland dom mest lovande i ÖSK ungdom. Finns spelare som Binay, Frempong, Erik Nilsson som jag tror är desto större talanger.
Forward ara
2006-04-15 13:29
# brorzan/
Då är det 1 intervju som återstår...

- haha men du har lyckats väl att locka till dig läsare ;) jag tycker att du borde gjort intervju med hela laget, från Moses Reed till Thomas Andersson... Men man kan ju inte få allt i världen :)

Jag gissar på att den sista intervjun blir på Johan Pettersson...

BoIS - ÖSK : 1 - 3
1-0 S.Henriksson
2-0 S.Henriksson
2-1 K.Amuaneke
3-1 M.Jelecák
Örebro # brorzan
2006-04-15 11:48
Ara //

Jag som gjort intervjuerna har en bra förklaring, och den är att jag helt sonika bestämde att det skulle vara en intervju per vardag fram till matchdag. As simple as that! :o)

Alla intervjuer är klara och gjordes på samma kväll, så det är helt och hållet planerat att intervjuerna skulle släppas på det här sättet.

Effekten blev ungefär som önskad, vilket även märks på dig, nämligen att läsarna är sugna på mer och knappt kan vänta! :o)

Det ni kan roa er med under tiden är dels att läsa andra artiklar på officiella, men även gissa vem som kommer att vara med på måndag (som egentligen är en söndag, men det var det i fredags också och då kom det en intervju. Förbaskade påsk!)
Forward ara
2006-04-15 11:09
Aspen/
Jag såg den i natt. Dem hade inte den bästa panelen, en IFK Norrköping pappa och en ung Qviding supporter...

- Johannes A. verkade vara nervös när han blev intervjuad utav Matchpuls :) ...

Mittåt / " Ett utvidgat samarbete där man kunde slussa spelarna från ÖSK Ungdom vidare till Forward för ytterligare förädling skulle antagligen gynna bägge parter. "
ÖSK Ungdom spelar ju redan i sin division och alla där får spel tid. Det är bättre om man har samarbete med ÖSK A-trupp där spelarare kan gå ditt.

* Sandro Pavicevic
* Niklas Lönnqvist
* Kevin Walker
Om man kunde få över någon av dem här så skulle det inte bara gynna ÖSK utan spelarna själva. Dem skulle få mer speltid och spela i högre division än vad ÖSK Ungdom gör.
Annons: