/fotboll/osk/forum/9676.aspx/fotboll/osk/forum/9676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Per Persson
2006-04-16 23:44
Hur tusan kan så många ha med Fredrik Samuelsson i startelvan. Han är ju den sämsta spelaren i ÖSK genom tiderna, alla videoköp inräknade. Specialstudera honom i TV-matchen på tisdag. Det spelar ingen roll hur mycket han springer på träningarna och hur många armhävningar han gör.
Örebro Matta
2006-04-16 23:40
Håller med er i omdömet om Fredrik Luhr verkar vara en luring. Sitter mest och försöker låta cool men har rätt dålig koll på vad han snackar om rätt ofta.

Mackan är intervjuad på IFK Norrköpings hemsida för er som missat det.
Örebro jappel
2006-04-16 23:27
Verkar som att de flesta lagens skribenter på svenska fans är oerhört rädda för att skriva upp sitt lag som favoriter efter ÖSK:s misslyckande förra året.
Löjligt! Allsvenska lagen har ju högre tempo med sig så det är ju bara att springa sönder motståndarförsvaren :-)
Örebro jappel
2006-04-16 23:23
Det enda jag vet om årets serie är att det kommer bli stenhårt om topplaceringarna som ÖSK vill vara med och kriga om!
Örebro jappel
2006-04-16 23:22
Två dagar till match och det är tyst som i graven här på svartvitt.. håller alla på som bäst med kolhydratladdning inför matchen eller?

Edit: till K8 stormade in och ordnade lite drag här på nytt :-)

Har det varit träningsuppehåll under påsken?? och isåfall varför? Känns som att vi är för nära seriestarten för att ta ledigt, eller?
Örebro K8
2006-04-16 23:21
Assyriskas sida här på SvFans tippar ÖSK i topp och skriver såhär:

Vinner gör Örebro, med det trodde man ifjol med. Sist var man nog alldeles för övertygade om att göra vistelsen i superettan ettårig, det fällde klubben. Nu har man ett års erfarenhet utav serien och man avslutade starkt i fjol. Man vet vad som krävs i år och det är att kämpa stenhårt, från början till slut. Men den största nyckeln till seriesegern i år stavas Lars Larsen, han är frisk och verkar vara motiverad. Larsen och Nordback i mitten ger ÖSK seriens starkaste innermittfält, och det blir avgörande, till ÖSK:s favör.
Örebro bandoo
2006-04-16 22:11
Någon som har koll på om Pitchers visar matchen?
Örebro jappel
2006-04-16 20:16
Verkar ju som att alla våra forwards vill vara med och leverera, då kan det mycket väl trilla in två ÖSK baljor. Mirza och Henriksson hänger en var! klart att skåningarna ska få ett tröstmål sedan också, men bara ett!
Örebro Aspen
2006-04-16 20:05
Bra att Sport-Expressen sänder S1 men efter att sett och hört Fredrik Lühr är det svårt att ta ev. kommentarer på allvar.
Örebro Aspen
2006-04-16 20:01
Hoppas att Bois-truppen är lika övertygade som Bois-fansen att det bara är att gå upp. 6-1 mot ÖSK till att börja med tycker man.
Kämpa dom sönder och samman grabbar.
0-1 i fjärde övertidsminuten genom ett självmål skulle smaka mumma!!!
Örebro Mittåt
2006-04-16 19:58
*Korpen*// Fredrik Lühr har tagit över efter Olof Lundh som fotbollsorakel på Expressen. Lundh fick sparken efter det att man kommit på honom med att extraknäcka åt fotbollsagenten Kent Carlzon.
Örebro joth
2006-04-16 19:23
*Korpen*// Och siffran för uttnyttjandet av Behrn Arena är ju smått imponernade! 29 matcher på naturgräs jämfört med 208 på konstgräs.

Med den nya generationen konstgräs som ligger på Behrn Arena tror jag att skillnade inte alls är stor jämfört med naturgräs i sitt bästa skick.

Hur var det nu: En boll som rullar i en viss hastighet fär max rulla 10 meter på en konstgräs plan... vore kul att genomföra dessa test på årets naturgräs planer just nu...

ara// Det där ser ut som en 12:a
Örebro *Korpen*
2006-04-16 19:12
joth//

Aldrig hört något om Lühr tidigare, men en bitter människa va det i alla fall... Försökte komma på hur många gånger Larsen har varit skadad en längre tid men kan bara minnas förra säsongen...

Och angående konstgräset... Visst, jag vill helst spela fotboll på riktigt gräs men när planerna ser ut som de gör fram till maj så går det inte! Då är konstgräset ett bättre alternativ, speciellt med tanke på hur dålig våran gräsmatta brukade vara tidigt på säsongen..
Örebro P-D
2006-04-16 18:59
Är det någon som har någon koll på hur många vi blir till Landskrona?
Forward ara
2006-04-16 18:50
Kindvalls från Expressens 11:a.
Målv:Westman
Back:Andersson
Back:Samuelsson
Back:Riddez
Back:Haginge
Back:Jansson
Mitt:Antonnen
Mitt:Nordback
Mitt:Lars
Mitt:Jeffs
Anfall:Kuhi
Anfall:Henriksson

¤ Ge tysken Lühr sparken..
Örebro joth
2006-04-16 18:05
*Korpen*// Såg inslaget nu... har en fråga? Vem #¤% är Lühr? Någon okänd komiker som är inhyrd till Expressen? Han hade inte många rätt... Larsen skadad dom 2-4 senaste säsongerna?

Konstgräset har jag redan vidrört i tidigare inlägg idag, men det är tråkigt att vi tyvärr har det klimatet som endast tillåter riktigt gräs några månader om året. Att ha bra konstgräs året runt gynnar svenskfotboll tror jag. Det kommer att hjälpa unga talanger att utveckla sin teknik.

**Hellre plastgräs än leråker!**
Örebro *Korpen*
2006-04-16 17:19
HAr ni kollat expressens WebTV? De går igenom lagen i superettan.. Lite lost när det gäller ÖSK dock!
Örebro Charlezzz
2006-04-16 17:13
Anttonen på Nordbacks plats??? Nää knappast va? skulle hellre se Henriksson där om Nobbe skulle bli skadad/avstängd. I mitten som bollvinnartyp väger Anttonen allt för lätt utan med sin snabbhet passar han bättre på en kant...
Forward ara
2006-04-16 16:39
jappel/
vems plats ska han ta?,
jag tycker Nordbacks.
Örebro jappel
2006-04-16 16:29
Självklart.. och han måste verkligen visa att han vill spela! Men han har kunnandet om han bara vill!
Med lite jävlaranamma och hård träning så spelar han från start snart igen.
Forward ara
2006-04-16 16:25
jappel/
Han kommer få kriga för sin plats...
Örebro jappel
2006-04-16 16:21
jocke//
han behöver bara komma igång i lugn och ro så är han med i startelvan igen. Lugn och fin bara.
Forward ara
2006-04-16 16:09
jocke./
Jag bor i Stockholm, Hässelby-Villastad...
Örebro jocke.
2006-04-16 15:41
Absolut, ara ær en frisk flækt och såna behøvs :D

ara//

det ær okej før mig att du avgudar herish, bra att någon gør det ;) var kommer du ifrån førresten ? , sthlms-området ??

hoho nu børjar man bli riktigt sugen på premiær faktiskt =)

Førresten , ingen annan som tycker att det ær lite spænnande att Patrik Anttonen gått från att vara sjælvklar i startelvan till att vara bænkad - trodde man kanske inte før ett år sedan ;)
Örebro joth
2006-04-16 15:37
Aspen//Något man kan ifrågasätta är att SvFF/UEFA m.fl. har ett hur stort regelverk som helst för hur en boll ska rulla och studsa på konstgräs. Jag skulle vilja se samma regler för naturgräs....
Kul att P-O sticker ut hakan i AB idag angående konstgräs...
Bakåtsträvare som Åkeby, Jonevret m.fl. föredrar att utveckla tekniska spelare på Gärdet med hundskit som koner... Dom gnäller gärna på planer men skulle adrig välja konstgräs. Det stinker inte bara hundskit om detta.... ;-)
Örebro Aspen
2006-04-16 15:27
joth//Rätt ska vara:
Landskrona Borta (lera, gyttja och sand som gjort för en engelskman)
Mjällby Hemma (Konstgräs)
Sundsvall Borta (Konstgräs)
Umeå Hemma (Konstgräs)
därefter kanske det finns naturgräs.
Örebro Robben 82
2006-04-16 14:57
LKH/

Håller med så ska vi spela!sen slänger vi in en pigg Johan P med 30min kvar som avgör matchen
3-1 till Ösk!
Åtvidaberg LKH
2006-04-16 14:47
Nu är det nära:P Ska bli skoj att det äntligen kommer igång.
jag tror att om alla får vara friska så går vi upp i år.

matchen mot Landskrona kommer att bli svår och målsnål. Jag tror dock på 1-1 eller 2-1 till ÖSK.

Laget som jag skulle ha ställt upp med:

--------PeWe----------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi---
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä---
-----MiJe--SeHe-------

Bänk:
Nurme
Haginge
Pettersson
Antonnen
Örebro joth
2006-04-16 14:42
ara//Läste den... är det Mackan eller Norrköpings redaktion som inte har koll på serieprogrammet? :-)

"Först har man Landskrona borta, sen två hemmatcher på Behrns konstgräs och sedan borta på konstgräs i Umeå."

Rätt ska vara:
Landskrona Borta (Naturgräs)
Mjällby Hemma (Konstgräs)
Sundsvall Borta (Konstgräs)
Umeå Hemma (Konstgräs)
Örebro kubanen_90
2006-04-16 14:40
Ämne: Man börjar bli nervö....
Tror att inte att Jon skulle vara bra i år om han spelade kvar.
Annons: