/fotboll/osk/forum/9674.aspx/fotboll/osk/forum/9674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kalle Örebro
2006-04-18 16:00
Hur länge ska man behöva vänta? Jag sitter som på nålar och vill bara att matchen ska börja.

Om en timme sätter jag mig på cykeln och trampar ner mot Pitchers då har tålamodet tagit slut.
Örebro jappel
2006-04-18 15:56
Ja ÖSK tenderar allt som oftast att vara höstens lag!
Hoppas att vi blir årets lag framöver!
Örebro Arx
2006-04-18 15:54
go_osk//
Där ser man, ja, jag tänkte väl att det var ett tag sedan. Men 1994... Här i Närke är vi trögstartade.

Cantona7//
Det är som Grixx skriver. I SE kan man maximalt ta 90 poäng. För att gå upp behövs minst 60, förmodligen 65. Med andra ord måste man ta mer än två poäng av tre. Då ha man inte råd med onödiga förluster - i synnerhet inte mot de värsta konkurrenterna.
Örebro Grixx
2006-04-18 15:37
Cantona7// Inte en match, men för att gå upp direkt så är några förluster ALLT och det är kört.

Det är ju inte den vanliga "lunken" där man stundtals ligger på en glädjande 3-4 plats i serien för att sluta 6-8.

Den nya S1 pressen där i princip allt ska vinnas är JOBBIG för spelarna. Snabbt blir även de mest stabila darriga.

Hoppas som alla andra här på en välspelad händelserik match....och ÖSK-vinst.
Örebro go_osk
2006-04-18 15:32
Arx//
Efter en titt på sportklubben fann jag att ÖSK senast vann en premiär guldåret 1994 mot Helsingborg. Det är med andra ord dags att återupprepa den bedriften! Enligt statistiken under dom senaste 16 åren är ett oavgjort resultat det vanligaste.

I dag vinner vi!
Landskrona Cantona7
2006-04-18 15:31
Viktigt med en bra start men vad som än händer melllan våra lag ikväll så får vi inte glömma att v har 29 matcher kvar. Hur det slutar i denna matchen blir inte avgörande för vilket lag som går upp..

Hoppas på en trevlig match.
Örebro Grixx
2006-04-18 15:30
Snälla, inget regn dvs grismatch utan spel.

Snälla, låt vår backlinje hålla för ett agressivt BoIS-anfall spec första kvarten.

Snälla, ingen onödig utvisning eller straff.

...om allt detta håller så vinner vi lätt;-)

Ska bli intressant att följa gräslagen vs plastlagen både i AS som S1 under året. Det kommer verkligen att bli ett riktigt nationellt problem om plastlagen fortsätter att ha svårt för vanligt gräs.
Örebro nedo801
2006-04-18 15:26
Viktigt med bra start. Vågar hoppas på oavgjort, vinst vore grym bonus.
Örebro Arx
2006-04-18 15:20
Till någon som har koll: (joth eller Mittåt? Eller någon annan med gott minne?)

När vann ÖSK senast en premiär mot tufft motstånd? (Boden i fjol räknas inte) Det var väl ett tag sedan, eller?

Dags ikväll i alla fall. Kanske är det nya tider på gång!
Örebro G.Zola
2006-04-18 15:14
Äntligen Dags!
Skulle vara en perfekt start på säsongen med vinst mot ett av de bättre lagen!

Heja ÖSK!
Örebro *Korpen*
2006-04-18 15:09
MATCHDAG!

Kom igen nu ÖSK...
Örebro Rocky Dennis
2006-04-18 15:08
Hur många planerar att dra till pitchers?
Örebro jocke.
2006-04-18 15:03
Varfør tillhør inte skåne danmark ? - vet ingen norr om sjælva landskapet som vill att de ska tillhøra sverige - och dom verkar ju inte vilja det sjælva heller ;) ;)

Kronblom//

Tack før upplysningen, det var næstan før bra att vara sant insåg jag sjælv också hoho =)

Så sugen infør ikvæll !
Örebro ÖSK-Sektion E
2006-04-18 14:53
Premiärdag! Fint och nervöst på samma gång. Tur att man kan se matchen även om man jobbar och inte kunde åka ner. Jag har satt en peng på ÖSK, Norrköping och Aston Villa. Någon mer än jag som tror på den...?

Forza Svartvitt.
Örebro Börje
2006-04-18 14:34
Vinner jag kampen i baren på Pitchers vinner vi med stor sannolikhet matchen.

KÄMPA!
Örebro zxcv
2006-04-18 14:21
Vinner vi kampen om mittfältet vinner vi med stor sannolikhet matchen.

KÄMPA!
Örebro Kronblom
2006-04-18 14:17
Landskrona får gärna underskatta oss så ÖSK vinner,kan de sitta och gnälla och säga:"Oj,superettan är visst inte så enkel ändå"...
Landskrona MickeP
2006-04-18 14:03
jappel:
Just nu skiner solen härligt och det är 9-10 grader. En del vita moln på himmeln men fåglar kvittrar och det är härligt vårväder för tillfället. (se länk för senaste observation av danska motsvarigheten till SMHI - dom brukar vi skåningar kolla mer på för DMI är betydligt bättre på att spå vädret). Prognosen för nordsjälland (Köpenhamn, 5-6 mil från Landskrona fågelvägen) säger "sol men byar av regn, kanske t.o.m hagel. Temp 8-12 grader. Ikväll/Inatt efterhand torrt och klart väder, temp ner till 1-5 grader och avtagande vind från sydväst".
Örebro jappel
2006-04-18 13:53
Kaxig eller ej så ska det bli riktigt spännande och kul att se lirarna i Örebro SK ikväll!
Landskrona ForZa Bois
2006-04-18 13:52
de regande lite presic men nu e de sol igen. men de ska antagligen bli regn ikväll
Örebro jappel
2006-04-18 13:51
Klart man ska tippa det är alltid lika kul att säga vad var det jag sa!! när man väl lyckas tippa rätt någon gång sådär vart tjugonde försök eller så :-)
Örebro Arx
2006-04-18 13:50
ForZa Bois//
Ja, vilka som är kaxiga före matchen vet vi ju redan.
Örebro jappel
2006-04-18 13:50
MickeP //
Ser inget vidare ut.. Hoppas att det utlovade regnet i eftermiddag håller sig borta, för jag tror inte någon vill se våra lag i en gytjebrottningsmatch!!
Hur ser himlen ut hos er nu?
kommer det in några otäcka moln från danmark?
Örebro Arx
2006-04-18 13:48
Klas ÖSK//
Helt rätt. Och som du ser har jag inte tippat själv...
Landskrona ForZa Bois
2006-04-18 13:48
Ämne: Forsa bois//
det ja....
ganska svårt när de är första tävlingsmatchen idag(i allsvenskan var det fjärde sista matchen mot elfsborg...4-1). Vi kan ju se vem som är caxig efter matchen
Landskrona MickeP
2006-04-18 13:47
Aktuell bild på gräsmattans status på Landskrona IP (se länk). Inte som den brukar vara om åren men trots allt ganska grön åtminstone efter endast några få veckor utan snö här nere...

Hoppas på en bra match fotbollsmässigt ikväll, oavsett resultat. Det kan nog sluta hur som helst, men förhoppningsvis blir det jämnt och spännande åtminstone. Jag tycker det är lite synd att det blir "toppmöte" så här direkt - vore mer rättvist att ha det efter några omgångar så lagen fått spela igång sig lite först :) Men så blir det väl när ansvariga för spelschemat vill förlägga lite förväntade toppstrider på säsongsslutet och tvunget ska ha en vändande serie istället för en som börjar på nytt varv, s.a.s.
Örebro jappel
2006-04-18 13:45
Krya på dig Klas.
Och se till att äta mycket glass så att din överhettade hjärna kommer ner i normala siffror igen...6-9?? verkar som att din feberfrossa är över 39,6 ;-)
Örebro jappel
2006-04-18 13:41
Forsa bois//
det jag skrev var
Namn: jappel » Svara på inlägg » Har tippat lBoIS-ÖSK 1-2 » Redigera eget inlägg
Sänt: 2006-04-18 10:35:37
ForZa Bois//
Vilken tävlingsmatch gjorde ni 4 mål i senast???
du tror inte att du underskattar oss en aning?

Lär dig läsa innan du svarar på sånt du inte vet!
Örebro rirobban
2006-04-18 13:35
Greve//
Förhoppningsvis inte mer än vad som får rum:) Tror att vi blir ett stadigt gäng som hejar fram Sveriges stolthet... ÖSK
Örebro Klas ÖSK
2006-04-18 13:32
Arx//
Logik och tippande hänger väl inte ihop? :-)
Annons: