/fotboll/osk/forum/964.aspx/fotboll/osk/forum/964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nicka i ribban
2015-08-20 21:59
@Erik Wärlegård:

Det här tycker jag sammanfattar allt på ett bra sätt.
Örebro Droos
2015-08-20 21:54
Du får det att låta som att Ni stängde försäljning av biljetter innan det var "försent". Östra samt två sektioner av södra sålda ni direkt till AIK utan möjlighet för ösk:are att köpa. Försäljningen till allmänheten hade ju inte ens börjat då. Varför vrider du på verkligheten i din skrivelse?
Örebro Erik Wärlegård
2015-08-20 21:08
Bastard on parade // Om vi inte hade stängt försäljningen för AIK:are fram till 18/9 hade arenan varit slutsåld nu, med enbart AIK:are. Nu erbjuder vi våra supportrar första tjing. Vi tror att det är bäst att först fylla Norra och sen förhoppningsvis även södra, men i läget vi befinner oss i har vi inte den efterfrågan. Vi fick en del mail och klagomål efter Bajenmatchen, speciellt från de sektioner där många 08-supportrar huserade. Därför erbjuder vi nu chansen att byta biljett. (Inget tvång, man får sitta kvar om man vill) Det har dessutom varit ett önskemål från våra säkerhetsansvariga att samla AIK-supportrar på ett och samma ställe. Well, well. Ska inte bli långdragen. Kan vara bra att veta att besluten som vi tagit handlar om: 1. Få så många ÖSK:are som möjligt att köpa biljett tidigt. 2. Undvika irritation för dem med årskort på sektioner där många bortasupportrar köper/köpt biljett. 3. Säkra bra intäkter till en match som är stekhet nu, och kanske "ointressant" för AIK 31/10. Jag finns på 019-167317 om ni har frågor eller synpunkter. Heja Sport!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jekl
2015-08-20 20:02
Halmstad ligger under mot Trelleborg just nu, hoppas att det inte skapar extra tändning inför söndagsmatchen om de skulle åka ur cupen..
Örebro Jekl
2015-08-20 20:01
Nej Ali Kahn sa själv att han skulle kunna spela. Han spelade nästan en halvlek med bruten näsa mot Helsingborg och antar att det finns någon slags skena han kan ha. Men man kan alltid hoppas :)
Örebro KalleTeodor
2015-08-20 19:53
Vet inte om någon redan haft uppe detta men i gårdagens match mellan Helsingborg och Halmstad bröt HBKs mittback näsan. Det borde innebära att även han är borta från spel till matchen mot oss. I så fall saknas både Ali Kahn och Liverstam.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-20 19:23
@Godzilla Hårddisksson:

Jag tror att de flesta fattar att ett det ger pengar i ett kortsiktigt perspektiv att sälja fler biljetter till AIK:are. Däremot så finns det ju många andra faktorer som talar emot det. Du räknar med att ÖSK har säkrat kontraktet inför den sista omgången. Det är nog tyvärr troligare att det har blivit klart med en nedflyttning än ett säkrat kontrakt inför AIK-matcher. Och skulle det vara så att vi fortfarande har chansen att klara av kontraktet så ger vi AIK en enorm fördel. Det kan få effekter både kortsiktigt och långsiktigt ur ett publikperspektiv. Alla vi som är lättkränkta tappar ännu mer förtroende för ÖSK. Vissa kommer nog säkerligen strunta i att gå på matcherna när ÖSK så tydligt tar ställning emot hemmasupportrarna för lite snabba pengar.

Vi behöver varenda krona som vi kan få in. Det håller jag med dig om. Hur man får in pengarna är ändå en viktig fråga. ÖSK har valt fel, det är jag övertygad om.

Lekiller//

Om man inte har en fet plånbok är det desto viktigare att det blir rätt. Det gäller i synnerhet ÖSK som inte klarar av att sälja oönskade spelare. Visst vore det fantastiskt att ha 3-4 scouter, men alternativen som ÖSK har att välja mellan är inte 3-4 scouter eller obefintlig scouting. Det finns ju även en anledning till varför ÖSK inte har någon fet plånbok längre, trots att det inte var länge sedan ÖSK hade ett eget kapital på några miljoner kronor och kontroll över intäkter och kostnader.

Självklart ska man inte behöva ta ansvar för andras beslut. Skulle det vara så att andra personer har fattat dåliga beslut så har ju ÖSK all möjlighet i världen att rätta till det idag. Vad som man även måste beakta är att personerna i ÖSK:s styrelse inte ändras särskilt ofta och när det väl sker ändringar så är det sällan några större förändringar, med undantag för de ändringar som skedde efter att Spelarinvest köptes ut från Elitfotboll. Som ett exempel så fanns Björn Åqvist, Peter Ahlstrand, Rose-Marie Frebran och Kent Norström med i styrelsen 2010 samtidigt som Dennis Dicksen var suppleant.
Örebro Aspen.
2015-08-20 17:15
Ungdomar ska veta sin plats. På bänken
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicka i ribban
2015-08-20 15:38
@Fy bubblan:

Pode har ju faktiskt gjort 1 bra match (Elfsborg borta) i år. Svårt att flytta på honom då.
Örebro Tokaij Azsu
2015-08-20 15:33
Nu har jag swishat en Kuban till Halmstad! Gör det ni också om ni har möjlighet!

Heja ÖSK!
Örebro # brorzan
2015-08-20 14:50
Astrit siktad i Sthlm. Shoppingresa eller säljresa?
Örebro Lekiller
2015-08-20 14:47
[QUOTE=Godzilla Hårddisksson]Vad folk inte verkar inse är att ett absolut smockfullt Vallen innebär rätt fin kosing till klubben. Scenariot jag räknar med är att ÖSK redan säkrat kontraktet inför sista omgången och då skiter jag faktiskt i om det sitter fler AIK:are på läktarna än ÖSK:are, vi behöver varenda krona vi kan få in inför framtida satsningar. [/QUOTE] Exakt! Vi får hoppas ÖSK redan har klarat kontraktet och AIK har guld chans. Kan bli en trevlig match då.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-08-20 14:27
Vad folk inte verkar inse är att ett absolut smockfullt Vallen innebär rätt fin kosing till klubben. Scenariot jag räknar med är att ÖSK redan säkrat kontraktet inför sista omgången och då skiter jag faktiskt i om det sitter fler AIK:are på läktarna än ÖSK:are, vi behöver varenda krona vi kan få in inför framtida satsningar.
Örebro Fy bubblan
2015-08-20 10:50
Jag är sent på't men Lundberg fick alltså inte ens hoppa in i ledning 2-0 borta mot ett division 2-lag. Jag som hoppats att han tillochmed skulle så få starta.
Örebro Center
2015-08-20 09:08
Det är väl främst på den sportsliga sidan där man grovt överskattade truppen, som misstagen begåtts denna säsong. Inget kan bevisas att det hade blivit bättre med en renodlad sportchef men gud vad jag saknar en sådan i klubben. En renodlad sportchef som fattar fotboll och som har bra kontakter och 100% jobbar med det sportsliga men som också kan fungera som motvikt mot tränarteamet. Någon kanske nu säger: Ja men Sköldmark är ju sportchef. I sådana fall har han bevisligen inte gjort ett bra jobb till i år. Men såvitt jag förstår har Sköldmark en mix av uppgifter. Åtminstone var det så tidigare. Jag saknar också en renodlad individuell tränare. En sådan tycker jag är enormt viktigt. Hur ÖSK scoutar vet jag inte. Men om man jämför ÖHK har de en kille som enbart reser runt och bla kollar de lägre ligorna vilket har resulterat i minst tre nyförvärv "nedifrån" som är/ser ut att vara lyckade. Jag vet också att han kan leta spelare som är skräddarsydda enligt klubbens önskningar. Alltså vissa spelartyper eller spelare för vissa positioner. Han kanske har fler uppdragsgivare än ÖHK men jag vet att ÖHK samarbetar med en sådan.
Örebro Darum müssen wir reden
2015-08-20 08:13
@Bastard on Parade:

Det är bara känslan jag får när jag läser vad du skriver. Det är också därför jag formulerade mig precis så ...
Örebro Aspen.
2015-08-20 05:59
Lekiller// ÖSK ledning byts inte så ofta, Flertalet har hängt med i minst 10 år (uppskattar jag)
Örebro Lekiller
2015-08-20 01:22
[QUOTE=Bastard on Parade]Darum müssen wir reden// Jag tror absolut inte att tränare, kontor, spelare eller styrelse är ute efter att sänka klubben. Däremot så fattar de otroligt många dåliga beslut och att försöka ge hela Södra läktaren bortasupportrar är en katastrof. Jag tvivlar inte på att ÖSK gör sitt bästa för att värva rätt spelare. Problemet är att det alldeles för ofta blir fel. Jag är övertygad om att alla gör sitt bästa, men jag är även övertygad om att det saknas kompetens hos såväl tränare, spelare och styrelse. Att det saknas kompetens hos tränarna och spelarna är ju något som faller tillbaka på den inkompetens som finns hos styrelsen. Du får gärna utveckla varför du har känslan att jag tror att tränare, kontor, spelare och styrelse är ute efter att sänka klubben. Jag har kritiserat beslut som fattats och arbetsmetoder och ingenstans i min argumentation har jag ens antytt att någon ska vara ute efter att sänka klubben med vilja. [/QUOTE] Har man inte en fet plånbok kan man bara inte peka på vad man vill ha å så får man det! Hade man haft en fetare plånbok så hade förmodligen både Bärkroth och Almebäck spelat för ÖSK nu. ÖSK har inte råd att ha 3-4 anställda scouter med uppdrag att leta spelare till ÖSK. De beslut som fattats tidigare får de som då satt i ÖSK ledning svara för. Inte dagens ledning!
Örebro Bastard on Parade
2015-08-20 01:11
Darum müssen wir reden//

Jag tror absolut inte att tränare, kontor, spelare eller styrelse är ute efter att sänka klubben. Däremot så fattar de otroligt många dåliga beslut och att försöka ge hela Södra läktaren bortasupportrar är en katastrof. Jag tvivlar inte på att ÖSK gör sitt bästa för att värva rätt spelare. Problemet är att det alldeles för ofta blir fel. Jag är övertygad om att alla gör sitt bästa, men jag är även övertygad om att det saknas kompetens hos såväl tränare, spelare och styrelse. Att det saknas kompetens hos tränarna och spelarna är ju något som faller tillbaka på den inkompetens som finns hos styrelsen.

Du får gärna utveckla varför du har känslan att jag tror att tränare, kontor, spelare och styrelse är ute efter att sänka klubben. Jag har kritiserat beslut som fattats och arbetsmetoder och ingenstans i min argumentation har jag ens antytt att någon ska vara ute efter att sänka klubben med vilja.
2015-08-20 00:59
@Bastard on Parade:

Det känns som du tror att tränare, kontor, spelare och styrelse är ute efter att sänka klubben och inte kämpar på som sjutton för att lösa både spelmässiga och ekonomiska problem. Det tror jag de gör.

Tyvärr blir det allt tydligare att vi går mot en europeisk situation där serien går av på mitten med positiva spiraler (MFF) och negativa spiraler (ÅFF, ÖSK, HBK. FFF). Jag tror man jobbar häcken av sig för att lösa detta även om man i alla lägen inte anser sig kunna tala om vad som är på gång. De tre senaste värvningarna är jag övertygad om gjorts för att man tror att det skall hjälpa ÖSK att undvika nedflyttning i tid före 30e omgången, inte för att man letar efter sämsta möjliga spelare att spendera de sista slantarna på.
Örebro Lekiller
2015-08-20 00:43
Fy fan va alla bara gnäller hela tiden! Vill ni inte byta plats för 1 match så gör inte det! Vill ni sitta på er plats som ni suttit på i 39 år så gör det då! Men kom fan inte å gnäll sen om ni hamnar mitt i en livlig och hotfull situation. För ÖSK kommer släppa alla lediga platser på södra åt allmänheten. De som vill köpa en plats kommer att kunna göra det. AIK och Örebroare! Kom sen inte heller och gnäll när ÖSK inte har råd att värva in bättre spelare än sådana som är petade i andra klubbar! För ni vägrar flytta på er för 1 match, en match som kan inbringa lite extra pengar till ÖSK kassa.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-20 00:29
@Bäst när det gäller:

Du skriver att det bara finns ett supporterintresse i Örebro när det går bra. Känner du till vår historia med 107 år utan framgång? Det gick ganska bra för Hockeyn att fylla arenan även när de spelade uruselt första säsongen i SHL.

Det är befogat att gnälla på ledningen när det gäller flera områden. De gör otroligt lite för att locka till sig nya supportrar. De har den där bannern på NA.se som de har haft i evigheter, men ska de nå ut till nya potentiella besökare så får de tänka i andra banor. När det gäller sponsorarbetet så kan det säkerligen bli bättre, men jämfört med andra lag så har ÖSK förhållandevis höga marknadsintäkter. ÖSK har ju i flera år prioriterat företagskunder på ett mycket tydligt sätt. Däremot så är ju publikintäkterna låga. De kommer inte bli högre i framtiden om man bortprioriterar de supportrar som man har.

Du gör samma misstag som ÖSK gör genom att ta supportrarna för givet. Det finns en klick supportrar som har ett mycket högt tålamod och som verkligen brinner för ÖSK. De kommer finnas där i vått och torrt. Jag gnäller mycket på det ÖSK gör, men jag kommer likväl finnas på Vallen när det vankas match. Det finns dock en mycket större klick supportrar som är mer kräsna och som inte brinner för ÖSK i samma utsträckning. Om inte ÖSK presterar bra fotboll, levererar en bra service osv. så kan det finnas annat som lockar mer. Till exempel att stanna hemma och titta på internationell fotboll av toppklass eller hitta andra nöjesaktiviteter i stan. Självklart önskar jag att varenda Örebroare skulle stötta laget och gå på fotboll så fort det är möjligt, men att gnälla på andra för att de inte hejar på laget eller betalar för att se värdelös fotboll tänker jag inte göra. Det finns tyvärr så många anledningar att inte gå ned till Vallen för att titta på ÖSK.
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-19 23:52
@mzuri sana:

Skilj bara på "fattas pengar" och "ekonomin är svag" så har du svaret på din fråga.
AIK mzuri sana
2015-08-19 23:33
Klubben verkar uppträda lite virrigt och kommunikationen med supportrar/medlemmar/åskådare är lite förvirrande ...

... fattas det pengar eller är allt OK, klubben tar lite märkliga beslut, eller ?

Men det är la inget jag kan göra något åt, åker till Halmstad och hejar på Sport.

Örebro Bäst när det gäller
2015-08-19 23:16
Norra läktaren. Ja kära Örebroare, ni som inte visar er på Behrn Arena (och som iofs inte sitter här och skriver) utan hellre gnäller hemma ni är skälet till ÖSK:s förslag om flytt till motsatt läktare. Förstår en klubb som mår halvkrassligt ekonomiskt. Om bortalaget säger i augusti när vi ligger näst sist "vi köper 2000 stolar på långsidan på stående fot" ja då förstår jag att den halvmiljonen lockar. För i Örebro finns ju ändå bara supporterintresse när det går bra. I motgång gnäller vi hemma och/eller i lokalblaskan/på forum. Visst jag tycker det är lite av att sälja stjälen till djävulen men vad fasen vi har ju bäddat för det själva genom att snitta ca 5000 åskådare per match. Så varför gnälla här när det är grannen din som "går ner nån match per år" du ska gnälla på. Ge fan i att gnälla mer på ledningen nu säger jag - som ifrågasatte sponsorjakten för en vecka sen.
2015-08-19 23:11
@Droos:

Bra! Men ring upp Wärlegård och föreslå en sådan "medelväg". Det är ju inte för sent att ändra på om de inte tänkt på det alternativet.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-19 22:57
@Darum müssen wir reden:

Nej, de tvingar ingen att flytta från Södra läktaren. Däremot så skickar ju meddelandet massor av signaler till alla fans som har suttit på Södra länge och som förmodligen kommer att fortsätta sitta där även de kommande åren. Det är kortsiktigt tänkande av ÖSK och det är inte snyggt gjort av ÖSK att prioritera AIK:are. AIK-fansen kommer inte besöka Vallen nästa år om inte ett mirakel sker.

Södra läktaren har varit ganska välfylld i år i publikmatcherna utan att hela läktaren säljs till bortasupportrarna. Genom att flytta delar av ÖSK-supportrarna till Norra läktaren så kan det ju vara så att ÖSK skapar en stämning på Södra läktaren som övriga ÖSK:are inte känner sig trygga med. Det finns en anledning till varför bortasupportrar har en separat sektion. Om ÖSK ska vara trovärdiga med att det är säkerhetsskäl som ligger bakom erbjudandet att flytta ÖSK:are till Norra läktaren så finns det ju massor av andra åtgärder som de kan vidta innan den drastiska åtgärden att rekommendera sina trogna årskortsinnehavare att flytta från sin plats. De kan t.ex. vägra AIK:are med souvenirer tillträde till ÖSK:s sektioner. Det är ingen ovanlig åtgärd, alternativt tillåta det så länge de håller en låg profil.
Örebro Aspen.
2015-08-19 22:55
Ponera att vår AS-plats avgörs i sista machen mot AIK.

Hur kommer det att kännas om BA är full med AIKare.

Släpp biljetterna fria när vi vet lagets position i tabellen.

En AS plats är värd många miljoner.
Örebro Sparkabolleninimål
2015-08-19 22:54
[QUOTE=Darum müssen wir reden]Enligt ett AIK-forum uppskattar man att det finns ett tryck på ca 10 000 AIK:are som vill ha biljetter till sista matchen. De kommer att köpa varenda ledig biljett så fort de släpps för allmän försäljning. Örebroare är normalt inte passionerade nog att köpa biljetterna omedelbart när de släpps. Skall vi skita i att sälja biljetterna som är lediga? Hur skall vi "förbjuda" AIKare att köpa de här biljetterna. Är det ens önskvärt? [/QUOTE] Tänkte skriva precis samma! Det viktigaste i slutändan är ändå att så många biljetter som möjligt blir sålda. Hoppas lite att AIKarna är med i racet men att vi vinner, vilket kaos det skulle bli.
Örebro Droos
2015-08-19 22:51
Om man kan erbjuda medlemmar i ösk exklusiv köprätt i 30 dagar, så nog kan då efter dessa dagar i, låt oss säga 7 dagar endast sälja biljetter på kansliet och örebrokompaniet. Självklart kommer det finnas Aik:are i Stockholm som reser hit och köper tillåtna(förslagsvis) fem biljetter vardera. Men, detta gör att ösk-supportrar utan medlemskap i föreningen har god chans att haffa en biljett. Hur svårt kan det vara? (Fast det är ju så att en klubb som i inför-videon angav vi skulle möta Norrtull i cupen, kanske inte är kapabel till alltför mycket...)
Annons: