/fotboll/osk/forum/962.aspx/fotboll/osk/forum/962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tokaij Azsu
2015-08-23 15:34
Jävla käbbel här inne... Låt oss fokusera på matchen! Vad har ni för magkänsla? Heja ÖSK!
AIK mzuri sana
2015-08-23 14:44
Vilket lag har bubblans morbror tagit ut, tror att han har "känsla" för årets tredje vinst, nu vänder det, nu händer det, hösten blir vår :)
Örebro Fy bubblan
2015-08-23 14:39
@Lekiller:

Någon här tycker det ju är såpass allvarligt att samarbetet bör avbrytas med det aktuella företaget. :D
AIK mzuri sana
2015-08-23 14:32
Instämmer Lekiller, det är ingen stor grej.

Nu är det fokus på bortavinsten i Halmstad:)
Örebro Lekiller
2015-08-23 14:05
[QUOTE=Ståhl]I en del fall går tipset runt hos olika personer på företagen som är med. Det är ju inte omöjligt att det är en Halmstad-supporter som lagt detta tips. Inte så snyggt men kanske inte heller en stor skandal :-) [/QUOTE] Så kan det ju vara. Men är den som ger tipset representerar ju ändå sitt företag. Men men är väll ingen stor grej.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ståhl
2015-08-23 13:19
I en del fall går tipset runt hos olika personer på företagen som är med. Det är ju inte omöjligt att det är en Halmstad-supporter som lagt detta tips. Inte så snyggt men kanske inte heller en stor skandal :-)

Örebro Minatankar
2015-08-23 11:49
@Lekiller:

Mycket bra förklarat Lekiller! Mycket bra! Irriterar mig att jag inte kom på liknelsen själv hehe Det är pricken på i!!!!!
Örebro Lekiller
2015-08-23 11:44
Självklart får alla tippa vad de vill. Kan dock förstå vad Minatankar menar. Om en sponsor som går ut å säger att det lag man sponsrar och har samarbete med är så dåliga att de kommer torska med 4 - 0, ett resultat som förmodligen slår i den sista spiken i ÖSK kistan denna säsong, kan man ju ifrågasätta seriösiteten i? Om man vänder på det, tänk om ÖSK skulle gå ut och säga att Felds Fisk har så fruktansvärt dålig kvalité på sina fiskar, så ge fan i att köpa dem. Hur skulle det se ut? Eller i detta fall att Kakelmässan har enbart rent skit kvalité på sina produkter. Lite konstigt kan man nog tycka. Men som sagt, alla får väll tippa som man vill. Ja brukar för övrigt aldrig orka läsa vad dessa sponsorer tippar ändå, känns inte så speciellt intressant ändå.
Örebro Minatankar
2015-08-23 11:40
@Benny Böckling:

Ditt låga självförtroende eller din låga självkänsla får du själv ta ansvar för.
Jag tycker det är för jävligt det du skriver. Jag är inte ute efter beröm men det är uppenbart att du är ute efter uppmärksamhet. Och jag är inte alls någon hjälte. Jag är en av tusentals medlemmar och supportrar som tycker att lojaliteten är viktig. Men jag är en av de få som också uttrycker det.

När du växer till dig i ditt sinne så kommer du förstå. Och det har inte så mycket med ålder att göra. Det finns massor av unga skribenter här som aldrig skulle fara ut i dina uttryck och det finns en och annan i min ålder som uppför sig som barn.

Hälsningar från farbror
Benny Böckling
2015-08-23 11:27
Man slutar aldrig att förundras av dig Minatankar. Nog för att du är oftast är rätt borta men nu är det ju värre än vanligt. Här har ni det svarta fåret som tippar 17-0 till HBK. Enligt den därs tankar ska jag bli av med mitt medlemskap omedelbart för att sedan bli arkebuserad. Förstår att du med din gullgull ton till allt och alla att du tycker att det verkligen är fruktansvärt att se hur någon tippar 0-4 emot ÖSK, usch och fy uj uj uj. Vi ligger fortfarande på två segrar av tjugo möjliga. Varför i helvete ska någon då inte kunna tippa på 0-4 emot ÖSK? Tycker du själv att du ska få beröm för att du alltid tror på 4-0 till ÖSK? Ja men vilken hjälte du är. Heja heja. Men du vet väl troligen bäst precis som vanligt. Jag ska krypa under en sten nu och skämmas som aldrig förr därför att jag syndat såpass att jag tippat 17-0 till HBK. 100% seriös var jag ju också. Men det är ju givetvis ett fullständigt oacceptabelt beteende. Förlåt mig farbror duktig!
Örebro Minatankar
2015-08-23 11:23
@Vinnartradition:

Tack för alla dina positiva inlägg!
Örebro Minatankar
2015-08-23 11:21
Bastad on Parad
//

En optimist har inte mer rätt än en pessimist. Det som skiljer dem åt är att optimisten oftare har roligare :-) Optimisten är glad och förhoppningsfull innan något negativt sker, båda är ofta nedstämda efter att det sker.

Jag skrev tydligt att det naturligtvis är upp till var och en att vara optimist eller pessimist, att tippa vinst eller förlust. Men jag skrev samtidigt att det handlar om vilken relation man har till ÖSK och om man går ut officiellt med sin pessimism eller inte.

Att vara medlem i en förening innebär t ex att man i alla lägen ska göra allt för att stötta sin förening. Man får vara hur kritisk som helst, men då handlar det om att framföra sin synpunkter direkt till klubbens representanter. Det förekommer att föreningar utesluter medlemmar just därför att det man säger och gör inte gagnar föreningens bästa utan undergräver verksamheten.

På motsvarande sätt innebär det att vara partner/sponsor. Då har man gått in i ett avtal där man ska sprida goodwill om klubben, både för klubbens bästa och inte minst för sitt eget företags bästa.

Då handlar det in om det som du skriver om, utan om det jag skrivit om, och det är en annan sak, tycker jag.

mzuri sana
//

Självklart får en partner tippa vad som helst. Och en supporter också. Men gör man det officiellt i en av Sveriges största tidningar får man också vara beredd att ta konsekvenserna av det.

Om man är anställd i en organisation och går ut officiellt och publicerar att det kommer att gå åt helvete, kan det enligt arbetsmarknadslagar vara underlag för avsked. Det kan anses som att vara illojal mot sin arbetsgivare.

Om man nu inte är medlem, inte är partner och bara en medgångssupporter, har man naturligtvis sin fulla rätt att i alla sammanhang sprida så mycket negativism och pessimism som man önskar. Då är det bara omgivningen reaktioner man får leva med.

Man kan naturligtvis uttrycka att man befarar att få stryk i en match om man inte spelar bättre. Men att officiellt tippa förslut med 4-0 resp 17-0 mot ett bottenlag, är som jag skrev oacceptabel, om man är en riktig ÖSK-supporter och en riktig ÖSK-partner/sponsor.

Och att försvara sig med att man försöker vara rolig eller sarkastisk, visar på att man inte är seriös.

Man kan ha det skoj i livet och se humor i situationer utan att vara direkt provokativ. Själv tippar jag alltid 4-0 till ÖSK. Måhända är det ändå provokativt för den pessimistiska? :-)

Örebro Vinnartradition
2015-08-23 11:13
Ikväll blir det vinst. Pär Ericsson och Ajdarevic nätar. ÖSK är ett bättre lag än HBK och passerar således dem i tabellen.
AIK mzuri sana
2015-08-23 11:01
Jag håller som vanligast med BoP, han skriver mina egna tankar, så jag kan spara spara några ord. En partner får tippa precis vad som helst ...
Örebro Bastard on Parade
2015-08-23 10:54
Minatankar//

Jag brukar hålla med dig om mycket, men här har vi verkligen skilda åsikter. Att en person tippar på förlust innebär ju inte att den personen inte vill klubbens bästa. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ÖSK ska vinna mot Halmstad. Tror jag de kommer att göra det? Tveksamt, tyvärr! ÖSK är för dåliga just nu. Spelidén funkar inte och vi klarar inte av att göra mål. 0-0 eller 1-1 vore väl ganska logiska resultat, men det vore fantastiskt om ÖSK fick det att lossna idag. Det som talar för ÖSK är att Halmstad har en riktigt dålig form och förtvivlat svårt att göra mål just nu. Ungefär som ÖSK med andra ord.

Jag tror absolut inte att Halmstad vinner med 4-0, men jag tycker ändå att en supporter/partner har full rätt att tro vad denne än vill om matchresultatet utan att bli utesluten som supporter eller partner. Hur man kan tro att Halmstad ska göra 4 mål på en match när de har lyckats göra 12 mål på 20 matcher är ju märkligt. Kanske är de inte helt seriösa med tippningen på samma sätt som jag har svårt att tro att någon här inne på fullt allvar tror på 17-0 vinst?

Ska jag bli utkastad som medlem i ÖSK Fotboll för att jag tror att de kommer att fortsätta spela dåligt, vilket de har gjort i princip hela säsongen? Man är ute på väldigt tunn is om man avbryter samarbete med sponsorer som tycker olika eller tror på förlust i enskild match. Det är knappast ett demokratiskt eller sympatiskt tillvägagångssätt.

Jag tycker att det är väldigt orättvist att du benämner alla som pessimister som inte tror på vinst. Det hade varit annorlunda om vi hade legat åtminstone i toppen, men nu är vi på plats 15 av 16 lag. Det är realististiskt i alldeles för många matcher att tro på ÖSK-förlust, tyvärr. Jag skulle vilja tro på vinst, men när det inte finns något som talar för vinst så kan jag inte göra det. Är jag en sämre supporter för det? Då har vi olika definitioner på supporterskap.

Sedan kan man diskutera hur snyggt det är av en sponsor att offentligt tippa emot ÖSK. Det ser förstås inte bra ut, men det krävs nog att man har tappat förtroendet helt för ÖSK att man ska göra så. Det är allvarligare när supportrar och partners börjar tappa förtroende för ÖSK än att någon tippar på förlust i enskild match.
Örebro pemo
2015-08-23 10:50
Minatankar// Håller fullständigt med dig i det första fallet. men tippar man att allsvenskans målsnålaste lag skall göra fyra mål, då måste man vara från halland. :) , eller annars tar man fasta på att ÖSK släppt in mest mål.

Själv tror den realistiska jag, att han , den där engelsmannen i HBK, slänger in ett mål i slutet och sen står vi där med lång näsa.

Men, sen finns ju också drömmaren jag, som aldrig riktigt ger upp förrän timmen är slagen. Som tror på 0-3 i dag och en ny vecka med framtidstro.

Så nu återstår bara att se om drömmaren eller realisten får rätt.
Örebro Minatankar
2015-08-23 10:24
Idag tippar en partner/sponsor 4-0 till HBK i ÖSKs stora matchannons i Na.

Det är min uppfattning att klubben i fortsättningen inte ska samarbeta med en partner/sponsor som officiellt går ut med sådana tips. Det visar också att man inte tar ansvar för sitt företags godwillvärden när man framstår som stor pessimist och illojal.

Det är direkt utmanande anser jag. De får naturligtvis tippa vad man vill privat men man ska inte samarbeta med ÖSK om man inte tror och vill klubbens bästa. Pessimister som tror och önskar motgångar för ÖSK, och ger officiellt uttryck för dem, behöver vi inte bland supportrar och partners/sponsorer.

Och att som partner tippa rätt och vinna en tipsliga där det går dåligt för ÖSK, skulle jag skämmas för att delta i som partner/sponsor.

Att komma sist i samma liga och visa på att vi som företag hela tiden har trott och hoppats på ÖSK, skulle jag vara stolt för och inse att mitt företag också skulle uppskattas av den majoritet av kunderna som inte är stora pessimister i livet.

Det är inte alls en fråga om demokrati och yttrandefrihet. Det är frågan om att medlemmar, supportrar och sponsorer/partner ska göra sitt bästa för klubben.

Att som någon här på forumet tippa 17-0 till HBK och som denna partner/sponsor 4-0 till HBK officiellt i Na, är oacceptabelt om man ska vara ÖSK-supporter och/eller ÖSK-partner/sponsor.

I dag vinner vi med 4-0. Som vanligt :-)
Örebro Conjuration
2015-08-22 21:04
Redaktionen - ni har mejl.
Örebro flesklepp
2015-08-22 20:13
@Bäst när det gäller:

Nej, vettu den briljanta analysen går ut på att spelarna "inte tänkt på" att man inte vill spela i Superettan. Inte förrän nu
Örebro Bäst när det gäller
2015-08-22 18:38
@mzuri sana:

Så din analys ger alltså att spelarna inte kämpat tillräckligt, att det är därför vi ligger näst sist?
Örebro Vinnartradition
2015-08-22 16:31
@pemo:

Jag antar att det var mitt inlägg du syftade på.

Nordin, liksom resten av laget, var uruselt senast. Imorgon är det dock en ny match med nya förutsättningar. Jag tror på seger.
Örebro flesklepp
2015-08-22 15:29
@pemo:

Vinterstadion??
Örebro pemo
2015-08-22 14:36
Vinterstadion // Ja, det visade han väldigt bra mot Sundsvall.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-22 14:26
@Droos:

Jag hoppas att ÖSK inte resonerar likadant. Vilka ska vi vinna mot om vi är nöjda med kryss mot lagen som ligger högre upp i tabellen? Halmstad ligger på kvalplats och har på 20 matcher gjort imponerande 12 mål. Det är till och med färre än vad ÖSK har lyckats göra. Ska vi lyckas vinna några matcher i år så är det mot lag som Halmstad, Åtvidaberg och Falkenberg som vinsterna måste komma mot.
Örebro Bastard on Parade
2015-08-22 14:22
@ÖLB:

Tack för infon. Jag trodde att han saknades för att han spelade hela U19-matchen mot Hammarby i torsdags.
Örebro flesklepp
2015-08-22 13:47
@Droos:

Absolut inte nöjd. Däremot är det inte kört om det blir oavgjort vilket det rimligtvis är vid förlust.
Örebro Droos
2015-08-22 13:44
Om Ösk haft Halmstads tabelläge och vice versa, hade vi allihopa resonerat som så att "vi kommer som sämst få oavgjort". Så: om man ska vara ärlig mot sig själv och se realistiskt på saken, så får man vara rätt nöjd med ett oavgjort resultat imorgon.
Örebro Vinnartradition
2015-08-22 11:04
@pemo:

Jag säger (skriver) som Gerzic: vi ska inte spela i någon jävla superetta. Imorgon blir det vinst mot ett HBK som är sämre än ÖSK!
Örebro ÖLB
2015-08-22 07:16
@Nicka i ribban:

Var nere på träningen i går och kollade lite. Lundberg fanns inte med på träningen. Passade på att fråga lite om honom. Lundberg är febersjuk

Örebro Droos
2015-08-21 21:52
zxcv: Även om jag så haft plats på norra istället för på västra stå, hade jag ändå fått tjata med den där t_nten till grindvakt för att få komma fram till den åskådarplats jag betalat för. För, att gå in i insläppet i hörnet av norra och östra om man skulle ha biljett till norra, är väl ändå "rätt" ingång att välja? Tycker du inte? Menar
Annons: