/fotboll/osk/forum/9619.aspx/fotboll/osk/forum/9619.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-26 19:24
Grixx:

Jo, kom och tänka på killen som fira sitt mål o klättra upp på stängslet framför fansen och fastnade med vigselringen och slet av sig fingret..
Örebro Aspen
2006-04-26 19:23
Ämne: Ämne: Det är ....
Walker har skärpt till sig i år. Bra laguttagningar, bra byten. Inga konstiga uttalanden efter matcherna
Örebro Grixx
2006-04-26 19:18
Ingen annan som blev orolig när Johan skulle fira målet och försökte ta sig över reklamskyltarna och halkade till.

Usch, inget kul om ....
Örebro jappel
2006-04-26 18:39
D. McGrain//
Kan hålla med om att det saknades lite killer instinct hos anfallarna igår. Men jag tror och hoppas att det berode på att vi trots allt förde matchen mest hela tiden. Det var mer action och focus innan 2-0 målet, efter det tappade hela laget lite i skärpa och målmedvetenhet.

Jag vill verkligen få in tänket att det hela tiden står 0-0. D.v.s. ingen panik, men vi måste prestera frammåt!! Fast det är antagligen lättare sagt än gjort att lura sig själv på det sättet...
Örebro Mittåt
2006-04-26 18:30
Ämne: Det är framför allt ....
Det finns både plus och minus på fantomens konto. Vem minns till exempel inte förra årets hattande med diamanten och diverse underliga laguttagningar. Å andra sidan har han helt klart lyckas väl då han upptäckt nya kvaliteter hos några av lagets mittfältare. En spelar numera i försvaret med stor framgång och en annan går en ny vår till mötes som anfallare.

Även om Mirza inte gjorde några mål igår så är han nog oerhört jobbig att möta för ett försvar. Rivig, aggresiv och okonventionell.
Örebro ÖrebroSK
2006-04-26 18:28
Anmäl er till Åtvidaberg borta på www.kubanerna.se! Följ med och stöd vårt vackra lag.
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro D. McGrain
2006-04-26 18:18
Det är framför allt två saker som lyft ÖSK till toppen: Ödmjukhet & Inställning.
De lider inte av hybris längre och tror att de vinner bara för att de har spelat i allsvenskan. Och de har blåställen på direkt från matchstart. Om de lyckas behålla denna attityd i varje match kan det bära riktigt långt - speciellt nu med en gammeldansk och en Nordbackinho i högform. Tycker dock fortfarande att det saknas lite killerinstinkt och fart längst fram. Heder åt Mirzas & Sebbes slit och arbetsinsats men räcker det för att näta också? Eller är JP lösningen? Vi ska dock se till att inte få hybris utan bara sikta på nästa match.

Ja,ja för första gången på länge känns det som om det börjar vända för hela klubben - början till omorganisation och professionell struktur i klubben, ekonomin börjar stabilisera sig, inga panikvärvningar och ett eget grundspel. Fan, det är nästan så jag får börja revidera min kritik mot Fantomen från ifjol....kan det verkligen vara så att han har rätt och jag fel?..... :-)
Örebro jappel
2006-04-26 17:50
Blir det någon resa till Sundsvall?
Örebro jappel
2006-04-26 17:35
Hoppas verkligen att ÖSK redan i dagsläget förhandlar med dessa spelare då. Skulle inte vara kul att gå upp i AS och mista dom.
Sedan är det kanske mer tveksamt om vi får behålla dom om vi inte tar oss upp!
Men nya kontrakt borde vara signade innan sommarn!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-26 17:25
Ämne: Hur ser Riddez kontr....
det går väl ut efter säsongen? precis som nobbe,herish och anttonens ?
Örebro jappel
2006-04-26 17:14
En favorit i repris från ÖSK-TV intervjun med Nordback!!

Håll tätt bakåt!!!
Full fart frammåt!

Den får vi dra om dom verkar slå av på takten framgent.
Örebro kubanen_90
2006-04-26 16:18
Hur ser Riddez kontrakt ut?
Örebro jappel
2006-04-26 16:15
Ämne: Och jag ligger ju ta....
Jag kanske ska ta och stryka j:iet i mitt nick och klättra några platser...underar om det sker retroaktivt?? ;o)
Örebro Börje
2006-04-26 16:06
Och jag ligger ju tack vare samma ordning tvåa
Örebro jappel
2006-04-26 15:38
Härligt!!
Jag ligger i Allsvenskan tack vare alfabetisk ordning i ÖSK-tippet på sportklubben.net
Right on!! :-)
Örebro kubanen_90
2006-04-26 15:29
Jag har tydligen blivit en bra tippare! 2 rätt så här långt! :)
2005 noll rätt.
Örebro jappel
2006-04-26 15:04
Sunsvallsmatchen blir nog mycket svår. Men det är ett exallsvenskt lag så jag tycker att det borde finnas respekt nog för att ÖSK ska ladda om till 100% till den matchen!
Stående mantrat i år måste vara:
Får inte slappna av eller underskatta motståndet. Oavsett form eller tabellplacering.
ÖSK-KubaStröm
2006-04-26 15:01
Känns nästan lite för positivt här inne. Vi har vunnit 2 matcher och det låter på dem flesta att vi redan är klara för Allsvenskan. Vill inte vara pessimist men det känns lite som det var förra året på försäsong och det kanske kommer en svacka och vill bara att det inte händer igen.
Örebro jappel
2006-04-26 14:59
kubanen_90//
han snackar nog 3-3 genom tiderna....vi loosade några kval för en herrans massa år sedan :-)
Örebro worldfarm
2006-04-26 14:56
Det finns en tråd på Kubanernas forum (under "resor") där man kan intresseanmäla sig till en ev. resa till Sundsvall. Vore kul om vi kunde åka upp med ett par minibussar.
Örebro Charlezzz
2006-04-26 14:46
Mackan//
jo ÖIS ekonomi lär ju inte vara den bästa och även om jag kanske inte tror att de blir tvångsnedflyttade så finns ju chansen där... eller??? humorn ligger däri om assyriska går upp till allsvenskan genom just detta!!
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-26 14:31
Så här kul kan man ha, en ledig dag... se länk

Nja det funkade så där...

Det var i alla fall anagram på "örebro sk". Min favorit: "kör sober"
Örebro # brorzan
2006-04-26 14:25
Officiella uppdaterat med två inslag från ÖSK-TV!
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro klimaxx
2006-04-26 14:18

Läs gärna min artikel om ÖSK:

http://www.fotbollsnytt.se/default.asp?exec=nyhetsarkiv&view=8457
Sundsvall GIF:aren på Vintertullen
2006-04-26 13:48
Intressant pch välskrivet matchreferat! Jag bävar för mötet med ÖSK, men vi hoppas att GIF inte tappat sin förmåga att skrälla oväntat. Realistiskt är jag oerhört nöjd med en poäng.
Örebro Arx
2006-04-26 13:32
den tunna...//
Tack!

Mackan+helldandy//
Om Assyriska: Än mer ironiskt skulle väl vara om ÖSK skulle tappa uppflyttningsplatsen till Assyriska i sista omgången när lagen möts. Och sedan förlora ett kval mot Öis - för att sedan bli uppflyttade ändå för att Öis inte klarade elitlicensen.
IFK Göteborg Cool-Hinken
2006-04-26 13:25
Bra jobbat! Håll i det här nu och kliv upp i allsvenskan där ni hör hemma. Dessutom tycks ni ha gjort Zebane till fotbollspelare vilket är en bedrift i sig.
Örebro Mittåt
2006-04-26 13:20
Ämne: Seb var bra men tyck....
Ja, det var han nog, spelmässigt. Men Seb gjorde målet som definitivt vände matchen tillbaka i ÖSKs favör. Direkt matchavgörande insatser väger alltid tungt.
Örebro Kronblom
2006-04-26 13:13
Seb var bra men tycker att Larsen skulle fått priset som bäste spelare!
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-26 13:12
Det är riktigt snygga mål, som visar att det finns klass i truppen.
Annons: