/fotboll/osk/forum/9613.aspx/fotboll/osk/forum/9613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro *Korpen*
2006-04-28 18:09
joth//

Varför funkar det i andra städer men inte Örebro? Det låter lite typiskt oss...
Örebro Roquentine
2006-04-28 18:08
Entre: Roquentin!...Cyborg, länge sen sist - var är du?
Örebro joth
2006-04-28 17:59
Korpen//Jag ställde den frågan och det har med utrymmningsmöjligheterna att göra...
Örebro *Korpen*
2006-04-28 17:58
Varför kan man inte flytta Västra läktaren närmare planen? Tror det skulle blir mycket bättre...
Örebro joth
2006-04-28 17:58
ÖSK-Kenneth//Tänkte bara säga att det vore roligt om du kunde slänga in ett inlägg i veckan så att vi vet att du lever... :-)
Örebro joth
2006-04-28 17:39
Ericson//Tankar om en östra läktar finns men man avvaktar nog Ishallsfrågan där...
Jag är fortfarande besviken över att man inte byggde Conventum mellan Behrn Arena och Ishallen. På dett sättet hade man kunnat byggt ihop arenorna och dragit nytta av gemmensamma utrymmen. Man hade till och med förlagt ett idrottsgymnasium i Bandy, Fotboll och Hockey där...
Örebro jappel
2006-04-28 17:38
Ja, härligt att det äntligen börjar likna en fotbollsborg!! Öreborg arena!!
Bästa alternativet för ÖStra är nog att bygga ihop läktaren som en del av ishockeyarenan!!
Örebro Ericson
2006-04-28 17:27
Den nya läktaren ser ju jättebra ut, hoppas det blir en på andra sidan snart också!
Örebro jappel
2006-04-28 17:19
MAD FOR IT! //
sockret har gjort mig smällfet :-)
Men ölen har inte heller förbättrat min kroppsform... så det går nog på ett ut med cola eller öl i glaset.
Örebro jappel
2006-04-28 17:18
Mittåt //
Ok du har rätt i att politiker inte ska ge sig in och detaljstyra, men ibland kan det behövas att någon ryter i lite så att det inte hinner bli anarki!
Örebro jocke.
2006-04-28 17:03
ara//

ursäkta så hemskt mycket att jag inte följer forumet alltför intensivt under ett par dagar. men "gå hem och drick välling" - nja det hör väl inte hemma i det här forumet direkt - bra med lite delade åsikter men sådana där kommentarer kan du lämna hemma i sthlm..
Örebro rokky
2006-04-28 16:58
ÖSK!!!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-28 16:50
jappel:

sockret kommer göra dej smällfet!
Örebro joth
2006-04-28 16:34
Lite nytt om Behrn Arena... se länk.
Örebro Mittåt
2006-04-28 16:33
Ämne: Civilcourage??
Hon ....
Civilcourage därför att hon inte låter en politiker detaljstyra verksamheten i TV. Företaget har en styrelse som skall hantera denna typ av frågor. Pagrotsky har ingenting med detta att göra överhuvudtaget.

Genom att skicka över hela bollen till TV4 så visar hon att hon ingen sätter sig på henne. Strongt gjort.

Sedan må man tycka vad man vill i själva sakfrågan. Och på den punkten skiljer sig nog inte våra åsikter åt.
Örebro jappel
2006-04-28 16:27
Jag spar det till finalen, är ju så många matcher att titta på under ett Vm :-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-28 16:23
jappel:

skippa sockret och jobba på promillen istället, då blir allt mkt trevligare (:
Örebro jappel
2006-04-28 16:12
Blir nog inget krökande alls för min del....men en och annan cola i sommarhettan sitter nog inte fel till VM sändningarna.
Örebro Kronblom
2006-04-28 16:07
Ämne: Gratis för Krogar at....
sitt inte och kröka för mycket under vm bara...
Örebro jappel
2006-04-28 16:03
Civilcourage??
Hon går ju mot dom direktiv hon ska jobba efter och försöker dra in mera pengar till SVT utöver de som dom redan drar in via licensen. Det är illa nog att det smyger sig in reklam i form av sponsring av sportsändningar.. Vilket för övrigt skulle vara ett bättre alternativ än att debitera pubar. Undrar hur det skulle låta bland svenska folket om SVT inför en extraavgift för alla bara för att visa VM?? troligtvis inte poppis. Ska det tas in extrapengar får dom göra det via Sponsorer som visas före och efter sändningen.
Örebro rokky
2006-04-28 15:34
ÖSK!!!!!
Örebro Mittåt
2006-04-28 15:30
Ämne: Fast om man läste he....
Man kan i och för sig ha synpunkter i sakfrågan. Har man betalt sin TV-licens, så skall man väl ha rätt att se på TV var som helst.

Å andra sidan tycker jag nog Jutterström visar en påtaglig grad av civilcourage, som går emot en minister som försöker detaljstyra vad SVT sänder.
Örebro jappel
2006-04-28 15:10
Fast om man läste hela artikeln så verkar det som att SVT överlåter alla sina sändningar till TV4 så att dom kan ta betalt i stället!! mycket skumt!! Dags för jutterström att se sig om efter ett jobb som hon klarar av kanske!?
Örebro jappel
2006-04-28 15:07
Gratis för Krogar att visa VM i sommar!!!
Härligt där fick SVT en riktig knäpp på näsan! Avgiftsfri TV ska fortsätta att vara avgiftsfri (förutom licensen :-)
Örebro kubanen_90
2006-04-28 14:46
Ämne: Kubanen_90//
Har du....
viilka matcher?
Örebro Kronblom
2006-04-28 14:14
Ämne: Grönvit huliganvarni....
ja,stackars östersundarna!
Örebro Ericson
2006-04-28 13:08
ara// Skönt

Alla// Finns det någon sammanställning på hur lång tid alla spelare har kvar på sina kontrakt? Skulle vara intressant att kika på.
Forward ara
2006-04-28 12:58
- Se hit ! -
Ryktet med att Riddez är på väg till Hammarby IF stämmer inte alls.
Örebro Mittåt
2006-04-28 12:52
Börje// Åklagaren hävdar just det. Att kassör och klubbdirektör agerat brottligt. Ordföranden (Halse) är inte föremål för något åtal. Han klarade sig.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig (även om jag inte tror det), att detta var något som Mats Persson och Plånboken Nilsson själva kokade ihop.

Men det gäller som sagt att kunna bevisa att klubben (styrelsen eller i alla fall dess ordförande) var införstådda. Mycket hänger till exempel på vem eller vilka som hade rätt att beordra utbetalningen (gentemot banken). Om det till exempel var dessa två tillsammans, så kan Halse m.fl. mycket väl hävda att han och styrelsen inte var informerade.

Även om det är rätt märkligt att man inte frågade sig själv hur värvningen av Ijeh egentligen gick till. Men Nilsson kanske i andra sammanhang varit frikostig och alla blev väl väldigt glada då han stöttade Ijeh med en gåva på 1 miljon. I sådana lägen ställer man inte gärna alltför kritiska frågor.
Örebro Börje
2006-04-28 12:33
Jagmenar att en kassör eller ordförande alltid gör allt med styrelsens medgivande om de inte gör nåt rent brottsligt vilket de kan åtalas för, om detta skett borde IFK anmält dem. Eller måste kassör och ordförande alltid kalla till sammanträde för alla utgifter och beslut som ska tas?
Annons: