/fotboll/osk/forum/9609.aspx/fotboll/osk/forum/9609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:40
Jag önskar Er ÖSK fans en trevlig morgonläsning! :)
Örebro rirobban
2006-04-29 03:39
kubanen_90//
god natt... ska också sova ut lite snart:)
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:37
rirobban//
Ja jag har läst det. Men nu ska jag lägga mig tror jag!
Örebro rirobban
2006-04-29 03:36
kubanen_90//
Förresten har du varit inne på "Örebro kings" gästbok och läst? Det blev inget lag då flera drog sig ur. Tyvärr...
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:33
rirobban//

ja ja han ska ta sitt straff i vilket fall som helst. :)
Örebro rirobban
2006-04-29 03:32
kubanen_90//
aa han borde komma hem och ta sitt straff:) Men du tänker väl på Liljenberg (eller hur han stavas) och han är väl i USA. Ove är ju ordförande i Forward nu!
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:30
Frankie Breitner//
Ja Göteborska är ju Sveriges vackraste dialkekt också! Ni sitter där och säger: De gav oss pengar som kom från ingenstans vi hade ingen anning om att de var fusk vi ska inte bli straffade! Men alvarligt pengar kommer inte från himlen även om man heter något så fjantigt som Änglarna!
Örebro rirobban
2006-04-29 03:29
Frankie Breitner//
Haha... nu talar du ändå om dig själv... alltså du behöver inte vara rädd. Jag ska inte säga till din mamma att du är vaken än! Snälla väx upp och inse att om det är någon som är desperat och vill få ut sin aggresivitet så är det DU. Kommer in här på ÖSK:s forum och talar om hur dåliga vi är. Har du inget vettigare för dig på nätterna?
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:26
rirobban//
Han håller sig undan rättvissan i USA tror jag vilken skurk! :)
IFK Göteborg Frankie Breitner
2006-04-29 03:25
ribobban/ Det är ju uppenbart att du vare sig genomgått någon grundskola eller för den delen är intresserad av att föra ett normalsamtal utan bara vill skrika av dig som det yngel du är. Dina logiska förmågor kan sammanfattas ungefär så som:
- öööööh dom fuskar flytta ner dom dååå dom flytta ju ner oss för nånting va eller ööööh.
(extremt ful och gnällig dialekt pålagd givetvis).

Inse bara ÖSK är ingenting att räkna med, har aldrig varit det och kommer förmodligen ruttna i lägre serier för all framtid. Så fortsätt gnäll, det är ändå ingen som orkar ta er på allvar.
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:24
Christian//

Eftersom IFK inte hade råd mer Peters sing on fee så lånade Nilsson ut pengar. Om det hade varit ett lån från början hade ni inte haft råd.
Är det rimligt att vi ska bli straffade för något en gammal styrelse gjorde? ( du har reddan svarat)
Örebro rirobban
2006-04-29 03:21
kubanen_90//
Du har rätt, vilket jag insett hela natten här:)
Ove är som IFK:s Janne...
Örebro rirobban
2006-04-29 03:19
Frankie Breitner//
Jag tror inte att du är speciellt insatt i varelse Örebros ekonomi eller meriter! Dessutom har inte det sportsliga något med det ekonomiska att göra... sen kan man ju undra hur gamal du själv är?
50 år? eller hur gamal vill du att man ska vara för att förklara för gamla "göteborgare" hur läget i dag egentligen är!
IFK Göteborg Christian
2006-04-29 03:18
kubanen_90

På vilket sätt var det fusk pengar IFK använde sig av? Uttåt sett så såg det ju ut som Janne Nilsson med stor plånbok gick in med privata pengar för att hjälpa föreningen i sitt hjärta(bullshit, vet man ju nu i efterhand). Är det fusk? Riskkapital idag från utomstående personer är väl rätt vanligt? Som sagt var ju bara MP & JP som visade om att det inte var en gåva, utan ett svartlån. När det gäller Sella historian så var det ju pengar från IFKs egna kassa som användes som betalning. Däremot fiffla ju MP med dom där 2.5 miljonerna extra som han var skyldig JP, för Ijeh övergången. Tjafset där handlar ju om artistskatten, IFK hävdar att dom betala ut artistskatten medans Sella fortfarande bodde i Holland. Medans skatteverket säger att betalningen skedde när han redan flyttat hem.

Sen som sagt, ni verkar inte förstått det hela än. Det är faktiskt IFK Göteborg som blivit friade och är offret i det här fallet.
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:18
rirobban//
Nu kom jag på hur vi gör! Vi skyller allt på Ove så blir vi uppflyttade igen! För inte kan väll våran fina klubb vetat att Ove levde över våra tillgångar! Nu är vi tillbaka!
Örebro rirobban
2006-04-29 03:14
Christian//
Förstod att frågan skulle komma... menar förstås först vad de olika nämderna ansåg sen vad advokater och ekonomiexperter menade. Förstår du eller ska jag förklara tydligare nu under nattens sista timmar? :)
2006-04-29 03:13
Likheten är att båda lagen har fuskat och brutit mot reglerna.

Det är riktigt svårt att hålla sig från att bli nedlåtande nu men man undrar ju vilken medelålder ni har på det här forumet. Är du inte läskunnig eller?

IFK Göteborg har redan friats från anklagelserna och nu har personer åtalats för grov trolöshet mot huvudman. Det vill säga att Örebros fall har lika lite likhet med Blåvitt som ni har Europameriter. Dvs inte några alls.
Örebro kubanen_90
2006-04-29 03:11
Christian//
Det är en svår fråga. Men jag tycker att man ska bli straffad om man använder fuskpengar till att bli ett bättre lag. Om det ska var med degradering eller inte kan disskuteras.
Men minns inte om det var du som skrev det att Svff jobb är att göra svensk fotboll bättre. Det gjorde det knappast när de sparkade ner oss vi slutade 7:a år 2004.
IFK Göteborg Christian
2006-04-29 03:10
rirobban

Säger du inte emot dig själv nu? Fuskade "ni" eller hade ni ett pluskapital och straffades oförtjänt? Hur ska du ha de?
Örebro rirobban
2006-04-29 03:06
"Allsvenakan"??
Ny serie?
Allvarligt talat så skulle ni må bättre av lite mera plast så ni kan spela "riktig" fotboll under April, Maj, September, Oktober och November! Likheten är att båda lagen har fuskat och brutit mot reglerna.

PS: Örebro hade inte usel ekonomi när de flyttades ned... flera stora advokater ansåg att ÖSK hade rätt, med andra ord pluskapital!
2006-04-29 03:03
Fortfarande återstår frågan, (för jag bryr mig inte nämnvärt om Örebros vara eller inte vara i Allsvenakan, ju mindre plastgräs ju bättre); Var är likheten mellan er usla ekonomi och den skatteaffär som IFK drabbats av?
Örebro rirobban
2006-04-29 03:00
Christian//
Ove satsade och talade om sina tydliga mål om att göra ÖSK till svensk mästare inom några år. Detta mål klarade han inte alls av att genomföra men fansen var ju övertygade om att pengarna fanns och ÖSK skulle blir Sveriges nya nummer 1:)

Men vi kommer igen och då förhoppningsvis starkare en någonsin förr... med en styrelse som vet vad dom gör så ska klubben åter igen ut i Europa;)
IFK Göteborg Christian
2006-04-29 03:00
kubanen_90

Tror? Man får ju verkligen hoppas att efter alla husransakningar, polisförhör och dyligt. Så får man tro på styrelsen är oskyldiga. Dom har iaf blivit rentvåttada av dom som sköter utredningen, jag väljer att tro på de. Så om Örebro genom sin kassör och sportchef helt utan övrig styrelse godkänande eller vetande, fifflat med ÖSKs klubbkassa, då tycker du hela föreningen förtjänar ett straff? Trots att utredningen och åklagarens dom visar att det är föreningen som utsatts för brott och inte tvärtom.
Örebro kubanen_90
2006-04-29 02:58
Christian//

Det var därför han avgick tror jag.
IFK Göteborg Christian
2006-04-29 02:57
rirobban

Som sagt, jag tycker fortfarande det är åt helvete att ni tvingades ner. Ni hade vårt stöd då, och jag tror fortfarande ni har vårt stöd. Även om ni skriver en krönika med många fel. Även om er förra ordförande missköt föreningen, så har han väl inte gjort något brottsligt? Dvs han har inte "knullat" Örebro som förening? Sen är ju inte frågan varför det inte blev ett "uppror" över att ha en sån dålig ordförande? Borde inte övriga styrelsen se boksluten och övrigt och insett att det var på väg att gå åt helvete?
Örebro kubanen_90
2006-04-29 02:55
Christian//

Om han använder det för att hjälpa klubben till bättre resultat så Ja! Annars nej. Men man tycker ju att styrelsen ska ha koll på vad som händer! Tror att många i styrelsen visste om det.
Örebro rirobban
2006-04-29 02:54
Christian//
Jag anser att ÖSK:s förr förra ordförande (var väl då) Ove Lindqvist ensam la grunden för den ekonomiska krisen som fick ÖSK ur allsvenskan. Alltså var det en man som fixade det! När ÖSK åkte ur var det ju en helt ny styrelse som inte hade med minuskapitalet att göra... ändå var de nära att greja allt då det inte var mycket (om ens något) som saknades. Ändå flyttades klubben ned... så håll med om att det var felaktigt då man bytt ordförande osv!?
IFK Göteborg Christian
2006-04-29 02:54
Och som sagt det är ju föreningen IFK Göteborg som är utsatta för brott, inte tvärtom. Är det då rätt att straffa oss?
IFK Göteborg Christian
2006-04-29 02:52
kubanen_90

Straff har vi ju fått, vi har fått betala en jävla massa restskatt för att två jävla skithögar pajat mycket av föreningen idag. Troligtvis kommer ju Blåvitt att stämma båda MP & JP och kräva att dom betalar "bötern!"

Kan fråga dig också. Säg att Örebro skulle anställa en kassör som utan er styrelses vetskap tvättar pengar, är det då rimligt att hela Örebro ska drabbas av straff?
Örebro kubanen_90
2006-04-29 02:51
Jag vill också beröma IFKs fans. Ni är ett exempel på fans som kan debattera utan massa påhopp.
Annons: