/fotboll/osk/forum/9599.aspx/fotboll/osk/forum/9599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-27 17:23
Att satsa på spelarsidor och inte bara lagsidor, kanske är något för svenskafans. Kuhi lär väl inte ha problem att hitta någon som vill driva den om honom. :-)
Örebro kubanen_90
2006-04-27 17:22
Ämne: Grixx/
Anledningen ....
Jag blev också lite små sur när Walker kom in. Men det berode mest på att ÖSK spelade så bra då.
Forward ara
2006-04-27 17:21
Grixx/
Anledningen att jag blir sur är för Patrick Walker. Det var inte en ända försvarare på bänken senast. Han kan ju byta plats på Robert Walker och Moses Reed, men nej han tänker bara på sin son.
Örebro Grixx
2006-04-27 17:12
ara// Men sedan tycker jag att det kan vara på plats att du ber om ursäkt för en del påhopp.
Tyckte du började ödmjukt i år och tom dissade Herish några gånger, men nu börjar du bli lite väl rabiat.

ok?....dags att krypa till korset...?
Forward ara
2006-04-27 17:08
Grixx/
bra skrivet.

Men det är några faktorer som spelar in om herish blir kvar.
- Om han herish börjar måla.
- Om någon av dagens anfallare blir köpta.
- Om ÖSK inte hittar den rätta anfallaren till nästa år.
Örebro Grixx
2006-04-27 17:03
När det gäller IFK så kan man undra hur många i toppen på organisationen som ska vara inblandade för att man får påstå att det är "klubben" som agerat.

Har någon ett svar?
(förutom SvFF´s svar att det beror på.......ehhh vilket lag vi talar om!!!)
Örebro Grixx
2006-04-27 16:56
Visst platsar Herish i superettan, han är ju en i ÖSK. Om han vill fortsätta är det bara att bevisa på träningen att han platsar nu när de yngre pockar på och nyförvärven kommer in.

Det blir tuffare och tuffare för honom och det är bara att träna och bli bättre om han vill vara med i startelvan. På bänken är han än så länge ganska säker. Sedan kan han alltid ta sig en funderare om han utveckas på ett bra sätt om inhoppen blir mer sällan.

Alla spelarna är som vanligt livegna och klubbarna dumpar dom när de inte platsar längre. Några få ramlar in i organisationen efter karriären. Att ha klubbkänsla är några få "förunnat" och de flesta drar oftast vidare om det dyker upp ett bra bud. Sedan finns sociala faktorer mm som påverkar förståss.

Alla som ger sig in i leken känner till reglerna.

Herish kan tycka att det är kul att kunna hänga med på den här nivån och kämpar på tills det kommer någon bättre och han "dumpas".
Han har ju inget som helst problem att hitta en klubb i superettan till nästa säsong men hänger han kvar i ÖSK finns chansen till AS.
....men värvar ÖSK tufft så får även Herish det tufft.
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-27 16:56
Och med "lagen" menar jag SvFF's regler. Inte Sveriges lagar, för där görs förhoppningsvis ingen skillnad.
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-27 16:55
joth//

Det är inte säkert att det är bäst för ÖIS...
ÖIS är ÖIS och IFK är IFK, alla är inte lika inför lagen, som du kanske känner till. :-)
Örebro joth
2006-04-27 16:53
Sammanfattningsvis bör alltså Örgryte dra ihop ett skattefusk så fort som möjligt, lite svarta löner, ej redovisa alla biljett intäkter, sälja importerad sprit på hemmamatcherna och eventuellt även bedriva en bordell... det borde kunna fixa deras kontrollbalansräkning, eller?

Det viktiga är ju att nå ett plusresultat, inte hur.
Forward ara
2006-04-27 16:49
Sogen/
Aaa, det är bra och inte se skillnaden på mig och Herish.
Dem två bilderna till höger är jag.

_nightflier_/
aaa, bilden är tagen för 1 vecka sedan, det var fotografer på vår träningsmatch.
Örebro gendish
2006-04-27 16:31
Kuhi jagade fåren uppför backen i Kurdistan för lite, han måste ligga i och bevisa vad han går för!
Örebro kubanen_90
2006-04-27 16:11
Ämne: Om inte Lagrell verk....
Säg till när bara! :)
Örebro Farsen fortsätter
2006-04-27 15:58
Om inte Lagrell verkar rättvist i detta IFK fall ska jag personligen baka en tårta och trycka den i hans flinande feja!
Örebro Farsen fortsätter
2006-04-27 15:57
Herish verkar komma upp på tapeten titt som tätt här.. Var väldigt nyfiken på hur han var när han kom till ÖSK med sina 20 mål nånting från 2:an.. Tror att förväntningarna från den tiden har fått hänga med honom hela vägen fram till nu.. Många trodde nog att han skulle vara bättre än vad han nu är. Bara att titta på de lägen han fått genom de gångna åren i ÖSK. Borta mot Landskrona när han kommer helt fri och skjuter utanför är väl bara ett av 20 tal liknande situationer under ÖSK tiden.

Visst han har fått sitta mycket på bänken men gör man det gäller det ju att bevisa när man väl får chansen att man är bättre än sina konkurenter. Tycker knappast han gjort det och vad det beror på är svårt att veta. Men Ara jag tror inte Walker skulle ha något emot honom personligen utan bara att han tror att de andra är bättre. Du måste se lite mer objektivt på saker och inte bara utifrån Herish. Hoppas ÖSK lånar ut honom till Forward ett tag så han kommer igång med målskyttet och får lite självförtroende så kan han visa sen i ÖSK hur bra han egentligen är! Heja ÖSK
Örebro kubanen_90
2006-04-27 15:57
ÖSK-Marte//
Sluta drömma det finns inte en chans att den där jävla Lagrell svinet sparkar ur IFK! De har ju gjort så mycket för svensk fotboll! :(
Örebro joth
2006-04-27 15:45
Skandalen verkar ju redan vara ett faktum, med tanke på de där Gunnars uttalande. Antar att Lagrell har mutat Gunnar på något sätt...

Och som tidigare nämts så har jag heller inget mot Blåvitt, utan mer SvFFs inkompetens, maktgalenhet och ett par andra ord som förmodligen skulle få mig spärrad här....

Får väl även anta att media i det här fallet hellre vill skriva om blåvitt än något halvdassigt lag i Superettan och därför väljer att tysta ner det hela till SvFFs fördel.
Örebro Mittåt
2006-04-27 15:39
Hela den här skattehärvan i ICA-laget visar väl att omdöme har varit en påtaglig bristvara i kamratgården. Jag menar, över 4 miljoner i signing fee för Stefan Selakovic!!!
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-27 15:38
Ja känner man gubben rätt så vill han väl få det så... Men det kan inte gå igenom.
Örebro Arx
2006-04-27 15:31
ÖSK-Marte//
I så fall: Gör dig redo för en skandal.
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-27 15:22
Arx//

Jag tycker det är en sak om Lagrell tycker att regelverket ska ses över, till liknande fall i framtiden. Men blåvitt måste dömas efter det regelverk som gällde vid händelsen, annars är det skandal.
_nightflier_
2006-04-27 15:11
Sogen//

skulle tror att det är ara själv
Örebro Sogen
2006-04-27 15:07
den där bilden som du har länkat till ARA..... VEM ÄR DET MER ÄN HERRISH?? för han har la aldrig lirat i AIK????
Örebro Arx
2006-04-27 14:54
Tänk ändå om ÖSK hade varit lite smarta och löst sina ekonomiska problem med lite skattebrott i smyg och sedan hävdat att styrelsen inte haft en aaaning om vad de skyldiga gjorde.

För i Lagrells värld verkar det ju vara bättre att lösa sina ekonomiska affärer genom att bryta mot lagen än genom att bara vara klantig.

Så här sitter vi, våra blåögda lantisar, och harvar i Superettan helt i onödan.

(Observera att detta inte är riktat mot IFK där ingen är dömd, utan mot SvFF som redan skickat ut signaler som säger att om blåvitt fälls, nåste regelverket ses över.)
Forward ara
2006-04-27 14:52
worldfarm/
Helt allvarligt så bryr jag mig inte om hur du/ni ser på det.
Anledningen är att ni alltid har vart emot Herish och jag kommer alltid vara emot er.

Vad är meningen med att vara emot alla härinne ara? Om detta är fallet måste det väl finnas andra forum som är trevligare att skriva på. Fundera på detta och fortsätt för all del hylla Kuhi om du vill, men sluta vänligen omedelbart med att vara emot allt annat och alla andra. /Red

Örebro worldfarm
2006-04-27 14:48
Ara // Ville egentligen inte kasta paj på dig, mer uppmärksamma dig på att dina inlägg om Herish i många fall får motsatt effekt.
Forward ara
2006-04-27 14:34

Personliga påhopp är aldrig välkomna. Se detta som ett allvarligt menat tips! /Red
Örebro Kronblom
2006-04-27 14:25
Tror aldrig att det kommer bli degradering för Blåvitt,ICA-laget som ses som en helig ko inom fotbollen.Man rör bara inte IFK Göteborg,så är det bara så man hitta nog ngn gömd paragraf någonstans som gör att laget får fortsätta i fotbollsAllsvenskan...
Örebro worldfarm
2006-04-27 14:14
Personliga påhopp är aldrig välkomna. Även om det som stod här innan denna editering på intet vis var lika grovt som vad en annan person skrivit var det onödigt, därav denna editering./ Red

Du har ju snart lyckats göra mig till en motståndare av Herish, trots att jag långa stunder gillat honom. Tagga nu!

Örebro Börje
2006-04-27 14:06
Ja vem skulle tro att kassören, spelaren och ordföranden agerar för klubbens räkning.
Annons: