/fotboll/osk/forum/9598.aspx/fotboll/osk/forum/9598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-04-28 08:42
papegoja
Forward ara
2006-04-28 07:50
jocke./
Asså titta när du svarar på inlägget. Vi snackade om det igår och du svarar nu.
Kompis gå hem o drick din välling.
Örebro jocke.
2006-04-28 00:45
"Låt herish spela lite fy fan, killen har bara några månader kvar på kontraktet. 5 år i ÖSK och allt skit han har tagit för ÖSK skull, är det tacken?.
Tror själv att Herish skulle gjort bättre ifrån sig än Mirza igår. "

Ara//
Lätt att säga efteråt att han skulle gjort bättre ifrån sig än mirza. och "allt skit han tagit från ösk" - va?? - den bästa ska väl spela , det spelar ingen roll om han heter walker eller kuhi i efternamn - det är nog patrick rätt medveten om - plus att det finns en till tränare - ge dig nu snälla
Örebro jocke.
2006-04-28 00:35
Jeffs ska inte ta tillbaka sin plats i laget när han kommer tillbaka - han är inte tillräckligt bra - inte som det är just nu iallafall - då ska han gå nån mirakelsnabbkurs i att bli en bra yttermittfältare - den som såg att han tog en korrekt djupledslöpning på matchen räcker upp en hand ?

DASA//

Johan Pettersson kan garanterat bli en bra spelare - det har han kvalitèer för.

MITTÅT//

Forwardsidan är det ingen större fara med egentligen tycker jag , bara man har ett bra mittfält att backa upp med och att det inte blir alltför många skador klarar vi oss! - däremot är jag mer orolig på backfronten - många gamla, skadebenägna och ingen självklar högerback!
Örebro Mittåt
2006-04-28 00:07
Grönvit huliganvarning har utfärdats i samband med VSKs bortamatch (!) mot Östersund FK.
Örebro jappel
2006-04-27 23:07
Gohan //
tungt för rubarth tungt för aik!!
Han är en viktig spelare för AIK, oftast i det tysta. Fast för mig kvittar det lika, man är ganska van med rubarth han har en tendens att inte kunna spela vårdat och lungt,speciellt i derbyn.
Örebro jappel
2006-04-27 22:51
ara//
ja varför inte?? men det verkar lite oproffsigt av bajen om dom pratar vid sidan om affärer...men snälla om du kan kolla lite!!

Mittåt, alla andra...//
jag har just varit på derbyt aik-dif riktigt kul tillställning och jag kan bara säga före detta superettan gänget AIK dominerade ganska totalt!! Inte stor skillnad mellan SE och AS!!!!!

Men en annan reflektion när man kommer tillbaka är att det är bara att läsa igenom Mittåts inlägg så vet man vad som hänt och vad man bör tycka!!
Sakligt och (tror jag) korrekt som vanligt!
Örebro Gohan
2006-04-27 22:18
Grattis till Rubarth han är nu den spelare som blivit utvisad flest gånger i allsvenskan
Örebro Mittåt
2006-04-27 22:10
Ämne: Verkar som om allsve....Ja, det måste den väl för att AIK skall kunna ligga i topp. Rubarth hade ingen höjdardag heller. Två onödiga gula kort gav i alla fall litet spänning sista kvarten. Djurgården var helt bedrövliga. Hade de en chans att slå bollen till en AIKare gjorde de det.
Örebro *Korpen*
2006-04-27 22:03
Verkar som om allsvenskan är sämre än på väldigt länge!
Örebro Mittåt
2006-04-27 21:05
Inte direkt någon höjdardag för ICA-laget.
Örebro *Korpen*
2006-04-27 20:16
ara//

Jag tror att det är svårare om ens farsa är tränare! Har ett bra exempel på det när jag själv lirade så var tränarens son uttagen i distriktslaget men fick klent med speltid i klubblaget, fast nu är det ju något år sedan...
Mjällby Hackl
2006-04-27 20:10
Vill bara gratulera till segern, har inte orkat tidigare. Ni var bättre helt enkelt, även om vi var på väg in i matchen vid 2-1.

Tack även för mottagandet på K5 innan.
Lycka till i fortsättningen, men till hösten blir det revansch.
Forward ara
2006-04-27 19:43
Vill ni att jag ska titta om ryktet stämmer angånde Riddez och Hammarby?
- jag kan snacka med Hammarbys sportchefs son.
Forward ara
2006-04-27 19:40
Ni som spelat fotboll...
Och ni som spelat i en klubb där en pappa vart tränare åt någon av spelarna så vet ni hur mycket man måste kriga för att ta killens plats.

Så Robert Walker ligger bra till. Det skulle inte förvåna mig om Patrick Walker nobbade Larses och tog in sin son på den platsen.
Örebro DaSa
2006-04-27 19:33
Finns det någon som helst substans i ryktet om att Riddez är på väg till Bajen? Det skulle inte förvåna mig ett dugg om så är fallet. Men jag hoppas att styrelsen jobbar på en förlängning, minst lika viktigt som att köpa in nya spelare utifrån.

Man ser direkt på Nobbe och Anttonen att de har höjt sig när de fått lite allvarlig konkurrens om sina platser. Tror att Jeffs kommer att ha svårt att ta tillbaka sin plats i startelvan när han blir frisk.

Angående anfalls diskussionen så är jag inte ett dugg förvånad att anfallarna inte gör flera mål. Tycker varken att Mirza, Sebbe, Pettersson eller Kuhi håller någon hög superetta klass. Den enda som har chans att utvecklas till en allsvensk anfallare är Pettersson. Hoppas därför som Mittåt skrev i ngt inlägg tidigare att en allsvensk forward värvas till sommaren. Speciellt om vi ligger bra till för uppflyttning.
Örebro ÖrebroSK
2006-04-27 19:28
Anmäl er till Åtvidaberg borta! ÖSK behöver vårt stöd!
Örebro MAD FOR IT!
2006-04-27 19:17
precis som ni skriver, så tror jag varken kevin eller robert drar ngn större fördel pga sina efternamn, snarare tvärtom
Örebro Grixx
2006-04-27 18:05
kubanen_90// Visst vill vi ha kvar Riddez:-)
Örebro Grixx
2006-04-27 18:02
ÖSK-Marte// Tror som du. Det är inte lätt att vara tränare och samtidigt ha två söner i laget.

Det är lätt att man blir övertuff mot "grabbarna" för att verkligen visa att man är opartisk i alla uttagningar.

Är övertygad att han speciellt i sådana fall diskuterar extra med Hammar så att uttagningarna inte ger en käftsmäll från fans eller press.
Örebro Mittåt
2006-04-27 17:57
En av de saker som Patrick Walker förhoppningsvis lärde sig förra året är att en talang inte blir bättre av att sitta på bänken - om han ens kommer så långt.

En mycket frustrerad medlem i A-truppen var Kristoffer Närver som till och med var på väg att lämna klubben förra sommaren på grund av att han inte fick någon speltid.

Frampå höstkanten kom dock hans chans och den tog han med besked. Men det var mycket nära att han hamnat någon annanstans.

Därför var det helt rätt att släppa in Robert Walker mot Mjällby även om han råkar heta Walker i efternamn.
Örebro kubanen_90
2006-04-27 17:56
Grixx//
HAn kan bli riktigt bra med det är lång väg kvar! Förläng med Riddez!
Örebro ÖSK-Marte
2006-04-27 17:50
På ett sett är det modigt av Pappa Walker att ta ut sönerna. Många tränare är nog för hårda, snarare än för snälla mot sina söner. Och vill Patrick att det ska gå bra för sönerna i längden måste de veta att man måste kämpa, så PW ger nog inte sönerna varken någon fördel eller nackdel.
Örebro *Korpen*
2006-04-27 17:41
Tycker inte att det är så konstigt att Walker fick speltid! Han är en stor talang och bara för att hans far är tränare ska inte han få några fördelar eller nackdelar utan kämpa om lpatserna precis som alla andra!

Och om en del spelare har utgående kontrakt och inte vill förlänga samtidigt som ÖSK har lika bra alternativ tycker jag att man kan bänka den spelare vars kontrakt går ut och tänka på framtiden!
Forward ara
2006-04-27 17:31
Mittåt/
nej jag håller inte med dig, om nu herish lämnar så lämnar han efter säsongens slut.
Om det fortsätter som det gjort de senaste omgångarna så skulle walker c/o inte ta in spelare.
Örebro Grixx
2006-04-27 17:31
ara//Det är nog många som har stora förväntningar på bla Robert W. Det var oerhört tråkigt när han blev skadad förra året just när han såg bra ut efter en skada.
Han känns riktigt spännande, liksom brorsan.
Örebro Mittåt
2006-04-27 17:30
ara// Moses är knappast aktuell för A-bänken för tillfället. Han är för osäker med bollen.
Örebro Grixx
2006-04-27 17:29
Mittåt// Kan mycket väl vara så.
Forward ara
2006-04-27 17:26
kubanen_90/
Inför Mjällby matchen.

" Robert Walker: Snälla pappa får jag hoppa in i matchen mot Mjällby?
" Pappa Walker: Ja, min son du har vart snäll den här veckan.
Örebro Mittåt
2006-04-27 17:25
Jag tror ärligt talat inte att Herish kommer att vara kvar efter sommarfönstret. Han har under de senaste åren varit en marginal-spelare, någon man skickar in då det inte finns några andra alternativ.

Man kan ha olika uppfattningar om varför det blivit så, men faktum kvarstår. Han har inte fått speciellt mycket speltid och när han fått det så har han inte utnyttjad den på ett sätt som stärkt hans position.

Vad som kommer att vara annorlunda i sommar jämfört med de senaste åren är att det för en gångs skull kommer att finnas pengar som är öronmärkta för spelarköp. Jag tänker alltså på Spelarinvest och deras nyemission.

Ett av de största hålen i ÖSKs lagbygge idag hittar man på forwardssidan. Rimligtvis kommer man därför att köpa en anfallare i sommar och då är har Herishs sista chans till en startposition försvunnit. Det bästa ur hans synvinkel är säkert som helst att börja om i en ny miljö.
Annons: