/fotboll/osk/forum/9572.aspx/fotboll/osk/forum/9572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-05-06 18:26
"Gubben" kan än. Micke Danielsson avgjorde för IFK Eskilstuna då de slog Spårvägen borta med ett mål mot noll.
Örebro Mittåt
2006-05-06 18:17
Ämne: degerfors= köttmur....
Ja, men en rätt effektiv en, verkar det som. Och om Tobias L d.y. ser ut som Emil gör är det tveksamt om man kan tala om kött*mur*.
Örebro rokky
2006-05-06 18:08
degerfors= köttmur
Örebro Mittåt
2006-05-06 18:05
Västerås halvtorskade också. 2-2 hemma mot Falu BS kan man väl inte vara nöjda med? Det är inte bara i Superettan det tar emot för nedflyttade "storheter".
Örebro worldfarm
2006-05-06 18:00
Helldandy // Och det är du som är Daniel Björck?
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-06 17:56
skönt, nu vinner vi mot umeå och är ensamma serieledare på 12p :D
Örebro joth
2006-05-06 17:55
Tack för det, Degerfors!
Örebro Mittåt
2006-05-06 17:54
Ljungskile halvtorskade mot Degerfors. Bra jobbat av våra värmländska grannar. Nu är det Umeå som skall in i siktet.
Örebro Sersant
2006-05-06 17:38
helldandy// KSK mot Allsvenskan
Örebro Mittåt
2006-05-06 17:01
Forward torskade hemma mot Valsta/Syrianska med 0-1. Kanske inte så förvånande. Jag tyckte V/S var ett av de allra bästa lagen ÖSK U mötte förra året. Men gulingarna kommer nog att få det jobbigt. Truppen är väldigt tunn.
Örebro Mittåt
2006-05-06 16:55
Matchen direktrapporteras för övrigt av SR på webben. Heja Degen!
Örebro Mittåt
2006-05-06 16:52
0-0 mellan Ljungskile och Degen är helt ok.
2006-05-06 16:44
0-0 i Degerforsmatchen just nu, verkar vara en tråkig match
Örebro helldandy
2006-05-06 16:07
Och så dagens viktigaste resultat:

PREMIÄR i NorrSexan
Närkes Kil - Garphyttan 3 - 2

1 - 0 David Eriksson
2 - 0 Daniel Björck
3 - 2 Tommy Backlund
Örebro Mittåt
2006-05-06 15:55
ÖSK Ungdom hade nog störst anledning att vara nöjda med dagens oavgjorda resultat mot Karlslunds IF. Dels för att KIF var det något bättre laget, dels för att KIF två gånger tog ledningen och det var ÖSK U som fick jaga ikapp. Tvåmålskyttar var KIFs vassa 16-åring Mikael Jidsjö och ÖSKs målfarlige Daniel Andersson. Daniel har nu 4 mål på tre matcher plus två ribbträffar mot IFK Västerås. Det här kan bli hans genombrottssäsong.
Örebro kubanen_90
2006-05-06 15:45
Någon som vet när Hagge blir fit for fight?
Örebro Brus-Nilsson
2006-05-06 15:37
Örebro loopy
2006-05-06 15:36
go_osk //

Örebro SK Ungdom - Karlslunds IF HFK 2 - 2 (1 - 1)

http://www.svenskfotboll.se/Result.aspx?WCI=wiResults&WCU=1537642
Örebro go_osk
2006-05-06 15:09
Någon som vet hur ÖSK Ungdoms match mot Karlslund slutade idag?
Örebro Yggdrasil
2006-05-06 11:43
Svart-vit kärlek..
Örebro rokky
2006-05-06 09:16
ÖSK!!!!!
Örebro rirobban
2006-05-06 00:08
Erki//
Hehe japp... hur är det i hålan (Brevens Bruk) då;)? Skojade bara, visst är de (BOISARNA) väldigt enögda... men hoppas verkligen att de inte går upp. Räcker med 2 Skånelag. Dessutom har Göteborg väldigt för många lag i högsta serien. Men det är nog åtgärdat till nästa säsong då ÖIS (på ett eller annat sätt) och Häcken åker ur. Öster gör det också.
Örebro Erki
2006-05-05 23:47
rirobban// Du vet väl att skåningar är ett jädrigt långsint folk. Dom har ju än i dag inte kommit över att de en gång tillhörde Danmark och de pratar ju fortfarande som danskar i ren protest ;-D
Örebro rirobban
2006-05-05 21:55
Inte för att jag vill förstöra den fina ÖSK stämningen här;) Men jag måste säga att jag beundrar (några) BOISfans som tycker att Landskrona är seriens bästa lag... hur!? Jo genom att de har råkat haft lite mera boll en motståndarna! Att de råkar ha vunnit en match. Dom tjattar dessutom på att ÖSK inte hade något eget spel och blev totalt utspelade i premiären, fortfarande alltså. Fan tänk om man kunde leva så mycket på en match:) På hemmaplan dessutom, gissa om det kommer att vara ÖSK som pressar BOIS PÅ Behrn arena i höst... undrar vad de ska skylla på då:) Sen undrar jag när dessa "BOIS fans" ska börja att förstå att det är poängen som avgör vem som är bäst osv. Knappast bollinnehavet.

Men nu glädjs vi åt laget som vet hur man vinner... ÖSSSSSSSSSSK:):):)
Örebro jappel
2006-05-05 21:07
Umeå hemma härnäst.
Intressant möte med umeå "dom dansade en sommar" fc. Ett Umeå som har spelat i andradivisionen lika många gånger som IFK kumla (9ggr) inte illa :-) visserligen har dom lyckats spela i AS ett år också...men men..
Frågan är vad dom ska kunna sätta emot ett (hoppas jag) taggat Örebro SK? Ett ÖSK som kommer slita och fokusera till 100% för att vinna denna match!
Bäst att passa på att gå ner till BA om man vill se umeå spela för dom brukar inte vara långlivade på den här nivån.
Börjar bli lite småtaggad trots att det är fem dagar kvar till drabbning!
Örebro Mittåt
2006-05-05 19:12
VI SKA UPP// Jag gjorde så gott jag kunde. Jag känner inte igen era spelare så när som på Amoah, så därför är det inte så lätt att ha några åsikter. Tomten har rätt när han skriver att de såg pigga ut (ute på plan). Men jag har också rätt när jag skriver, att eftersom de egentligen inte kom till några egentliga avslut mot ett väldigt orutinerat försvar, så gjorde de inte alls någon bra match. Offensivt inriktade spelare skall komma till avslut - annars gör de inget bra jobb.
Assyriska VI SKA UPP!
2006-05-05 18:45
Ok tack,Tomten (Vi vinner, ni stinker!)

Mittåt du svarade inte på min fråga riktigt... ;)
2006-05-05 17:51
VI SKA UPP! // Personligen så tycker jag att Atiku var den som såg farligast ut, han var rapp i steget och jagade på bra, i övrigt kan jag inte påstå att jag kommer ihåg så mycket av Assyriskas spel mer än att det såg bra ut överlag, vår backlinje hade lite att göra men det var inte något direkt tryck mot vår målvakt. Enligt min mening hade Assyriska bara en egentlig målchans, med ca 10 minuter kvar, vet dock inte vem som tog avslutet.

Tycker det såg ut att vara tre stycken pigga framtidshopp i anfallet som matchades mot oss igår. Mer än så kan jag inte säga :D
Örebro Mittåt
2006-05-05 17:46
VI SKA UPP// Inget vidare är jag rädd. Med undantag för Magnus Samuelsson (1. halvlek) som varit skadad hela våren och Herish Kuhi (som inte tar någon plats i A-laget och dessutom spelade på mittfältet fast han är anfallare), så ställde ÖSK upp med en backlinje och mittfält bestående av 17-18-19-åringar som är mycket orutinerade. De två mittbackarna spelade till exempel i div 4 förra året, ytterbackarna i div 2 och de tre yngre mittfältsspelarna knappt alls (några enstaka div 2 -matcher). Assyriskas anfallare åstadkom 2-3 riktiga chanser på hela matchen av vilka ingen resulterade, så man kan nog inte med bästa vilja i världen påstå att någon av dem presterade något bra spel. Definitivt inte material för Superettan.
Assyriska VI SKA UPP!
2006-05-05 17:30
Kan ni svara seriöst på min fråga är ni snälla, Hur skötte sig Amoah Hejazi och Atiku? Vad jag har förstått så var det de spelarna som var de mest namnkunniga i Assyriska startelva mot ösk b...
Annons: