/fotboll/osk/forum/9553.aspx/fotboll/osk/forum/9553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kilten
2006-05-11 22:11
Kalle Örebro

Jag tror inte direkt att du begriper sammanhanget mellan gruppen - banderollen - ÖSK. Enligt mig och flera (och förhoppningsvis även ni som brukar hänga här) så ÄR supportrarna klubben. Följaktligen är det samma sak som att ge sig på ÖSK som att ge sig på en grupp. Vilka sätter ni högst värde på, supportarna eller nägra feta slipsnissar som inte gör annat än att exploatera laget vi älskar? Visst, sponsorpengar kan vara bra, men aldrig på bekostnad av supportrarna eller andra fotbollsälskandes matchupplevelse.

Det är en fet käftsmäll för dom som har gjort en banderoll att få den nedplockad. Särskilt för grupper som Royals och Boys, som spenderar timmar och åter timmar på att färga våran läktare svart och vit. Det här folket lever och andas ÖSK, men ändå tycker du att det är viktigare med reklamen? Om så är fallet tycket iaf jag att det är skandalöst.

Annars tycker jag att det bästa vi kan göra är att "följa" stockholmslagens exempel angående klackar med mera. Hur ofta har man inte hört motiveringar för spelarflyttar till huvudstaden som lyder typ "dom har så grymt bra stämning", "det går nästan att ta på atmosfären" etc etc.

Att ni sen försöker få det att låta som om vi har världens huliganproblem är bara löjligt, och alla dessa ständiga hot om att "lämna klacken" (båda här och på Kubanerna) känns korkat. Vill man förändra något så duger det knappast med att stå tyst på Västra stå och sen gnälla på diverse forum.

Skippa internet skitsnacket och ta det på plats!
Örebro Justitiemord
2006-05-11 22:07
Brus-Nilsson//
Hörsel skador har jag hört talas om. Brukar du säga åt dom som tex busvisslar som står nära dig när du är på matcherna? Jag kan nästan garantera dig att det är lättare att få en "hörselskada" av det. Även när det blir mål när folk skriker eller vad dom nu göra som skapar ljud kan du också få det. Du kan även få det såväl av massa ljud på stan som att lyssna på för hög musik.
En tryckvåg behöver inte betyda att det är någon som brännt av en bomb. En tryckvåg kan "uppföra" sig på olika sätt. Tsunamin är ju en ganska bra förklaring.
Japp guljackorna kollar givetvis in allas frisyrer. Dom har ju gratis inträde. Tror du själv att så fort det händer något så är det dom som ser exakt vem det var? Skärp dig.
Sen att några småbarn hukade sig och föll nånstans kan jag inte säga någonting om. Men jag har absolut inte hört något sådant från någon annan så jag får tacka för upplysningen.

Forward ara
2006-05-11 21:59
Mittåt/
Jacob Nilsson och Zebastian Lovén kommer gå långt.
Tycker att Walker ska ta upp dem till a-laget och låta Reed gå ner till ÖSK U.
Örebro Mittåt
2006-05-11 21:58
ara// Att Jacob Nilsson klarar sig bra förvånar mig inte. Det *är* en väldigt klok spelare. Försöker alltid att göra något vettigt med bollen, när han erövrat den. Kul också att se att Zebastian gör bra ifrån sig. Han spelade div 4-fotboll med ÖSK Söder förra året.
Örebro Mittåt
2006-05-11 21:52
Det som imponerade mest på mig med av Patriks två mål var det andra. Han slänger sig med huvudet före in i en röra av motståndarfötter och nickar in bollen. När laget redan leder med 3-0. Starkt gjort!
Forward ara
2006-05-11 21:50
DaSa /
Håller med dig,
Jeffs kommer få svårt att ta tillbaka sin plats från Anttonen.
Örebro DaSa
2006-05-11 21:36
Tycker att alla har missat det som var mest postivit med Umeå matchen. Anttonen gjorde mål, två mål!!! Det som höll Anttonen från landslaget (räknar inte Asien turneringen) för några år sedan var att han inte gjorde mål. Förhoppningvis så fick han det självfötroende han saknat tidigare igår och kommer i fortsättningen dominera sin kant. Vi kan ju nästan ställa upp utan anfallare i fortsättningen med det mittfältet vi har.

Tror vi kan ha fyra spelare nästa säsong som kan få följa med landslaget på deras Asien turnering (den som jag inte räknade innan:)). Anttonen, Näfver, Haginge och Riddez.
Örebro gendish
2006-05-11 21:36
Kalle Örebro//
Hur tråkig kan man vara? Det ska vara liv och härj på fotboll, det är känslor, det hör liksom till. Gillar du inte andra människor kan du lyssna på radio.
Forward ara
2006-05-11 21:26
Simon Nurme:
Matchens bästa spelare, mycket stark i luftrummet.
--------------------
Jacob Nilsson:
Överaskade verkligen. spelade mycket klokt med tanke på hans låga ålder. Riktigt lovande försvare.

Magnus Samuelsson:
Kom fel i många dueller. Kommer få svårt att ta tillbaka sin plats från Fredrik jansson.

Zebastian Lovén:
Överaskade verkligen.

Moses Reed:
Lite för slö. Tycker att Nilsson och Lovén är bättren Reed.
--------------------
Ian Jeffs:
Passade fel ständigt. OCh blev utbytt innan andra halvleks början.

Kevin Walker:
Krigade, var riktigt bra på fasta situationer.

Robert Walker:
Var helt osynligt.

James Frempong:
Krigade hela matchen. Var en av dem bättre spelarna idag.
--------------------
Herish Kuhi:
Tog vara på chansen och gjorde mål. Ville så gärna göra fler mål för min skull säkert ;), men fick inte mycket gjort idag.

Johan Pettersson:
Kanske hans sämsta match i ÖSK dressen.
Örebro Mittåt
2006-05-11 21:25
kubanen_90// Inte så många. Jag skrev det en smula halvspydigt. BP brukar berömma sig över att de har en väldigt stor ungdomsverksamhet. Men om man ser vad som kommer fram ur deras verksamhet så räcker det inte till mer än ett halvbra lag i Superettan.

Den ende av deras spelare som nådde internationell lyskraft var Anders Limpar. Andra mindre kända, men dock framgångsrika spelare Pascal Simpson, Thomas Antonelius (Gustafsson), Nils-Eric Johansson, Babis Stefanidis, Nicklas Carlsson.

Tränare som börjat sin karriär i klubben är Tommy Söderberg, Rickard Norling och Kjell Jonevret. Allt enligt Wikipedia.
Örebro kubanen_90
2006-05-11 21:11
Mittåt//
Du brukar ha en väldigt bra koll. Hur många spelare som spelar i stora ligor kommer från denna plantskola? :)
Örebro Mittåt
2006-05-11 21:09
Kul för Herish att han fick sätta ett mål. Det var ett tag sedan sist. Bra också av laget att inte släppa in några mål mot Europas största plantskola eller vad det nu är BP brukar gilla att kalla sig.
Örebro kubanen_90
2006-05-11 21:09
Brus-Nilsson//
Ingen stor grej. Men vill bara skriva att jag känner de som står framför klacken. De är ca 11-13 år gammla. De tyckte att det var ROLIGT med smällare.
Örebro kubanen_90
2006-05-11 21:07
Varför får man inte smälla på matcher!? Jag tycker PERSONLIGEN att det bidrar till riktigt bra stämmning. Och att man ska få hörselskador av det tror jag inte då är det mycket större risk med allt jubbel när det blir mål.
Örebro Kalle Örebro
2006-05-11 21:00
Jag är på Brus-Nilssons sida. Att bete sig lika illa som klubbar med stora klackar, är inte rätt väg att gå. Om allt som görs får ske utan att någon bryr sig kommer det bara bli värre. För personerna med flaggan i första matchen var det ju tydligt att deras flagga var mer värd än ÖSK. Det är väl klart som tusan att man inte kan hänga en flagga över reklam. Om Kubanerna vill ha flaggor där är ju enda vägen att gå att prata med personerna som sköter sponsringen och försöka få till en lösning att inga sponsorskyltar sätts upp där. Att göra sig ovän med idella matchvärdar är ju ganska verkningslöst.

Jag går hellre på tyst fotboll än att riskera att hamna mitt i mellan två idiotgrupper som vill ha sönder knogarna. Kubanerna ska inte förknippas med det, men säger ingen nej har ni snart de elementen i klacken.
Örebro loopy
2006-05-11 21:00
BP - Örebro SK 0-1 (0-1)
Mål: 0-1 Herish Kuhi (4:e)

Är nog ingen vågad gissning att ara kommer med en matchrapport så fort han är hemma
Örebro Brus-Nilsson
2006-05-11 20:44
Justitiemord //
Jag stod uppskattningsvis 15 meter från den/de som slängde smällare och jag såg från min plats hur barn (uppskattningsvis runt 7-9 år), några rader framför på ståplatsläktaren, hukade och snubblade framåt när det smällde. Själv upplevde jag tryckvåg trots att jag stod såpass långt ifrån! Har Du möjligen hört talas om hörselskador???? Tror du att vakter och övriga funktionärer stod nedanför bara för att kolla din frisyr? Jag hoppades att de skulle kunna plocka ner rätt person, men som vanligt i dessa sammahang så hukar man bakom kompisar och kan inte stå för det man gör.
Låt storlagens klackar skämma ut sig, men tro inte att det imponerar om Kubaner gör det!!!

Vill även säga att jag gärna står på ståplats för stämningens skull, men tokfasoner som detta får mig möjligen att tänka om...
Kilten
2006-05-11 20:43
Justitiemord:

Instämmer till fullo!

Örebro erikf
2006-05-11 20:38
Justitiemord//

Riktigt bra inlägg!
Örebro Justitiemord
2006-05-11 20:30
Lägger mig in i debatten om Kubanerna eller vad man ska säga med ett inlägg, det kommer nog diskuteras en del men folk har ofta sin sak klar för sig själva och kan givetvis inte fatta hur andra upplever det. Många har väl tagit åt sig av aftonbladets/svff's skitiga propaganda med att efterlikna England så mycket som möjligt. Där man inte får stå upp på läktaren. Och verkligen inte visa sin kärlek till klubben.

Banderollen revs inte ner av någon kuban.

Smällarna eller bangers:arna som först och främst kommer från Italien därifrån många inspireras, framförallt utav deras läktarkultur.
Deras läktarkultur kan förkortas med ett jädra viftande med flaggor, brännande av bengaler och div rökutvecklande pyroteknik och framförallt bangers. Om du går på en Italiensk match så får du verkligen höra ett jädra smällande överallt och mycket ofta. Jag stog själv i klacken som jag jämt gör och jag är helt 100% säker på att inte någon banger smälldes vid nån liten unges öra. Bangersen tändes på och slängdes under läktaren. Vad nu en liten kis gjorde där under i så fall kan man ju undra?

Tycker det är ett jävla tjatande och gnällande överallt.
Så fort det är något negativt så är det extremt ofta Kubanernas fel.
Vad gör ni själva för att skapa bättre stämning?
Jag vet att ni i redaktionen här på Svartvitt och även officiella gör ett heroiskt jobb.
Men ni övriga? Tycker det är sjukt tråkigt att föga 30 personer har anmält sig till att åka till Åtvid borta. Vi leder serien och vi är mycket mycket starka just nu.
Mitt inlägg kanske uppfattas väldigt negativt, men jag brinner verkligen för en läktarkultur här i Örebro. Vi har en bra kärna nu i klacken och vi har mycket goda förutsättningar att bli stora. Nej nu har jag nog sagt mitt. Hej

Mot den moderna fotbollen! Och Legalisera pyroteknik!
Örebro Grixx
2006-05-11 19:08
la Linea/Det kanske inte hjälper den som drabbas om det är några spontanbesökare eller barn som träffas osv.

Får sedan ÖSK böta så är det väl riktigt lyckat?

Visst kan det balansera i en klack, men samtidigt måste "klackansvariga" ta ansvar och stävja/diskutera innan mindre delar av klacken nästa gång spårar ur och tar direkt idiotiska "vägar".
Örebro P-D
2006-05-11 19:06
Ämne: P-D//

"Fatta....
Inte tar ni avstånd iallafall. Klart man ska som en viss säger röja och smälla smällare... och gör man det även fast man vet att klubben blir bötfälld, anser man sig då inte vara viktigare än klubben???
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-05-11 19:00
På ÖSK's hemsida om man blir medlem ska det nog vara möjligt att se strutarna från igår.
Örebro Sogen
2006-05-11 18:57
kan man se ösk-målen från igår nånstans?
Örebro Farsen fortsätter
2006-05-11 18:57
la linea// helt ok att röja.. brukar inte stå och hålla käften själv heller direkt.. men förstår bara inte syftet med de där smällarna.. Tycker ändå kubanerna är bra och att de växer mer och mer... kul att vi har en klack som växer..
Örebro Börje
2006-05-11 18:54
Grixx// Det är väl det som svider, att han var ganska bra!
Örebro Grixx
2006-05-11 18:51
Börje// Jo, det är grabben som jobbar på att bli såld så många gånger som möjligt i karriären.

Tyvärr anser jag honom som en av de bästa spelarna vi haft i ÖSK....rent fotbollsmässigt alltså.
Örebro la Linea
2006-05-11 18:50
Ämne: Stod bredvid klacken....
Du kanske ska överväga att byta ståplatsläktare, om du inte kan ta den dynamik som uppstår när passion levs ut för sitt lag - en del vill smälla smällare och röja. Själv tycker jag att det är mer irriterande med politiskt korrekta moralkakor...
Örebro Börje
2006-05-11 18:40
Grixx// Det kan vi ju självklart hoppas på, men man är väl lite luttrad vad det gäller den mannen
Örebro Grixx
2006-05-11 18:34
Börje// Kan kanske innebära mer pengar till ÖSK:-)
Annons: