/fotboll/osk/forum/9551.aspx/fotboll/osk/forum/9551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2006-05-11 23:23
Ajajaj inte bra! Men vi får se till att heja lite extra åt dig!
Örebro jappel
2006-05-11 23:19
fast jag tror att ni kommer ha minst lika kul utan som med mig :-)
Örebro jappel
2006-05-11 23:19
go_osk//
problemet är att jag till min stora förtvivlan märkte att jag är bortrest den matchen (jag lyckas av någon outgrundlig anledning alltid missa någon av ÖSK:s matcher i stockholm varje år...i år blev det denna.... :-(
Örebro go_osk
2006-05-11 23:15
jappel//
Vi får ta nya tag nästa gång ÖSK kommer till Grimsta, om cirkus en månad. Då kan vi nog bli en hel del på plats. Eftersom Kubanerna i dagsläget planerar att styra upp en buss.
Forward ara
2006-05-11 23:14
haha jag o grabbarna hörde lite mummel från er två någon gång ;).

- Hörde ni våra kommentarer till dommaren o Bp spelarna?
" Dommarn har en 2a på oddset "klapp klapp
Örebro pelle s
2006-05-11 23:12
På tal om Riddez. Hur långt kontrakt har han?
Örebro jappel
2006-05-11 23:09
ara //
Hörde du inte mig och Sochaux när vi körde en halvhjärtad:
Oh Örebro, gamla fina Örebro!
Kex och skor finns inte kvar!
Men fotbollen är underbar!!!!
?????
Minst två ggr mumlade vi denna :o)
Forward ara
2006-05-11 23:05
jappel/
Det var inte herish far. falskt alarm ;).
Det som hördes mest var min mobil. Jag spelade upp en ÖSK ramsa på mobilen mitt under matchen.
Den va fan klockren.
Öreebro Öreebro Öreebro Öreebro, Heeja Heeja Örebro lr hur den går.
Örebro jappel
2006-05-11 23:01
Kan för övrigt också konstatera att ÖSK:s suportrar var i klar majoritet på Grimsta ip idag, trots att vi inte hördes så mycket förutom vid målet.
Vi var minst sex (då räknar jag in Kuhis far(enligt ara) och några som satt hos honom)....på plats sedan kom ytterligare några Kuhi suportrar och anslöt, fast jag skulle inte kalla dessa ÖSK-suportrar utan snarare neutrala.
Totalt var det kanske femton-tjugo på plats :-)
Vi hördes i allafall mest, bortsett från spelarna på planen :-)

När ÖSK, tar tre poäng, när ÖSK tar tre poäng....
Örebro Ösk-Power
2006-05-11 22:59
Ville bara säga att ja är oerhört stolt över grabbarna o laget! Underbar fotboll spelades igår, och föressten, när hör lagerbäck av sig till Riddez?
Vilken fotboll killen spelar=)

Sen kan ju alltid publik trycket bli lite bättre. Vi får jobba så att alla är med o hejar fram ÖSK, så det blir lite tryck=)
Härligt med dom där smällarna, blev lite italiensk läktarkultur som grädde på moset..
Forward ara
2006-05-11 22:58
Sochaux/
Det är en anfallares uppgift att sätta sina lägen;). Och för det andra så spelar det ingen roll hur man får läget bara det blir mål.

::: Walker kom fram o hälsade på mig och klappade herish på ryggen efter matchen :::
Örebro dxcboy
2006-05-11 22:55
Bra talat Brorzan.
Hade precis skrivit ett inlägg i samma anda som "försvann" när jag skulle posta det.

Respekt för annan publik och funktionärer, tacksamhet och stöttning till laget. Det tycker jag är viktigare än alla banderoller och smällare i världen.

FORZA SVARTVITT!!
Örebro Sochaux
2006-05-11 22:49
ara/

Sprang och sprang.. det var snällt sagt. Nu var det Herish som fick gratischansen, och satte den, men i övrigt gjorde han inte mer väsen av sig än någon annan tycker jag.
Örebro Justitiemord
2006-05-11 22:47
# brorzan och övriga//

Håller med dig delvis. Men faktum är att Kubanernas kärna är nästan enbart bara folk från Royals och Boys.
Det dära med ålder och hår på nacken snacket är bara att skippa. Bara för att man är äldre betyder det inte att man kan mer osv.
Samtidigt är det väldigt många som inte tycker det är kul att stå i klacken pga att Kubanerna är för "mesiga". Dom får aldrig sin röst hörd. Men när det väl någon enstaka person blir upprörd så blir det extremt uppblåst väldigt ofta.
Samtidigt är det så att när det händer något så blir folk lite mer intresserade och kanske får upp ögonen mer som KAN locka folk. Där har jag inte sagt att vad som helst är tillåtet men en rimlig nivå.

Hur man än gör så blir det på något sätt fel.
Det har framförallt märkts nu.
Så himla tråkigt nu när det går bra.

Kolla gärna länken och se på riktig supporterkultur.
Örebro jappel
2006-05-11 22:47
Jag tycker att Västra stå borde avdelas helt åt klackverksamhet. Står man där ska man veta hur man hanterar ev. tifo arrangemang, samt delta i sång och trevligheter!!
Dock ska man inte behöva ta idioti likt hårda knuffar så att man ramlar ner flera rader eller liknanade, egna klacken ska väl kunna umgås med glädje och respekt för varandra!!
Jag har varit med kompisar som är bajen suportrar i deras klack flera gånger under årens lopp och har endast positiva händelser från dessa matcher, detta trots att det är minst 4000 i klacken där. Inga barnsligheter som knuffar smällare eller annat ofog (annat än på ett respektfullt och ordnat sätt!) Kan alla dessa (ibland bråkiga utanför arenan) människor trivas och umgås i en underbar stämning i klacken så ska väl vi i Örebro kunna göra detsamma!! eller????
Forward ara
2006-05-11 22:46
jappel/
Det är svårt att göra bra ifrån sig när hela laget spelar som de gjorde idag. Du måste hålla med mig att Herish var bättren Johan idag.
Herish sprang i 90 minuter.
Örebro Sochaux
2006-05-11 22:42
Dåligt tempo var ordet. Nurme och Lovén (hette han tydligen) imponerade mest enligt mig. Om man nu kan säga att det var imponerande efter en sån match.. =)
Örebro jappel
2006-05-11 22:40
i övrigt den mest tempofattiga match jag sett sedan jag kollade på IFK-kumla i division tre för omkring tio år sedan!
Konstigt med tanke på att det fanns fem p17 landslagsmän med på planen. två från ÖSK och tre i BP. Lägg därtill MaSa, IaJe, JoPe, HeKu och BP:s mittback Håkan Malmström som normalt är ordinarie i BP:s första uppställning.
Örebro # brorzan
2006-05-11 22:37
Jag har egentligen inte tänkt skriva något om alla "äventyr" och synpunkter som har anknytning till Kubanerna och Västra Stå, men några tankar måste ändå släppas ut från mig.

För det första så är det trist när stöttande av ett lag kan vara stjälpande på samma gång, precis som med banderoll-mot-sosse-raklam-händelsen. Jag kan förstå och sympatisera med Kilten och de andra i Royals och Kuba Boys "vi lever för klubben och vi är klubben"-retorik, men samtidigt känns den lite tunn när man bara har några år på nacken och är förhållandevis få, men ändå kan kosta klubben stora pengar. Med tradition och visad respekt så får man också respekt tillbaka, och det fungerar för alla inblandade parter. Lite ödmjukhet är inte heller fel. När det är mer än 4000 på läktarna så är det inte bara Royals och Kuba Boys som "är" ÖSK.
När det gäller bangers, pyroteknik och annat så tycker jag att det som är tillåtet ska användas, med (och här kommer ordet igen) respekt och hänsyn till andra människor. Hade t.ex. Västra Stå varit en enda stor klack så kör på för tusan, gör allt ni kan! Alla som står där i så fall vet vad som gäller. Nu ser inte Västra Stå ut riktigt på det sättet, utan hänsyn och respekt kan vara på sin plats.

Hänsyn, respekt och även tacksamhet är något som vi alla som älskar ÖSK ska visa för Kubanerna och andra supporterorganisationer som gör gott för klubben. Gör de int egott för klubben så hoppas jag att de lyssnar på oss som är lika mycket ÖSK som de.
Örebro jappel
2006-05-11 22:35
go_osk//
helt klart.... det enda som värmde var solen.

Kan även passa på att konstatera att det inte hjälpte för Kuhi att slippa pressen från fans och andra runt omkring, inte ens efter det turliga matchavgörande målet kan han prestera någonting av värde. Visserligen gör inte någon annan det heller, men Kuhi kan helt enkelt inte bättre än såhär. Tråkigt men sant. Bäst för honom är nog att gå tillbaka till BKF och slicka såren, ladda om batterierna och kanske göra ytterligare ett försök att vara med i dom lite högre ligorna om några år. Just nu håller han inte ens b-lags klass.
Örebro *Korpen*
2006-05-11 22:30
Hela kubanerna grejen är nog inte bara liiiiiiiiiite uppblåst...

Jag vart lite sur på det här med banderollen då alla (borde) veta att ÖSK har haft en dålig ekonomi och behöver alla pengar man kan få, MEN jag vart också sur över att kubanerna som är politiskt neutrala placeras under Socialdemokraternas skylt!
Örebro go_osk
2006-05-11 22:29
jappel//
Kanske tur att man valde att gå på DIF-Malmö istället:-)
Örebro jappel
2006-05-11 22:26
svordom!!!!!
Hade just skrivit ett långt inlägg om ÖSK spelarnas instats på Grimsta ip idag, men det försvann....och jag får se om lusten och orken kommer tillbaka så att jag skriver om det.....
Håller i stort med ara om betygen.
Nurme helt klart bäst på plan.
BP förde spelet hela matchen dock utan att skapa mycket, chansmässigt ganska jämnt då ÖSK var något vassare i sina korta anfallsvågor.

Extremt lågt tempo, börjar undra om det är någon nytta med b-lags serien. Är tempot så här lågt är det bättre med en ordentlig träning!!

Till Jeffs försvar kan sägas att han varkade spela hårt tejpad för det första som hände när han byttes ut i mitten av andra halvlek var att läkaren tejpade om hans högerfot. (det kan inte var helt lätt att spela fotboll om man inte kan böja på fotleden ordentligt.
Trelleborg kungens kurva
2006-05-11 22:25
Hoppas ni går upp!!!

Inte för att jag vill ha en stängd liga - men i ärlighetens namn ser jag hellre lag som fyller sin egen arena o har lite fotbollskultur som ÖSK - än lag utan support som Öis och Häcken...

Återigen - lycka till! En bra start har ni onekligen fått....
Kilten
2006-05-11 22:11
Kalle Örebro

Jag tror inte direkt att du begriper sammanhanget mellan gruppen - banderollen - ÖSK. Enligt mig och flera (och förhoppningsvis även ni som brukar hänga här) så ÄR supportrarna klubben. Följaktligen är det samma sak som att ge sig på ÖSK som att ge sig på en grupp. Vilka sätter ni högst värde på, supportarna eller nägra feta slipsnissar som inte gör annat än att exploatera laget vi älskar? Visst, sponsorpengar kan vara bra, men aldrig på bekostnad av supportrarna eller andra fotbollsälskandes matchupplevelse.

Det är en fet käftsmäll för dom som har gjort en banderoll att få den nedplockad. Särskilt för grupper som Royals och Boys, som spenderar timmar och åter timmar på att färga våran läktare svart och vit. Det här folket lever och andas ÖSK, men ändå tycker du att det är viktigare med reklamen? Om så är fallet tycket iaf jag att det är skandalöst.

Annars tycker jag att det bästa vi kan göra är att "följa" stockholmslagens exempel angående klackar med mera. Hur ofta har man inte hört motiveringar för spelarflyttar till huvudstaden som lyder typ "dom har så grymt bra stämning", "det går nästan att ta på atmosfären" etc etc.

Att ni sen försöker få det att låta som om vi har världens huliganproblem är bara löjligt, och alla dessa ständiga hot om att "lämna klacken" (båda här och på Kubanerna) känns korkat. Vill man förändra något så duger det knappast med att stå tyst på Västra stå och sen gnälla på diverse forum.

Skippa internet skitsnacket och ta det på plats!
Örebro Justitiemord
2006-05-11 22:07
Brus-Nilsson//
Hörsel skador har jag hört talas om. Brukar du säga åt dom som tex busvisslar som står nära dig när du är på matcherna? Jag kan nästan garantera dig att det är lättare att få en "hörselskada" av det. Även när det blir mål när folk skriker eller vad dom nu göra som skapar ljud kan du också få det. Du kan även få det såväl av massa ljud på stan som att lyssna på för hög musik.
En tryckvåg behöver inte betyda att det är någon som brännt av en bomb. En tryckvåg kan "uppföra" sig på olika sätt. Tsunamin är ju en ganska bra förklaring.
Japp guljackorna kollar givetvis in allas frisyrer. Dom har ju gratis inträde. Tror du själv att så fort det händer något så är det dom som ser exakt vem det var? Skärp dig.
Sen att några småbarn hukade sig och föll nånstans kan jag inte säga någonting om. Men jag har absolut inte hört något sådant från någon annan så jag får tacka för upplysningen.

Forward ara
2006-05-11 21:59
Mittåt/
Jacob Nilsson och Zebastian Lovén kommer gå långt.
Tycker att Walker ska ta upp dem till a-laget och låta Reed gå ner till ÖSK U.
Örebro Mittåt
2006-05-11 21:58
ara// Att Jacob Nilsson klarar sig bra förvånar mig inte. Det *är* en väldigt klok spelare. Försöker alltid att göra något vettigt med bollen, när han erövrat den. Kul också att se att Zebastian gör bra ifrån sig. Han spelade div 4-fotboll med ÖSK Söder förra året.
Örebro Mittåt
2006-05-11 21:52
Det som imponerade mest på mig med av Patriks två mål var det andra. Han slänger sig med huvudet före in i en röra av motståndarfötter och nickar in bollen. När laget redan leder med 3-0. Starkt gjort!
Forward ara
2006-05-11 21:50
DaSa /
Håller med dig,
Jeffs kommer få svårt att ta tillbaka sin plats från Anttonen.
Annons: