/fotboll/osk/forum/9546.aspx/fotboll/osk/forum/9546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lucien
2006-05-14 13:38
Om det finns 2-3 stockholmare (ÖSKare bosatta i sthlm) som skall till åtvidaberg imorgon MED BIL för att se matchen så kontakta mig om ni skulle råka ha 2 platser lediga i bilen, billigare med bensin på det viset!
Örebro
2006-05-14 13:04
Mittåt//
Tror inte att så många vill att ÖIS ska behandlas på samma skamliga sätt som ÖSK, däremot är det väl ändå värt att påpeka att tomtarna underkände ÖSK:s plan som i praktiken visat sig hålla, medan man nu godkänner en plan som förhoppningsvis ska hålla i framtiden.
Mackan//
Vill också tacka för uttrycket "samsupna polare" - det tror jag är precis vad det handlar om. Sverige är ett litet land, där alla toppampar inom idrotten känner varandra och stödjer varandra. Kom ihåg att det var bara Närkes Fotbollsförbund som vågade gå emot strömmen när det begav sig.
AIK Saywee
2006-05-14 12:52
Jag argumenterar definitivt inte för att ÖIS skall åka ur, det är ett av de jötteborjslag som jag gillar bäst. Men jag kan inte under min livstid acceptera att ÖSK åkte ur på osportsliga grunder, systemet med elitlicens och de som bestämmer vad som skall ske och inte ske är inte bra! Det är för godtyckligt och chansartat vad som händer och de verkar kunna vrida på saker och ting hur som helst! I IFK-fallet är jag också övertygad om att om de blir fällda så är det privatpersoner det handlar om, inte klubben. Sådana vibrationer märker jag redan från ett skräckslaget tomteförbund som inte bryr sig om alla sina medlemmar!
Örebro Mittåt
2006-05-14 12:44
joth// ÖIS hade ett underskott på 10 mkr som beräknas öka till 15 mkr detta året. Men de har presenterat intressenter som är villiga att skjuta till 30 mkr.

Eftersom ingen utomstående vet vad som stod i den handlingsplan som ÖSKs ledning presenterades och som förkastades av Licensnämnden är det omöjligt att avgöra hur pass realistisk den var.

Jag tror dock inte att Spelarinvest hade tillkommit vid det tillfället för då hade vi säkert hört talas om det. Det hade ju varit ett starkt argument för ÖSKs sak.

Alla som argumenterar för att ÖIS skall bli av med elitlicensen verkar att anse att eftersom ÖSK blev felaktigt behandlade av licensnämnden så skall även ÖIS bli det.

Det fanns mycket att vara kritisk över beträffande det sätt som LN och fotbollstomtarna behandlade ÖSK, men jag kan inte förstå varför man anser att detta skall leda till att andra klubbar behandlas på samma tvivelaktiga sätt.

ÖIS har fått fram de pengar som behövs för att få fortsätta. ÖSK hade vid motsvarande tidpunkt inte gjort det. Det är en avgörande skillnad mellan de två fallen. Därför gick ärendet i ÖSKs fall vidare med alla turerna kring kontrollbalansräkningen, men så långt har fallet ÖIS överhuvdtaget inte kommit.
AIK Saywee
2006-05-14 12:39
bandoo//
Det saknades inga pengar när verkligheten kom ifatt, möjligtvis bara i en gissad plan ...? FIASKO SvFF
AIK Saywee
2006-05-14 12:38
Mittåt//
För första gången hittills tycker jag att du är ute och cyklar ...
... SvFF består av som Mackan antytt ett antal "samsupna polare" och jag tillägger att de inte kan stava till rättvisa!

Detta med elitlicens, ekonomi, dåliga gräsplaner och efterlevnad är ett stort SvFF-fiasko än så länge .....
Örebro bandoo
2006-05-14 12:36
Ingen klubb vill göra om samma misstag som ÖSK gjorde med sin handlingsplan. Större marginaler kommer alltid att finnas framöver, när man vet vad resultat annars kan bli vid olika tolkningar. (Illa att vi inte hade mer marginal när det tillslut saknades futtiga 500 000 i sammanhanget)
Örebro joth
2006-05-14 12:26
Mittåt//Tycker att du har helt fel där. Vad är det som säger att ÖIS handlingsplan är mer realistisk än ÖSKs? ÖSK hade också ett antal sponsorer som skulle tillföra till de pengar som behövdes. ÖSKs handlingsplan höll och man redovisade poisivt kapital vid årskiftet. Det återstår att se hur ÖIS grejar det....
Örebro Mittåt
2006-05-14 12:03
Jag förstår inte journalister som Anrell och Wirström på lokala NA. De borde veta bättre. Licensnämdens senaste uppgift var inte att utdöma ett straff för att ÖIS misskött sig och sin ekonomi under år 2005, utan att bedöma klubbens möjligheter att klara av att vända skutan på rätt ekonomisk köl igen år 2006.

Örgryte har hitta intressenter som är villiga att pytsa in minst 30 miljoner i klubben, vilket mer än väl tar hand om det underskott som man samlat på sig. Och då kan licensnämnden inte gärna ta något annat beslut än att låta ÖIS spela vidare i allsvenskan tills man trillar ur av egen spelmässig förskyllan eller tills dess att pengarna tar slut nästa gång.

Och det är väl bra. Det är ju precis den effekten som elitlicensen skall ha. Att ÖSK manglades och misshandlades har inte ett jota med fallet ÖIS att göra.
Örebro K8
2006-05-14 11:56
Lasse Anrell for president!
AIK Saywee
2006-05-14 11:52
kribba//
Jag gläds oxå åt att Gnaget snart har säkrat kontraktet och åt alla besserwissrars långa näsor!

Rock-strongo//
Mycket bra idé, men jag undrar om den hjälper, de måste nog förnya nämnden. Men Tall-Ingers gäng bör skämmas.

Som jag tidigare har skrivit och som jag vet - det är skillnad på lag och andra lag!
Rock_strongo
2006-05-14 11:46
För övrigt anser jag att licensnämnden borde skämmas. Ge den en grundkurs i etik och konsekvens och förlägg den till Örebro. Lasse Anrell
AIK kribba
2006-05-14 11:20
Jappel, ja, kanske det ;) Visst har det gått bra för oss också. Inte fyra raka segrar som för er men väl 4 segrar. Hoppas det blir en 5e idag mot Gais. Gais har också öppnat rätt bra, inte lika bra som vi men rätt bra. Däremot har Öster öppnat rätt svajigt.

Angående se, visst är Örebros pangstart kanske lite överaskande, visst är ni bra men trodde inte ni skulla ha 4 raka efter 4 matcher. Mest överaskad är jag ändå över Ljungskiles start och av Jönköpings Södra. Hur länge håller dom stilen?
AIK Saywee
2006-05-14 11:08
DON´T DRIVE AND DRINK!
AIK Saywee
2006-05-14 10:56
DON´T DRINK AND DRIVE!
Örebro Hilltop
2006-05-14 10:45
Jaha, en av Degerfors mest kända spelare genom tiderna har gjort det igen...
Har man 0.8 promille dagen efter så var man inte liiiite på kanelen dagen innan.
Lås in honom ett halvår så att ingen hinner dödas!
AIK Saywee
2006-05-14 10:21
rokky//
Tackar.
Örebro rokky
2006-05-14 10:20
Saywee// :¤))
Örebro rokky
2006-05-14 10:19
ÖSK!!!!!
AIK Saywee
2006-05-14 10:17
Mackan//
Kollade in din nattblogg ...
... och förstår att de röv-ita bortom bergen har svårt att sjunga om degen. "Vulkanklicken" har nog ingen egen "spelidé". Spyr helst sot och lava?

En riktig klack stödjer sitt eget lag på bästa sätt i med- och motgång!

FORZA KUBANERNA!!!!!
AIK Saywee
2006-05-14 09:49
rokky//
ÖSK?
Örebro ÖSK Fans
2006-05-14 09:02
Örebro SK - "glädje&kärlek"
Örebro kubanen_90
2006-05-14 01:46
jappel//
Just det man ska inte sova nu! När det är fest framför CM och allt! :)
ps. Slog just Degen borta med 1-3.
Örebro jappel
2006-05-14 01:24
Försöka sova??? redan? det är ju lördag och fest framför alla fotbollssiter på internet :-)
Fast det börjar bli så smått ödsligt såhär dags faktiskt. Och så är det en ny härlig dag imorgon med ytterligare några härliga SE matcher, där Bois-JönSa blir den mest spännande att se. Kan Jönköping hålla ihop spelet även mot dom förmodat bästa lagen...och hör bois dit nu eller har dom fortfarande en liten bit kvar till formen. Hoppas faktiskt på en JönSa vinst då chansen är stor att dom faller igenom totalt snart medan skåningarna i rimlighetens namn borde börja leverera bra resultat snart..
..så det är kanske bäst att natta sig själv nu..
Örebro jappel
2006-05-14 00:48
Är det jag som är största Svartvittforumsnörden nu eller??
Smög just förbi vårat ständiga orakel mittåt i antal inlägg. Fast mina meningslösa påhopp till höger och vänster borde kanske åtminstånde delas på hälften.... :-)
Örebro jappel
2006-05-14 00:45
Mackan //
Kul att se dig här på forumet föresten, vaken och alert vid denna sena timme.
Örebro jappel
2006-05-14 00:42
sorry då din messerschmit menade väl öster dito då :-)
Örebro jappel
2006-05-14 00:30
kribba //
Om dom tror det så får dom gärna fortsätta att tro det under hela säsongen.

Vad har hänt med er då???
Tror ni fortfarande att ni är kvar i SE????? ;-)
Örebro jappel
2006-05-14 00:28
Trist på bandningstillfället, men mycket bra prioriterat.
Bara ett helt dygn kvar innan match!!! Börjar bli sådär härligt nervös igen! Mycket viktigt att ÖSK visar att dom kan ladda om efter en storvinst och utklassningsseger. Nu är det återigen blåställ på som gäller när det bär av till leråkern i VästraÖstergötland.
efter edit till Västra östergötlande insåg jag att även det var fel då det är ganska mitt i... eller i möjligtvis södra... men dit ska vi och vinna ska vi....det finns väl vägskylltar kan jag tänka :-)
Rock_strongo
2006-05-14 00:27
Saywee//

aa får göra det
Annons: