/fotboll/osk/forum/9512.aspx/fotboll/osk/forum/9512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-05-18 00:08
ara//
Det enda jag säger är att det är bättre att börja spela med en spelare som teoretiskt sett har störst chans att gå sönder igen. om han gör det och har spelat från start är det bara att byta in den hela spelaren istället.
om man istället börjar med en nyss skadad spelare på bänken och byter in denne i haltid och spelaren sedan slår upp sin skada på nytt fem minuter in i andra så står vi där med ett helt bortkastat byte. i värsta fall går spelaren sönder när alla andra byten redan gjorts och då får vi spela med 10 man....det är anledningen.
Sedan tyckte jag trots att Jeffs gjorde sin sämsta match som jag sett honom i, att han var bättre än Kuhi som inte gjorde mer än målet rätt! Sorry men så är det. Kuhi är ovänn med bollen just nu, den stutsar alltid fel för honom, kan vara otur kan vara att han är helt ur form, men bra är han inte just nu.
(Du sa själv att det var ett turmål han fick in när en BP spelare snubblar fram bollen till en helt fri kuhi vid straffpunkten..)
Örebro -Malo-
2006-05-18 00:06
det hoppas jag. Vi måste ju visa att sthl kubanerna är på g.
Örebro jappel
2006-05-18 00:03
-Malo-//
Ja synd, men det blir nya tag till nästa gång :-)
Örebro *Korpen*
2006-05-17 23:56
Satt och läste lite på svff:s sida.. De ser tydligen ÖSK som en storklubb :D

"Några så kallade storklubbar väntar fortfarande på sitt första cupguld. Örebro är en av dem. Hammarby en annan."
Forward ara
2006-05-17 23:55
::: ÖSK LIVE SÄNDER, ni är guld :::

jappel/
Skärp, snälla skäm inte ut formuet.
Då såg ju själv hur usel Ian.Jeffs var mot BP-B lag?. Och du vill starta med honom.
Fy fan.
Örebro *Korpen*
2006-05-17 23:52
jappel//

Visst var det en bra match men lite tråkigt att Lehmann blir utvisad fast det var rätt av domaren! Kan inte undgå bli imponerad av Larsson, han vänder matchen!

Längtar till matchen då Larsen avgör med två assists ;)
Örebro -Malo-
2006-05-17 23:52
Jappel// såg ditt mail. trist att det inte blir någott denna helg för dig. Det blir någ tåget.
Örebro jappel
2006-05-17 23:45
Trots två tv-matcher ikväll GIF-TFF och Barca-gunners så har jag lite fotbollsabstinens, känner mig riktigt peppad inför cupen imorgon! Speciellt som det blir liverapportering. strax bara 19 timmar kvar.

På tal om de två matcherna så var den ena ett riktigt sömnpiller och jag kan inte klandra alla dom som stannade hemma från den matchen,
ChampionsLeague-finalen däremot vilket färgsprakande fotbollsfyrverkeri!!!!! underbart vilket spel, vilken spänning, vilket slut! Kan bjuda på att gunners inte fick vinna när det sker på det här sättet, inte illa att orka hålla imot Barca med 10 man i 60 minuter.
Örebro *Korpen*
2006-05-17 23:36
Bara 439 betalande på degerfors match i dag men kul för dem att de gick vidare.

Undrar hur Lehmann kände sig när fick se det röda kortet förresten...
Örebro jappel
2006-05-17 23:25
ÖSK är just nu det mest Fairplayiga laget i Sverige både AS och SE!!! Härligt ÖSK fairplay och vägvinnande spel på samma gång, fortsätt så!!
Örebro jappel
2006-05-17 23:19
GT //
Ja...fast dom skulle behöva byta ut ronaldinho mot Nordback på frisparkarna. Nobbe hade satt minst en :-)
Örebro jappel
2006-05-17 23:17
Vilken härligt avslutning på proffskariären för Henke!!! Han låg ju verkligen bakom båda målen! Stort!! Sedan var ljungberg bättre än jag sett honom på länge! Lovar gott inför VM!!!!
Örebro GT
2006-05-17 23:17
Det var nästan Larsenklass på Larssons två assist i kväll !! :-)
Örebro jappel
2006-05-17 23:14
kubanen_90//
Krävs nog ett minst ett SM-guld för att jag ska bli riktigt så där glad!!! Men nog kommer jag fira ordentligt när vi går upp i AS igen!!
Örebro kubanen_90
2006-05-17 23:01
Vilken match! Någon som har tänkt tanken att det är vi som kan stå och jubla så efter AFF matchen? :)
Örebro kubanen_90
2006-05-17 23:01
Vilken match! Någon som har tänkt tanken att det är vi som kan stå och jubla så efter AFF matchen? :)
Örebro jappel
2006-05-17 21:53
Härligt att se att ÖSK-liven redan är uppe inför morgondagens cupäventyr!
Verkligen ett lyft för oss i pereferin med liven, och denna gång kommer även Örebroarna få nytta av liven!
Örebro jappel
2006-05-17 21:51
Västerås sparkade visst ut JönSa ur cupen med 2-0 efter förlängningen! Mycket underligt. Men dom kan såklart inte hålla uppe konsentrationen varje match.
Örebro jappel
2006-05-17 21:49
Hilltop //
Måste erkänna att jag missade just den biten. (filmningen alltså) har en 1,5åring som vägrar sova inte lätt att fokusera helt på matchen då tyvärr, så man får prioritera.

Hade arsenal missat fjärdeplatsen hade jag helst sett att dom vunnit, då jag tycker att dom hör hemma i CL. Men nu spelar det inte så stor roll, även om Arsenal alltid varit mitt favoritlag i PremierLeauge. Gillar verkligen Barcas spelstil och spelglädje också.
Örebro Hilltop
2006-05-17 21:46
jappel

Och vilken skandalfilmning av Eboue som ledde till den målgivande frisparken?
Trist om det ska bli avgörande. Är det inte Arsenals tränare Wenger som ondgör sig så mycket över alla filmningar? Ska han nu profitera på det??
Örebro jappel
2006-05-17 21:42
Vilken skandaldålig publiksiffra i sundsvall idag!!! 2685 mot ett av lagen i toppen för tillfället.. Bevisligen går inte sundsvallarna på fotboll om den inte är gratis. Trist för dom då det kan leda till att laget blir kvar i SE eller sjunker ännu längre ner i seriesystemet om dom inte får in de viktiga publikintäkterna.
Örebro jappel
2006-05-17 21:36
Vilket mål och vilken nick av Campbell och vilken frispark av Henry..och vilken match hittills!!
Örebro la Linea
2006-05-17 20:46
Förvisso är det faktiskt roligt med derby, men jag har ändå svårt att förstå hur du som ÖSK supporter, kan säga att du glädjs med dif???...hatar inte heller dif - känner helt enkelt inget för dom...motsatsen till kärlek är likgiltighet...
Örebro jappel
2006-05-17 20:45
Likgiltig är jag aldrig!
Känns meningslöst att se något men inte känna något för det.
Livet blir mycket trevligare om man bryr sig om allt och alla runtomkring.
Örebro jappel
2006-05-17 20:34
la Linea//
Gillar och gillar..??!!
ÖSK måste ha något lag i närhetan att ha heta derbyn mot det gillar jag, jag kan inte säga att jag gillar dif mer än jag gillar något annat lag förutom ÖSK, men degen är helt ok, jag känner absolut inte något hat eller annat mindervärdeskomplexigt mot degen. Jag tror att det är bra för ÖSK att det går bra för degen.
Jag ser t.ex. gärna att dom går upp i AS igen! så länge dom håller sig bakom ÖSK!
Örebro go_osk
2006-05-17 20:30
Nu leder även VSK!
Örebro la Linea
2006-05-17 20:29
Ämne: Riktigt kul att dege....
...vad är det som är kul?...själv känner jag bara total likgiltighet - gillar du dif?
Örebro jappel
2006-05-17 20:27
Riktigt kul att degen tvålar dit assyriska, bra med lite länsframgångar!
intressant att JönSa inte lyckats slå VSK ännu!!
Är det månne början på slutet för JönSas strålande inledning?
Örebro Hilltop
2006-05-17 20:25
DEgerfors leder med 2-0 just nu. Kul för bruket!
Örebro go_osk
2006-05-17 20:24
Lite intressanta resultat i Svenska Cupen!

Brommapojkarna - Mjällby 1-2 (slut)

Degerfors - Assyriska 0-0
fl. pågår. Full tid: 0-0
Jönköping - Västerås SK 0 - 0

Kristianstad - Öster 1 - 5
Annons: