/fotboll/osk/forum/9499.aspx/fotboll/osk/forum/9499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-21 23:30
ara // jag var på plats och såg Herish inhopp, tvivlar på att han får chansen i A-laget igen på ett bra tag...
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:27
ara// Martin har lagt av.
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:27
Laget mot AIK B borde väl kunna se ut ungefär så här. ÖSK Ungdom spelade i fredags och har en del förkylningar i laget, så exakt vilka som skall spela är inte helt givet. Mitt tipps är följande 16-mannatrupp.

---------------Nurme-------------
Joakim/Jacob----MaSa---Simon R------Moses R
Jeffs----------Robert---Kevin-------James
---------------Johan----Herish

Avbytare: Kristoffer (mv), Pontus, Joakim/Jacob, Zebastian, Sandro

Oklart hur det är med Joakim Green. Han var inte med på fredagen på grund av en kraftig förkylning. Simon Ramström gjorde bara 30 minuter och ligger väl närmast till att få gå in och bli partner till Magnus Samuelsson.

Niklas Lönnqvist torde inte vara tillgänglig än. Han har problem med en nerv och ett knä.

På mittfältet finns det väl inte så mycket mer än bröderna Walker att ta till. Risken är väl att de kommer att väga rätt så lätt mot AIKs rutinerade (antar jag) killar.

Det skall bli spännande att se hur deltagande knott står upp mot AIKs mer rutinerade spelare.
Forward ara
2006-05-21 23:23
saywee/go_osk/tomten/
På dem 15 minuterna herish va på plan så såg det jävligt bra ut. näs nedan.

92 min: Frispark till ÖSK till höger om straffområdet. Herish ensam i straffområdet. Frisparken slås kort och ÖSK får en ny frispark ännu närmare kortsidan. ÖSK vill få fast bollen där och bråk uppstår mellan Larsen och en LSK-spelare.

84 min: Herish Kuhi får bollen på vänsterkanten och sätter av mot straffområdet. Han drar en spelare när han bryter in i straffområdet och spelar till Larsen som på ett tillslag spelar tillbaka till Herish som trycks undan i straffområdet.

83 min: Peter Westman boxar ut en långboll till Herish Kuhi som lugnar ner spelet. LSK trycker på nu.

78 min: Mirza gör en lysande löpning på en långboll från Nordback. Han bryter in i höjd med sidlinjen och spelar bollen in mot Herish Kuhi som inte får tag på bollen.
Forward ara
2006-05-21 23:20
go_osk & saywee väx upp!
Johan får inte spela på grund utav att herish är för bra just nu.

- Vart spelar Martin Bengtsson just nu?
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-21 23:19
ara // Nu börjar man ju undra vad du egentligen tycker om Herish, eftersom det var länge sedan jag såg ett så uruselt inhopp som det han gjorde idag...
Men om du menar att han är kung så är han väl det, kung av sand kanske?
Örebro go_osk
2006-05-21 23:06
Ämne: Vad gjorde Herish Ku....
Det kan man verkligen fråga sig. Weggen fick skrika sig hes för att Herish skulle fatta att inläggen skulle slås mot den bortre stolpen på uppvärmningen. Och när han väl gjorde det blev det ett jävla liv om att det inte var tillräckligt höjd på dom, nästan så att man tycker synd om killen!
Örebro Mittåt
2006-05-21 23:03
Redan i morgon har vi nästa match. ÖSKs B-lag möter sina kolleger från AIK i en match på Behrn Arena.

AIK har en fullmatad 24-mannatrupp samt en förstauppställning som för närvarande inte har någon allsvensk matchning. Så man kan nog anta att morgondagens motstånd blir betydligt svårare än vad Assyriska och BP bjudit på.
AIK Saywee
2006-05-21 22:53
rokky//
instämmer ... ÖSK!!!!!
AIK Saywee
2006-05-21 22:52
Vad gjorde Herish Kuhi på Behrn Arena idag?
Snygg uppvärmning, eller ...?
Hur många chanser skall han få?

Forza TOMPA (...och Larsen)!!!!!!!!!!!
Örebro rokky
2006-05-21 22:52
ÖSK!!!!!
AIK Saywee
2006-05-21 22:48
go-osk//
Helt rätt om domslutsyckandet från läktarhåll.

... och LSK´s målvakt var en av de "kraftigaste" jag har sett på länge i svensk elitfotboll. Han orkade nätt och jämnt sparka bollen över mittlinjen och i första halvlek sparkade han ut hälften av alla insparkar /eller är det utsparkar?) till inkast på "vänstra" sidan.
Örebro go_osk
2006-05-21 22:44
Gladfotbollen//
Om det är något som är kultur så är det att gnälla på domaren, vilket enligt mig var helt befogat idag.

Personligen tycker jag bara att det bra när folk visar sina känslor på läktaren, så länge det inte går över styr!
Forward Gladfotbollen
2006-05-21 22:38
jag vill att det ska vara mer glada miner då man går på fotboll=),fler hejarramsor för laget.Så lite aggretioner som möjligt på motståndarna och domararna.Då hjälper man dessutom det egna laget att spela bättre!,och det blir en trevligare stämning eller vad tror ni?
Forward Gladfotbollen
2006-05-21 22:33
folk som retas pga hur de ser ut,hudfärg,eller att de gjort bort sig,och sen buas ut resten av matchen.Sen att det alltid gnälls på domaren,vad ska man ha istället då? Tycker alltid man hör gnäll på domaren tyvärr,tycker synd om dem.En och annan gång kan de göra bort sig rejält,men tänk på att regeln är att man med direktbedömning ska kunna avgöra,ser de inte så ingår det i spelet.Menar som sagt inte om ösk nu utan allmänt skriver här för att jag är örebroare.
Forward ara
2006-05-21 22:31
bandoo/
va vare du ville komma fram till?
Forward Gladfotbollen
2006-05-21 22:30
Det var min fråga tidigare,varför fotbollskulturen är så.Förlåt skrev lite luddigt,undrar om kulturen,menar inte att ösk är syndabockarna i detta
Forward Gladfotbollen
2006-05-21 22:29
varför räcker det inte med att älska sitt lag,varför måste man häckla personer ur det andra laget
Örebro go_osk
2006-05-21 22:25
Ämne: Härligt med ännu en ....
Det är skillnad på att hata och psykas! Dessutom är Nicklas Svensson ovanligt fet för att vara elitidrottsman. Sen minskade inte psykningarna på slutet efter hans filmning.
Örebro bandoo
2006-05-21 22:15
Tyvärr gjorde ju inte Kuhi något bra alls idag på den tiden han var inne. Sprang offside någon gång bara.
Forward ara
2006-05-21 22:06
THE KING IS BACK!
Två matcher i rad där han visar sin riktiga sida.
------------------------------------------------
BIJI BIJI HERISH KUHI
BIJI BIJI HERISH KUHI
BIJI BIJI HERISH KUHI TO DLI KURDI!
------------------------------------------------

zxcv/
Varför tror du att Walker byter in Herish istället för Johan?.
För att Herish kanske är bättre. Du kanske inte såg rapportera från visby?

Forward Gladfotbollen
2006-05-21 22:00
Härligt med ännu en ösk seger.Men det jag inte förstår då jag är på fotboll det är att supportrarna hatar motståndaren,som idag skriker fetto åt ljungskiles målvakt istället för att heja på sitt lag.Är det nån som kan förklara varför man ska hata motståndaren att det inte räcker med att älska sitt lag.förstår det inte riktigt.Grattis till 3 poäng! Jag gillar ösk ,det behövs ett allsvenskt lag i stan.
Örebro go_osk
2006-05-21 21:57
Äntligen hemma efter den här sköna segern! Riktigt starkt av ÖSK att kunna vinna utan att man spelar på topp, och dessutom mot en toppkonkurrent. Sen tippade man rätt också, vilket i och för sig börjar bli en vana:-)
Örebro
2006-05-21 21:53
//zxcv
Håller helt med dig !!!
Örebro Brus-Nilsson
2006-05-21 21:48
Aspen//
Jag tror att 3 matcher på 6 dagar sätter sina spår, visst mattades ÖSK sista halvtimmen, men de är förlåtna...med råge!
Örebro zxcv
2006-05-21 21:45
Varför byter man in Herish Kuhi?
visst, jag har sett honom göra sämre insater än idag, men iallafall

Han tillför inget offensivt och han tillför definitivt ingenting till defensiven.

Heller Johan P!
Örebro Mittåt
2006-05-21 21:19
Dagens bortförklaring II ?

Dom är defensivt starka och när dom har en hemmaplan som en åker är dom svåra att slå.

En skribent på Landskronas forum försöker förklara dagens resultat.

Och jag som trodde att Landskrona tränat och spelat på en potatisåker hela våren. De om någon borde väl behärska den typen av underlag.
Örebro Mittåt
2006-05-21 21:12
Dagens bortförklaring?

Vi gör ingen av våra bästa matcher men det gör inte Väsby heller.

Landskrona Bois tränare försöker förklara dagens 1-1 resultat mot Väsby borta.
Örebro GT
2006-05-21 21:10
Här är i Örebro är vi osäkra på om Lordi verkligen har masker på sig...

En annan teori, för de som ändå tror att Lordi är maskerade, är att det finns svenska inslag i gruppen - Lars Danielsson kan inte redogöra för var han befann sig igår kväll...
Örebro Matta
2006-05-21 21:03
Såg tönten Thallinger på Sporten. Ha la orden så att det skulle låta som om ÖSK försökte fiffla sig kvar i Allsvenskan med dubbel bokföring.
Man blir bara så trött...
Annons: