/fotboll/osk/forum/9492.aspx/fotboll/osk/forum/9492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2006-05-23 16:24
Vad gäller Herish så visst sitter han löst, men samtidigt måste han ha chansen. Visar han i B-lag och på träning att han platsar och är bättre än annan spelare på platsen så ska han spela. Nu verkar han ha gjort bra ifrån sig och är inget att ifrågasätta.

Innan har folk sagt att det är upp till honom att bevisa att han platsar, när han så gör verkar många inte vilja ge honom chansen ändå.

Löjligt!!!!

Fel och brister kan man se och man skulle önska att han vore bättre kompis med bollen. I sin forwardsposition skulle han vara en kanonlirare med mer boll i sig. Han ser i vart fall mycket vältränad ut och möjligen är det så att han har kämpat ordentligt med träningen under försäsongen.
Örebro Fair Play
2006-05-23 16:23
Uddling förefaller vara en trasig och ganska tragisk figur. Uppenbarligen har han en ambition att själv bli "matchens lirare". (Kan bottna i tidigare misslyckanden i livet). Effekten av hans dåliga journalistarbete är att han flyttat fokus från den händelse han påstod sig beskriva.
I stället riktas nu strålkastarljuset på Uddling som person och den brist på ledarskap som NAs sportredaktion tycks lida av. Förhoppningsvis har uppmärksamheten kring Uddling det goda med sig att vi kanske slipper stolligheterna i framtiden. Journalister skall självfallet skildra den verkklighet de möter, men källkritiken måste vara av väsentligt bättre kvalitet är den som Uddling presterat.
Forward ara
2006-05-23 16:23
Det björn fransson skrev i " När underskattningen smyger sig på " är abosult det sämsta jag läst.
Vad tänkte du på när du skrev artikeln?
Vem skulle det hjälpa i artikeln E.Phiri eller ÖSK?

Tyvärr björn fransson ge upp du kommer aldrig bli journalist.
Örebro go_osk
2006-05-23 16:01
Visst Na har gjort bort sig! Men i det långa loppet är det ju ändå ÖSK som förening och alla klubbens supportrar som drabbas. Även jag vill se att man från allehandas sida går ut med en offentlig ursäkt. Men frågan är egentligen till vilken nytta det är. Folk lär inte glömma bort det här i första taget, och det är verkligen inte säkert att en eventuell ursäkt skulle få lika stor uppmärksamhet i massmedia.
Örebro rirobban
2006-05-23 15:58
Angående Franssons krönika//
Man måste få ha krav på spelarna och en 1-0 ledning är så osäker (speciellt då vi vet att ÖSK gärna tappar segrar i slutet för om åren). Därför kändes det som man ville ha i alla fall ett mål till så det fanns lite säkerhet... dock kan jag förstår om spelarna var trötta efter 3 matcher på 7 dagar och att de mattades ut efter första halvlek. Tur då att vi har Westman i buren. Bytet tycker jag att man med all rätt kunde bua åt, varför sätta in Kuhi när han ändå försvinner snart istället för Pettersson som har sin framtid inom klubben. Dessutom är han bättre då det alltid händer något farligt då han är på planen. Kuhi gjorde i och för sig sin bästa insats någonsin på den kvarten men det säger inte så mycket. Om publiken inte buar så tror ju spelarna att de spelar bra osv, bättre att de får höra lite kritik från läktarna så att de kan spela bättre nästa match. När de spelar bra och bollen går via ett tillslag så jublas det ju extra mycket och folk blir glada osv, då måste det också fås buas när spelet under en hel halvlek går ut på att slå långbollar. Men jag håller också med om att det viktigaste är att de vinner:)
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-23 15:19
räven666 // det är du nog inte ensam om...
Örebro räven666
2006-05-23 15:07
sagt upp na idag.
Örebro Mittåt
2006-05-23 14:52
jocke// Nej, de kommer inte att gå att ta in via Boxer. Sport-Expressen fick inget sändningstillstånd för det digitala marknätet.

De sänder tills vidare via Comhem, UPC och Canal Digital. Ambitionen tycks vara att i framtiden även nå ut via andra distributionskanaler, så länge de inte är kopplade till Viasat.

På sikt spekulerar man i att TV 4 kommer att försöka att göra Sport-Expressen till sin sportkanal. Idag ligger ju TV4s sportsändningar spridda både här och där i programtablåerna.
Örebro Erki
2006-05-23 14:49
Kerberos//
"Uppdaterad efter omgång 4"
Vi får väl se vad som händer när de uppdaterar den efter omgång 6...
Örebro Kerberos
2006-05-23 14:48
Trevligt att vi leder fair-play iaf

http://www.svenskfotboll.se/t2sup.aspx?p=341648
Örebro jappel
2006-05-23 14:26
Tips till NA:
Sparka den inkompetenta sensationslystna kvällstidningswannabeen Anders Udding och satsa på att anställa den fotbollskunniga och fotbollsintelligenta Björn Fransson istället. Det säljer garanterat lika många lösnummer och på köpet får ni behålla era prenumeranter. Vilket är mer tveksamt efter Uddlings ständiga klavertramp och lögnaktiga krönikor!
Örebro jocke.
2006-05-23 14:23
Nån som vet ifall sportexpressen nu kommer börja visas med vanliga Boxer ?
Örebro bandoo
2006-05-23 14:21
Någon som har problem att spela upp intervjuerna hos S3 P4? Jag kan inte ansluta...
Örebro jappel
2006-05-23 14:21
jocke//
Exakt, det är ju så uppenbart att han diktat ihop detta. Eller möjligtvis hört en eller ett par personer vid ett tillfälle och drar igång detta. Tragiskt!
Örebro jocke.
2006-05-23 14:19
No offence, men det känns inte som att vi i örebro-publiken skulle ta i akt att inte Phiri kunde svenska och därför skrika på engelska. Det där med att kasta in bananer måste han ha drömt.

Vilken såpa det börjar bli det här...
Örebro jappel
2006-05-23 14:11
Tomten , Sekt. E//
Jag brukar även jag hamna på sektion E eller D och även jag har uppfattningen att det är mer drag på norra läktaren i år än vad jag upplevt någonsin tidigare, tack vare denna person (som jag inte vet vem det är, man jag och många med mig hänger glatt på när han kör igång sittplats.
Örebro jappel
2006-05-23 14:08
Jag skickade just in ett litet inlägg i uddling debatten på na. Intressant att se hur dom reagerar på det...kanske lite aggresivt men inte mer påhittat än artikeln som debatten handlar om.

"Jag tycker att NA ska ta reda på fakta innan ni publicerar så kallade nyheter. Den form av illasinnad ryktesspridning ni sysslar med i det här fallet ligger troligtvis över gränsen till vad som är lagligt. Tänk på det NA!"
2006-05-23 14:06
Sekt. E // Jag står med Kubanerna och jag vet vem du menar, personen i fråga var med på flertalet bortamatcher med Kubanerna förra säsongen, jag har dock bara varit på en bortamatch i år och då var han inte med i bussen (men satt visst på läktaren (tack Mackan..)), men visst, där har vi en på en läktare som tar vad? fyra tusen? som drar igång hejarramsor, så bättre kan det ju definitivt bli. Man får ju bara hoppas att folk inte sitter och tycker det är jobbigt att heja på...
Örebro Sekt. E
2006-05-23 14:02
Tomten. Vet inte var du sitter med jag sitter på E, nya läktaren, kanske framgår av mitt nick. Där har vi en snubbe som drar igång med jämna mellanrum. Och många hakar faktiskt på. Bättre ska det bli. Även om jag är supporter och gärna hejar så har jag mer "skrik" i kroppen om Djurgården kommer på besök, än om Umeå gör det.
Örebro jappel
2006-05-23 13:52
Angående den långa intervjun.
Om inte matchvärdarna hittat bananer på planen eller i anslutning till planen är det ju uppenbart att Phiri ljuger.
Anledningen till det kan bara han känna till, men finns inga bananer bör han anmälas för förtal alternativt gå ut med en offentlig ursäkt till ÖSK som förening och Örebroarna som publik, man kan inte kasta skit på en fotbollsförening bara för att man förlorat en match!
Örebro nilsrock
2006-05-23 13:43
Vilket vittnesmål. Om det så var en enda person som skrek "monkey, monkey, monkey" och kastade bananer så borde det ha upptäkts.
Örebro Mittåt
2006-05-23 13:38
Tomten// Det verkar som om han har haft olika mediastrategier beroende på vem som intervjuat honom.

Frågan är för övrigt om man skall beteckna oooooh oooooh oooooh oooooh som ett rasistikst tillmäle eller ej. Någonstans måste man väl även dra den gränsen.
2006-05-23 13:35
Mittåt // I TV-intervjun som var på Tvärsnytt menade han ju att publiken skrikit "ooooh oooooh oooooh oooooh" när han haft bollen, det stämmer ju inte med det du skriver?!
Örebro Mittåt
2006-05-23 13:34
TV4 köper SPORT-Expressen

TV4 köper 51 procent av TV-kanalen SPORT-Expressen.

Sedan mars 2005 har SPORT-Expressen levererat sportevenemang på tv-kanalen som är ett helägt dotterbolag till kvällstidningen Expressen.

Nu meddelar TV4:s vd, Jan Scherman, att de går in och köper 51 procent av kanalen.

- Det här är en mycket bra affär eftersom vi nu kommer att kunna utnyttja våra omfattande rättighetspaket på ett mycket mer effektivt sätt, säger Scherman i ett pressmeddelande.

I och med affären kommer SPORT-Expressen nu att kunna erbjuda tittarna eftersända matcher från fotbolls-VM.

Dessutom kommer SPORT-Expressen och TV4 plus de närmsta tre åren att sända 70 matcher per säsong från ishockeyns allsvenska och kvalserie samt matcher från mästerskap i handboll.
2006-05-23 13:33
Willimão // Att folk gnällde efter trippelbytet har jag inte svårt att förstå då hela ÖSKs spel rasade och Umeå gjorde ett helt oförtjänt mål. Men sittplats är på tok för tråkiga överlag. Mentaliteten hos vissa verkar vara att "jag är här för att se på fotboll, inte för att heja på"...

Håller även med att ett TIFO mot rasism på söndag vore att erkänna något som inte har hänt, men framkommer det bevis så ska vi givetvis ha ett TIFO.
Örebro Mittåt
2006-05-23 13:30
Även på en annan punkt verkar det faktiskt som om Uddling skulle kunna vara ute och cykla. I hans artikel i går med den säljande rubriken Rasistattacken som skakar ÖSK så skriver han att:

Enligt gästernas spelare och ledare ska apliknande ljud ha ropats så fort mörkhyade Edwin Phiri kom i närheten av bollen.

Vad gästernas ledare och spelare hört verkar dock inte alls stämma överens med vad Phiri säger sig ha hört. Han säger i den intervju som finns på SR Örebros hemsida att vad "publiken" ropade åt honom var

Monkey, monkey, monkey

Vilket i och för sig utesluter teorin att det var ropen på kort som var den förvirrande faktorn.
Örebro 1908
2006-05-23 13:22
NEJ, till anti-rasist-tifo! Det vore detsamma som att bekräfa den bild som sensationslystne Uddling har spridit ut över Sverige: att ÖSK skulle ha problem med rasse-supportar. Om det framkommer bevis för Phiris upplevelse är jag naturligtvis beredd att ändra min uppfattning, men dessförinnan - ALDRIG! Om vi antar att Phiri har fel (vilket allting tyder på för tillfället), mot vem skulle isf tifot vara riktat. Rassarna i Spanien, eller? Come on, det blir ju helt absurt...

KROSSA RASISMEN!
IFK Norrköping ThePro
2006-05-23 13:22
Mycket bra krönika av Björn Fransson! Faktum är att för mycket gnäll kan sänka spelarna.
Örebro Willimão
2006-05-23 13:21
Ämne: Mycket intressant, o....
Det handlar inte om höga krav, det handlar om en mentalitet som inte går av för hackor. Örebro publiken är antagligen Sveriges sämsta publik, om man titta på stödet laget får under match. Kubanerna sköter sig utmärkt, men framförallt sittplatspubliken är på tok för tysta och gnälliga under matcherna. Mot Umeå satt jag på nya och i andra halvlek började gnället trots att ÖSK ledde med 5-0 och hade gjort tre byten på en gång.
2006-05-23 13:21
Läste precis Björns krönika, som var bra, en rolig detalj är ju dock att han gnäller över att det gnälls, välkommen till gnällbältet :D
Annons: