/fotboll/osk/forum/949.aspx/fotboll/osk/forum/949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2015-09-04 11:46
Nyförvärv? Räknas även tränaren/coachen till den frågan?
Visst, en trea mot Häcken va väl bra, men allt är inte förlåtet för det.
Det måste bli en trea mot Hammarby och Elfsborg också. Annars är vi i samma sits igen.

Behåll Wiktorsson och ta av Nordin, så har han i alla fall visat lite handlingskraft. Pode kvar på bänken och DG som inhoppare.

Men, målskytt var det ju. Börja med Pärlan, men ge sen Jonis en ärlig chans och bevisa att man kan få chansen i ÖSK trots att man är under 25.
AIK mzuri sana
2015-09-04 10:14
Pedretti, bra idé

Beträffande nyförvärv behövs inga för tillfället, när säsongen är över och vi vet att vi spelar i Allsvenskan, är det dags för klubben att jobba med och förändra truppen inför nästa säsong.

När vi vet vilka som slutar, kan vi börja spåna kring nyförvärv, men redan nu känns en bra mittback önskvärd.
Örebro Pedretti
2015-09-04 10:07
mzuri, du kan ju vara med i diskussionen kring anfallare och nyförvärv :) Där finns det alltid saker att prata om.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK mzuri sana
2015-09-04 09:40
KvT och BBB fortsätter som vanligt, jag har iallafall försökt att ändra mig lite efter önskemål :)
AIK mzuri sana
2015-09-04 09:30
Vad är det frågan om ..,

Har ni svårt att hitta diskussionsämnen under uppehållet?

Ska vi diskutera petimetri, drev eller felleteri?
Örebro flesklepp
2015-09-04 09:05
@Örebro Center:

Skål på den också !!! :D
Örebro Center
2015-09-04 08:34
7-7 sedan Saywee kvitterat men Fläskläppen har gått ned på trebackslinje och satsar allt på vinst. Går mot övertid nu och spänningen ökar! Oddset för 7-7 är 15487666,63 x insats ;0)
Örebro Center
2015-09-04 08:32
@Pedretti:

Det skålar vi på!
Örebro Pedretti
2015-09-04 00:10
@Örebro Center:

Säg då att Halmstad åker ur, då kanske vi kan hugga till.
Örebro Center
2015-09-03 22:07
Skräll på G? Island leder med 0-1 borta mot Holland. 66 min spelade. Ger 12X insats om Island vinner
Örebro Center
2015-09-03 18:04
@Pedretti:
Ja det är ett drömförvärv. Skulle gärna skänka en slant om det gick till det. När det kommer till Pärlan, som många känner att vi bör signa, känner jag mig mer osäker. Vad ÖSK behöver är ju en målskytt som högsta prio som forward. Känner inte riktigt att Pärlan kanske är det. Visst, håller med om att han jobbar hårt men det gjorde Rodevåg och Pauhlino II också. Såg matchen DIF-Halmstad tidigare och om ni åtminstone sett målen från den matchen så lade ni säkert märke till Matthew Rusike. Det är en sådan typ ÖSK behöver hitta. En forward som själv kan göra sin gubbe och sätta bollarna. Crespo är ju en sådan typ också men hans framtid ter sig just nu osäker och även om ÖSK skulle värva en målgörare och Crespo samtidigt bli spelduglig så ser jag inte det som ett problem. Den senare kommer ju dessutom bara ha ett år kvar på sitt kontrakt nästa år. Sedan har jag inget emot Pärlan som en kompletterande forward till en mer utpräglad målskytt. Men jag tror inte Pärlan ensam kommer att lösa ÖSK:s målskytte. Om han inte plötsligt får en jättelossning av någon orsak. Att t ex se Pärlan och Kalle Holmberg som forward-framtiden får man inte direkt ståpäls av. Klubben behöver ett forwardpar så om inte den ene ensam så åtminstone tillsammans kan producera 15-20 mål på AS-nivå. Och i dagsläget har hela laget producerat 18 mål på 22 matcher. Det är alldeles för svagt. Och det beror ju delvis på att ÖSK inte har forwards som kan leverera.
AIK mzuri sana
2015-09-03 17:37
Tyck precis vad du vill fleslepp ...
Örebro flesklepp
2015-09-03 17:07
@mzuri sana:

Jag tycker nog allt att du titt som tätt snutaktigt "mästrar" andra här på forumet, så kanske gäller ditt "ogillande" även dig själv? Eller, inte vet jag
Örebro Pedretti
2015-09-03 15:59

Örebro Pedretti
2015-09-03 15:46
Örebro Pedretti
2015-09-03 15:18
Någon mer än jag som undrar om vi kan förlänga med Astrit över nästa säsong? Om jag kunde så skulle jag lätt ge en peng till en supporter-insamling som gick till att värva honom. Varför? Jo, för jag gillar det jag har sett utav honom både på och utanför plan. Men pessimisten i mig tror att han hamnar i Danmark.
Örebro Minatankar
2015-09-03 12:11

Namn: Jekl
Sänt: 2015-09-03 11:33
//

Kul att du intresserar dig för kvartalsrapporten på ÖSKs hemsida.

När det gäller likviditeten i en elitförening med ca 50 mkr i omsättning, behöver man inför vintern många miljoner för att klara utgifter fram till våren när det kommer matchintäkter. Så även om ett antal miljoner i likviditet på hösten kan verka mycket, kan det vara för lite. Vi får hoppas att det räcker för ÖSK.
Örebro Jekl
2015-09-03 11:33
Gällande ekonomin:
- I slutet av 2014 hade ÖSK ett eget kapital inkl 78 % av obeskattade reserver om 4,8mkr
- Prognostiserat resultat innan bokslutsdispositioner och skatt för 2015 -1,7mkr (dessa poster borde inte heller slå så hårt på resultatet för 2015 då det inte finns så mycket obeskattade reserver kvar eftersom största delen löstes upp förra året)
- Aktiekapital om 2,3mkr vilket innebär att det egna kapitalet får gå ned till 1,15mkr innan kontrollbalansräkning måste upprättas.
- Likviditeten verkar inte vara något problem vilket är positivt. 6,5mkr i kassan i slutet av 2014. Detta innebär också att ett lån från ex. Spelarinvest egentligen inte behövs i nuläget.

Rent krasst innebär det att med nuvarande resultat så klarar vi det här året utan problem, men har vi samma resultatutveckling nästa år börjar det blir problem. För elitlicensen har vi dock "råd" att gå lika mycket back i nästan ett år till, dvs i två år framöver.

Skulle vi, gud förbjude, spela i en annan serie nästa år gäller det dock att dra i handbromsen rejält för att inte förbruka det egna kapitalet redan nästa år.

Positivt är att vi, som många andra klubbar, inte verkar budgetera för att vi ska sälja spelare för X antal miljoner.
AIK mzuri sana
2015-09-03 11:29
Aspen, det är OK, du behöver inte be mig om förlåtelse, jag kan bara tycka att det var lite underligt att ingen reagerade på dina spekulationer över huruvida Axén kommer från Asien ...

... jag gillar inte forumsnutar eller mästrare, det finns ju regler som borde räcka för att diskutera Axén och ÖSK och fotboll, för att ta några exempel.
Örebro Aspen.
2015-09-03 11:10
@mzuri sana:

Förlåt men jag har svårt när Axén mästrar ALLA andra experter och tyckare. Ska försöka uttrycka det i andra ord i framtiden.
Örebro Ansiktet
2015-09-03 10:19
Okej Minatankar! Jag får verkligen ta mig en ordentlig funderare över vad jag faktiskt skriver. Skall aldrig mer upprepas, förlåt!
Örebro Minatankar
2015-09-03 10:10
@Ansiktet:

För det första blir varken du eller andra tilltryckta. Det som jag och andra reagerar över är när skribenter här trycker till andra människor. Så länge man inte gör det är allt frid och fröjd.

Känner du dig tilltryckt så fort du yttrar dig bör du fundera över vad du skriver.
AIK mzuri sana
2015-09-03 09:15
Något jag hakade upp mig mer på, var nog Aspen's undran över om Axén kommer från Nord-Korea, men inga av "mästrarnas mästare" har hittills reagerat. Vill meddela, att jag tror att han kommer från Nord-Örebro :)
AIK mzuri sana
2015-09-03 09:10
Tokaij Azsu

Mycket strongt av dig att be om ursäkt, det är ganska ovanligt nuförtiden.

Jag uppfattade nog ditt inlägg, mest som ett "skämt", kanske ett dåligt sådant, så jag reagerade inte särskilt mycket ...

... för jag läste ju det "orimliga" i din text.
Örebro Ansiktet
2015-09-03 09:02
Jo det är just det jag menar. Man skall kunna tycka till utan att bli tilltryckt så fort man gör det. Detta har diskuterats så mycket nu, släpper det nu. Vet att folk tycker som jag.
Örebro Aspen.
2015-09-03 08:57
Ansiktet//Är inte forumet till för att tycka till?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Minatankar
2015-09-03 08:30
@Ansiktet:

Du tillhör dem som kallar mig forumpolis eller andra tillmälen som t ex besserwisser eller att jag mästrar när jag protesterar mot att man på denna sajt skriver nedsättande saker om spelare, tränare, styrelse eller andra skribenter eller provocerar desamma.

För mig är det fullständigt naturligt att som ÖSK-supporter reagera över detta.

Ditt omdöme om mig säger mer om dig själv än om mig, speciellt som jag i det sista inlägget nedan gav pseudonymen Tokaij Azsu respons för sin ursäkt.

Örebro Ansiktet
2015-09-03 08:21
Forumpolisen "Minatankar".
Örebro Minatankar
2015-09-03 07:23
@Tokaij Azsu:

Bra! Alla gör vi misstag. Det gäller bara att inte upprepa samma, eftersom det finns så många nya att lära sig av :-)

Örebro Tokaij Azsu
2015-09-02 23:44
Var inte min avsikt att anklaga Crespo. Även om jag efter att ha läst mitt eget inlägg kan förstå att det kan tolkas så. Tanken bara slog mig. Borde kanske ha tänkt en gång extra innan jag skrev ut det här.

Jag ber om ursäkt!

Heja ÖSK!
Annons: