/fotboll/osk/forum/9486.aspx/fotboll/osk/forum/9486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K8
2006-05-25 11:16
ÖSK-Gordon //

Kort kort kort skreks väl bara en gång, max två, och dessa rasistattacker(?) ska ha pågått varje gång Phiri var i närheten av bollen, under 45 minuter. Det håller inte, kort kort-ramsan är inte skyldig.

För övrigt tror jag inte på ett enda ord som kommer från LSK.
Örebro Hilltop
2006-05-25 10:31
Mackan...jag tackar!
Men den var ju gammal, trodde att han vräkit ur sig något nytt. Tydligen inte.
Vilket skitväder, tur att det är landskamp i eftermiddag så att det finns något att göra....
Örebro Mittåt
2006-05-25 10:29
Hilltop// Se länken.
Örebro ÖSK-Gordon
2006-05-25 10:07
Mackan// NA:s Sportredaktion talar med kluven tunga. Efter matchen på BA förra säsongen premierades DIF-klacken med pris för sina hat-ramsor. Efter LSK-matchen är det fult att hata.
Föredrar det senare alternativet.
För övrigt uppfattade jag inte några ap-ljud under matchen, men om det var kort-ramsan, som missförwtods, måste den bytas ut för att undvika missförstånd. Det går att ropa på kort med annorlunda frasering.
Örebro Hilltop
2006-05-25 10:05
I Wirströms blogg står det något om att Blohm skrivit att fansen är "sekteristiska". Jag kan inte hitta den krönikan, varken på na.se eller på blohm. se. Någon vänlig själ som kan länka?
Örebro Aspen
2006-05-25 10:04
Nedanstående gäller alla (publik, spelare och media) i sammaband med Ljungkile-matchen.

Åttonde budet
Du skall icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
Vad är det?
Vi skola frukta och älska Gud, så att vi icke beljuga, förråda, baktala eller illa berykta vår nästa, utan urskulda honom, tänka och tala väl om honom och tyda allt till det bästa.
Örebro Ericson
2006-05-25 09:57
Mackan // Hehe :-)
Örebro joth
2006-05-25 09:40
Tror nog inte att det kommer några påföljder från SvFF i frågan eftersom det inte finns några vittnen. Sedan får ÖSK och Nerikes Allehanda reda ut den andra frågan. Trots allt tycker jag att NA har haft en positiv och bra bevakning av ÖSK sedan årsskiftet.
Löser NA detta på ett snyggt sätt är jag helt klart beredd att förlåta. Ingen tjänar på att vara långsynt, men som sagt det hänger på att NA löser detta snyggt.
Örebro rokky
2006-05-25 09:04
ÖSK!!!!!
Örebro la Linea
2006-05-25 08:55
Angående NA, så tycks det som att längtan att få framstå som politiskt korrekt har varit viktigare än att leverera sanningen.

Sen har jag svårt att förstå hur "ÖSK givetvis ska bestraffas" för ev glåpord. Har för mig att det sitter anslag i entrén om förhållningsregler på arenan. Då får faktiskt folk ta sitt ansvar och följa de reglerna...riksdagen stiftar lagar - om inte de följs, ska riksdagen då hållas ansvarig för enskildas övertramp?
Örebro LP
2006-05-25 08:22
Uddlings krönika är faktiskt ganska rolig. Dels försvarar han sig med att rasist-krönikan egentligen handlade om att man ska älska sin nästa såsom man älskar sig själv. Dels tar han upp att tidigare skrivit krönika utan att kolla fakta (liknande händelse på Malmö stadion)
Örebro Ericson
2006-05-25 08:15
Se länk
Örebro Ericson
2006-05-25 08:13
jappel // De ska stå varsin halvlek, Alvbåge börjar
Örebro Mittåt
2006-05-25 00:22
Ämne: Har inte pren. på pa....Om NA kan man tycka mycket. Deras sportchef får inga pluspoäng av mig. Lasse Wirström och Fredrik Carlsson å andra sidan tycker jag gör ett mer än godkänt jobb i sin bevakning av klubben.

För övrigt verkar inte LW sörja speciellt mycket över att hans chef har gjort bort sig ordentligt av kommentarerna till kommentarerna i hans blogg att döma.

Vem vet - kanske Uddling är på väg ut. Man kan väl inte gärna ha en sportchef, som tillstår att han tyckte att historien var så bra att han struntade i att kolla den. Vilket i princip var vad han sa i sin försvarskrönika häromdagen.
Forward Gladfotbollen
2006-05-25 00:20
jappel//
ja ösk brukar ha lätt för Degerfors men de verkar bra i år,blir det oavgjort på valla och ösk vinner hemma tro?.Känns som grundtipset men visst ösk är så bra så vi kan vinna båda.
Forward Gladfotbollen
2006-05-25 00:16
Hoppas såklart på en bra atmosfär mellan degerfors och ösk klacken,men det är det väl redan? eller är det väldigt mycke hatkärlek så man har lite svårt för varandra?,då tänker jag på kubanerna och vulkanerna.
Örebro jappel
2006-05-25 00:16
Gladfotbollen //
derbyn är alltid kul, så länge ÖSK vinner i alla fall. Och det hoppas jag att vi gör i många år framöver!
Örebro jappel
2006-05-25 00:14
Blev visst shaaban som jag fruktade, trist att dom iinte satsar på Alven som bevisligen varit bättre i år.
Men det blir förhoppningsvis byte i halvtid.
Forward Gladfotbollen
2006-05-25 00:11
Mina två favoritlag i superettan är ösk och Degerfors.Självklart håller jag lite mer på ösk eftersom jag bor i örebro men tycker det är kul med derbyna mot Degerfors och hoppas att de en dag möter ösk i allsvenskan igen vore skoj!.Hoppas derbyt får en härlig inramning med mycket folk både från örebro och Degerfors
Örebro
2006-05-25 00:04
Har inte pren. på pappers-NA - men har nu också tagit bort NA-sporten från "Favoriter".
Forward ara
2006-05-24 23:37
Dunder tabbe utav LSK målvakt Nicklas Svensson.
Det lär bli årets tabbe.
Örebro kubanen_90
2006-05-24 22:22
Fan vad skönt att LSK bara fick en pinne.
Örebro la Linea
2006-05-24 21:55
Ämne: Allt går Örebros väg....Ja, det verkar så just nu...skönt för en ÖSK'are att befinna sig "in the zone". ÖSK är ett lag som egentligen inte behöver särskilt mycket tur...om bara OTUREN kunde vara måttlig, så skulle vi vara ett topplag(I div. ovanför)..8)
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-24 21:44
763 åskådare, inte undra på att dom blir nojjiga och får för sig saker när dom spelar inför så mycket folk som i söndags...

Örebro joth
Jappel//Ska fixa det... det är ju röd dag imorgon. :-)

Hilltop//ÖSK-Live via SMS? Vore det något?

AIK kribba
Allt går Örebros väg nu. När hände det senast? Måste varit flera år sen ;) Dessutom spelar ni som om det var försäsong, ja jävlar..;)

En riktig vinstmaskin helt plötsligt, samtidigt som dom andra topp konkurrenterna haltar mer eller mindre allihopa. Det laget med dom mest meriterade spelarna, Sundsvall, har gått sämst av alla förmodade topplag. Hur länge till går allt the örebro way? Ja, fortsätter ni vinna säsongen ut så är det ointressant hur det går för dom andra lagen,då går ni upp,men förr eller senare får ni en svacka ni med. Det är oundvikligt. Tror ändå att ni har goda chanser att göra den till en kortvarig sådan och gå upp. Komfortabelt.
Örebro GT
2006-05-24 21:35
Keijo Hyvärinen återkommer till Behrnabeu på söndag. Han dömde mot Umeå, då jag tyvärr var bortrest.

Nå´n som kan berätta hur han var då ?
Inte så tokig, men kan blanda och ge enligt kollega som tidigare sprang på linjen i allsvenskan.
Örebro Gooner
2006-05-24 21:23
Oavgjort!!! :D
Örebro Mittåt
2006-05-24 21:02
Ja, det var två poäng till ÖSK i toppstriden skulle man kunna säga. Nackdelen är väl att lagen som jagar litet längre ner känner sig mer taggade efter det här resultatet.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-24 20:59
haha 2-2, det är ju fantastiskt! :D
Annons: