/fotboll/osk/forum/9482.aspx/fotboll/osk/forum/9482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Forward Gladfotbollen
2006-05-25 00:11
Mina två favoritlag i superettan är ösk och Degerfors.Självklart håller jag lite mer på ösk eftersom jag bor i örebro men tycker det är kul med derbyna mot Degerfors och hoppas att de en dag möter ösk i allsvenskan igen vore skoj!.Hoppas derbyt får en härlig inramning med mycket folk både från örebro och Degerfors
Örebro
2006-05-25 00:04
Har inte pren. på pappers-NA - men har nu också tagit bort NA-sporten från "Favoriter".
Forward ara
2006-05-24 23:37
Dunder tabbe utav LSK målvakt Nicklas Svensson.
Det lär bli årets tabbe.
Örebro kubanen_90
2006-05-24 22:22
Fan vad skönt att LSK bara fick en pinne.
Örebro la Linea
2006-05-24 21:55
Ämne: Allt går Örebros väg....Ja, det verkar så just nu...skönt för en ÖSK'are att befinna sig "in the zone". ÖSK är ett lag som egentligen inte behöver särskilt mycket tur...om bara OTUREN kunde vara måttlig, så skulle vi vara ett topplag(I div. ovanför)..8)
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-24 21:44
763 åskådare, inte undra på att dom blir nojjiga och får för sig saker när dom spelar inför så mycket folk som i söndags...

Örebro joth
Jappel//Ska fixa det... det är ju röd dag imorgon. :-)

Hilltop//ÖSK-Live via SMS? Vore det något?

AIK kribba
Allt går Örebros väg nu. När hände det senast? Måste varit flera år sen ;) Dessutom spelar ni som om det var försäsong, ja jävlar..;)

En riktig vinstmaskin helt plötsligt, samtidigt som dom andra topp konkurrenterna haltar mer eller mindre allihopa. Det laget med dom mest meriterade spelarna, Sundsvall, har gått sämst av alla förmodade topplag. Hur länge till går allt the örebro way? Ja, fortsätter ni vinna säsongen ut så är det ointressant hur det går för dom andra lagen,då går ni upp,men förr eller senare får ni en svacka ni med. Det är oundvikligt. Tror ändå att ni har goda chanser att göra den till en kortvarig sådan och gå upp. Komfortabelt.
Örebro GT
2006-05-24 21:35
Keijo Hyvärinen återkommer till Behrnabeu på söndag. Han dömde mot Umeå, då jag tyvärr var bortrest.

Nå´n som kan berätta hur han var då ?
Inte så tokig, men kan blanda och ge enligt kollega som tidigare sprang på linjen i allsvenskan.
Örebro Gooner
2006-05-24 21:23
Oavgjort!!! :D
Örebro Mittåt
2006-05-24 21:02
Ja, det var två poäng till ÖSK i toppstriden skulle man kunna säga. Nackdelen är väl att lagen som jagar litet längre ner känner sig mer taggade efter det här resultatet.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-24 20:59
haha 2-2, det är ju fantastiskt! :D
Örebro houston
2006-05-24 19:58
Mackan// han kanske säger imorgon att nån gjorde ap ljud åt han...
Örebro Hilltop
2006-05-24 19:53
En fråga till mina ärade svartvita bröder och systrar!
Tyvärr är jag förhindrad att se matchen mot FFF på söndag. Ej heller har jag tillgång till dator eller text tv.
Undrar nu om sms-servicen på goalwire.com är något att ha? Funkar det bra, eller är det kasst?Någon som testat?
Landskrona Torgny
2006-05-24 19:35
LIVE-sändning på bloggen av LSK-ÅFF för er utan SPortExpressen!
Örebro jappel
2006-05-24 19:35
Ämne: S=Spelade matcher
S....
joth//
Kanske är läge att lägga in översättningen på hemsidan vid tillfälle... det är inte första gången frågan kommer upp här :-)
2006-05-24 19:31
1-2 GO ÅTVID!!
2006-05-24 19:30
1-1...
Örebro K8
2006-05-24 19:30
Götta Åtvid, kämpa på!
Örebro Gooner
2006-05-24 19:12
korpen//
sorry - glömde nog några hjärnceller i tvättstugan i morse... (Det är ju Nobbe som är avstängd...) :)

Men Anttonen har tagit en hel del defensivt ansvar på sistone - skulle ev funka iaf. Det finns ju en del som förespråkar att han borde omskolas till högerback.
Örebro joth
2006-05-24 17:46
S=Spelade matcher
SE=Startelvan
R=Reserv
I=Inbytt
U=Utbytt
A=Målpass
M=Mål
P=Poäng
G=Gula kort
R=Röda kort
Baljic-Biscan
2006-05-24 17:43
vad står dessa förkortningar på ösk hemsida för(under spelarpresentationer)?

S - SE - R - I - U - A - M - P - G - R

Örebro Jakob_Kuban
2006-05-24 17:34
Stefan Rodevåg är en duktig forward som vi måste ta bort på sön.. en bra målskytt. en spelare ÖSK måste ha koll på
Örebro Mittåt
2006-05-24 17:32
Jag tror att det blir Seb eller Mirza. Om inte annat så för att en av de två svältfödda anfallarna en chans att få spela från start.

Frågan är bara vem Walker anser att han kan undvara mest i anfallet och vem av Kuhi/JoPe han ser som sitt tredjeval i dagsläget.

Jag tror, med betoning på tror, att han lyfter ner Sebbe. Då kan han behålla Mirzas energi i anfallsspelet samtidigt som Sebbe gjorde väldigt bra ifrån sig på försäsongen i de matcher (Degen + någon till) då han spelade på det inre mittfältet.

Och som inhoppande anfallare tror jag Herish för närvarande ligger bäst till. Han fick ju komma in mot Ljungskile, vilket väl är en antydan att Walker föredrar honom framför Johan i dagsläget.
Örebro Gooner
2006-05-24 17:30
Nja, jag tänkte mer offensiv... Nobbe räcker väl?
Örebro *Korpen*
2006-05-24 17:22
Gooner//

Anttonen som defensiv innermittfältare?
Örebro Gooner
2006-05-24 17:17
Det roliga med länken till veckans match på TV4 var nog att det står under rubriken "Allsvenska tv-sändningar"... Snacka om att ta ut saker i förskott...

LÅT SEB SPELA KVAR I ANFALLET!!! Ser hellre att Jeffs (om han är kry) hoppar in på mitten. Eller nån av The Walker Brothers. Eller Anttonen kanske kan ta ett kliv inåt och lämna plats åt Johan? Tål att funderas på...
Örebro jappel
2006-05-24 16:58
Tomten //
Har på känn att det skulle kunna bli shaban lika väl, även om jag anser att det skulle vara tjänstefel. Han har ju aldrig spelat en landskamp så han får kanske chansen bara för det.

Annars så behöver ju även Alvbåge få visa att han behärskar den internationella scenen. Hoppas hoppas att Alven får stå om Isaksson inte vågar chansa för en träningsmatch.
2006-05-24 16:45
Alven kanske får chansen? :D
Örebro jappel
2006-05-24 16:13
Sedan tycker jag att Ian ska ta Nobbes plats på mitten om han är helt återställd från stukningen.

Möjligen skulle det kunna fungera bra att flytta ner Mirza och köra JoPe Seb på topp från start. Då finns möjligheten att flytta fritt mellan Mirza och Seb utan att slösa byten beroende på hur matchen utvecklar sig.
Annons: