/fotboll/osk/forum/948.aspx/fotboll/osk/forum/948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Cherokee (gamla Saywee)
2015-09-14 08:43
Rinne var världsklass, alla fall i Sverige, en 5:a är på sin plats och hela ÖSK kämpade bra. Vad skall vi göra med Oscar i framtiden, han är ju lika bra som Jakob ... Vi kan knappast ha två av Sveriges bästa målvakter på lönelistan och ingen av dem skall nöta bänk.
Örebro Minatankar
2015-09-14 08:15
Tänk vad olika man kan se fotboll. Nedan Na:s betygssättning först och min egen därefter.

Jag tycker det är fem spelare som fått fel betyg i Na, speciellt Nordin som i många matcher tidigare inte varit värd mer än 1 eller 2 men nu gör en mycket fin insats, hela tiden med stor energi och få misstag.

Att då ge honom samma betyg som DG och ge Logi högre betyg när både DG och Logi gjorde massor av misstag, är för mig helt obegripligt.

Men varken NAs. min eller någon annans betygssättning är ju någon vetenskap utan till för att diskutera.

Vad tycker ni övriga?

Rinne 4 - 5
Dajje 3 - 3
Moberg 2 - 2
Wiktorsson 3 - 3
Logi 3 - 2
Broberg 3 - 3
Nordin 2 - 4
RÅP 3 - 4
DG 2 - 2
Astrit 4 - 4
Pärlan 2-3
Eidur 3-3

Zidanes vänstervolley
2015-09-14 00:57
Aah så fin seger!

Rinnes ramsa är på sin plats. Jävla töntigt och gnälla på allt och alla!

Framåt stolta ÖSK!!
Örebro jpsvartvitt
2015-09-14 00:24
Ajdarevics tunnel är ren och skär fotbollskonst på hög nivå! Haglund köpte korv hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2015-09-14 00:08
@Minatankar:
Det bär en rättvis och korrekt behandling av alla spelare det handlar om. ÖSK:s ledning behöver hjälp med det. Jag hjälper gärna till. Inget glimrande spel idag med dom tre poängen glimrar som diamanter i solen. Utspelade långa stunder liksom mot Häcken, det räcker att vi blixtrar till i 20 minuter.
Örebro Bäst när det gäller
2015-09-13 23:56
@Glad:

Då har ni en sak gemensamt iaf - ingen av er är eller blir kungar:) Tagga ner och njut nu lite va, inte ens när Rinne är bäst på plan kan du undgå att kritisera han.
Örebro Minatankar
2015-09-13 23:53
@Aspen.:

Wiktorsson gjorde flera positiva inhopp tidigare på säsongen och är värd att få chanser. Du har otaliga gånger lyft honom här. Kul kan jag tycka.

Alla har vi våra favoriter. En del har Oscar och andra har Hagge. Själv har jag flera: Rinne, Dajje, Kalle, Nordin och Astrit.
Örebro Aspen.
2015-09-13 23:30
Wiktorsson har stabiliserar försvaret
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Eyravallen Örebro
2015-09-13 23:00
Haha bara en Örebroare kan gnälla när vi tagit första bortasegern för i år och lämnat en ångestfylld kvalplats som kan gnälla på en ramsa, flera skribenter har inte ens kommenterat matchen utan bara Rinnes ramsa.
Glimten i ögat och roligt.
Herregud Förstår Yasin som tröttna flertal gånger på gnällig Örebro publik. (Jag känner Yasin personligen och hört han säga detta).
Örebro Bastard on Parade
2015-09-13 22:20
@Vinnartradition:

Vidrigt om de sjöng så. Bofors supportrar sjöng ju så när Lihagen föll ihop för några år. Visst blir man irriterad när man upplever det som att motståndarna filmar, men lite känsla kan man ju ha med ramsor.

Jag tycker inte att Rinnes ramsa är så farlig, men det är ändå onödigt att provocera. Som spelare har man ett ansvar att föregå med gott exempel. Hur hade Bajen-supportrarna reagerat om de hade varit kvar på arenan? Hur reagerar de nästa gång de möter Rinne? Det är ju ingen nyhet att supportrar är överkänsliga. Vissa tycker det är helt ok att skrika vad som helst till motståndarna, men så fort de visar lite känslor tillbaka så är det förfärligt. Rinne kunde lätt ha valt någon annan ramsa istället för att provocera Bajen.

Jag tycker att det är jättebra att Rinne bjuder på sig själv och firar med klacken, men just den här gången så kunde han ha gjort det på ett annat sätt.
Örebro Hagge till landslaget
2015-09-13 22:17
Att kalla någon för Bajensvin är väl inte det värsta som finns haha?
Örebro Glad
2015-09-13 22:11
Hagge till landslaget-Jag har med mig barnbarn på matcherna, och de är vidrigt att höra allt skit som skriks och som inte hör hemma på arenor, du tycker uppenbarligen att de e ok att Rinne också ska hänga på, är du go eller? (Dessutom har jag varit på båda årets matcher på Tele 2)
Örebro Vinnartradition
2015-09-13 22:06
Jag håller med föregående skribent om att Rinnes sång inte är något att klaga på. Om det är något vi ska anmärka på är det att flera tusen hammarbyare skanderade "låt han dö, låt han dö, låt han dö" när Rinne fick läkarvård i andra halvlek. Gemytliga Bajen?
Örebro Hagge till landslaget
2015-09-13 21:51
Blir så förbannat trött på att folk klagar på Rinnes ramsa. Att hetsa mot motståndarna är väl okej? Kan lova att de allra flesta som klagar på sådant bidrar med ytterst lite till supporterkulturen. Fan kom ner i klacken istället för att sitta och klaga vid tangenterna. Tror tveklöst att ni var hemma och inte på tele2 iallafall. Stötta istället för att trötta ur allt levande i ÖSK. :)
Örebro Lord Pode
2015-09-13 21:46
@Nikkiz:

Räddades dock av Rinne ett antal gånger.
Örebro Center
2015-09-13 21:32
Sunnanlid (2013) // Tycker Logi har varit jämnare och bättre jämfört med i våras men han fibblar till det ff tycker jag. Hade bolltittar-hatten på sig när Hallenius höll på slå in bollen i öppet mål. Slår obegripliga felpassningar emellanåt.
Örebro Nikkiz
2015-09-13 20:45
Wiktorsson 2 matcher från start iår ? 2 vinster !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2015-09-13 20:41
Varför är det så förskräckligt när spelarna hånar publiken lite?
Vad tror ni att Rinne fick höra under matchen?
Örebro Pedretti
2015-09-13 20:15
@Bastard on Parade:

Tror det har mycket att göra med att han är Djurgårdssupporter.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-09-13 20:11
@Cherokee (gamla Saywee):

X
1

Sen är saken...inte klar, men då ser det väldigt bra ut.
AIK Cherokee (gamla Saywee)
2015-09-13 20:02
Nästa omgång

Halmstad-Falkenberg
Örebro-Elfsborg

Härligt !!!
Örebro Glad
2015-09-13 20:01
Hur faan ska vi få bra läktarkultur om spelare till ochmed håller på med sånt trams, Rinne må ha gjort en bra match o de ska plussas, men någon "kung" blir han aldrig
Örebro Bastard on Parade
2015-09-13 19:49
"Ähh, det var bara en lite rolig grej. Jag bad om ursäkt till Bajenkillarna som stod där ute också och de sa att det var lugnt. Vi brukar alltid sjunga en sång efter matcherna och nu vart det som det vart, så det kanske inte var så jättesmart. Man är väl i eufori av glädje så jag får väl be om ursäkt här också."

Rinne har bett om ursäkt för ramsan. Han har lärt sig en läxa och tänker nog till inför nästa gång han drar igång en ramsa. För det hoppas jag han får göra redan efter Elfsborgsmatchen.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2015-09-13 19:45
fint! Rinne var toppen men borde växa upp ang ramsan. Skönt att ta seger lite otippat och jädra skönt att Nordin verkar vara mycket piggare. Kan bli viktigt.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-09-13 19:44
Det var ett fruktansvärt tjat om att Hammarby "borde" vunnit med tanke på alla chanser. Visst var det farligt många gånger, men hur många lägen till 3-1 hade inte vi, både i första och andra? Kan egentligen inte bry mig mindre nu när det finns så mycket positivt:

- RInne. Kommentar överflödig.
- Nyförvärven. Har gjort sex av sju mål efter uppehållet och i de tre matcher där de alla tre spelat har vi nu tagit sju poäng.
- Nordin och RÅP. När de håller bollen vågar man andas ut för en liten stund. I den här matchen vill säga.
- Bortastället. Lätt allsvenskans snyggaste!

Bubblare: Logi, i det att han iallafall varit mindre dålig de senaste matcherna. Eller är det bara jag?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-09-13 19:41
Larvigt av Rinne. Sådana där fasoner kan sthlmsklubbarna roa sig med.
Örebro Bastard on Parade
2015-09-13 19:35
@Pedretti:

Jag tycker att det är onödigt av Rinne att dra igång en provocerande ramsa. Det finns ju så många andra ramsor som han kunde dra igång.

Vill egentligen inte klaga efter en så här skön vinst så länkar till lite fotbollsgodis.
Örebro flesklepp
2015-09-13 19:19
@Glad:

Håller med. Vi ska väl inte sänka oss till deras nivå?
Örebro Pellan
2015-09-13 19:13
Om vi stannar kvar i Allsvenskan så hoppas jag att vi säljer Jansson, Sigurbjörnsson och Holmberg för att behålla Astrit, Astrit i toppform är viktigt att ha kvar om ledningen vill nå längre upp i tabellen nästa säsong.
Örebro Glad
2015-09-13 18:59
Pedretti- otroligt barnsligt o omoget av både dig o Rinne, om nu Rinne kört den ramsan
Annons: