/fotboll/osk/forum/9476.aspx/fotboll/osk/forum/9476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro houston
2006-05-31 22:03
jappel//Har du druckit mycket kaffe idag eller ä du nervös för morgon dagen? Inge illa i mina frågor,tänkte bara på alla inlägg som du har skrivit. :)
Örebro jappel
2006-05-31 21:37
Vad är nu detta.....dan före dan!!! och det är helt dött både här och på kubanernas forum. har alla redan påbörjat resan mot de mörka skogarna på andra sidan de blå bergen??
Örebro jappel
2006-05-31 21:24
Snart dags för kvällens andra match på Sportexpressen...ska bli intressant att se Trinidad&Tobago spela... det borde verkligen vara ett lag som Sverige slår alla dagar!
Örebro jappel
2006-05-31 20:58
Blir en tuff fight imorgon. Serien är hård det får vi inte glömma. sedan har ÖSK spelat mot fyra av de fem sämst placerade lagen....
12 Mjällby AIF
13 GIF Sundsvall
14 Falkenbergs FF
15 Umeå FC
fast å andra sidan brukar de lag som möter topplagen ligga långt ner. för vi har såklart även mött dåvarande tvåan LSK samt
5 ÅFF
6 BOIS
Full fart frammåt, håll tätt bakåt! ÖSK!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-31 20:55
i love oavgjorda resultat, men inte när ÖSK spelar så klart :D
Örebro jappel
2006-05-31 20:50
lite orättvist men snyggt 2-2....marklund såkart.
Perfekt resultat för ÖSK, lite många mål bara, men det kan vi bjuda på
Vill inte missa ÖSK imorgon...är såååå peppad!
Örebro jappel
2006-05-31 20:46
Äntligen har införartiklarna kommit på officiella!!!
Härligt.
Örebro jappel
2006-05-31 20:43
go_osk //
Och där fick dom belöningen för det fina spelet också....2-1 vem hade trott det förutom Olle??
Örebro GT
2006-05-31 20:42
Rynninge tvålar till värmlandsnissarna Ölme med 4-0, inte tokigt alls !
Örebro go_osk
2006-05-31 20:17
jappel//
Jag håller med! J-Södra imponerar helt klart med sitt positiva spel som nykomling.
Örebro jappel
2006-05-31 20:12
Bra drag på läktaren i Jönköping...kul
Verkar som om Södra har en klack som vet hur man gör när man sjunger i alla fall!
Bra drag i matchen också faktiskt. Båda lagen skapar chanser mest hela tiden. Kul match att se helt enkelt...
Örebro jappel
2006-05-31 19:29
ara //
Ja den bänken går inte av för hackor...
Örebro jappel
2006-05-31 19:29
joth//
TV:n är på ...tavla ja :-)
fast nyss blev det 1-1...och precis nu var det riktigt nära 2-1!!!
Forward ara
2006-05-31 19:25
(Mackan´s trupp. Inför morgondagen.)

ÖSK - Har Superettans bästa 11.
---------PeWe---------
FrSa--FrJa--ThAn--JoRi
PaAn--FrNo--LaLa--KrNä
------MiJe--SeHe------

ÖSK - Har Superettans bästa bänk.
Bänk: Simon, Magnus, Ian, Johan och Herish.

Hoppas att Westman också finns med i målprotokollet. Som Colombias målvakt, sköt bollen från sitt mål över den Polska målvakten här om dagen.
Örebro joth
2006-05-31 19:22
Jappel/Antar att du känner dig rätt ensam. :-)
Det går ju alltid att ratta in Sportexpressen för att se matchen Jönköping-AFF. AFF leder just nu med 1-0 efter en målvaktstavla.
Örebro jappel
2006-05-31 19:15
Undrar hur dom har det med matematikundervisningen i värmland nu förtiden??
I införrapporten får dom till den här meningen..

"Efter sju omgångar har ÖSK redan skrapat ihop 19 poäng med endast en tappad poäng så här långt."
källa DIF-webben.
jag trodde att 3 gånger 7 var lika med 21 men jag kan ha fel :-)
http://www.degerforsif.se/infor_match/orebro-sk/infor_osk.htm
Örebro jappel
2006-05-31 19:12
Kul för Örebroläktaren och ÖSK att försäljningen gått så pass bra som det gjort. Endast 27 stolar kvar av 254!! visserligen 10% men 90% beläggning inom konsultbranchen brukar ju anses mycket bra så jag antar att det samma gäller för läktare :-)
Örebro jappel
2006-05-31 19:05
Hilltop//
ingen aning men det har ju varit ganska varmt, och regnet sätter väl bara fart på växandet.
Gräs växer ju så snart det är mer än +4 vill jag minnas.
Jag tror nog att vallas matta borde vara bättre än bois åkerlapp i alla fall. Troligtvis minst lika bra som åtvids matta.
Örebro jappel
2006-05-31 19:01
Härligt att få lite info om vad som händer på BA. Det är trots allt inte varje helg man lyckas ta sig till Örebro!Riktigt bra att byggstart för Västra är spikat också.
Snart är ju bygget klart..bara ett år eller så kvar!
Örebro Hilltop
2006-05-31 18:45
Någon som vet i vilket skick planen på Stora Valla är? Den var ju dålig tidigare i vår, och allt regnande har väl knappast gjort den bättre?

En gammal "sanning" säger ju att en dålig plan gynnar det sämre laget, dvs DIF i detta fall.
Örebro jappel
2006-05-31 18:43
Ser ut att kunna bli en riktigt juste match imorgon det är tvåan(ÖSK) mot trean(dif) i fairplayligan som möts!!
Hoppas på bra och öppet spel. Hoppas ÖSK vågar/kan/vill spela ut hela registret nu!!
Börjar pirra ordentligt, men så är det bara 24h kvar tills läktaren börjar fyllas med ÖSK suportrar!
Örebro Hilltop
2006-05-31 18:15
Någon som vet om ÖSK LIVE sänder imorgon?
Örebro Yeah
2006-05-31 18:05
Nån får gärna svara snabbt, är det gratis att se ösk-u matcherna?
Landskrona Kapten S
2006-05-31 17:41
Kan vara av intresse även här:

Glöm inte att Landskronabloggen sänder LIVE från J-Södra-AFF. Direktrapportering med start 18:45 på www.toggebois.blogspot.com

Kapten S
Örebro jappel
2006-05-31 17:27
Enda anledningen till att ställa upp med ett annat lag än det ni diskuterat nyss skulle vara att ställa upp med samma lag som slog degen med 8-0...fast haginge är ju skadad så det går ändå inte att få till exakt samma elva...så det kan nog kvitta :-)
Örebro rokky
2006-05-31 17:22
ÖSK!!!!!
Örebro Mittåt
2006-05-31 17:11
Mackan// Laguttagningarna borde vara en av de lättaste arbetsuppgifterna som tränarna har att ägna sig åt denna vår. Det finns ju inte så mycket att välja på. Killarna på bänken är samtliga andrahandsval och hur startelvan skall ställas upp är oomtvistat.

Vi kanske skulle övergå till att gissa när bytena kommer att ske, vilka de omfattar samt anledningen.

Här kommer mitt förslag.

I den 63:e minuten kommer Johan Pettersson in och Näfver går ut. Sebastian tar hans plats. Bytet är defensivt för att försvara ÖSKs tvåmålsledning.

Efter 85 minuter går Patrik Anttonen av med krampkänningar. Eftersom ÖSK redan leder finns det ingen anledning att ha honom kvara på planen. Ian Jeffs tar hans plats i ett rakt byte.

Efter 89 minuter kommer Magnus Samuelsson in för att sökra försvaret ytterligare under slutminuterna. Mirza Jelecak går av som tvåmålsskytt till lika delar applåder och burop.
Örebro örebro SK FK
2006-05-31 16:49
Mackan/ / jag tycker också att laget ska se ut så mot degerfors i morn
Örebro go_osk
2006-05-31 16:48
Ämne: Laget i morgon.
Bö....
Något annat bör och ska det inte bli! Men vi vet ju sen tidigare att Walker inte alltid har samma syn som oss supportrar när det gäller laguttagningar. Kommer dom sedvanliga intervjuerna upp på officiella under kvällen?

Forza Svartvitt!
Örebro Mullet
2006-05-31 16:20
Ta nu och begrav upprördheten mot NA/AU en gång för alla. Att älta orättvisa skriverier är hopplöst och meningslöst. Gick själv på den minan för ett par år sedan när Sune Sylvén fullständigt skoningslöst och osakligt gick lös på Örebro och ÖSK. Jag la ner en sällan skådad energi för att bemöta (skälla ut) honom på olika sätt, men till vilken nytta? Snart är det bortglömt ändå. Det är bara det som händer på fotbollsplanen som består.
Annons: