/fotboll/osk/forum/9475.aspx/fotboll/osk/forum/9475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-06-01 08:18
Jag tycker att uttalandet är minst sagt märkligt. Inte för vad han säger. Det vet väl alla lag i Superettan vid det här laget, att en förutsättning för en bra match mot ÖSK är att man kan neutralisera Larsen.

Vad som förvånar är att han säger något alls. Tony verkar ju inte vara speciellt pratbenägen i vanliga fall inför sina matcher. Han håller på sina laguppställningar in i det sista etc.

Så här ligger det nog en hund begraven. Jag tror att Degerfors tränare har något annat i tankarna. Genom att snacka Larsen, så försöker han avleda ÖSKs uppmärksamhet.

Därmed inte sagt att han inte också kommer att försöka sätta ett häftplåster på Larsen.
Örebro jappel
2006-06-01 08:05
ja tror dom att ÖSK är en spelare så kommer dom få problem :-)
Örebro rokky
2006-06-01 07:32
ÖSK!!!!!
Örebro joth
2006-06-01 05:37
Intressant at Degerfors tror att det räcker med att plocka bort Larsen för att vinna mot ÖSK. Antar att det ger mer ytor till Näfver, Anttonen och Jeffs.... :-)
Örebro stödben
2006-06-01 03:01
fasen va dött det var här inne...sover ni :), nu är det bara 16 timma kvar till derbyt.
Örgryte johan w
2006-06-01 01:26
Hej!

Nu är det dags att visa sin fingertoppskänsla och plocka fram sina coachkunskaper. Gå gärna med i min liga i vm-drömelvan i aftonbladet. (jag satsar på pallplats i silly season och ligger hyfsat med så jag behöver nu all hjälp jag kan få).

Ligan heter kort och gott "VM", söker ni på VM på ligasök så är det den 6e uppifrån. (är ni redan med i ngn annan liga så glöm inte att gå ur den först)

Tack för hjälpen och LYCKA TILL

/JOHAN W
Örebro jappel
2006-06-01 00:36
Matchdag för övrigt. Hur skönt känns inte det???
Pirrigt, förväntansfullt, spännt, harmoniskt.
Känslorna inför derbyt är många men det känns överlga mycket bra inför kvällens drabbning.
Frammåt ni Svartvita!!
Örebro jappel
2006-06-01 00:24
Ämne: Personligen tror jag....Exakt. fler matcher bättre speltempo bättre form.
Trist att Royal league inte blivit någon succe. Trist också att vår egen vintercup gick i graven, det är som sagt viktigt att spela matcher i fullt tempo regelbundet även under vinterhalvåret. Nu när materialet tillåter borde vi förlänga säsongen.
Kanske kan vara idé att till och med ha 18 lag i AS...det enda tråkiga med det är att det blir lite väl få intressanta lag kvar i SE så det riskerar verkligen att bli en tråkig liga...fast man vet aldrig, lagen underifrån kanske är så nöjda att få spela i SE (för den måste så klart också ha 18 lag) att det blir drag ändå.
Örebro jappel
2006-06-01 00:20
På tal om andra forum så har patronerna och pekingfanz dragit igång en egen "vem är sämst" tävling. där dom helt oväntat valt att hålla fram sitt eget lag...inte klackarna i taket varken i sundsvall eller norrköping.
Jobbigt när man tycker att det egna laget är sämst och underpresterar hela tiden...fast det var inte så länge sedan vi låg där i allafall gif ligger just nu... vilken placering hade vi efter 7 omgångar förra året??
Örebro *Korpen*
2006-06-01 00:20
Personligen tror jag att de uppflyttade lagen från Superettan har en stor fördel av att det är 30 omgångar i Superettan men bara 26 i allsvenskan...
Örebro jappel
2006-06-01 00:15
Ämne: Någon som läst SvFF:....
Och det är självklart så man måste resonera.
Titta bara på scotland. det enda dom lyckats åstadkomma med sin lilla 12lags serie är två topplag med nästan uteslutande utländska spelare i laget, resten av ligan är sämre än allsvensk standard.
Nej utöka till 16 lag och se till att få igång cupen och lite vinterspel för de överiga nu när fina konstgräsplaner börjar titta fram både här och där.
Största anledningen till att svensk fotboll inte hänger med internationellt är det långa vinteruppehållet.
Örebro *Korpen*
2006-06-01 00:09
Någon som läst SvFF:s "Magasinet Fotboll"?

"Örebros dynamiske tränare Patrik Walker anser att Allsvenskan bör utökas till 16 lag och går helt emot Hans Backes tankar. Han månar om att fler spelare ska få elitträning i Sverige. "
Örebro jappel
2006-05-31 23:56
Vad tror ni om intresset för morgondagens match i degen hos degarna själva är det lika stort som hos oss Örebroare??
Kommer det att komma fler till matchen mot ÖSK än vad det gjort på dom andra tre tillsammans???
6 968...kanske kanske.. det är ju ändå årets match för dom. fast det är kanske att hoppas på för mycket...det kom bara 5615 förra året. Fast å andra sidan var det i slutet på säsongen när det ändå var kört för dom att hänga på ÖSK!!
Fast jag har svårt att tro att det blir fler än 4000 på matchen varav nära på hälften är ÖSK:are!
Örebro jappel
2006-05-31 23:51
Mittåt//
Ligger något i det du skriver. Antar att det helt enkelt är boisare som helt enkelt är nervösa i allmänhet som fantiserar ihop diverse skräckscenarion.
Örebro Mittåt
2006-05-31 23:48
Jag tror inte att BoISarna skall oroa sig för JPs framtid. Ingen allsvensk klubb lär vilja ha honom. Han är nog för långsam för allsvenskan och hans rykte är inte det allra bästa. Och jag tror knappast han är speciellt intresserad av att gå till något annat lag i Superettan. Förmodligen finns det heller inte något lag som skulle kunna matcha hans lönekrav. Det skulle vara Norrköping i så fall. Men det faller väl på tränarfrågan. Jingblad och Jörgen var väl inte de såtaste av vänner.

Den enda allsvenska klubb som skulle kunna tänkas vara intresserad av att ta hand om JP, vore väl i så fall Häcken. De behöver fler mittfältare och har pengar. Fast Lundin mot JP - det skulle nog leda till diverse personlighetskonflikter.

Så jag tror nog att JP stannar (fotbolls)livet ut hos Landskrona BoIS.
Örebro jappel
2006-05-31 23:44
Hoppas verkligen att ÖSK får igång sitt snabba vägvinnande kortpassningsspel även på bortaplan och på vanligt gräs.
Det är dags för en riktigt väl genoförd match av ÖSK igen!
Sista två matcherna har varit lite väl tillknäppta och sega för att passa ÖSK riktigt bra.
Men degen brukar försöka spela i derbyna oavsett hur bra dom är i förhållande till ÖSK, det är kanske lite det som är del av magin och det roliga med derbyna mot degerfors.
Endast 19 timmar kvar nu.
Tiden rusar fram! sex eller sju timmar sömn på detta så är det nästan dags att ta på matchkläderna :-)
Forza ÖSK!!
Örebro jappel
2006-05-31 23:25
Florerar visst rykten på Bois forum om att truppen inte är helt tillfreds med tillvaron i allmänhet, samt att JP kan vara på väg bort från klubben.
Detta bör nog dock tas med en nypa salt. Jag vill minnas att vi hade en viss veto och vissa andra som spred diverse dynga kring ösk förra året...så framtiden får visa om det ligger något bakom dessa rykten...sedan är frågan om det skulle påverka bois negativt eller positivt. kan bli vilket som känns det som.
Örebro jappel
2006-05-31 23:20
Now we're talking :-)
Statistik som heter duga..
Ok jag känner mig nöjd med den redogörelsen och känner att vi kan möta alla lag med stort självförtroende.
Tack Tomten!! Bästa paketet på länge!
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-05-31 23:08
jappel // angående tidigare matcher...

Serietvåan Trelleborgs motstånd:
Assyriska FF, Jönköping Södra, Väsby United, Mjällby AIF, GIF Sundsvall, Umeå FC, Qviding FIF.

Dessa lag låg igår på plats 4, 10, 11, 12, 13, 15, 16.
Detta ger en genomsnittlig plats på 11,571.

Örebros motstånd:
Ljungskile SK, Åtvidabergs FF, Landskrona BoIS, Mjällby AIF, GIF Sundsvall, Falkenbergs FF, Umeå FC.

Dessa lag låg igår på plats 3, 5, 6, 12, 13, 14, 15.
Detta ger en genomsnittlig plats på 9,714.

Detta innebär att Örebro SK spelat mot ett tuffare motstånd än Trelleborgs FF, som ligger tvåa i serien. Även efter matcherna i morgon kommer Örebro ha mött en genomsnittlig plats 9,500, och Trelleborg en genomsnittlig plats på 10.875.

Så, Örebro SK har haft en "svårare" start på säsongen än TFF... :P
Örebro jappel
2006-05-31 23:04
Hur kommer det sig att vi inte längre får startelvan publicerad några dagar innan match?
Det kan väl inte vara så mycket att fundera på eller, varför börja mörka nu mitt i vårsäsongen när det fungerat så bra med tydliga självklara startelvor tidigare.
Spelar kanske inte så stor roll för spelarna då jag antar att de vet mycket väl vem som kommer spela från start imorgon. Om inte är det viss risk för att laget som spelar inte är 100% fokuserade.. eller är det bara jag och vi andra fans som drabbas för att jag/vi är nyfikna?...spelarna kanske klarar sig bra oavsett när och om dom får spela.
Örebro Mittåt
2006-05-31 22:37
Rock_strongo// Nej, inte än.

Daniel har en mycket bra teknik. En fantastisk touch på bollen och har en förmåga att skapa någonting ur ingenting. Fungerar bra som link-up spelare.

Svagheterna är väl främst att han inte lärt sig att använda sin kropp i närkampsspelet. Han kommer ofta till korta mot fysiska försvarare. Och sådana finns det som bekant gott om. Dessutom så skulle han nog behöva bättra på sin löpning en del.

Men han är en intelligent spelare som har förmågan att överraska. Mycket stark i boxen. Han har gjort sex mål i år på sju matcher (varav en på straff). Det är riktigt bra.
Örebro jappel
2006-05-31 22:37
PST //
Visste inte att ni spelade i morgon trodde att ni hade uppehåll under VM!!
Sedan har ni ju redan förlorat!
IFK Göteborg PST
2006-05-31 22:35
Första förlusten kommer imorgon.Ugh,ugh,ugh.
Örebro rokky
2006-05-31 22:32
ÖSK!!!!!
Örebro jappel
2006-05-31 22:28
Trist med missad poäng...för båda lagen.
I detta fall är det min moderförening Kumla som stod för motståndet och så länge det är u-laget så håller jag tummarna lite extra för kumla, som genom åren ändå fostrat en och annan klasspelare till ÖSK.
Möter kumla däremot ÖSK då finns det ingen tvekan att jag håller alla tummar jag kan få tag i på sköna ÖSK!!!!
Rock_strongo
2006-05-31 22:25
Mittåt//

var länge sen jag såg daniel andersson spela, är han något för a laget?
Örebro zxcv
2006-05-31 22:23
sjukt laddad! HEJA SVARTVITT!
Örebro Mittåt
2006-05-31 22:14
ÖSK Ungdom spelade en halvknackig match utan speciellt mycket oooomph! Laget kom tidigt i underläge efter det att en rensning tagit på en Kumlaspelare, ändrat riktning och gått i mål.

Kumla ökade sedan på till 0-2 i den 56:e minuten på straffspark efter en 50:50 situation i straffområdet. Då verkade det kört för ungdomarna som inte fått speciellt mycket ut av sitt spelövertag på mittfältet.

Men redan 1 minut senare reducerar Erik Nilsson på årets snyggaste mål på Behrn Arena. Ett inspel från kanten letar sig fram till Erik via en touch på ett huvud. Erik, placerad några meter utanför straffområdesgränsen tar emot bollen på bröstet och låter den falla mot marken. Innan bollen nått ända ner slår han den sedan på volley bollen otagbart i mål. En del tur var säkert inblandat, men det var fruktansvärt snyggt.

Med fyra minuter kvar av ordinarie matchtid utjämnar sedan Daniel Andersson, placerad mitt i straffområdet, genom att med en lätt touch nickförlänga in en boll från Jacob Nilsson. En poäng räddad i alla fall.

Riktigt tungt dock för IFK Kumla, som nu spelat oavgjort fem matcher av sju. Det blir inte så många poäng på det sättet.

ÖSKs konkurrenter i toppen ryckte ifrån. Strömtorp slog Laxå, KB Karlskoga slog Hertzöga och Köping slog Franke.
Örebro jappel
2006-05-31 22:14
houston //
en blandning av båda faktiskt skulle jag tro...mycket kaffe har det blivit och nerverna är utanpå redan nu.. Har mycket att stå i vid datorn just nu också(och framför tv:n :-), men i mellan varven går jag in här på forumet och kollar läget lite bara....en gång i kvarten typ :o)
Örebro *Korpen*
2006-05-31 22:09
jappel//

Uppladdningen pågår för fullt ;)
Annons: