/fotboll/osk/forum/9464.aspx/fotboll/osk/forum/9464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Charlezzz
2006-05-30 12:43
Någon som kan spå vädret på torsdag! Skulle ju inte sitta helt fel med en klarblå himmel och 25 grader varmt. Matchen? det blir 4-0 till svartvitt... minst =)
Örebro jappel
2006-05-30 12:37
några som letar sig ner på föreningsstämman??
Varkar intressant, kul också att ToSö kommer förbi och ger sina tankar kring landslaget och vm.
Örebro jappel
2006-05-30 12:33
Rosqvist tippar omgång åtta enligt följande:
Jönköping-Assyriska 1-2,
Degerfors-Örebro 0-1,
Falkenberg-Ljungskile 1-1,
Sundsvall-Norrköping 1-2,
Mjällby-Qviding 3-1,
Landskrona-Trelleborg 2-1,
Åtvidaberg-Väsby 2-1,
Umeå-Brommapojkarna 1-2.

Jappel tror på raden:
Jönsa-ass 1-1
dif-ÖSK 1-2
fff-lsk 1-1
gif-ifk 0-0
maif-qfif 3-1
bois-tff0-0
åff-v/u 0-1
ume-bp 1-0
Det enda vi är överens om är att ösk och maif vinner och att fff-lsk spelar oavgjort...
åtestår att se vem som har rätt :-) om nu någon av oss har det vilken kanske inte är helt troligt.
Örebro Mittåt
2006-05-30 12:20
Degens supportrar kan faktiskt se fram mot Länsderbyt med tillförsikt. Allting som är bättre än 0-8 kommer ju att innebära ett klart fall framåt.
Örebro Mittåt
2006-05-30 12:15
Rosqvist: ÖSK och TFF halvvägs in i kupén
Örebro jappel
2006-05-30 11:51
stödben //
jag får låta frun sköta körandet så tar jag hand om lyssnandet!! Hoppas bara att det rapporteras mycket från derbyt!! chansen för det är ju stor då det inte är några AS matcher synd bara att nästa hela SE omgången spelas samma dag....
AIK Saywee
2006-05-30 11:42
stödben//
Tänkte precis samma sak.

jappel//
Eftersom du är kille, kan du ju troligtvis bara göra en sak i taget.

Kör försiktigt!

PS du kanske kan köra fel och av misstag hamna i Degerfors kring avspark ....?
Örebro stödben
2006-05-30 11:39
jappel//
är det inte vanskiligt att både köra bil OCH lyssna på ett radioreferat om derbyt?
AIK Saywee
2006-05-30 11:37
Åker man "Kostiga" är den närmare och man slipper i princip bilköa både dit och hem, P-platser brukar alltid finnas lite här och var i området kring brukshusen.
Det man missar är att kunna åka igenom Degerfors centrum(?) och tuta och tjoa och vifta med flaggor och halsdukar!

Åker man i god tid är båda vägarna goda alternativ, men är man sent ute föredrar jag "Kostiga", men det föresätter ju att man inte åker fel, men den vägen är faktiskt ganska enkel när man åkt den en gång.

Alla till Valla!!!
Örebro jappel
2006-05-30 11:36
sparar mig till hemmaderbyt i stället!! Då ska vallen fyllas för första gången sedan ombyggnationen!!
Får nöja mig med att peppa och lyssna på radio då jag kommer sitta i en bil under störrde delen av matchen...
Örebro jappel
2006-05-30 11:23
Nu börjar det nästan låta svårt att ta sig dit...tre möjliga vägar... oj oj oj.
Tur i oturen att jag är bortrest lagom till derbyt annars hade jag stått som en åsna mellan två höbalar utan att komma någon vart:-)
Örebro Arx
2006-05-30 11:23
stödben//
"Centrum"... Den var bra! Haha!

Nä, allvarligt, vad står det på skylten egentligen? ;-)
Örebro stödben
2006-05-30 11:19
Saywee//
Jo, det är riktigt, jag beskrev den (i mitt tycke)lättaste vägen. Kan väl tillägga att om man kommer från Svartåhållet (Hallsberg, Laxå) så ska man köra in under järnvägen mot centrum (!) och sen rakt fram till 2:a trafikljusen och där svänga till höger. Då ser man den samma JÄTTEboll som i den andra vägbeskrivningen

-alla till valla!!!
Örebro jappel
2006-05-30 11:14
(V)alla till valla
AIK Saywee
2006-05-30 11:11
Stödben//
Din vägbeskrivning innebär väl att man även kommer via Karlskoga, eller?

Vi brukar oftas svänga av till höger när man kommer från Örebrohållet och sista backen innan Bofors (Karskoga). Sedan åker vi via det som brukar kallas "Kostiga" på Östra sidan om Möckeln, parkerar i närheten av de röda "brukshusen" och får en mycket fin promenad över Letälven till Stora Valla´s "bakingång" typ närmast bortaklackens insläpp.

Vallfärda till Valla!!!!!
Örebro stödben
2006-05-30 11:06
jappel//
ha ha, de har fler än ett systembolag i degerfors, problemet är att de andra "bolagen" bara tillhandahåller en enda sort
Örebro jappel
2006-05-30 11:01
stödben //
Trodde att bolaget låg inne i järnhandeln :-)
Örebro jappel
2006-05-30 11:01
Derbyt kan kallas "Surdegen" för dom som förlorar. Allt som oftast kommer det troligen passa alldels ypperligt då det är det dom brukar kallas ändå :o)
Örebro stödben
2006-05-30 10:59
jappel//
...och du ser att de har ett systembolag också, allt vad man kan önska sig ;)
Örebro jappel
2006-05-30 10:57
stödben //
Hur skulle det kunna vara annat än jättelätt att hitta i en by med tio gator? Fast en liten beskrivning sitter ändå aldrig fel.
Örebro Arx
2006-05-30 10:56
Saywee//
Och blir det fullsatt, känns ju "Bakfyllan" rätt givet... ;-)
Örebro stödben
2006-05-30 10:54
Såg en fråga på vulkanernas forum om vägen till stora valla och det kan ju hända att fler undrar så alltså:
Om du kommer från Örebrohållet, så är det bara att köra rakt tills du kommer till trafikljusen, där svänger vänster (svänger du till höger så kommer du till systembolaget) sen är det bara att ta sikte på den JÄTTEstora fotbollen som du kommer att se längst ner på gatan, väl där ser du Stora Valla.
Som sagt...jättelätt att hitta
Örebro joth
2006-05-30 10:49
Grixx//Om det handlar om Deg och kex kanske "Smeten" passar bra? :-)
Örebro stödben
2006-05-30 10:46
Tycker att Saywee fick till det lite
poetiskt...
kan ju dessutom tolkas på fler än ett sätt

-det som förenar oss, skiljer oss åt
AIK Saywee
2006-05-30 10:41
Grixx//
Deg å Kex är ju faktiskt något att lura vidare på, riktiga bagartermer ... "Bakslaget" ;-)

jappel//
Din tanke kring kampen i mittens rike har jag själv "tangerat" i mina tankar.

Jag är fortfarande kvar i funderingar kring de blå bergen. De är ju inte så jättehöga så det kanske kunde duga med "hills"? Exempelvis "Battle of the Blue Hills" eller "Blue Hills Battle" ....?
Örebro Grixx
2006-05-30 10:34
Försökte som en del andra kanske redan gjort att hitta något med Degen vs Kexen, men det blir bara fjantigheter som inte ens passar i en bagarbok.
Örebro MAD FOR IT!
2006-05-30 10:32
nu flyr jag fältet för en fylleresa till finland, perfekt uppladdning inför ett derby!
Örebro Mittåt
2006-05-30 10:25
joth// Tja, det verkar som om det enda gångbara namnet på länsderbyt är Länsderbyt. Om inte annat för att påminna värmlänningarna om att deras residensstad är Örebro.

Trist namn, jovisst. Men om ingen kommit på något bättre trots 55 tidigare möten, så får vi nog acceptera vad historien sållat ut åt oss, som det lämpligaste.
Örebro joth
2006-05-30 10:18
Jappel//Vi jobbar på det... problemet är att det verkar som att leveransen av de producerade DVD skivorna till klubbarna verkar ta lite tid. :-( Målen kommer upp så fort vi får dem iaf.

Arx//Hade faktiskt med Syrianska i inför artikeln.. :-) Konstaterade att Örebro SK är Sveriges bästa klubb när det gäller poängsnitt per match. Hammarby har 2,22 och ÖSK 2,71.

Inga mer namnförslag på detta klassiska derby?
Örebro stödben
2006-05-30 09:44
kul med derby, själv ska jag åka dit och hämta svärfar först (som bor i Degerfors) för att sedan tillsammans med honom se matchen. Lite tråkigt dock att inte kunna vara med er andra, men har en bestämd känsla av att mitt sällskap inte vill stå med örebroare...gjorde samma sak förra derbyt, skön känsla att som nästan ensam ösk:are på deras sittplats få jubla när segermåler kom.
Annons: