/fotboll/osk/forum/9462.aspx/fotboll/osk/forum/9462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-05-29 20:57
Saywee//
Perfekt.. nu kan vi räkna in oss bland dom stora som har ett namn :D
Bra förslag.
AIK Saywee
2006-05-29 20:55
Derbydrabbningen ...
... Derby Blue Mountains?
AIK Saywee
2006-05-29 20:51
Anttonen han gav an tonen!

Forza svartvitt!!!!!
Örebro jappel
2006-05-29 20:37
nu kommer intervjun med Alvbåge!!
På med sr.se
Örebro jappel
2006-05-29 20:37
joth //
Då återstår bara att finna ett bra och folkligt namn på derbydrabbningarna mot degen så kan vi vara med i skaran som du listar upp :-)
Örebro Grixx
2006-05-29 20:21
*Korpen*// Ett gammalt ordspråk: Den man älskar agar man......därför får Kubanerna lida;-)
Örebro joth
2006-05-29 20:05
K8//Jag hjälper till så gott jag kan... se länk. :-)
Örebro K8
2006-05-29 20:02
Hjälp till och fyll den tredje bussen nu, det är inget att tveka på, årets match stundar, det är bara att anmäla sig!

Tagga till nu folks, vi ska vara där för ÖSK!
Örebro jappel
2006-05-29 20:01
För att dom är avundsjuka på er gemenskap och att ni "får" sjunga och ha kul!! :-)
Örebro *Korpen*
2006-05-29 19:53
Varför skyller alla, eller i alla fall väldigt många, på Kubanerna ifall det händer något på Behrn Arena?
Örebro pemo
2006-05-29 19:36
slutord i "taktikdebatten" Om inte motståndaren försöker ta bollen när Larsen går till hörnflaggan blåser domaren frispark och varnar för sabotage av spelet. Nu är ju inte motståndaren så kall i detta läge. Därav kan man säga att det är i spelets idé. Men som någon tidigare skrev, kan man inte glädjas åt tre poäng till sitt favvolag den sista minuten skall man inte gå på fotboll. Fullfart framåt sista minuten ser du bara när man leder med två eller fler mål. Om ens då. De flesta lag vill nog spara på krafterna. Sen vet jag inte hur mycket Tore filmade. Han hade kanske problem med balanssinnet innanför den kritade fyrkanten.
Örebro Grixx
2006-05-29 19:05
Om jag inte hörde fel kommer det att handla om Alvbåge på radiosporten i kväll.
Örebro Yggdrasil
2006-05-29 19:05
Fint drag i resemejlen idag. Men än är vi inte tillräckligt många. Så ta med en kompis och anmäl er på resor@kubanerna.se
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Grixx
2006-05-29 18:50
jappel// Skrev igår att det var osnyggt av Kubanerna vi Herish-bytet. Tycker givetvis att buande hade varit osnyggt också, men det glädjejublet som då hördes var likaså jävligt onödigt mot en ÖSK-spelare.

....och time-killing grejen är inte tokig alls, kul med nya taktiska grepp. Likaså att det dykt upp lite hörnvarianter. Kul kul kul....
Örebro rokky
2006-05-29 18:41
ÖSK!!!!!
Örebro joth
2006-05-29 18:16
Sampdoria_Huligans//Procentmässigt är det en rusning....
Örebro joth
2006-05-29 18:15
Måste bara säga att det är ju helt otroligt att folk nu också ska gnälla på att spelarna under de sista minuterna säkrar en 1-0 seger. Hoppas att detta är en debatt för debattens skull och inget seriöst... ska vi tillbaka till Allsvenskan är det poängen som räknas, inte antalet klacksparkar under matchen.
Hammarby Sampdoria_Huligans
2006-05-29 18:15
30pers på EN dag,är det vad som kallas "rusning"?
Örebro go_osk
2006-05-29 17:47
Jag tycker att vi borde försöka värva Sundsvalls högerback Mikael Lustig. Han är bara 20 år, men har redan rutin från såväl allsvenskan och U21 landslaget.
Örebro jappel
2006-05-29 17:44
Vilken rusning till derbyt just nu...
97 anmälda till bussarna.
I morse var det "bara" 67!!!
Degen se upp för här kommer ÖSK och KUBANERNA!
Örebro jappel
2006-05-29 17:40
eller matte jonson...han är väl inne på sin tredje säsong med djyrgörden...skrev väl bara på för tre år...eller är det bara andra kanske...i såfall får vi vänta ett år till så kommer han hem till Örebro!
Örebro jappel
2006-05-29 17:38
Eller någon stjärna i 18-20års åldern på väg upp i kariären... fast det blir nog lite väl dyrt för ÖSK. tyvärr :(
Örebro jappel
2006-05-29 17:36
Aspen //
Så rätt så rätt, se till att skapa ett positivt go kring laget. Där är Na en viktig del i det hela och som storsponsor tycker jag att det är mycket märkligt att dom gör allt dom kan för att svärta ner dom svartvita!!
Na är det bästa reklamforumet som finns för ÖSK, kanske med undantag för tvärsnytt, så om dessa båda gör positiva reportage om ÖSK kommer det garanterat att leda till ökat intresse kring laget. Sedan skulle det inte skada om ÖSK lyckades locka till sig en riktig profil i form av en riktigt vass anfallare som hela sverige känner till och respekterar. så som t.ex. Allbäck. Han kan inte ha så många år kvar utomlands ändå (knappast att danmark räknas som utlandet då ligan inte är mycket bättre (om alls) än Allsvenskan) Perfekt för honom att avsluta kariären i Allsvenskan och varför inte i ÖSK nu när ÖIS spelar ner sig i SE?!!?
Örebro rokky
2006-05-29 17:30
ÖSK!!!!!
Örebro Yggdrasil
2006-05-29 17:19
Ämne: Någon som vet ifall ....
Helst ser vi att du kommer om du anmält dig.
Annars så kan det vara en idé att dyka upp nere vid vallens och hoppas på att det finns platser över..
Örebro Yggdrasil
2006-05-29 17:18
Snart två bussar fulla. Anmäl er nu och fyll en tredje på resor@kubanerna.se
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro Aspen
2006-05-29 17:15
Arx//Jag tycker drygt 4.000 är för lite. Det är en minskning från förra året tror att laget presterar mer. Ett bättre sportligt resultat måste ger mer publik annars äventyras framtida satsningar (tex allsvenskan). Man kan även notera att KIF Örebro har haft en minskning.

Frågan är hur förbättras publiksiffran. Att sitta nöjd gör att gapet till storstadslagen ökar.

Tänk om vi fick lite positiva artiklar om fotboll eller åtminstånde en debatt om annat än rasistattak. Fler träningsrapporter, hemma hos repotagen, mer inför matchen artiklar, etc. Sådana saker plus mer publik kan göra att vi får en positiv spiral även ekonomiskt i Örebro.
Örebro go_osk
2006-05-29 17:05
*Korpen*//
Jag tror inte att anmälan är bindande. Men det kan ju alltid vara bra om du förvarnar om eventuella förhinder.
Örebro *Korpen*
2006-05-29 16:59
Någon som vet ifall en anmälan till Degerforsmatchen är bindande? Jag ska eventuellt åka snett och har därför inte fixat plats på bussen...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-05-29 16:32
Arx/
Nä, det är sant, men de värsta avarterna försvann nog efter åttiotalet (typ efter Glenn Strömbergs praktfilmning) eller annars var det jag som gick i ide då... :-)
Nä, men jag tycker att domarna blev bättre då att bedömna filmning/icke filmning..
Det är helt rätt att "allt som är tillåtet" kan sägas ingå i "spelets idé", jag försökte bara spetsa till det hela med att dra in "segrar genom mutor" i sammanhanget... För, säg att det skulle vara tillåtet med mutor, då skulle det ju "tillhöra spelets idé", men jag vet inte om jag då skulle vara så intresserad längre... ;-)

Många bollsporter har ju regler mot typ spelfördröjelse (t ex handboll o basket, även hockey?), så det borde väl kunna användas även inom fotbollen? Att det handlar om spelfördröjelse är ju uppenbart!
Annons: