/fotboll/osk/forum/9458.aspx/fotboll/osk/forum/9458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-05-30 23:39
ara //
I all välmening, men vad är du så upprörd över nu?
Ta reda på alla fakta innan du drar igång en ny storm i ditt vattenglas.
ÖSK har bra fans och kommer förhoppningsvis även fortsättningsvis att ha bra och kunniga fotbollsfans. Och det är jag glad över.
Det enda jag saknar är lite action på sittplats. Men det kommer kanske med tiden!
Rock_strongo
2006-05-30 23:31
ara //

var du där?
Örebro *Korpen*
2006-05-30 23:29
ara//

Vad har kubanerna gjort dig? Vad har kubanerna gjort Kuhi?
Örebro jappel
2006-05-30 23:15
På tal om något helt annat så verkar det nu som att sportklubben.net är så gott som komplett rörande spelade matcher.
Alla tävlingsmatcher sedan 1920 finns nu i databasen!!!
Saknas bara lite målskyttar några av dom tidiga åren. Vilket jobb ni som jobbar med den lagt ner...Joth (och var det kenneth??)!!! enormt bra!!
Forward ara
2006-05-30 23:10
jappel/
- 5 år i klubben.

I Övrigt är kubanerna är ett gäng snorungar som tror sig kan klassas med Black Army. Hela Sverige skrattar åt er när ni bråkar med DEGERFORS FANS. WAOW.
Örebro jappel
2006-05-30 23:02

ara//
Det vara inga som buade åt kuhi om det är det du tänker på. Det var nog i första hand applåder och visslingar för att välkomna jeffs in på planen.. (något som framkommit på forumet och artiklar sedan matchen) så det verkar som att du brusade upp lite väl snabbt som vanligt .-)
Örebro jappel
2006-05-30 23:00
Mittåt //
Ja det kan bli läge för det så snart jag börjar få ordning på det hela. det är grejer på gång!
Sedan gäller det bara att få tiden att räcka till. (Min pappaledighet är snart slut och sedan blir det ont om tid..så det blit till att ligga i nu :-) fast det finns såklart fler som vill vara med och ordna med detta.
Örebro Per Persson
2006-05-30 22:57
Vi får räkna med att Seb blir utbuad varje gång han har bollen på Valla. Hur skall vi svara upp och stötta honom ?.
Örebro Mittåt
2006-05-30 22:42
jappel// Det kanske skulle vara bra med en artikel här och på officiella så att eventuellt undangömda eller bortglömda ÖSK-anhängare kan ge sig till känna. Det kan ju till exempel finnas en del som inte är medlemmar, men som ändå känner för klubben och därför besöker Svartvitt och/eller officiella.
Forward ara
2006-05-30 22:36
M.Hejazi i Assyriska.

Trots målet så buade publiken åt dig, vad kan man egentligen säga om en sådan sak?
Jag lägger mig inte i det där. De får göra som de vill och jag bryr mig inte. Jag bryr mig inte om dem. Det är så tråkigt, självklart. Det sprider bara negativ stämning över hela laget, det spelar ingen roll om det är åt mig, nästa gång kanske det är någon annan i laget. Det är jättetrist tycker jag. Jag kom till klubben och gillade fansen, men nu gillar jag inte fansen så mycket längre, men jag kommer inte lägga mig så mycket i det där. Jag kommer spela för klubben och för laget, jag kommer inte spela för fansen så länge de beter sig sådär.

" Det sprider bara negativ stämning över hela laget "
- Stämningen kan bli negativ i ÖSK, efter det #¤#!"# gjorde.
Örebro K8
2006-05-30 22:31
joth //

Finns inte tid för sånt där i våra ungdomars späckade scheman :-)
Örebro jappel
2006-05-30 22:30
Yggdrasil //
Kanske kanske...
Föe min egen del känns som att jag vill avvakta och se vart amasadöreriet leder först.
I förlängningen är det inte omöjligt att det blir en avknoppning av kubanerna i Stockholm. Men i förstaläget blir det mest ett sätt att anordna gemensamma resor, och träffar vid någon storbilds tv någon stans i stan vid match. sedan får vi se vad som händer.
Det är ändå minst 50 ÖSK:are som bor i Stockholm troligen fler som inte hunnit, kunnat, eller viljat ge sig till känna ännu...men det kommer.
Örebro Yggdrasil
2006-05-30 22:21
Ämne: ett annat problem so....
Kanske dax för att starta upp Kubanerna 08.
Örebro Hlynur
2006-05-30 22:21
Halmstad letar ny anfallare, se länk.....duger inte Emra?!
Örebro jappel
2006-05-30 22:18
ett annat problem som jag haft hittills är att ganska många mailserverar vägrar leverera mina massutskickade mail (ca 25 mottagare) då det anses vara potentiellt spam...så enormt irriterande. Måste skicka vissa adresser separat....inte kul och jag har inte fått in rutinen för det ännu. så ibland har nog en eller annan i maillistan blivit utan informationen...
Jag ska försöka bättra mig där!
Örebro jappel
2006-05-30 22:16
go_osk//
På tal om uppbyggandet av kontaktnät i Stockholm så har det gått bra. Men väldigt få har anmält intresse att åka till dom matcher som hittils varit aktuella.
Vet redan nu att en bil kommer gå till örebro när peking kommer.

Just nu pågår arbete med att få med ÖSK-medlemar i listan efter förslaget om medlemsambasadörer i svenska städer där ÖSK:are redan idag lever och verkar. När det arbetet är klart kommer allt kring resor och andra arrangemang bli tydligare. Just nu är det lite av ett vaccum. inga riktigt intressanta matcher (frånsett derbyt) innan peking så det blir nya tag i slutet på Juni.

Att jag tagit initiativet till att skapa en lista på stockholmare som är intresserade av att se matcher i örebro (eller i stockholm) hindrar självklart inte att ni i dom fall som det inte verkar bli arrangerade resor tar egna initiativ och samordnar bilar. (jag tar absolut inte illa upp för det....) Senare när det blir mer strukturerat kommer det behövas fler som är med och drar i trådarna. Hoppas att vi är ett stort sammansvetsat gäng i slutet av denna säsong :-)
Örebro jappel
2006-05-30 21:58
joth//
oki...thanks
ja synd och konstigt att inte fler möter upp. Perfekt att gå dit efter jobbet lyssan på intresanta föredrag.
Jag ser fram mot artikeln redan nu :-)
Örebro joth
2006-05-30 21:54
jappel//Det var valberedningen som valdes... den frågan bordlades vid årsmötet sist. Vi fick även stanna på Spelarinvests årsmöte och det var också rätt givande. Bland annat läste man upp den aktieägare som fanns inom spelarinvest och även årsredovisningen angående utgifter/inkomster(även detta intressant).

En artikel kommer förmodligen under morgondagen.

Och helt klart måste vi supportrar vara bättre på att aktivera oss när det gäller ÖSK. Speciellt tycker jag att när ÖSK tillsammans med spelarinvest tar hit intressanta föreläsare är det ju önskvärt att folk är intresserade... man har ju även en god möjlighet att ställa frågor till ÖSK och Spelarninvest.
Örebro kubanen_90
2006-05-30 21:51
Ämne: Jimpa_90 //
Hur kan....
inte PGA av skola utan klassresa till Copenhagen. Vi går i samma klass om ni undrar.
Örebro jappel
2006-05-30 21:47
joth//
trist men kanske tyvärr inte så oväntat att det inte kom fler än 50 pers. ÖSK suportrar är inte kända för att vara intresserade vid sidan om matcherna...det är något vi måste jobba på att få till. En suporterkultur där det är naturligt att träffas även utanför arenan. Framför allt när det är anordnade träffar för föreningen som denna. Jag tycker mig ha giltiga skäl att inte vara där... men ska kanske inte säga för mycket jag var ju trots allt inte på plats jag heller :)

Vad var det för beslut som skulle fattas???
Örebro joth
2006-05-30 21:31
Nyss hemkommen från föreningsstämman. Mycket kul att lyssna på Tommy Söderberg, Patrick Walker mfl. En reflektion dock, 50 personer var där??? Var är alla andra? Tror inte jag såg ett enda känt Kuban ansikte... eller för den delen några andra under 50 år.
Örebro rokky
2006-05-30 21:22
det blev visst fel :)
Örebro rokky
2006-05-30 21:21
Hejsan degare! Är det här Stora Valla? ( kolla länken) :¤)
Örebro Frankthetank
2006-05-30 20:45
Vad kostar matchbiljetten?
Örebro Yggdrasil
2006-05-30 20:45
Ämne: skickade som sagt iv....
Det gjorde det om du heter Joel.
Örebro Frankthetank
2006-05-30 20:43
skickade som sagt iväg ett mail nyss men det sparades inte i "skickat" så jag vet inte om det gått fram... :S
Örebro Yggdrasil
2006-05-30 20:42
Ämne: Frankthetank //
om ....
Riktigt brottom. Finns bara tre platser kvar sen är det fullt. Men man kan ju chansa och komma ner till bussarna på torsdag. Larsson resman gav ett litet luddigt svar om hur många platser det var i bussarna. Så vi vill inte chansa och få kasta av folk för att de inte får plats.
Örebro Frankthetank
nice, skickade precis iväg ett mail
Örebro jappel
Dom har bara tre bussar med 50 platser så 150 blir taket för hur många som kommer med i buss..
Sedan kommmer minst lika många kubaner i bilar..300 i klacken....vilket drag!!
Örebro jappel
2006-05-30 20:40
Frankthetank //
om du skyndar dig...bara tre platser kvar nyss...
Annons: