/fotboll/osk/forum/945.aspx/fotboll/osk/forum/945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro frrreddo
2015-09-18 13:20
Jag uppfattar det som att publikvärdarna är rädda och inte vågar säga till. Så var det de tidigare matcherna mot Sthlms lagen. Alla som kommer från Sthlm är ju inte huliganer? Men de finns väll väktare att tillgå? Flera stycken som hamnade bakom just sådana klungor var märkbart irriterade och påtalade det för publikvärdarna
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2015-09-18 12:51
amn: Droos
Sänt: 2015-09-18 11:23
//

ÖSKs uppmaning att byta biljetter är jag inte så insatt i och vill inte kommentera.

Däremot håller jag helt med dig om att det inte är acceptabelt att bortalagets supportrar som det nu varit på flera matcher tillåts stå upp på våra sittplatsläktare och skymma sikten nästan helt för alla de som betalt dyra pengar för att sitta.

Här behöver man använda speaker, matchvärdar och om nödvändigt vakter för att de som betalat för sittplats ska kunna få se matchen sittande.
Örebro Droos
2015-09-18 11:23
Du förstår mig inte. Jag har inga problem med att AIK:are köper biljetter. Först till kvarn, liksom.

Men, jag analyserar redan nu de problem kommer att uppstå när så MÅNGA motståndarsupportar kommer befinna sig på läktare som de normalt aldrig huserar på:

1) Att uppmana årskortsinnehavare på Södra att flytta över till Norra är dåligt gjort av ÖSK. ÖSK v-e-t ju att en massa AIK:are som köpt biljett till Södra kommer stå upp hela matchen. Troligen blir det hela läktaren. Detta är en av huvudanledningarna, gissar jag, till ÖSK:s uppmaning. Ändå anges det inte som någon möjlig anledning i informationsutskicket för en månad sedan.

2) Samma sak kan det bli på Norra 31 oktober. Ändå kommer ÖSK stolt proklamera efter matchen att AIK-supportrar "är nöjda över bemötandet". Precis som skedde efter både Hammarbys och Djurgårdens stora bortaföljen tidigare i år. Självklart är supportrar hur nöjda som helst när man får stå upp på sittplats utan att publikvärdar säger åt dem....
Örebro Roswall
2015-09-18 10:56
@Droos:

Droos, vad tänker du är allternativet? Vi örebroare har ju haft möjlighet att köpa de här biljetterna men har inte gjort det. Om de kostar 150kr st för det sig ju om ca 150 000 kr. Rätt bra pengar att få in ändå.
Örebro Droos
2015-09-18 10:49
@Lekiller:

Angående vad?
Örebro Droos
2015-09-18 10:47
Sådär, nu är de där 1.000 tillgängliga sittplatsbiljetterna slutsålda. Det tog 40 minuter.....

.....många AIK:are som står upp på sittplats kommer det bli. Förväntar mig inget annat än att ÖSK kommer utöka sin stab av publikvärdar för att komma till bukt med dessa "ståare". Grattis i förskott till all irritation, ÖSK!
Örebro Lekiller
2015-09-18 10:43
Droos/ Vad skulle ÖSK ha gjort annorlunda tycker du då?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ösk-groda
2015-09-18 09:28
Droos

Jag har sittplats på södra och har nu flyttat över till norra.......Jag frågade hur många säsongsbiljetter som finns på södra och fick till svar att det finns ca 500.....
Jag har missat hur många som sålt totalt.....finns säkert någon kunnig här på sidan kan det....
Örebro Droos
2015-09-18 09:05
Har inte ÖSK sålt cirka 5000 årskort denna säsong? Inkluderat sponsorer. Då finns det ju inte så mycket mer än 1.000 biljetter kvar på Norra + drygt ena halvan på Södra. (När Östra, Västra och Familjeläktaren räknats bort). Jag gissar utan att veta att 200 biljetter har blivit sålda till ÖSK:s årskortsinnehavare och medlemmar under denna månad den försäljningen varit låst.

///////

Själv undrar jag hur ÖSK instruerar sina logeägare på östra. "Gå INTE och sätt er på era platser utanför logen. Vi vill inte riskera något bråk mellan er och AIK:s supportar"??

////////

Att reservera Familjeläktaren och Västra stå till ÖSK-supportrar är SJÄLVKLART. Det finns många AIK-supportrar som kommer stå upp hela matchen, sittplatsstolen till trots. Blir nog ingen bra stämning när alla knattar på Familjeläktaren frågar sina föräldrar varför människorna framför dom står upp.....

Inget plus i kanten till ÖSK för detta, alltså. I min bok. Självklarheter ska inte hyllas.
Örebro Vinnartradition
2015-09-18 07:11
@Bastard on Parade:

Med tanke på att ÖSK enbart släpper 1000 biljetter idag drar jag slutsatsen att stora delar av biljetterna på den norra läktaren är sålda till ÖSK:are.
AIK Cherokee (gamla Saywee)
2015-09-18 03:56
Det är ingen som svarar ...
Örebro Center
2015-09-18 02:14
@Cherokee (gamla Saywee):

Ring ÖSK och fråga
2015-09-17 22:28
1000 tack GT, jag minns den siffran på ett ungefär, jag var nog otydlig i min fundering.

Undrade över publikrekordet, sedan Vallen blev BA.
Örebro GT
2015-09-17 22:21
Saywee //
Publikrekord: 20 066 åskådare mot Degerfors IF 1961. ÖSK vann naturligtvis med 2-0 !!
2015-09-17 22:14
På vilket sätt kommer ÖSK att jobba med att kontrollera supportertillhörigheten för de som beställer biljetter ...

... vad gäller för Degerforssupportrar som vill se riktig forboll:)
Örebro Bastard on Parade
2015-09-17 21:58
@Vinnartradition:

Jag har varit kritisk till hur de har hanterat årskortsinnehavare på södra läktaren, men måste säga att det är helt rätt att familjeläktaren och Västra reserveras till ÖSK-supportrar. Jag hade gärna sett att norra också reserverades för ÖSK:are, men jag antar att intresset bland Örebroare är för lågt.
2015-09-17 21:45
Är det någon som vet publikrekordet på Behrn Arena (fotboll)?

Kan det slås 31 oktober i år månntro?
Örebro Vinnartradition
2015-09-17 21:37
Jag måste skriva att jag är imponerad av ÖSK:s sätt att hantera biljettförsäljningen till sista matchen mot AIK. Trots att biljettrycket är enormt från Stockholmshåll har AIK ingen möjlighet att "ta över" BA.
Örebro Tvetov Nato
2015-09-17 20:05
Som alltid har vi i Svartvita i Stockholm bokat platser på Retro för alla närkingar och ÖSK:are som är i Stockholm på måndag och vill se sportklubben. Ta med dig en vän eller kom själv. Gammal som ung, kvinna som man - alla är givetvis välkomna att titta förbi för att gnälla av sig.

Ses på måndag, 19.00. Bondegatan 25A
T-bana: Skanstull eller Medborgarplatsen.

Ujujuj!
Örebro Center
2015-09-17 17:58
Kul att det verkar gå bra för Atashkadeh
Örebro Center
2015-09-17 17:05
Har ni märkt vilken signifikativt skillnad det är med påfyllnad i boxen med spelare sedan de nya spelarna kom in? 3-4 spelare i boxen mot Bajen var inte helt ovanligt när inläggen kom. Stor skillnad mot förut när man fick vara glad om någon ö.h.t fanns i boxen. Saknar dock att Nordin går i djupet. Står ofta 5-10 m utanför och betraktar. En och annan löpning skulle kanske inte vara helt fel. Broberg är ju ett klart lyft mot Yasin (om man nu ska ställa dem mot varandra). En "bänkspelare" som jag tycker visat att han håller klar allsvensk klass. Broberg opererar ju över stora ytor och ligger inte bara efter kanten. Är också en av dem som löper in i boxen
Örebro pemo
2015-09-17 16:01
OK. Jag föll till föga. Bytte nu min plats iför AIK .
Inte för att jag har någon större fruktan för dessa ....supportrar ... , men med tanke på alla avspärrningarna, så valde jag norra denna gång.
Skall bli intressant att jämföra.
Bästa plats på M-sektionen mot en plats på E

Om det går vägen till sist, så blir jag kanske vidskeplig och önskar fortsatt stol på E. Undrar om det går också?

Men, nu ser jag faktiskt fram mot måndagen och IF Ellos.
Studio ÖSK med Nordin och Astrit gav i alla fall positiva vindar.
Örebro Center
2015-09-17 15:45
@Cherokee (gamla Saywee):

Vi har väl redan en av de högsta biljettpriserna i AS
Örebro zxcv
2015-09-17 14:10
Så jävla tråkigt att man förberett så bra med "vingarna" på norra läktaren, men sedan bygger två helt olika och dessutom fristående läktare på kortsidorna istället.

Vi skulle ha möjlighet att ha en jäkla bra och lagom stor gryta, nu är det ett osymmetriskt hopkok.
2015-09-17 13:18
MdS

Vart man tar vägen om det börjar brinna, beror nog främst på var det brinner.

Hyran eller ombyggnadskostnaden, hamnar väl på biljetten?
Örebro Marquis de Sade
2015-09-17 12:55
Minatankar//
Som jag var inne på förrut, så bottnar sig min rädsla i det tillsynes planlösa byggandet.
Jämför med Olympia t.ex som stått halvfärdigt i många år men som nu byggs färdigt. Man hade en plan och höll sig till den.
Man behöver inte bygga nya kompisvallen eller lågbudget a´la ellos.
Det började så bra(utseende mässigt) med Norra men sen blev det pannkaka.
Västra läktaren. Vem bestämde att vi skulle ha två gigantiska portar mitt i läktaren OCH dessutom en utrymningsväg framför läktaren?
Brinner det så springer man väl ut på planen. Eller får man inte det?

Hela arenan genomsyras av splittring och det saknas en linje - det är hög tid att sätta den men kanske vänta med byggstart. Iofs är det ju ÖrebroPorten som bygger, men vi ska väl betala hyran.
Örebro Minatankar
2015-09-17 12:10
@Marquis de Sade:

Du är säkert mer insatt i byggmarknaden än vad jag är. Och den är speciell som du vet. Är däremot insatt i samhällsutveckling.

Att bygga en ny södra läktare har det varit behov av i årtionden och man har väntat över flera s k konjunkturcykler. Har skrivit nedan vilka stora kostnadsökningar det oftast bli över årtionden.

Örebro Marquis de Sade
2015-09-17 11:56
Minatankar// Tillgång och efterfrågan. Finns det färre projekt ute så sjunker priserna för fler slåss om kontrakten. En inte försumbar summa kan sparas om man kan bygga vid sämre tider. Ser gärna exempel på vad som skulle vara fördyrande om man väljer att vänta. undantaget indexreglering.
Örebro Minatankar
2015-09-17 11:23
Namn: Marquis de Sade Sänt: 2015-09-17 11:1 // Visst kan man ta hänsyn till konjunkturcykler. Jag såg det mer över tiden. En läktare som man för några årtionden sedan snålade några miljoner med kan kosta 100 mkr eller mer några årtionden senare. Det blir stora kostnadsökningar även om man tar hänsyn till inflation och räntor. Dessutom expanderar både Örebro och Sverige hela tiden vilket med hög sannolikhet kommer innebära stor efterfrågan på byggtjänster under lång tid framöver. Undrar om det då är relevant att invänta mer kortsiktiga konjunkturcykler om de nu överhuvud taget blir sådan som förr. Edit: Så här står det för övrigt på Internet: "En gång i tiden var konjunkturcyklerna väldigt regelbundna och man kunde förutsäga deras varaktighet, men anses i största allmänhet vara oregelbundna och variera i både frekvens, omfattning och varaktighet."
Örebro Marquis de Sade
2015-09-17 11:14
Att påstå att man ska bygga nu för att det blir dyrare att skjuta upp, är fel.
Vi har en konjuktur i Örebro som saknar motstycke och det vore ekonomiskt magplask att bygga just nu.
F.ö. är det en sorg att man inte fått mer för pengarna som lagts ned.
Med risk för att älta - vi har en osymetrisk arena med 4 olika läktare som tillsynes inte heller lirar ihop. Det är ett resultat av att ha för bråttom.
Planera hellre för en arena/stadio med en tydlig linje och låt det ha sin gång.
Med resonemanget att "det är aldrig fullt ändå" så var det väl fel att riva gamla trä?
Annons: