/fotboll/osk/forum/944.aspx/fotboll/osk/forum/944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-09-13 19:41
Larvigt av Rinne. Sådana där fasoner kan sthlmsklubbarna roa sig med.
Örebro Bastard on Parade
2015-09-13 19:35
@Pedretti:

Jag tycker att det är onödigt av Rinne att dra igång en provocerande ramsa. Det finns ju så många andra ramsor som han kunde dra igång.

Vill egentligen inte klaga efter en så här skön vinst så länkar till lite fotbollsgodis.
Örebro flesklepp
2015-09-13 19:19
@Glad:

Håller med. Vi ska väl inte sänka oss till deras nivå?
Örebro Pellan
2015-09-13 19:13
Om vi stannar kvar i Allsvenskan så hoppas jag att vi säljer Jansson, Sigurbjörnsson och Holmberg för att behålla Astrit, Astrit i toppform är viktigt att ha kvar om ledningen vill nå längre upp i tabellen nästa säsong.
Örebro Glad
2015-09-13 18:59
Pedretti- otroligt barnsligt o omoget av både dig o Rinne, om nu Rinne kört den ramsan
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti
2015-09-13 18:48
Gillar Rinnes ramsa efter matchen. "Den som inte hoppar är ett bajen-svin"
Örebro Pellan
2015-09-13 18:24
Världsklass på Rinne idag!
Örebro Beppe Wolgers
2015-09-13 18:11
Rinne och Astrit är de två matchvinnare vi saknat tidigare. Det är pinsamt hur felbalanserad truppen är, vi har en av allsvenskans 6-7 bästa målvakter på bänken men bara en vettig mittback, ingen vänsterback. Nu gäller bara att komma över strecken och så måste fokus vara att sälja Oscar eller Rinne till nästa år och med hjälp av de pengarna stärka backlinjen samt kontraktera Astrit.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2015-09-13 18:03
Så skönt att va' närkebo! Det känns som att det vänder nu. Jag vill se Astrit i ÖSK nästa säsong,så mycket kan jag säga. Förmodligen omöjligt men snälla.
Örebro Minatankar
2015-09-13 17:43
När man läser hur de uttrycker sig på Bajens forum ter sig ju en del av de som enligt min mening tar i för mycket på denna sajt som rena rama änglar i en jämförelse. Skulle det varit samma vokabulär på denna sajt hade jag aldrig i livet deltagit i några diskussioner här.

Bra inställning av alla. Rinne fantastisk. Extraplus till Nordin, Astrit, Broberg, Pär Ericsson och RÅP. Två ÖSK-spelare gör för många individuella misstag och fyrbackslinjen som helhet var svajig.

Visst hade Bajen många chanser där inte minst Rinne räddade oss. ÖSK hade emellertid väl så många chanser och dessutom i mer "frilägesposition".
Örebro Nicka i ribban
2015-09-13 17:40
"Tack @oskfotboll och Jacob Rinne"
Örebro rirobban
2015-09-13 17:35
Skönt med bortaseger och en Rinne som räddar oss, och vinner sin andra match från start i ÖSK! Att ÖSK har varit på gång har verkligen känts på sistone, men jag trodde endast på oavgjort i dagens match.

Tror vi kan göra ett ryck nu från botten, Ellos i nästa match som vi historiskt haft väldigt lätt mot. Storseger mot dem förra säsongen när dom fortfarande jagade guldet och 2-2 på Borås arena tidigare denna säsong (där vi borde vunnit utan domartavlorna). Nu har vi dessutom Elfsborgs-dödaren Astrit på vår sida! Tror vi har stor chans att ta en tredje raka seger!
Örebro Frostvargen
2015-09-13 17:31
Kung Rinne!!
Örebro Nicka i ribban
2015-09-13 17:28
Astrit är verkligen klass när han är på spelhumör. Får vi behålla honom om vi håller oss kvar? Hoppas kan man alltid. Dock lär han nog ha en hel del anbud som är betydligt mer ekonomiskt fördelaktiga.

Angående den bittra bajen-supportern. Skönt att personer som han inte är vanligt förekommande. Om han hatar Örebro så mycket kan man ju bara ana hur hans känslor för AIK/Djurgården är...
Örebro Osvaldo
2015-09-13 17:26
@Ståkkhålmare från Rättvik:

Att förvänta sig någon form av perspektiv med rim och reson från hammarbyare är kanske lite väl mycket begärt.
Örebro flesklepp
2015-09-13 17:22
@Ståkkhålmare från Rättvik:

suck... Mandom, mod och morske män, de där käcka gossarna
Ståkkhålmare från Rättvik
2015-09-13 17:19
Var inne på Hammarby forum efter matchen för att läsa vad de tyckte om matchen, alltid kul med motståndarperspektivet....,. det var ett misstag modell grövre vilket jag snabbt fick erfara.

"Fyfan vad jag hatar Örebro, inte bara det filmande och maskande skitlaget vi mötte idag, inte bara för att de har en äcklig gnagare som tränare just nu och den nästan ännu värre gnällspiken peo därförinnan, utan för att det är en sån meningslös jävla skithåla att man hoppas att ISIS kommer och jämnar den med marken. Sug Min Kuk öjebjo!""

Kasta en flaska i ajdarevic huvud vid nästa hörna. Han fullkomligt leker med oss."
Örebro DaSa
2015-09-13 17:11
Fan vilken skön och viktig vinst!! Tycker fortfarande att spelet är dåligt men nu har vi spelare som kan avgöra matcherna med individuella prestationer. Vi kommer garanterat få konkurrens om Astrit och Pärlan efter denna säsong så hoppas att kontraktsförslagen är klara när kontraktet är säkrat.

Rinne var så jäkla bra idag, kanske kunde ha tagit målet men kompensera rejält för det senare i matchen.

Skippar den negativa kritiken idag men är ett par spelare idag som jag inte förstår vad de gör på plan:)

Ännu en gång, fan vad skönt med tre poäng!:)
Örebro flesklepp
2015-09-13 17:11
"Rinne framtida landslagsmålvakt?" - Studiodiskussion på Csports
Örebro Glad
2015-09-13 17:05
Grattis ÖSK o Rinne som gör en kanonmatch
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Lord Pode
2015-09-13 16:58
Alla offensiva spelare var riktigt riktigt bra idag. Broberg var världsklass.

Försvaret däremot var väldigt darrigt. Rena miraklet att vi vann den här matchen med tanke på alla målchanser Hammarby hade. Rinne var också världsklass, men jag tyckte han kunde tagit 1-0 målet.
Örebro Bastard on Parade
2015-09-13 16:57
Otroligt skön seger! Rinne och Ajdarevic var riktigt bra, men jag vill även lyfta fram Gerzic som gjorde en av sina bästa matcher för i år.
Örebro Ansiktet
2015-09-13 16:55
Helvete vad viktigt gubbar! Tack ÖSK!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro zxcv
2015-09-13 16:54
Bra jobbat gubbar!
Örebro frrreddo
2015-09-13 16:54
Fan vilken skön vinst! Rinne är verkligen skillnaden idag :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Cherokee (gamla Saywee)
2015-09-13 16:49
Kung Rinne !!!
Eyravallen Örebro
2015-09-13 15:45
Astrit,Pärlan och Broberg är kungar.
In med Hagge och sparka ner Orlov och ta ett kort.
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-09-13 15:32
Jaaaaaaaaaaaaaa!
Örebro Sunnanlid (2013)
@Bastard on Parade:

Så sant.
Örebro Bastard on Parade
@Sunnanlid (2013):

Fast det var ju darrigt med Moberg på planen också. Tur att Rinne är med i matchen!
Annons: