/fotboll/osk/forum/9431.aspx/fotboll/osk/forum/9431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-06-12 19:33
Fredrik var bland dom bättre i går. Han är ingen ballerina typ utan spelar mer på kraft. Fredrik är given i startelvan. Vi kan inte bara ha elva ballerinor på plan, det måste vara lite olika spelartyper. Fredrik ger alltid max. Kan missa en och annan pass men står också för en del målpassar.

Nu har vi fans som inte trott på Mirza får veta att han är vår näst bästa forward. Med Mirza i laget mot BP hade det blivit seger. Hoppas han är tillbaks mot Peking
Örebro *Korpen*
2006-06-12 19:33
Hur är det med Sandro? Varför får inte han chansen? Är han skadad?
Örebro joth
2006-06-12 18:54
Essarhaddon//Fråga: Hur många av Örebros spelare har tidigare spelat med Assyriska?

Kubanen//Eller varför inte plocka hit Henry, Trezeguet eller Adriano? Nåväl, det är inget fel på Fredriks inställning, men precis som alla andra igår hade han stora problem med underlaget... han var ju inte den enda att placera bollar över långsidan, till och med Larsen hade ett par bollar över den.

När det gäller Johan håller jag med jocke. Seb ska nog mera vara targettypen medans Johan är den som går mer i djupled. Johan känns dock lite seg och behöver spetsa till armbågarna lite och ta för sig...

Slutligen är det väl bara att konstatera att truppen är tunn eftersom vi vid skador och avstängingar tvingas möblera om i laget. Förhoppningsvis jobbar fotbollsutskottet på detta och förhoppningsvis kanske de kan presentera något till transferfönstret den 1 juli. Om man nu lyckas hitta något inom den ekonomiska ramen. Men förtroendet för FU är i alla fall från mig stort efter vinterns värvningar.

Vore kul att se Jeffs från start på Behrn arena. :-)
Örebro Rasberg
2006-06-12 18:44
ehhh. 2004 FÅR ni vår plats i allsvenskan. Ni var för dåliga och kom inte ens till kval.

2006 känns väääldigt långsökt. Vi har haft hyfsat svårt mot svenskar oxå eftersom de gjort kanske 70% av alla målen mot oss...
Assyriska Essarhaddon
2006-06-12 18:27
Ajajaj!

2003 slår vi ut Er i Cupen
2004 tar vi Er plats i allsvenskan
2005 slapp ni möta oss
2006 sänks ni av en cykelspark i 90:e minuten signerad en assyrisk 18-åring

Verkar som att ni inte trivs mot varken assyrier eller Assyriska! =)
Örebro ÖSK tattoo
2006-06-12 17:38
Ämne: Ledsen att behöva sä....
vi kan ju inte gärna få minus poäng.. tyvärr fröken guldfot så har du gjort så jag önskar landkrona en riktigt riktigt lång resa genom superettan,,
Örebro Gohan
2006-06-12 17:36
Ämne: Ledsen att behöva sä....
Det lär inte hända
Landskrona BennyGuldfot
2006-06-12 17:33
Ledsen att behöva säga det .....

Nu kommer ni att hamna i samma läge som Landskrona

Lycka till .....
Örebro jocke.
2006-06-12 17:33
Men måste vi ha två targetplayers då ? är det riktigt vettigt ? Johan är en bra djupledsspelare men på huvudet är han inget vidare , därför måste vi försöka börja spela genom mittfältet mer och inte bara köra långbollar aka Sverige
Örebro Kubanen
2006-06-12 16:09
Är det för övrigt någon som har en högupplöst variant på Kubas Bild som kubanerna använder. Har efterfrågat den från dem men inte fått svar.
Örebro Kubanen
2006-06-12 15:41
Jag måste säga att en sämre ytterback än Fredrik Samuelsson får vi leta efter. Jag satt och räknade och tror inte att ett enda uppspel hamnade till rätt adress igår. Det stora flertalet hamnade dessutom utanför sidlinjen.

Det måsta vara lätt att ta en mer spelbegåvad ytterback från ett annat lag och sedan köra special fysträning på honom så han kommer upp i styrka och tempo. Då har vi åtminstone en ytterback som kan och vågar slå en passning till en lagkamrat.

har dessutom svårt att se vad Johan Pettersson gjorde för nytta igår. Kanske han är ok med bollen i rätt riktning, men igår som target player hände ingenting. Det hade varit bättre att köra en 4-5-1 uppställning med Sebbe ensam på topp. Vi hade då dominerat mittfältet kraftigare och 3 poäng hade varit givna.
Örebro go_osk
2006-06-12 15:31
Någon som vet när Mirza kan tänkas att komma tillbaka? Det är nu om någon gång som vi kan se hur viktigt hans uppoffrande spel är för laget.
Örebro Mittåt
2006-06-12 14:49
B-laget.
Det blir IFK Eskilstuna, som ÖSKs B-lag kommer att möta på onsdag klockan 19.00 i stället för den inställda matchen mot Djurgården B, vilken skulle ha spelats i kväll.

På många sätt en intressantare motståndare än djurgårdsreserverna.
Örebro joth
2006-06-12 14:29
Kronblom//Å andra sidan har spelet på Behrn Arena övertygat i år. "Outstanding" som Walker skulle ha sagt. Okej, Falkenberg var ingen höjdare men då hade vi precis som igår en massa omkastningar i laget. Mot Norrköping är Joel tillbaka vilket betyder enormt mycket.

Laget mot IFK:
--------PeWe-------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
PaAn-FrNo-LaLa-KrNä
-----JoPe-SeHe-----

I och med att Jeffs närmar sig startelvan med stormsteg samtidigt som Johan har lite problem så kanske denna elva skulle vara aktuell... men antalet förändringar och chansningar ska vi nog minimera.
--------PeWe-------
FrSa-FrJa-ThAn-JoRi
IaJe-FrNo-LaLa-KrNä
-----PaAn-SeHe-----
Örebro Kronblom
2006-06-12 12:47
Har följt ÖSK på bortaplan i åtskilliga år och gårdagens förlust klassas helt klart som de mest tyngsta.hade suttit fint med 11p ner till Ljungskile men idag har de snarare ett tillfälle att knappa in på ÖSK,oavgjort ikväll mellan Norrköping och Ljungskile vore det allra bästa.Visste iochförsig att det skulle bli tufft på Grimsta men BP är ändå ett lag som ÖSK ska slå.Visst har man haft flyt med sena avgöranden mot Falkenberg och i länsderbyt och tur/oturen brukar ju jämna ut sig i dagens fotboll men ÖSK brukar ju stänga matcher när det handlar om stopptid och man trodde knappt sina ögon när BP gör två mål på fyra minuter och visst gjorde ÖSK en väldigt blek match.Nu blir det istället en nervig match mot Norrköping som verkar ha fått ordning på spelet och är i bra form!
Örebro Ericson
2006-06-12 12:04
joth// du har fått svar på ett gammalt pm
AIK Saywee
2006-06-12 11:52
Skåne-ÖSKare//
Hade faktiskt precis dina funderingar i skallen efter den första avverkade tredjedelen.

"Sluttabell för ÖSK????

Örebro SK 30 24 3 3 60-18 75p"

Fortsätter vi de återstående två tredjedelarna i samma still så blir det faktiskt så!

... och vi får inte glömma att alla andra lag också ibland drabbas av avstägningar och skador och jämmer och elände, det hör väl kanske till vardagen ...?

FORZA SVARTVITT!!!
Örebro joth
2006-06-12 11:42
Jag kan ju förtydliga den syn jag hade på Fredrik S. Jag säger inte att han var bra utan att han åtminstone försökte, kämpade och slet. Antar att det var Fredriks enorma lungor som gjorde att man fick den känslan...
Örebro Mac-T
2006-06-12 11:33
Nu måste vi sluta gnälla och se framåt. Sluta leta syndabockar och samla energi för nästa match mot Peking. Fotboll har aldrig varit en rättvis sport. Tillfälligheter avgör ofta. Tidigare har vi haft turen på vår sida, eller hur? Kvalitén på spelare och fans prövas i motgångens stund. Jag tror vi vinner över IFK Norrköping med 2-1.
Örebro Yggdrasil
2006-06-12 11:31
Så jävla onödig förlust igår. Men det är bara att bryta ihop och komma igen..
AIK Saywee
2006-06-12 11:19
rojoblanco//
Skillnaden är väl att NI aldrig lär er ....?
Det är ju inte bara en gång det har hänt er, eller?

Dessutom skulle jag aldrig bytt ut gårdagens matchutveckling mot derbyt´s!!! om man nu kunde byta. Hellre 3p till BP än "KP"

Förstår att ni lider fortfarande ...

Nu väntar Peking och sedan Quiding, låter som kinesiska ligan ;-)
Örebro Hilltop
2006-06-12 11:01
På officiella tycks de tro att ÖSK vann med 2-1...*suck*....
El Tel was an space alien
2006-06-12 10:54
Ämne: Uppfattningarna om F....
Om du frågar mig baserat på den andra halvlek jag såg - dålig!
Hafsiga uppspel, missade enkla passningar, en nick inåt i banan(!!)
Om det är nr 2, högerbacken vi pratar om.

Roliga 45+3 minuter förresten.
Örebro joth
2006-06-12 10:49
rojoblanco//Tack för tipset vi tar med oss det... hoppas att ni tvålar till Assyriska på onsdag, men det blir väl svårt på en "riktigt" plan. ;-)
Degerfors rojoblanco
2006-06-12 10:41
Bara två citat ur Vulkanernas Gästbok:

Namn: Per Persson » Svara på inlägg
Sänt: 2006-06-01 22:19:17
Att Ni ALDRIG lär er att spela tills en match är slut. Trots att jag försökt säga det till er innan så lär ni er aldrig.

Namn: Matte82 » Svara på inlägg
Sänt: 2006-06-01 22:16:52
älskar ösk! Fan lär er o hålla tätt sista kvarten.. Årets lyckligaste dag..

Högmod går före fall.
Örebro Mittåt
2006-06-12 10:31
Uppfattningarna om Fredrik Samuelssons insats igår verkar att gå isär. Och det rätt ordentligt. NA ger honom bara en stjärna och man får intrycket att han närmast var genomrutten.

Enligt joths rapportering på officiella var han den enda spelaren som presterade i närheten av vad man har anledning att förvänta sig.

Jocke Hjortsberg här på Svartvitt verkar också han positiv och delar ut en poäng till Fredrik för hans insats. Och svartvita poäng är inte det lättaste att få.

Så nu undrar jag - hur var det egentligen med Fredriks insats?
Örebro Ösk tjejen
2006-06-12 10:10
mot peking är det bara vinst som räknas!!!
Örebro Ösk tjejen
2006-06-12 10:09
Suck!! tråkigt att ösk fölorade men vi leder ju än. vi har ju råd att förlora 4 matcher, det gjorde AIK & vann ändå allt. så vi har goda chanser.
kämpa svartvitt kämpa!!!
Örebro Mittåt
2006-06-12 10:08
De som var i valet och kvalet om huruvida ifall de skulle slita sig loss från fotbolls-VM för att se ÖSKs reserver spela mot Djurgårdens dito ikväll, behöver inte kväljas längre. Matchen är nämligen inställd. Djurgården kunde inte. Eventuellt kommer det en extramatch mot IFK Eskilstuna på onsdag i stället.
Örebro Ståhl
2006-06-12 09:49
Då hoppas vi på Sundsvallseger ikväll och oavgjort för Norrköping!
Annons: