/fotboll/osk/forum/9430.aspx/fotboll/osk/forum/9430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro # brorzan
2006-07-01 18:57
Assyriska landslag utan land //

Intressant intervju! Kul att se att ni har en hemsida med bra fart!

Däremot kan inte se var Patrick Walker tror att ÖSK ska vinna mot er med 9-0, eller något annat resultat heller. Jag är övertygad om att truppen, tränarna och supportrarna har stor respekt för er precis som för alla lag i Superettan. Ni ligger med i toppen och kommer säkert att fortsätta att vara där resten av säsongen.
Assyriska Assyriska landslag utan land
2006-07-01 17:17
Läs////Inför Assyriska FF – Örebro SK med Patrick Walker
HALVA öskoare tror som Patrick Walker tror...tror ni verkligen att ni kan vinna oss med 9-0,7-0 eller 3-0??
glöm det!
vi har vaknat till nu igen...Jag tror att ASSYRISKA kommer att vinna med minst 2-0 om ÖSK spelar som Walker har önskat ösk spela...
Länktips: assyria.se/
Örebro Gohan
2006-07-01 16:18
Aspen //

Maila till resor@kubanerna.se o kolla, men jag tror det finns platser kvar
Örebro Aspen
2006-07-01 16:03
Finns det platser kvar på Kubanernas bussar i morgon ????
Örebro Hlynur
2006-07-01 15:39
Andy the king// Har för mig att han var en av det största flopparna som någonsin dragit på sig en ÖSK tröjja. Speciellt i relation till de förväntningar han hade på sig...
Örebro ÖSK Robban
2006-07-01 15:36
Kribba:
Jag tror också det hamnar runt 500.000 och sedan locket på. Hoppas klubbarna kan träffas i nästa vecka och göra upp.
AIK kribba
2006-07-01 15:26
Mittåt, tror att bajen kommer att betala en summa, kanske inte 760.000 eller en miljon inkl skatter och avgifter ,men tror att både bajen och ösk vill ha detta löst snabbt och att man kommer att kompromissa om, säg, kanske en 400.000? eller något sådant? Men, det kan ju också vara så att ÖSK vill driva det här till sin spets för att få hela summan.
Assyriska AFF!!
2006-07-01 15:11
Hoppas att Joel Riddez kan spela mot oss.
Skulle gärna vilja se honom spela.
Örebro Hlynur
2006-07-01 13:46
PFO verkar ha en oerhörd förmåga att ställa till med problem vart han än kommer....
Örebro Gooner
2006-07-01 13:38
BajenSteve//

Ganska bra att stava fel på ett ord som inkompetent.
Örebro Kronblom
2006-07-01 12:55
Drullen//
Åt er,ja...
Örebro joth
2006-07-01 12:47
En liten fråga: Borde inte *** upp under Silly Summer -06 här på Svartvitt?

Kom igen nu allihopa, anmäl er till resan imorgon!
Rock_strongo
2006-07-01 12:15
ganska kul att hammarbyare gnäller på våran styrelse när deras är ökänd för att vara okunnig
Örebro go_osk
2006-07-01 12:00
BajenSteve//
Så länge du inte har läst avtalet så är det du som är mest pinsam som kommer in här och försöker gissa dig till något utanför din kännedom. Vad jag mins av övergången så sa Peter Johansson (dåvarande sportchef) att man hade gjort ett riktigt kap när man sålde PFO. Och det var inte för att övergångssumman var speciellt hög, utanför att man slapp den löpande kostnaden på 760.000. Personligen tvivlar jag starkt på om affären över huvud taget skulle ha varit tänkbar om inte det stod i avtalet att Bajen tog över ansvaret för kostnaden. Man kan ju inte göra affärer som man i slutändan vet att man går minus med!
Hammarby BajenSteve
2006-07-01 11:47
Måste lägga mej i denna löjliga debatt, PFO tillhör Bajen. Att sedan ÖSK har haft och har totalt okunniga personer i styrelsen vad det gäller ekonomi ska ju inte bajen lastas för(inte heller PFO) Detta gäller alltå en Sign on bonus,den skall klubben som värvar betala.... alltså ÖSK. Pinsamma ÖSK (Styrelsen) och även ni som tror på denna samling inkompitenta ledare.
Örebro Mittåt
2006-07-01 09:58
kribba// Helt glasklart kan det ju inte vara eftersom de båda parterna inte är överens om vad avtalet innebär.

Men båda klubbarna verkar ju vara inställda på att snabbt komma överens utan att man skall behöva blanda in rättsliga myndigheter, så man pratar nog ihop sig.

Pressen ligger på Hammarby som nog vill sälja PFO innan han blir en fri man igen. Och man kan ju inte gärna sälja sådant som man inte äger.
Örebro rokky
2006-07-01 09:41
ÖSK!!!!!
AIK kribba
2006-07-01 09:18
"Av övergångsavtalet mellan ÖSK och Hammarby framgår att övergången är ogiltig om Furuseth Olsen kräver de 760.000 kronorna av ÖSK. Följden av att Furuseth Olsen nu krävt dessa pengar och Hammarby inte fullgjort sitt ekonomiska åtagande mot ÖSK är därför att Furuseth Olsen tillhör ÖSK Fotboll"

Hävdar alltså ÖSK.

Står detta svart på vitt i överenskommelsen så är det glasklart, bajen måste betala. En märklig paragraf kanske, men då har man klantat sig från deras sida och inte läst igenom det hela ordentligt innan man skrev på.

Kan inte påstå att man skulle börja gråta om bajen fick pynta upp pengarna ;)

Drullen
2006-07-01 04:04
Hela sverige skrattar.

Rock_strongo
2006-07-01 02:36
Sampdoria_Huligans//

har du hotat att bojkotta nån match på länge?
Hammarby Sampdoria_Huligans
2006-07-01 02:30
go_osk:Inget att förlora?Skulle ni ens ha råd med hans lön numera,om han nu "tillhör" er?
och framför allt,tillhör han er så antar jag att vi ska ha tillbaka en 3-4miljoner ifrån eran klubb?
Hammarby Satansson
2006-07-01 01:32
Har varit lite "off" ett par veckor,halkade in
på detta forum för att kunna läsa lite om Pfo.
Det gav dock inget,halkar ut igen.
Hoppas ni går upp! En kul bortamatch!
Örebro Sersant
2006-07-01 00:52
peterpower:
Du behöver inte oroa dig tror inte de finns nån ÖSKare som vill se han i våran dress igen NÅGONSIN.
Örebro Lingondricka
2006-07-01 00:47
Mattias Östman//

Strålande krönika. Riktigt klantigt av Frisk-kopian att inte ens kunna sköta en nummerskylt. Att programbladet visade att han var från Karlskoga kändes inte som någon överraskning.

Tyvärr följade jag inte mina traditioner inför denna match. Hade bytt matchtröja. Återgår genast till den vackra svarta (även om jag haft den andra vid någon match till i år och som då inneburit vinst) så kommer jag återgå till mina vanor.
Örebro go_osk
2006-07-01 00:24
peterpower//
Pengarna är så vitt jag vet redan utbetalade till PFO. Därmed finns det heller ingen potentionell risk att vi skulle försämra våran ekonomiska status. Vi har allt att vinna i den här sopan, men inget att förlora!
Hammarby peterpower
2006-06-30 23:59
Har ni ont om cash och riskerar nedflyttning igen eller varför ska ni hetsa andra klubbar på pengar? Koncentrera er på superettan istället så kanske kanske kanske vi ses i allsvenskan igen någon gång i tiden. Men PFO kommer ni aldrig se i ÖSK igen. Och inga pengar från Bajen heller för den delen. Kom in i matchen.
Rock_strongo
2006-06-30 23:38
Forum-admin //

tack för att ni fick bort pst
Forum-admin
2006-06-30 23:37
Trots varning har signaturen "PST" fortsätt att skriva inlägg enbart i syfte att provocera. Med tanke på att den skarpt formulerade varningen inte fick honom att ta sitt förnuft till fånga finner vi ingen annan anledning än att utdela ett rött kort och radera hans löjliga provokationer.

Alla svarsinlägg till "PST" har därmed, i konsekvensens namn, också raderats.

Örebro Erki
2006-06-30 22:57
Fan vad alla gnäller på att vi gnäller ;-)
Andy the King
2006-06-30 22:03
Mittåt// Okay, men tack ändå. Är det nån annan som vill meddela sig om denna händelse, ta gärna kontakt med mig på Evertons fanssida (Blåvitts fanssida är jag aldrig på, jag var tvungen att välja ett lag för att skriva här och ville inte vara opportun och välja ÖSK:-)
Hursomhelst, lycka till ÖSK!
Annons: