/fotboll/osk/forum/9426.aspx/fotboll/osk/forum/9426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2006-08-08 19:31
Om Kabba inte spelat på hela våren tar det så klart ett tag innan han i form.
Undrar hur ÖSK tänker när det gäller värvningar. Har hört två saker: att dom ska gå direkt in i laget resp. det ska vara långsiktigt.
Varken Kabba eller vitryssen har väl varit/är tränade för att gå direkt in i startelvan.
Kabba kan väl anses vara mer långsiktig än vitryssen då han vill återvända till Sverige. Hur vitryssen skulle klara anpassningen till Svergie är skrivet i stjärnorna
Örebro Dags att avgå Lagrell?
2006-08-08 19:31
Jag lär nog bua när Erkans namn läses upp, sedan är det ÖSK som gäller under matchen...
Örebro Erki
2006-08-08 19:29
För övrigt är ÖSK-publiken kända för att bua åt skitsaker hela matcherna, men nu har dom för en gångs skull en stark anledning att bua.
Örebro jappel
2006-08-08 19:29
Ämne: Erkan kommer väl ant....
OK!! :-)
Örebro Erki
2006-08-08 19:27
Erkan kommer väl antagligen inte spela men om han sitter på bänken så kan man ju bua rejält när hans namn läses upp. Sen har han fått sitt och resten av matchen ska vi fokusera på att heja fram ÖSK till tre poäng. Okej?
Örebro jappel
2006-08-08 19:26
åter till den stundande matchen kanske...

Intressant att se hur bra giffarna är nu när dom till synes kommit igång litegrann.
Det är trots allt ett lag som spelade i AS förra året visserligen brukar ÖSK slå dom även där, men spännande match blir det onekligen.
Bäst av allt inför matchen var nog beskedet som backlinjen och det understödjande mittfältet gav i matchen mot maif, fortsätter dom på det sättet så får tff konkurans om vilket försvar som är det bästa!
2006-08-08 19:25
jappel//

Är det ett hån att bua ut andra? Tveksamt ifall jag kan hålla med om det!

För övrigt lägger jag krutet på att lyfta våra spelare samtidigt som jag vill sänka Erkan psykiskt!
Örebro joth
2006-08-08 19:23
rokky//Instämmer! Att bua ut någon är att sänka sig rejält... lägg krutet på att lyfta våra egna spelare!

Grixx//Låter som en bra idé. Man kanske även dela upp en sing on fee. Dvs. Hälften nu och om ÖSK förlänger efter säsongen så faller resten ut. På det viset måste Kabba prestera.
Örebro jappel
2006-08-08 19:23
Jag har aldrig förstått mig på varför man ska håna andra. Är det inte bättre att se till att stötta och lyfta egna laget så mycket det bara går i stället??
Det erkan gjorde var fult. inte tu tal om det, men det ska inte förstoras upp för mycket heller tycker jag.
Men alla tycker och tänker vi olika, hoppas verkligen att alla lägger i alla fall 99% av sitt krut på att hylla och lyfta fram ÖSK!!
2006-08-08 19:21
Vad är det som gör "oss" som kanske ska bua ut honom till sånna som Anderssen? Det vill jag veta!
Örebro rokky
2006-08-08 19:20
Varför bua ut Erkan? Han är dömd och har fått sitt straff. Ni som tänker bua ut honom är inte bättre än Anderssen som kommer in här med jämna mellanrum. När han inte är "portad" :-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-08 19:17
Ämne: Dags att gå vidare?/....
Det är hans första besök här sen incidenten inträffade, självklart SKA han buas ut!
Örebro jappel
2006-08-08 19:16
Dags att gå vidare?//

Förlåt, glöm och gå vidare!!
Vi kan inte hålla på och älta med det där i evigheter. Vi får nöja oss med att polisen insåg att svff inte var kapabla att dela ut relevanta och korrekta straff och gjorde det åt dom istället :-)
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-08 19:15
Självklart ska (och kommer) Erkan Saglik att buas ut om han är med truppen till Örebro.

Allt annat vore skandal med tanke på hur fan han har uppfört sig, sen behöver inte allt vara så jävla korrekt jämt, han ska buas ut helt enkelt!
Örebro jappel
2006-08-08 19:14
för övrigt skulle det inte alls sitta fel med en anfallare till i truppen, speciellt om det är en spelare som kan göra sin gubbe och hantera bollen på små ytor inne i straffområdet, dom vi har idag vill antingen spela sig in i mål eller försöka hitta skottläge strax utanför straffområdet...det fungerar visserligen ibland som i måndags mot maif då långskotten var en fröjd för ögat, men det klart bästa är en splare som kan vända bort en försvarare eller två inne i straffområdet och sedan förpassa bollen säkert bakom målisen :-)
2006-08-08 19:13
Jag ser inget fel i att bua ut Erkan Saglik, det han gjorde är nog det värsta jag har sett på en fotbollsplan!

Sedan att han bara fick 4 matchers avstängning är ju pga tomteförbundet som också borde få höra ett och annat när ett lämpligt tillfälle ges...
Örebro jappel
2006-08-08 19:10
Ämne: MAD FOR IT!//
vem ä....
johan pettersson är renodlad anfallare!!
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-08 19:06
Ämne: MAD FOR IT!//
vem ä....
Johan Pettersson ?
Örebro E-A
2006-08-08 19:00
MAD FOR IT!//
vem är vår renodlade anfallare? har inte sett Kabba men det låter onekligen som att han kan va nått för oss..
Örebro MAD FOR IT!
2006-08-08 18:53
Signa Kabba nu! han tar helt klart plats i truppen med tanke på att vi bara har en (!) renodlad anfallre i dagsläget, som desutom är ur form. Med Kabba i truppen så får vi endå lite andrum medans vi letar ytterliggare förstärkningar, och inga mer golddiggers behöver bjudas in. Kabba vet precis vad svensk fotboll och superettan innebär, ge honom chansen nu!
Örebro Grixx
2006-08-08 18:23
joth// Året ut med option kan kanske funka?
...frågan är då om det ska bli en sign on slant vid första påskrivningen och om vi utnyttjar optionen så kommer en större slant?

....ja ja....om den fortsatta träningen visar sig funka utan något strulande givetvis.
Örebro K8
2006-08-08 18:22
Erkan kommer väl inte ens få spela? OM, så är det givet att alla som vet vem det är kommer spontan-bua utav bara fan.

Örebro joth
2006-08-08 18:17
Här kommer mitt bidrag.

Tyckte att Kabba såg bra ut idag, nåväl lite ringrostig. Han är lika kvick som det påstås, han går direkt mot mål och idag fiskade han även upp sin egen retur och trykte dit den. Värmen gjorde nog sitt idag också då det redan vid 10.00 var långt över 30 grader i grytan (Behrn arena). Kortsagt kan man säga att han har fotbollstänkandet och snabbheten. han placerade sig också hyfsat bra vid spel utan boll.

Jämfört med de provspelande anfallare jag har sett tidigare så ser han lovande ut. Mer pang på rödbetan än Paul Munster. Mer ork än Pavel. Bättre frekvens än Karalic.

Tyckte mig även se att han hade en tendens att slå ut med armarna mot medspelarna när han inte fick bollen. Bra eller dåligt?

Men, som sagt, hur är det med matchtempot... hur lång tid behöver han på sig för att nå ett vettigt matchtempo där han orkar med 90 minuter? Antar att det är den frågan som fotbollsutskottet funderar över och som det också inte fnns något riktigt svar på. Möjligtvis att denna vecka kan ge några ledtrådar...

Hittills är min värvningstanke: Kanske, kanske kan bli något bra av killen.... men jag skulle nog inte skriva ett för långt kontrakt.
Örebro E-A
2006-08-08 18:11
nån som vet om ÖSK's A-lag tränar idag efter u?
Örebro E-A
2006-08-08 18:07
jag skulle vilja bua ut hela SvFF, men i brist på annat nöjer jag mig med Erkan..
Örebro K8
2006-08-08 18:06
Exakt, ignorera nu!

Värva Kabba direkt! Jag tror på honom. :-)
Örebro Grixx
2006-08-08 18:02
Kanske en liten film från träningen i morgon:-)
Örebro Grixx
2006-08-08 18:00
Vissa verkar hela tiden utmana ödet på andras sidor när de sedan blivet spärrade tex hos BoIS, och sedan kommer de storbölande tillbaka till svartvitt och påstår att de är helt oskyldiga.

...men när så andra kommer in och hetsigt driver en fråga här som de inte instämmer i så ropas det efter spärrning.

ps Vill också höra mer om Kabba och ytterligare rapport imorgon
Örebro Robben 82
2006-08-08 17:57
Kan ni inte bara ignorera den där fjanten från norrland som bara vill tjaffsa!!och istället snacka om något mer intressant tex var det någon mer som var och såg Samura idag?
Örebro joth
2006-08-08 17:42
Per Persson//Tänk efter lite... han straffade väl inte sig själv. Det var SvFF som satte straffet och borde ha agerat hårdare.

För övrigt är det aldrig naturligt att bua ut någon... som alltid är det bättre att lyfta de egna.
Annons: