/fotboll/osk/forum/9422.aspx/fotboll/osk/forum/9422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2006-06-07 17:32
Jag skickade precis ett mail till "Ambassadör Jappel":s maillista över Sthlms-exilare om att förslagsvis ses på Pizzeria Basilika Potelli några stenkast från Grimsta IP vid typ kvart i fem på söndag och sedan gå i samlad tropp till matchen! Vore väl trevligt :-) Dessutom kanske det också finns någon i sthlm här inne som inte finns med i Jappels lista? Svara i så fall här om det verkar intressant!
Örebro go_osk
2006-06-07 16:59
MAD FOR IT!//
Det stämmer att Näfver kritade på för två år inför den här säsongen. Du kan även lägga till Thomas Andersson bland dom utgående kontrakten. Sen är frågan om inte Fredriks Janssons kontrakt också går ut. Så det gäller med andra ord att styrelsen börjar med eventuella förlängningar i tid!

Här är för övrigt en liten artikel inför kvällens drabbning! (se länk)
Örebro MAD FOR IT!
2006-06-07 16:49
Ämne: Är det någon som kän....
Näfver skrev väl nytt 2/3års kontrakt inför denna säsong om ja inte minns fel? Dom kontrakt som går ut är väl Riddez, Nordback, Anttonen och Kuhi.
Örebro Sponsorn
2006-06-07 16:42
Är det någon som känner till om kontraktsförhandlingar pågår med Anttonen, Riddez och Näfver? De har väl utgående kontrakt alla tre?
Jag vill gärna se 3-årskontrakt på dem.
Örebro joth
2006-06-07 16:03
RjN//Om jag inte har hört helt fel kommer Lönnqvist, Jeffs, Bröderna Walker, Kuhi, M. Samuelsson, Nurme att vara med ikväll...
Örebro joth
2006-06-07 15:49
Nu finns målen mot Degerfors att beskåda för medlemmar på Officiella... logga in och njut!
Örebro RjN
2006-06-07 15:36
Nån som har koll på vilken trupp som skickas till Svartå ikväll?
Örebro Hilltop
2006-06-07 14:46
jappel//
Just idag skulle nog ÖSK:s chanser vara goda eftersom deras bästa spelare Boateng befinner sig i Tyskland...;-)
Örebro Sponsorn
2006-06-07 14:41
Vinner vi 14 av 21 återstående matcher så är vi i allsvenskan!
Örebro jappel
2006-06-07 14:27
*Korpen*//
Anttonen gjorde förhoppningsvis ett riktigt bra val när han stannade i ÖSK, min förhoppning är att ÖSK ska komma stärkta ut denna vistelse i SE.
Bra för laget att komma upp i AS som vinnare. Se bara på AIK.
Det hade onekligen varit intressant att se hur en match mellan dagens ÖSK och dagens AIK skulle sluta.
Örebro Arx
2006-06-07 14:26
I alla fall inte sportsligt. Och det är ju det som räknas, trots allt. Jo, Patrik är nog nöjd med sitt beslut.
Örebro *Korpen*
2006-06-07 14:12
Arx//

Hehe, tror nog inte att Anttonen ångrar att han stannade i ÖSK när BoIS ville ha honom ;-)
Örebro Arx
2006-06-07 14:10
Med tanke på alla rykten kring spelarflykt från Bois är det bara att konstatera vilka fantastiska killar vi har i ÖSK.

I stället för att gnälla och sticka härifrån efter fjolårsfiaskot (som det ju trots allt var), tar de halvtidsjobb för att kunna spela kvar i ÖSK. En sådan inställning förtjänar både hyllningar och den största belöningen: Allsvenskan.

Och det är förmodligen också den inställningen som gör att Superettans tabell ser ut som den gör just nu.
Örebro rokky
2006-06-07 13:46
ÖSK!!!!!
Örebro *Korpen*
2006-06-07 13:39
Tydligen 4 spelare som är på väg bort från BoIS enligt Lasse Möller på hd...
Örebro *Korpen*
2006-06-07 13:35
Ser att ni har diskuterat BoIS... Någon som vet varför Valentino Lai inte får spela? Kan det vara för att han är på väg bort i sommar eller har han varit skadad?
Örebro jappel
2006-06-07 13:03
Vilket lag skulle inte vilja ha en sådan trotjänare!! Stort av henke att avsluta kariären i HIF. Stort också att göra det med många bra år kvar i kroppen! (sedan beror nog flytten på familjen, men det är en annan femma, det viktiga är såklart att han är tillbaka i sverige!!)
Örebro jappel
2006-06-07 12:57
Mittåt //
Ja det är klart att de flesta spelarna i Sverige hemskt gärna spelar med Henke i HIF de kommande åren. Men frågan är hur mycket pengar hif har över efter att henkes lön är betald...? Nu verkar det visserligen som att hans närvaro gör så att det blir slutsålt på så gott som alla kvarvarande matcher i år...inte illa att höja publiksnittet med 6000 personer eller så....
6000 á 200 kr = 1 200 000 extra per match han spelar...det räcker till en ganska saftig lön :-)
det är ju trots allt 17 omgångar kvar och 9 hemmamatcher....10,8 mille i intäkter...bara på Henke i höst!!!
Örebro helldandy
2006-06-07 12:57
Här kan de som är intresserade läsa om Närkes Kils bravader i Norrsexan.

http://narkeskil.blogspot.com/
Örebro Mittåt
2006-06-07 12:54
Dagens konstaterande:

Om JP inte kan hitta någon annan klubb, som är villig att försörja honom, så borde han kunna bli stuntman. Han är ju så bra på att ramla.
Örebro Mittåt
2006-06-07 12:49
Ämne: jappel//
Är det int....Arx// Det har diskuterats tidigare. I alla fall på BoIS forum. Det vore säkert bra för laget att bli kvitt JP.

För JP själv är det väl sista chansen i karriären att slå mynt på sitt namn. Frågan är nu vad Landskrona kommer att göra. Försöka sälja honom redan i det kommande fönstret eller se honom ta Bosmanvägen efter säsongens slut. Har dock svårt att se att han kan tillföra en allsvensk klubb speciellt mycket. HIF kanske drömmer om en Henke Larsson framspelade av JP. Och det kanske JP gör också.
Örebro jappel
2006-06-07 12:42
Arx//
Det hade jag missat helt...jag var bortrest hela förra veckan och missade det mesta kring fotbollen i sverige förutom ÖSK:s matcher såklart!! dom missar jag inte för allt i världen!!
Tror dock att fler kan vara på väg bort från Bois, speciellt om dom inte rycker upp sig och lyckas ta sig tillbaka till AS direkt.
Örebro Arx
2006-06-07 12:35
jappel//
Är det inte Pettersson som är på väg bort (i alla fall enligt Expressen)? Eller har ni redan diskuterat honom?
Örebro jappel
2006-06-07 10:37
Mittåt //
det är kanske han som kommer lämna bois nu till sommaren...det ryktas ju om att någon av deras mer namnkunniga spelare är på väg bort. (visserligen endast forumrykten än..men ändå.)
Örebro Mittåt
2006-06-07 10:28
Märkligt att Söderstjerna inte får starta. En av de få spelarna som visat prov på karaktär, tycker jag. Han var bra mot Örebro. Amuneke däremot har utan tvekan placerats på rätt plats.
Örebro stödben
2006-06-07 10:04
Lanskrona ställer upp med en lite överraskade uppställning ikväll verkar det som:
Lee Baxter
Mikael Dahlgren, Johnny Lundberg, Pontus Segerström, Johan Norell - Kalle Corneliusson, Antti Okkonen , Jonas Lindh - Jörgen Pettersson, Matthias Eklund och Johan Andersson.

Avytare: Stojan Lukic, Robin Wikman, Håkan Söderstjerna, Andreas Yngvesson och Kevin Amuneke.

Iofs måste det väl vaskas om lite efter den något darriga inledningen...
Örebro Arx
2006-06-07 09:47
DavidM28//
Vet inte vad du har för krav på tränare, men att lotsa Djurgården till SM-guld tycker jag nog är att lyckas.
Örebro rirobban
2006-06-07 09:21
DavidM28//
Ne det är klart han inte vill till en framgångsrik klubb som antaglihen spelar i allsvenskan nästa år. Han förstå väl att han inte får spela något i Örebro utan stannar hellre i Norrköping där han får spela (i superettan). Vissa spelare vill inte sikta högre alltså! Med detta vill jag inte säga att jag inte vill att Norrköping tar steget upp, utan att Örebro för tillfället är bättre:)
Örebro rokky
2006-06-07 07:58
ÖSK!!!!!
DavidM28
2006-06-07 02:55
Å andra sidan har inte Åkeby lyckats nånstans heller.

Och varför skulle Bruno Santos vilja till er? Även om han faktisk kan få problem att platsa när han kommer tillbaka från skada. Det eftersom vi med alla skador i laget tvingats spela 4-3-3 med en forwardstank i mitten och två yttrar.
Annons: