/fotboll/osk/forum/9399.aspx/fotboll/osk/forum/9399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubanen_90
2006-06-15 18:28
Ämne: Örebrodistriktets 16....
De två går i min skola! :) Eller gjorde, gick ut idag.
Örebro # brorzan
2006-06-15 18:11
Ämne: Järnvägar !
Jag so....
Men vad lik han är far sin! jag tycker jag har sett Arnor på nyhetssidorna flera gånger, men så är det Gudjohnsen JR. :o)
Örebro Justitiemord
2006-06-15 14:43
Japp, K5 ikväll! Vore kul om många kom.
Utländska lastbils chafförer är också välkomna ;)
(Ni som var med på BP borta förstår)
Cheers!
Örebro Yggdrasil
2006-06-15 14:33
Alla ni som vill ta en kall framför fotbollen ikväll! Gör oss gärna sällskap på K5. Vore fint att färga stället blå-gult som omväxling mot det normala svart-vitt..
Örebro Mittåt
2006-06-15 14:10
Ämne: Mittåt//

finalen ....Rock_strongo// Preliminärt finaldatum är den 25 juli i Borås.
Örebro *Korpen*
2006-06-15 14:03
joth//

Hörde bara slutet av det som sades och det var bland annat att arenan bland supportrarna kallas för Behrnabeu Arena... Det var någon gång under andra halvlek då de pratade om nästa omgång.
Rock_strongo
2006-06-15 14:01
Mittåt//

finalen kommer väll att visas på canalplus? vet du vilket datum dom spelar?
Örebro joth
2006-06-15 13:50
*Korpen*//Förtydliga... vad sas?
Örebro rokky
2006-06-15 13:44
ÖSK
Örebro Mittåt
2006-06-15 13:40
Örebrodistriktets 16-åringar gick idag till Sverige-final i Canal + Cupen, där man kommer att få möta Stockholm.

På förmiddagen mötte laget Skåne i en match som slutade oavgjord 1-1. Skåne tog ledningen i första halvlek, men Örebro kom ikapp i början av andra halvlek på en straff slagen av Jesper Florén efter det att ÖSK-spelaren Edvin Möller hade blivit regelvridigt behandlad i Skånes straffområde.

Skåne var nog det lag som låg närmast segern, men Örebro såg betydligt spetsigare ut anfallsmässigt med Karlslunds Mikael Jidsjö och Forwards Jesper Florén på topp.

ÖSK hade sina två talanger Edvin Möller och Gustav Lundholm i aktion på det inre mittfältet och båda gjorde bra ifrån sig.
Örebro *Korpen*
2006-06-15 12:47
Någon som hörde när sportexpressens kommentatorer pratade om Behrnabeu igår? VErkar som om de har varit inne på svenskafans och gjort sin läxa ;-)
Örebro Erki
2006-06-15 12:34
Mac-T//
Jag tror det kommer bli en jämn och tuff match med tanke på ÖSKs något dåliga form. Jag tror, eller hoppas, dock på ÖSK-seger och jag hoppas även att båda lagen kan bevisa att de hör hemma i toppen. Då kan det bli en riktigt rolig match.

Hoppas Örebroarna letar sig ner till Behrnabeu och att det kan bli upp mot en 8000 kanske. Detta är ju faktiskt den första riktiga publikmatchen i år.
Örebro Mac-T
2006-06-15 11:29
Vad tror ni om våra chanser mot IFK på måndag?
Syrianska FC Gringoo
2006-06-15 11:11

Redan tidigare plockades inlägg från denne skribent bort då de bröt mot forumreglerna. Tydligen drogs ingen lärdom av detta varför redaktionen nu provar andra medel

/Redaktionen
Örebro GT
2006-06-15 10:37
Järnvägar !
Jag som var säker på att han var klar för Sportklubben.... :-)
Örebro Ericson
2006-06-15 09:40
Nu händer det grejer...
Örebro Mittåt
2006-06-15 08:56
Förvirrat - Carlsson eller Hammar.
NA har några rader om B-lagsmatchen igår mot IFK Eskilstuna. Det är Fredrik Carlsson som rapporterar. Inte för att jag såg till Fredrik någonstans, men åskådarytorna är ju stora och han kan ju ha gömt sig på södra.

Eftersom han skriver att Näfver sköt in 2-0 målet, så var han väl knappast där. Att Cristoffer nickar in sina mål hör väl inte till vanligheterna direkt. Så det mesta tyder väl på att det rörde sig om ett telefonreportage. Dvs. man ringer upp tränaren och frågar hur det gick.

Hur som helst med det. Som en förklaring till en viss avmattning för ÖSK i den andra halvleken anför Hammar (enligt Carlsson):

- Det syntes att flera av våra spelare hade spelat match dagen innan (med ÖSK Ungdom mot Köping 1-4). Vi blev trötta och fick det tufft i andra halvlek.

Nu hör det till saken att de enda spelarna som var med i båda matcherna var ÖSKs mittbackar Green och Reed samt Erik Nilsson som hoppade in i mitten av andra halvlek och såg anmärkningsvärt pigg ut. Beträffande övriga spelarprestationer säger Hammar till Carlsson (antar jag):
- Bäst betyg får unga mittbackarna Joakim Green och Moses Reed tillsammans med ytterbacken Niklas Lönnqvist.

Det gäller att kunna hålla reda på vem som spelat var.

Jag tyckte också att Jocke Gren spelade bra. Mycket vårdad i allt han företog sig även om motståndet inte var det allra skarpaste. Och även Moses skilde sig från föreställningen med hedern i behåll.
Örebro joth
2006-06-15 06:01
Såg första halvlek av matchen Assyriska-Degerfors igår... trodde helt klart att Assyriska skulle vinna matchen så jag stängde av.. och vad händer, Degerfors gör 3 mål i andra. Vi får tacka för det...
Örebro Charlezzz
2006-06-15 03:08
Hur som helst finner jag det lite olustigt med följande mening "Har kartlagt dina inlägg och kan urskilja ett beaktansvärt mönster mot människor med invandrarbakgrund!". Vad EXAKT är det du försöker antyda och hur ser man att människan bakom nicket är en invandrare?? Känns som att du är ute på väldigt djupt vatten! Skulle jag dessutom hata dig för att du har svårt att stava rätt??? känns ju rätt befängt! Jag gillar ju att läsa inläggen här på svenska fans och det underlättar ju om man förstår något av dem då. Se bara vad mitt näst senaste inlägg lyckades uträtta! Du har gjort en sjuhelsikes förbättring gällande stavning och meningsuppbyggnad. Se bara vad ett stavningsprogram och en synonymordlista kan åstadkomma. Det är ju nästan så att man kan tro att det finns fler personer som använder sig av nicket Gringoo?? Att det kunde finnas så många stavfel i ett inlägg av en som utgör sig för att vara en lärd akademiker och som dessutom behärskar 5 språk trodde jag inte var möjligt?
Jag själv har förmodligen betydligt fler högskolepoäng än du och jag behärskar dessutom 6!!! språk. Dessutom är jag en jävel på ryggsim och på att dansa Hula Hula... Men jag skriver inte här för o skryta!!! eller för den delen - håna andra som råkar hålla på ett visst lag!! Nåväl.. nog lekt i sandlådan.

God natt
Örebro Charlezzz
2006-06-15 02:45
dooh.. jag skrev ett klockrent inlägg men så registrerades det inte... =(
Örebro Justitiemord
2006-06-15 02:03
Gringoo//
Gå och lägg dig. Det dära med invandrar bakgrund osv känns så jävla off.
Då kan ju vi(hmm ja i alla fall dom flesta tror jag) lika gärna vända på saken och säga att du snackar bara såhär med oss bara för att vi är Svenskar. Jag har inte läst debatten så väl och jag bryr mig inte om du är invandrare eller Svensk.. Det är ett sjukt dåligt argument att så fort ni inte får som ni vill så är det bara för att ni är invandrare. PUSS & KRAM
Syrianska FC Gringoo
2006-06-15 00:55

Redan tidigare plockades inlägg från denne skribent bort då de bröt mot forumreglerna. Tydligen drogs ingen lärdom av detta varför redaktionen nu provar andra medel

/Redaktionen

Syrianska FC Gringoo
2006-06-15 00:43

/Redaktionen
Örebro Jimpa_90
2006-06-14 23:24
Gringoo:
Det var ett tag sen vi åkte ur så du är lite sent ute!
Örebro *Korpen*
2006-06-14 22:33
MAckan//

Eskilstunas a-lag? ÖSK verkar ju ha luftat ett ganska bra lag annars...
Örebro Ericson
2006-06-14 20:37
Heja degerfors!
Örebro Yggdrasil
2006-06-14 15:33
Ämne: Sannolikheten för at....
Pröva på Klaras..
Degerfors JooPee
2006-06-14 15:07
//Fair Play
Iofs trevligt men att åka 4,5 mil för att titta på TV känns på något sätt lite tyngre än att sätta sig i bilen för en hemmamatch.

//Mackan
Där har du en poäng förstås - tack för det mentala stödet.
Örebro Fair Play
2006-06-14 14:40
JooPee//
Det är väl bättre för dig att du går på lokal i Degerfors - eller ?
Degerfors JooPee
2006-06-14 14:17
Sannolikheten för att man skall kunna gå bo lokal i Örebro och bevittna Assyriska-Rö'vitt på TV i VM-tider är väl inte sådär jättestor va? ;-)

Att be om kanalbyte på Pitcher's vore kanske ungefär som att på besök hos Hin Håle försynt fråga om möjligheterna för en isglass...

MEN om någon nu skulle kunna överbevisa mig vad gäller kvällens fotbollsupplevelse är jag idel öra för tips - vore inte dumt att kunna se matchen.
Annons: