/fotboll/osk/forum/9366.aspx/fotboll/osk/forum/9366.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leffe Blå
2006-06-29 22:54
Rock_strongo //
Ta av dig de allt för färgade glasögonen, läs regelboken som kvällslektyr och sov på saken. I morgon förstår du nog att jag var där.
Rock_strongo
2006-06-29 22:53
Lord-PhaZe //

sen när spelade helsingborg rolig fotboll??
Rock_strongo
2006-06-29 22:50
Kalle S //

haha degerfors spelar ju så jävla roligt själva. såg att det gick bra mot mjällby
Helsingborg Lord-PhaZe
Per Persson
Taktiskt möjligtvis, men vissa taktiker går ut på att spela "publikfriande" fotboll. Ni får ursäkta mig, men det är inte helt sällan man blitt förbannad över förlorade poäng till ett skitspelande ÖSK, just därför är det extra kul när ni åker på er egen medicin. No hard feelings, lyckat till i fortsättningen.
Örebro *Korpen*
När när ska Miro sluta? Han är totalt jävla värdelös! Har ALDRIG sett en sämre domarinsats!!!

Hur många relativt klara straffar missade han? 4-5? Fy fan, känns surt att förlora på det här sättet...

Peta Larsen till nästa match, han har hamnat i en djuuuup svacka!

Bäst i dag: Moses inhopp
Sämst någonsin: Miro
Örebro Grixx
2006-06-29 22:49
Per Persson// Han ville dribbla lite till:-)

ps Alla i skåne heter Per Persson, kan du vara en fd trelle....;-)
Rock_strongo
2006-06-29 22:47
Per Persson//

jag tycker inte heller om kuhi men vem skulle dom ha tagit in då? walker vet nog hur usel kuhi är. alla vet hur man chanser han har fått och hur dålig han är.
Örebro pemo
2006-06-29 22:46
Mörker över Örebro. Hur fan kan TFF leda serien? De hade inget eget spel och gjorde mål på en turboll. Dessutom var domaren totalt vedervärdig när det gäller hands. MEN man ser slkillnad på träningsmatch och seriespel. Jeffs förstörde hela första halvlek med att dra sig in i mitten. Vi tappade hela kanten vid anfallen. Platsar inte. JP är också en medioker div 2-spelare. Om han inte törs ta för sig mer kan de sälja honom till Sirius. Nej, kära ÖSK. Nu måste ALLA i laget kämpa. Två matcher i rad utan att göra mål. Anttonen gjorde helt ok som back, men vi tappar för mycket anfall med honom där bak. Moses skötte sig bra och spelade framåt oftast, vilket inte är en självklarhet bland backarna i ÖSK. Sen till sist. BYT UT DANSKEN!!! Alla har rätt att vara dåliga, men då skall de också bytas ut. Kolla med Djurgårn om de inte har en brasse de hyr ut till en billig penning.
USCH VAD JAG BLIR TRÖTT!!!!
Örebro Per Persson
Grixx//

Och varför sköt inte Mirza när han var helt ensam med målisen ?.
Örebro Grixx
Lord-PhaZe// Skulle snarare säga taktiskt riktigt spel.
Degerfors Kalle S
2006-06-29 22:45
Bollinnehav: 70-15?
Jag trodde det var 100 man räknade till...

Vill inte vara en sån där tråkig "älska mitt lag hata alla andra" supporter men de känns lite lustigt att ÖSK klagar på långbollar.
Det var om jag inte har fel, ÖSK som uppfann dem.
Örebro Per Persson
2006-06-29 22:44
Rock-strongo//

Det går väl inte att säga att vara sig Johan eller Kuhi var bättre än den andra. Möjligen var den ena lite mindre sämre än den andra av dem. Men hur många chanser har inte Kuhi fått genom åren, borde inte Walker ha lärt sig vad som händer när den sopan kommer in ?.
Helsingborg Lord-PhaZe
2006-06-29 22:44
Känns lite konstigt när ÖSK:are klagar på lag som vinner genom tråkfotboll eller?
Örebro Grixx
2006-06-29 22:42
Vi måste ha NÅGOT alternativt spel när vi möter ett så här starkt försvar. I princip alla bollar som Seb nickar ner annars...eller Mirza tog ju deras mittförvar ner lätt. Knappt någon boll var vi först på.

Mer instick och djuplöpningar på marken skulle prövats.

ps kan vi köpa upp trelles försvar, de ska ju sälja av många spelare...och vi behöver nytt.

vi behöver också ett annat spel i allsvenskan dvs tillbaka till vårt vinnande hänga kvar spel.

..men först kör vi vårt vinnande S1 spel....om det nu är vinnande:-/
Rock_strongo
2006-06-29 22:35
Leffe Blå //

det märks verkligen att du inte såg matchen då skulle du inte försvara skit miro
Örebro Leffe Blå
2006-06-29 22:34
jappel //
Löjeväckande. Var fasen har du läst det nånstans? Precis som regelboken du länkade till säger ska inte hands dömas om den är oavsiktligt. Med andra ord ska det blåsas vid de tillfällen handen söker bollen och inte tvärtom. Finns inget i regelboken som säger något om var spelaren har handen.

# brorzan //
Kan du visa mig sidan i regelboken som säger att en spelare inte får ha händerna på annan plats än längs kroppen? När du springer, precis som när du är inbladad i en kampsituation, är det knappast naturligt att ha armarna och händerna klistrade längs kroppen. Någon som minns det (andra?) danska målet i EM-finalen 92?
Jag tror det är större fel på dina teoretiska kunskaper än Miros.
Rock_strongo
2006-06-29 22:28
Aspen//

det syntes på direkten att det var en tavla av westman
Örebro Aspen
2006-06-29 22:27
bilderna på tvärsnytt visar att Westman får ta på sig målet. inte olikt det mot Degerfors
Rock_strongo
2006-06-29 22:27
kuhi var bättre än johan idag.johan gjorde inte ett piss, när han väll kom in stod han mest stilla och tittade på. Ösk måste värva en anfallare. varken johan eller kuhi håller i superettan
Örebro Grixx
2006-06-29 22:24
Per Persson// Fan vad jag måste hålla låda här:-/

Tror knappast hade målvaktens vänsternäve hade varit så exakt på boll och inte heller orkat hålla emot skottet.
Örebro Per Persson
2006-06-29 22:22
Låt Moses spela kvar mot Assyriska. Testa Joel på topp bredvid Seb, skulle vara intressant att se om hans riv och slit även går hem som forward. Dessutom, släpp inte in Kuhi i spelarbussen.
Örebro Grixx
2006-06-29 22:21
Mackan// Inte var JP piggare än Herish. Jp slog några mer vårdade och försiktiga passningar måhända....men kämpade inte. Är alldeles för försiktig och det håller inte. Hoppas bara att han inte blivet taktiskt kvävd av Walker och tappat självförtroendet.(...inget illa ment mot Walker)
Örebro Per Persson
2006-06-29 22:19
Grixx//

Kuhis skott var ju inte ett dugg nära. Hur i h..vete skall en boll kunna gå in på en yta mellan stolpen och målvakten som inte finns. Det närmaste han kunde träffa var ju stolpens utsida.
Örebro Grixx
2006-06-29 22:15
Angående Herish så hade han visserligen en lite irriterad Seb som grinade surt efter skottet, men nära var det i vart fall.

ok, han kunde passat...och kunde även scorat.
Örebro Grixx
2006-06-29 22:09
Det Moses missar mycket på är att han oftast tappar fart och måste stoppa bollen till stillastående innan han byter riktning.

Synd, men han gick på bra för övrigt löpte friskt och satsade ordentligt med kroppen.

.....bra skott också och välriktat
Örebro Per Persson
2006-06-29 22:08
Grixx//

Har du fått solsting. När Kuhi sköt i stolpens UTSIDA så var Seb så ren i mitten det går att bli. ALLA normala spelare vet att man spelar bollen snett innåt i det läget, men Kuhi är ju inte normal. Skandal av Walker att låta en sån sopa komma in i en seriefinal. Blääää.
Örebro Grixx
2006-06-29 22:05
Wirströms blogg avslöjar att det var ett tätt ÖSK-försvar som Trelle hade.

Träliga ÖSK brukar brukade det ju annars heta när ÖSK plockade poäng av topplagen i allsvenskan;-)
Örebro Per Persson
2006-06-29 22:04
Stäng av Kuhi från BA för all framtid. Man blir ju skraj bara man ser honom värma upp. Sedan fick sopan dessutom spela. Låna ut honom till vad som helst, om han platsar.
Forward Gladfotbollen
2006-06-29 22:02
Hatten av ändå för sveriges bästa försvar,helt otroligt vad starka de är inne i boxen,de hade dessuton en bra målvakt,ösk vaskade fram många chanser men där inne var de omutliga.Westman kom på halvdistans på målet,bra gjort att få väg den lobben över westman ändå.Det blev lite för mycket närkingar över oss som var på vallen på slutet,istället för att heja fram det svartvita laget.Jag är dock mycket imponerad över svergies kanske bästa försvar i Trelleborg,hatten av.
Örebro Grixx
2006-06-29 22:01
Åter måste jag gå in och försvara Mr Herish.

Det var många skitmissar i slutet och Herish stod för ca 2 st och en hel drös av de andra i laget.

Tänk också på hans klockrena kanon i stolpen inte många cm och den hade pressat sig in.

Min favorit JP var mer än lovligt skitnödig när han kom in. Vill se de där energiska löpningarn på allt som han hade i sitt snygga inhopp många matcher sedan. Herregud...kommer man in som han och det inte är mer tid kvar då ska man fan mig löpa....Det var flera gånger som han kunde plockat upp bollen men bromsade istället in och försökte inte nå den långsamma bollen.

Forza svartvitt!!!!
Annons: