/fotboll/osk/forum/9363.aspx/fotboll/osk/forum/9363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2006-06-29 21:40
Regeln säger ju att det ska blåsas så fort bollen tar på handen om handen inte finns efter kroppen! står inget om att söka bollen...
Det var ju tio år sedan regeln sa så.
Nu har jag inte läst på alla regelförändringar för iår, men har inte sett någonstans att den gamla regeln skulle ha kommit tillbaka!

Det som står på SvFFs hemsida är inte direkt tydligt på den punken...annat än att det inte ska dömas om handsen är oavsiktlig.
Örebro Leffe Blå
2006-06-29 21:32
Jag har sällan mycket till övers för domare. Och jag har alltid uppskattat den officiella liverapporteringen.
Men.
Hur fan kan den som skriver påpeka att domaren ska läsa om regelboken?
Snälla, kan vi inte klaga på domaren när han inte följt reglerna – det händer ju trots allt oftare än det motsatta.
Det är handsregeln som är korkad – inte Miro.
När bollen tar på en spelares hand ska domaren i regel inte blåsa. Han ska endast göra det om handen söker bollen och inte tvärtom – det vill säga när spelaren haft en avsikt att träffa bollen med handen.
Och jag tycker det är ynkligt när en livekommentator för den officiella hemsidan spyr galla över en rättsskipare. Det kan ju knappast gagna Örebro som klubb.
Jag vill gratulera Trelleborg till segern och serieledningen. Vi borde ha gjort mål på någon av alla de chanser vi skapade.
För övrigt: Fantastiskt att se Reed. Det tar vi med oss.
Örebro jappel
2006-06-29 21:28
Ämne: Hej alla örebrofans!....Verkar inte som om han gjorden något större avtryck i ÖSK...han han med tre mål på 11 matcher i division 2 mer kan inte jag hitta om honom i alla fall. (ganska bra målsnitt dock....)
Möjligt att mittåt eller Saywee har något minne av mannen i fråga, inte så troligt dock om han inte var längre i Sportklubben!
Örebro Ericson
2006-06-29 21:23
Andy // Snacka med Mittåt, han borde veta. Eller surfa in på sportklubben.net, där kanske det finns ngt.
Andy the King
2006-06-29 21:21
Hej alla örebrofans!
Nu kommer jag och stör i sorgearbetet, men ni får ursäkta.
Först vill jag gratulera er till en riktig bra fanssida. När sådant engagemang finns kommer vägen till Allsvenskan vara kort. Jag ser fram emot det! Min första allsvenska match jag såg var f ö ÖSK mot Blåvitt (1-1) 1969 på Eyravallen.

Nu till saken. Jag skulle vilja fråga lite om Andy King som var min ungdomshjälte och som spelade för er ett kort tag 1985. Är det någon här som något minne av honom och kan förmedla en bild av hans tid i ÖSK? Hört lite om att han var en tjockis med dålig kondis samt lite antydningar om bilåkning under berusning. Skulle vara tråkigt om detta stämmer. En så pass bra spelare borde verkligen få ett bättre eftermäle. Är det nån som vet nåt kanske?
Tack på förhand och lycka till i Superettan!
Elfsborg IF Elfsborg Bad Boys
2006-06-29 21:19
Är inte Superettan och Assyriska som är något aktuellt?
Örebro kenya
2006-06-29 21:18
Jag tycker det var bra att inläggen försvann.
Stubinen är inte särskilt lång efter en sån här förlust o han retade upp mig ordenligt...
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-06-29 21:18
Ämne: Nä, förvisso. Men de....
Jodå, det har rykt en hel del av hans inlägg med ska du veta... :)
Örebro Ericson
2006-06-29 21:17
Nä, förvisso. Men det var ju inte så att ara:s inlägg togs bort innan...
Örebro Rasberg
2006-06-29 21:16
Vi pressar i 90 minuter. Dåligt av ÖSK att inte göra mål och mycket bra av TFF att hålla emot.

Reed var bäst på plan! Synd att han inte är högerback...
2006-06-29 21:16
Ämne: Vad hände med Elfsbo....
Dom tillförde ju inte precis något...
Örebro Ericson
2006-06-29 21:15
Vad hände med Elfsborgarens inlägg?? Så farligt var det väl inte?
Örebro jappel
2006-06-29 21:12
Ämne: Intressant att se at....
Ja det var faktiskt riktigt goda nyheter.. Kul att han klarade premiären så bra som han nu gjorde... hade med lite tur kunnat satt en strut också.
Örebro kenya
2006-06-29 21:11
Skulle vilja se din Bad Boy attityd öga mot öga. Helt ärligt, du är riktigt störande...
Örebro jappel
2006-06-29 21:11
tack brorzan för en mycket bra matchrapport som vanligt...
Kul att se att servern stod pall hela matchen också :o)
Alltid något som fungerar nu när ÖSK:s målproduktion verkar ha pajat rejält. Hoppas att Walker har måltorkeredo redo att sättas in!
Örebro kenya
2006-06-29 21:10
Kom tillbaka när du är ren hos kronofogden.
2006-06-29 21:09
Intressant att se att Moses Reed verkar klar för startelvan, han var bland de bättre på plan idag.
IFK Göteborg PST
2006-06-29 21:09
Ämne: Men ÖSK kommer igen,....
ÖSK kommer igen 2010.
Örebro jappel
2006-06-29 21:08
tur får eller förtjänar man kanske...men den finns, och idag var den inte på vår sida helt enkelt. Så dominanta som ÖSK var så ska man normalt inte kunna undgå att göra mål...men ibland studsar bollen helt enkelt inte vår väg, men nu har vi tjänat ihop till en ordentlig portion tur i nästa match mot Ass och det kan kanske behövas, Hoppas bara att den portionen räcker till seger!
Örebro Ericson
2006-06-29 21:08
Ämne: Om man ska vinna mat....
Du har helt rätt, men det är trist att förlora matcher. Det tror jag du också vet...eller? :-)
2006-06-29 21:07
Jag ser inte vilka lag vi ska kunna slå med det pissiga spel vi presterade idag, det verkar som att Qviding vann rättvist, Trelleborg likaså, de var effektiva, gjorde ett mål på ett av mycket få avslut de hade. ÖSK ägde matchen men skapade inte mer än ett par hörnor och Larsens skott som gick utanför, det är alldeles för dåligt. Men vad ska man förvänta sig med 3 backar och 7 mittfältare på planen? Vi måste ha en striker, en som kan förvalta situationer, som faktiskt fanns idag..

Det blir ingen allsvenska med det spel som presterades idag i alla fall.
Örebro kenya
2006-06-29 21:06
Ämne: Ämne: IF Elfs....
Hoppas bara vi går upp så jag får träffa dig o se hur "bad" du verkligen är..
Örebro jappel
2006-06-29 21:06
din sanning din lögnaktiga knalle... hem och putsa på nasarvagnen nu istället, är det inte marknadssäsong så här års...konstigt att du har så mycket tid till övers då..
Örebro jappel
2006-06-29 21:05
Men ÖSK kommer igen, det gör vi ALLTID!!!
Kom igen ÖSK kom igen!!
Örebro kenya
2006-06-29 21:04
Ämne: Hitchcock historier.....
Gå o göm dig skattesmitare.
Örebro jappel
2006-06-29 21:04
IF Elfsborg Bad Boys//
Har du rökt för mycket krack nu igen... tagga ner lite...det är väl inte du som ska vara stingslig idag...vad jag vet är det ÖSK som blev bestulna på tre poäng idag...
Örebro go_osk
2006-06-29 21:03
Nu laddar vi inför Assyriska. Då är i alla fall Thomas och förhoppningsvis Riddez tillbaka.
Örebro Ericson
IF Elfsborg... // Men lägg av att strö salt i såren, det är trist nog att förlora.
Örebro kenya
Snälla? Vad fan har Assyriska gjort den här säsongen? Är ju sämre än vi var förra...
IFK Göteborg PST
Hitchcock historier..vet ni några?
Jag vet...upp som en sol ned som en pannkaka.
Jag tycker att det var Laggrells fel.Han hejade på trelle..Eller?
Annons: