/fotboll/osk/forum/9356.aspx/fotboll/osk/forum/9356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Kullis
2006-06-30 14:49
Fy fan för att göra affärer med ruiner.
AIK Saywee
2006-06-30 14:47
Det verkar som att det är fler än Lagrell som har fått en lampa i huvudet ...
Örebro Sersant
2006-06-30 14:45
just ja Lasse Sandlin har skrivit om matchen igår.
Örebro Sersant
2006-06-30 14:45
Alla bajare:
OM det visar sig att PFO är ösk spelare så borde det väl bli så att ösk får betala tillbaka pengarna som man fick vid övergången plus ränta.
Men samtidigt så borde det väl bli så att man får poäng avdrag för alla matcher som PFO har varit på planen el? och det borde väl innebära SUperettan nästa :P
Örebro zxcv
2006-06-30 14:42
undrar om det går att sälja PFO så man går vinst. Jag vill då inte ha honom i klubben.
Och han vill nog inte vara i ÖSK.

PFO, VI ÄGER DIG. MUHAHA =)
Hammarby Köllsing
2006-06-30 14:40
Denna gång tror jag inte att det är bajens lednig som har gjort fel. Det är bara ÖSK som har lite stålar.

¨men men ingen vet vad som kommer ske eller vem som har gjort fel.
Örebro Mittåt
2006-06-30 14:40
TV4 har ett videoclip från gårdagens match med Magnus skada, TFFs mål, ÖSKs målchanser samt en missnöjd tränare. Allt ihopklippt till en dryg minut. Inslaget börjar efter ca 4.30 min.
Malmö FF KalleB
2006-06-30 14:35
Måste vara första gången bajare försöker läxa upp andra för att ha en oproffsig ledning som inte har koll på kontrakt etc. Hade jag varit grönvit så skulle jag vara livrädd för tillfället - det är ju inte direkt så att Söders stolthets egen styrelse och ledning är kända för att utmärkas av professionalism och faktakontroll. Har någon exempelvis sett några spelare från Uruguay i Bajens startelva i år?
Hammarby S.F.P.
2006-06-30 14:17
HAHAHA, vilka jävla clowner..
Rock_strongo
2006-06-30 14:04
Bajen. Vers.3.0//

tyck det du
Hammarby Bajen. Vers.3.0
2006-06-30 13:50
Tycker Äpplet ska kontra nu på er.
Hammarby Guru
2006-06-30 13:49
Jaha, tänker ösk betala tillbaka pengarna man fått för PFO då? Nej, skulle inte tro det. Börjar bli ganska uppenbart varför det blev tvångsnedflyttning. Bara för att man skriver en sign-on bonus över x antal månader för att man inte har råd att betala direkt så blir det inte någonting annat än en sign-on bonus. amatörer...
Örebro Gooner
2006-06-30 13:48
PajenDanne//

Håll dig där DU hör hemma - förslagsvis på HIF:s forum.
Hammarby BajenDanne
2006-06-30 13:43
Jaha, där klev vi definitivt över gränsen för vad som är lämpligt på detta forum. Tack och hejdå

/Redaktionen
Örebro # brorzan
2006-06-30 13:43
Det enda som avhandlats är huruvida Petter hade rätt i sitt krav mot ÖSK gällande dessa pengar. Där beslutade skiljedomsnämnden att han hade rätt, varvid ÖSK betalade ut pengarna. Den domen var alltså mellan PFO och ÖSK, Hammarby var inte ens inblandade.

Det som diskussionen gäller nu är huruvida Hammarby via avtalet mellan ÖSK och Hammarby övertog betalningsansvaret eller ej för PFOs bonus. Hur den avtalstexten ser ut vet bara våra respektive styrelser och jurister.

Därför kan vi hålla på att kalla varandra för bönder, pajasar, pårökta söderkisar eller vad vi nu vill hur länge som helst utan att vi kommer en millimeter framåt.
Skärp till er nu och konstatera att om våra respektive styrelser gjort ett gott jobb så hade allt varit glasklart och bekymren hade inte funnits.
Nu verkar snarare hela affären vara ganska slarvigt gjord, vilket kanske kan bero på att det var tidspress och att Hammarby kallade PFO sin spelare och tog pressbilder innan alla detaljer var klara...
Örebro Grixx
2006-06-30 13:39
...grönvita sidan upp!// Det var det avtalet SvFF granskade, det mellan ÖSK och PFO.

Det nya köpeavtalet mellan ÖSK och HIF togs ej upp eftersom det inte hade tagits upp av PFO.

ÖSK ville att det skulle tas med eftersom det speladee en väsentlig roll, men det gjordes det inte fick tas upp senare.

allt efter vad jag hört:-)
Hammarby Bajen. Vers.3.0
2006-06-30 13:38
Det är säkert ni som är skyldiga OSS en massa pengar, ohederliga skurkar.
Hammarby Bajen. Vers.3.0
2006-06-30 13:36
Exakt, frågan har redan behandlats.

Punkt slut.

Det som det diskuteras om nu är ju nåt helt annat, fan bönder.
Hammarby ...grönvita sidan upp!
2006-06-30 13:21
Grixx: Jamen snälla du, ÖSK:s "försvar" i tvistemålet var ju att skulden skulle hänskjutas till Hammarby. Att det fanns ett avtal mellan PFO och ÖSK var det väl ingen som betvivlade?
Alltså har frågan redan behandlats.
Örebro joth
2006-06-30 13:06
Mikkel//Tror att vi fans ska lämna detta till juristerna... det är liksom inte våran fajt. Vi kan precis som tidigare nämt bara spekulera, och då spekulerar vi väl mer gärna åt det sportsliga. Förhoppningsvis löser våra respektive styrelser med följetåg detta snyggt.

Hoppas att vi syns på Behrn Arena eller Söder stadion snart.... :-)
Hammarby Brollan
2006-06-30 13:05
Jag förstår om ÖSK vill ha igen sina pengar om de anser sig förfördelade, alternativt anser att kontraktet säger att Hammarby skall betala PFO. Solklart.
Men jag får samtidigt känsaln av att många klubbar (alls inte bara ÖSK å Bajen) lever i en värld med större pengar än de har kompetens att sköta. ..Å andra sidan gäller det väl stora bolag i näringslivet öckså.. Hur svårt kan det vara att..
1. Skriva ett avtal om det man är överens om.
2. Följa detta avtal

..jag klarar det dagligdags med tv-leverantörer, telefonbolag, sambos, kamrater och arbetsgivare...
Örebro Kronblom
2006-06-30 13:05
Fanns bara ett lag som ville spela fotboll igår,synd bara att "fel" lag lyckades göra mål.Trelleborg hade aldrig tidigare vunnit i Örebro men hade lite dåliga vibbar när man gick ner till BA innan match,trodde att den svacka man hade mot Qviding fortfarande fanns kvar och det visade sig ju eftersom man inte lyckas näta på 180 minuter.Men Walkers val av Anttonen som högerback var ingen hit,hade varit bättre att placera Jeffs där för Anttonen behövs i offensiven.Trelleborg hade ju förvisso en hel del flyt och länge sedan man såg en sådan osäker motståndarmålis,hur många bollar tappade han inte?Konstigt med tanke på deras målskillnad.
Kan bli tredje raka förlusten på söndag om man inte höjer sig flera klasser mot Assyriska,starkt att slå Ljungskile borta!
Hammarby Mikkel
2006-06-30 13:04
En seriös fråga.

Ett hävande av avtalet innebär att vardera prestation går tillbaka. Är ÖSK intresserade att återbetala en del av transferkostnaden?

Jag har ingen aning om det finns några särskilda bestämmelser i avtalet avseende skiljmannanämnd elelr liknande men det naturliga borde vara att stämma Bajen och i första hand yrka skadestånd och möjligtvis i andra hand yrkande hävande av avtalet.
Örebro joth
2006-06-30 13:02
Viktig match på söndag och det finns en hel del frågetecken. Enligt ett rykte deltog inte Larsen fullt ut på dagens träning och lämnade planen för att gå mot omklädningsrummet. Det behöver iofs inte betyda något. Vi har en del skador och avstängingar.
I värsta fall ställer jag detta lag på plan på söndag:
-------PeWe--------
FrNo-FrJa-ThAn-MoRe
PaAn-IaJe-SeHe-KrNä
-----MiJe-JoPe-----

Men jag vill se denna elva:
-------PeWe--------
FrNo-FrJa-ThAn-JoRi
PaAn-IaJe-LaLa-KrNä
-----MiJe-SeHe-----

EDIT: Notera att jag har ställt Westman lite åt ena hållet för att täcka upp lobbar i den hörnan. :-)
Rock_strongo
2006-06-30 12:58
kan inte alla som håller på mäktiga hammarby hålla sig på sitt forum och sluta skriva massa skit här.
Hammarby Ev?
2006-06-30 12:56
Bajen. Vers.3.0,

Att du ens orkar bry dig...
Hammarby BajenDanne
2006-06-30 12:56
Härmed ger jag ÖSK titeln,PAJASKLUBBEN.
En titel med stor innebörd som alla ÖSK fans kan känna sig stolta över.
Hammarby Bajen. Vers.3.0
2006-06-30 12:52
Ericson:

Det är ju inte gratis om vi säger så. Dessutom kan förmodligen Hammarby kräva ersättning för tiden som offras.
Hammarby BajenDanne
2006-06-30 12:51
Ö-Övre:
Bra att du kommit underfund med det.
AIK Ö-Övre
2006-06-30 12:49
mäCktiga bajen!
Annons: