/fotboll/osk/forum/9340.aspx/fotboll/osk/forum/9340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K8
2006-07-04 18:39
Seb-Pettersson mot J-Södra tack.
Örebro Mittåt
2006-07-04 18:32
Kul att se att Tobias får göra ett mål igen. Han har haft en tung vår med diverse småskador och skavanker.
Örebro Mittåt
2006-07-04 18:31
IFK B: Förlust mot Örebro

IFK NORRKÖPING B - ÖREBRO SK B 0-3 (0-0)
Tisdag 4 juli klockan 16:00

0-1 (59) Johan Pettersson
0-2 (79) Tobias Johansson
0-3 (90) Johan Pettersson

Publik: ca 125

LAGET:

Nuredin Bakiu - Viktor Rönneklev, Linus Hellman, Kristofer Andersson, Philip Ahlstrand - Mikael Torin (ut 46), Peter Hansen, Riki Cakic (ut 67), Peter Skoog - Diogo Oliveira (ut 46), Grant Igesund

Avbytare: Jonatan Battel (in 67), Jacob Andersson, Mikael Karlsson (in 46), Martin Gustafsson (in 46) och Martin Wall

SULO VAATTOVAARA KORT OM MATCHEN:

- Förlusten är något mål för stor även om förlusten i sig inte är orättvis. De är stabilare, tyngre och mer rejäla i sitt spel.

- Vi har en bra chans att göra 1-1 när Mikael Karlsson kommer igenom. 1-1 där och det kanske hade blivit en annan matchbild.

- Som helhet var Örebro det bättre laget. Vi kom in i matchen i slutet på första halvlek och spelade bra i den andra halvleken.

- Viktor Rönneklev gör en riktigt bra match, både som ytterback och som mittfältare. Mikael Karlsson gör ett härligt inhopp i den andra halvleken och visar bra kvalitet.

- Vi ville testa Peter Hansen i två olika positioner. Först som central defensiv och sedan som en innerlöpare till vänster. Han kom inte riktigt till sin rätt men man ser att han har bra karaktär och en bra vänsterfot.

- Vi behöver ha fler matcher av den här typen, med tufft motstånd, om vi skall kunna utveckla våra spelare.

- Vi har en ung backlinje som jag ändå tycker klarar sig bra. Det är några individuella misstag som gör att det springer iväg till 0-3.

Örebro go_osk
2006-07-04 18:16
Det verkar som att ÖSK B vann matchen med 3-0!
IFK Norrköping jazzman
2006-07-04 18:10
Ämne: Halvtidsrapport från....
Riki är född 1990. Därför. :)
Malmö FF Helios.
2006-07-04 18:06
Hoppas Glenn lyckas hos er, en stabil back med ett grymt skott. Kanske inte så säker i passningsspel och kreativitet, än så länge i alla fall, men en bra värvning tycker jag.

Lycka till, Glenn... och även ÖSK så länge ni inte möter MFF :-)
Örebro jappel
2006-07-04 17:44

Välkommen till Örebro SK Glenn!!!
Örebro Mittåt
2006-07-04 17:38
Från MFF:s hemsida

2006-07-04 - 12:27
Glenn Holgersson lämnar Malmö FF
I dag blev det slutgiltigt klart att Glenn Holgersson lämnar Malmö FF för spel i Örebro SK. Klubbarna är överens om övergångssumman och övergången träder i kraft med omedelbar verkan.

Glenn Holgersson har varit i Malmö FF i två omgångar och har genomgående varit en stabil och lojal spelare. Vi önskar honom lycka till i den nya omgivningen.

Bra! Fixa en anfallare nu också.
Örebro Mittåt
2006-07-04 17:35
Halvtidsrapport från Gnällbänken (Gopeking.net)

Var själv där och såg första halvlek.
Jämn halvlek där Kuhi var ett ständigt orosmoment för IFK:s försvar. IFK hade mycket boll, men var ganska ofarliga framåt. Peter Hansen såg tyvärr ganska seg ut, om det beror på att han ligger efter i träningen är svårt att svara på, det han visade upp i första halvlek räcker definitivt inte till något kontrakt, den saken är säker. Bäst i IFK var vänsterbacken Philip Ahlstrand tillsammans med Riki Cakic, den sistnämnde visade ingen respekt för de betydligt äldre och mer rutinerade Örebroarna, han hade bland annat en fin dribblingsraid på högerkanten.

Är det inte märkligt att motståndare i allmänhet beskrivs som äldre och mer rutinerade? I ÖSKs lag är det ju bara Fredrik och Joel som jag skulle vilja kalla A-lagare. Johan och Herish tar iofs. en plats på bänken, men inte mycket mer.
Örebro Grixx
2006-07-04 16:59
Ur bladet om Juve:

"Juvecheferna regelbunden kontakt med domaransvariga inom ligan över säkra telefonlinjer. Giraudo och Moggi ska även ha anordnat middagar där planer för hur domarsystemet kunde manipulerades drogs upp.
– De har byggt upp ett illasinnat och sofistikerat system där Juventus också använde sig av vänliga journalister som såg till att skandalen inte nådde ut till folket"

Visst är fotboll fantastiskt!!!!!!!
Örebro jappel
2006-07-04 16:52
Foxxi_9 //
Vad dillar du om???
Det enda vi säger är att vi inte vill vidareutbilda honom nu när han valt att gå till en annan svensk klubb.
Dom flesta här inne hade helt säkert helst sett honom i ÖSK i många år framöver.
Men nu när han flyttade till HBK tycker jag och många med mig att det är bättre att se till att de anfallare som vi äger får utvecklas och spela matcherna istället!
Örebro Foxxi_9
2006-07-04 15:53
Ni som inte vill ha emra i sport igen vet ju inte vad ni snackar om, även om jag själv inte gilla han så mycket så kan han spela fotboll,om vi alla är ärliga så har han ju tekniken som ingen annan i hela allsvenskan! jag gillar inte att vi snackar skit om spelare som har spelat för oss....

Tänk nu om emra blir den nya zlatan...när han blir 32,34 så kanske han kommer till sverige igen tror nog inte han kommer till örebro då efter som vi snackar skit om han...:(
Örebro Grixx
2006-07-04 15:30
joth//Källan kanske stod vid en önskebrunn.
Örebro Aspen
2006-07-04 15:18
Henke Larsson på Berhn Arena!!!
Örebro joth
2006-07-04 14:51
pennybrigde//Enligt en annan källa var han inte med och tränade... frågan är vilken källa som har varit vid källan. :-)
Örebro Mittåt
2006-07-04 14:34
I eftermiddag spelar ÖSK en träningsmatch mot IFK Norrköping på Idrottsparken. Vi få väl hoppas att någon av Parkens Vita Hjältar håller matchen under uppsikt och avrapporterar.

NA har laguppställningen. FreSa och Lovén spelar mittbackar, Joel en halvlek och Sandro är tillbaka (som högerbräddare).
Örebro jappel
2006-07-04 14:30
inte så länge han inte tillhör oss.
Ett lån gynnar ju alltid bara den som lånar ut. så är det i bankvärden så är det även i fotbollsvärlden.
Visserligen klarar sig låntagaren kortsiktigt bättre, men nu när ÖSK har anfallare i laget som behöver matchträning så är det ju helt värdelöst att ta in ett lån.

Emra får gärna komma tillbaka som bossman om fyra fem år när han etablerat sig!
Örebro
2006-07-04 14:26
Emra? Nej tack - absolut inte!!
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-07-04 14:17
Tahiri i Sport igen? Hmm,varför inte J. Pettersson chansen i första hand?
Örebro Grixx
2006-07-04 14:13
# brorzan// Hoppas väl också på det....om det nu är aktuellt med Emra.

Sedan vet jag inte hur vanligt en sådan uppgörelse är, någon som vet?
Örebro # brorzan
2006-07-04 14:07
Jag hoppas i så fall att det verkligen handlar om att låna i ordets rätta bemärkelse, dvs att det inte kostar ÖSK något alls.
Vill HBK att vi ska utveckla deras spelare så får de vackert betala den spelarens lön under utbildningstiden.
Örebro joth
2006-07-04 13:55
Grixx//Tack för ett andra riktigt klokt inlägg idag!
Helt rätt, bränn aldrig några broar... man vet aldrig när man kan behöva dem!
Örebro joth
2006-07-04 13:53
Mittåt//Mycket tänkvärt!

För övrigt tror jag fortfarande att Emra kan bli riktigt bra, om han får spela. Och som Mittåt säger så är det nog en Win-Win situation för HBK, ÖSK och Emra. Detta om vi alltså inte lyckas knyta till oss någon spelare med mer rutin.

Så med andra ord, bättre låna Emra och vänta till rätt anfallare finns tillgänglig än att köpa grisen i säcken.
Örebro Grixx
2006-07-04 13:52
Rasberg// Hur folk upplevde Emra förra året varierar från jättestjärna i blivande till valpig diva.

Den som idag säger sig ha patent på sanningen hur det går för Emra(19 år)i framtiden är ju vanvettigt stollig.

Det är alltid bra att ha goda kontakter spec med talanger som värvats från oss.

Blir Emra riktigt duktig eller varför inte BARA duktig så kan vi en dag behöva hans tjänster, att då rivit alla broar är stupidity.
Örebro Tomten (Vi vinner, ni stinker!)
2006-07-04 13:52
1981 // Kuhi kanske tycker det är ensamt på bänken :)
Örebro Mittåt
2006-07-04 13:48
Jag tycker faktiskt att det skulle kunna vara en bra idé att ta in Emra under hösten. Killen gör ju trots allt en hel del mål.

Att det behövs en förstärkning på anfallssidan är nog alla överens om. Men det finns flera saker som gör att det nog inte är den bästa tidpunkten just nu att skaffa en sådan förstärkning.

- Utbudet av anfallare är inte så stort. De flesta spelare har en kontraktstid som löper ut först i höst. De flesta klubbar är inte villiga att släppa ifrån sig deras nyckelspelare just nu. De behövs för slutspurten.

- ÖSK förhandlingssituation blir bättre i höst. Nu kan man säga: "Vi tror att vi kommer att ta steget upp i allsvenskan". I höst kan man (förhoppningsvis) säga: "Vi spelar i Allsvenskan nästa säsong. Någonting som säkert är av stor betydelse för ambitiösa anfallare. Se till exempel vad Rodevåg anser om saken.

- Om ÖSK tar steget upp i Allsvenskan kommer man dessutom att kunna erbjuda betydligt bättre villkor. Man kommer inte att behöva snacka om deltid etc. utan kan erbjuda ett heltidsjobb som fotbollsspelare. Och med betydligt mer pengar att röra sig med blir man lönemässigt klart konkurrenskraftigare.

Att ta in just Emra har dessutom fördelen att man vet vad man får (på gott och ont) och han vet vad som väntar honom. Han känner redan till klubbens spelidé även om han inte jobbat med Sebastian eller Mirza som anfallare tidigare.

Även om jag personligen inte är speciellt förtjust i Emra, så tycker jag att som läget är nur så är det kanske inte en så dålig idé att hyra in honom för en halv säsong. Det ökar nämligen ÖSKs möjligheter att göra en bra spelaraffär i höst i stället.
Örebro Rasberg
2006-07-04 13:42
NEJ! emra ska inte tillbaks. Han är alldeles för tunn och valpig. Vi ska inte ta hit en spelare och utveckla den så att någon annan klubb tjänar på det. Ska vi satsa på talanger så ska det vara våra egna.

Sen ska vi inte låna in nån som inte kommer ta en plats. Vi ska ha nån som går in direkt. Helts en permanent värvning istället för lån!

Slottet_// Emra är inte i närheten lika stor talang som Näfver. Där snackar vi talang.
Örebro 1981
2006-07-04 13:24
Emra? Nej tack
Varför ska vi ta tillbaka honom? Ser ingen mening med det. Såg ju fram emot att se honom på läktaren i Halmstad. Eller kanske är det så att Walker har planerat att bänka honom här? :)
Rock_strongo
2006-07-04 13:21
nej fyfan inte emra igen.han har visat vad han tycker om ösk klart och tydligt. vill aldrig se han i ösk igen
Örebro Slottet_
2006-07-04 13:19
Ämne: Intressant, men jag ....
så du tackar nej till emra om han kommer till oss?? det tycker jag att vi inte ska göra! Han är en an dom största talangerna vi har haft genom tiderna....han kan bli riktig stor,sen om vi går upp så köper vi loss han !! ;) Heja EMRA
Annons: