/fotboll/osk/forum/934.aspx/fotboll/osk/forum/934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2015-09-29 08:16
@Nissesson:

ok? Bra. Då vet vi det.
AIK Nissesson
2015-09-29 08:14
Jag har ALLTID trott på mitt ÖSK och kommer att fortsätta med det :)
Örebro Minatankar
2015-09-29 08:00
@Lord Pode:

Håller helt med dig. Sannolikheten för att vinna guld med ditt lag är ganska stor, under förutsättning att ingen spelare går sönder och att vi har en bra bänk. Men först ska vi klara oss kvar :-)
Örebro Minatankar
2015-09-29 07:32
@Sunnanlid (2013):

Jag har skrivit det tidigare. Du är nog den som kan vara allra mest pessimistisk på denna sajt, men du är också den som snabbt kan växla om, vara positiv och inte minst mycket ödmjuk. Det får åtminstone mig att le många gånger.

För mig handlar det inte om att ha rätt eller fel. Det handlar om att vara optimist eller pessimist. En optimist har ofta inte mer "rätt" än en pessimist, men oftast lite roligare i tillvaron. Man tar inte ut motgångar i förväg och blir bara än mer taggad efter dem.

Jag menar heller inte att det nödvändigtvis är bättre att vara optimist än att vara pessimist. Bland filosoferna diskuterar man bl a detta. Det är bara det att vi optimister går pessimisterna på nerverna och pessimisterna själ energi från oss optimister. Detta skapar starka känslor efter motgångar.

Jag kan ändå tycka att alla de som ville att styrelse, ledning, tränare och många spelare skulle avgå sommaren 2014 och även denna sommar 2015, ändå kan besinna sig lite om vi skulle vara i samma situation sommaren 2016.

Nu är inte den allsvenska platsen klar än och varje match behöver spelas som om det vore kval. I annat fall kan även en optimist bli mer realist.

Den stora skillnaden mot tidigare tycker jag är att vi nu vinner matcher även om laget inte spelar bra. Det tyder på en grundläggande trygghet, glädje och disciplin i laget, både defensivt och i offensiva omställningar.

Örebro Sparkabolleninimål
2015-09-29 05:27
Astrit lämnade arenan nästan omgående. Hoppas inte det är osämja som ligger bakom det.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sunnanlid (2013)
2015-09-28 23:33
Ja, det är ju bara att krypa till korset och erkänna hur fel jag hade då jag för fem omgångar sedan skrattade rått åt de som trodde att det ens fanns ett hårstrå att klänga sig kvar vid. Men det gör jag så gärna! :D

Starkt att ta den här trean trots en halvdassig match. Dock tycker jag att Kalmar får lite väl mycket cred på flera ställen. Jag tyckte inte de var mycket bättre än oss idag, möjligtvis bortsett från ett tag i första. Men visst är det underbart när man kan "klaga" på att spelet var lite halvdant efter en vinst. Tänk det scenariot för några omgångar sedan.

Astrit verkade sur när han blev utbytt. Hoppas inte att det sitter i nu bara. Antar att Axén ville säkra lite.
Örebro Lord Pode
2015-09-28 23:31
Förläng med Astrit, sälj Oscar, behåll Sigurd. In med en ny vänsterback, Almebäck och Sobralense så är det sm-guld nästa säsong. H*lvete vilket lag: Crepso Broberg----Ajdarevic---Sobralense RÅP---Gerzic Ny-Sigurdbjörnsson/Moberg--Almebäck--Björna Rinne
Örebro pemo
2015-09-28 23:14
flesklepp// Inte jag i alla fall.
Glad // Då har du inte sett alla hemmamatcher i år. :)

Nåja. Snart lägger jag mig platt. När man vinner en sådan match, då har man turen på sin sida. Fast å andra sidan så skapade inte KFF så mycket. Slog väldigt många långbollar på Elm, men där gav Eidur honom en match.

Annars så Astrit så där lagom intresserad ut. Pärlan såg spänd ut. Pode såg ut. Logi inte fullt så dålig. Nä, vi vann ju. Varför hetsa

Eidur bäste ÖSK-are i försvaret. Nordin kanoninsats. Och Broberg gör det han ska. Ser faktiskt redan nu fram mot lördag.
Örebro Aspen.
2015-09-28 23:12
Med skott- och konditionsträning för Ajdarevic blir det rikligt bra
Örebro zxcv
2015-09-28 23:05
Bra slitseger idag!

Vågar nog påstå att vi är poäng från helt säker mark.
Örebro Pedretti
2015-09-28 23:03
@Vinnartradition:
Får verkligen hoppas vi tar lärdom efter denna vårsäsong vi haft två år i rad nu ifall vi vill klättra högre. Vi har ju visat två år i rad nu att vi har en väldigt hög högstanivå och om vi kan öka vår lägstanivå så är inget omöjligt. Känner att om Norrköping kan utmana med tanke på hur det gick för dem förra året, så kan vi.
Örebro Vinnartradition
2015-09-28 22:25
@ÖSK-Karl:

ÖSK har befäst sin position som den största klubben i stan. Till nästa säsong har vi ett ypperligt läge att nå en bra tabellplacering.
Örebro flesklepp
2015-09-28 22:13
Vem hade trott detta?

- innan säsongen; att vi bara skulle ha 29 poäng efter 26 omgångar....

- efter omgång 21; att vi skulle ha så mycket som 29 poäng efter 26 omgångar....
Örebro rirobban
2015-09-28 21:43
Nästbäst form i allsvenskan med 16 poäng på senaste 6 matcherna, endast Norrköping med full formpoäng (18 poäng av 18 möjliga) är bättre. Vore ju trevligt någon säsong om vi kunde starta med en sådan här svit från start :)
Örebro ÖSK-Karl
2015-09-28 21:41
Börjar bli dax att kolla in placeringspengar, jag blev väldigt förvånad över att det "bara" skiljer 500.000 mellan åttonde och sistaplats. Nästa år ökar intäkterna från TV-avtalet rejält. Allt finns i länken.

Ps. För 2015 har de glömt jumbolaget.
Örebro Bastard on Parade
2015-09-28 21:24
ÖSK får en drömstart efter Brobergs fina skott. Jag tycker ÖSK visar väldigt fina tendenser i början av matchen med ett snabbt spel med få tillslag, men efter ett tag blir laget passivt och mittfältet faller ned väldigt mycket. * Sigurbjörnsson gör en riktigt bra match. Han vinner i princip varje duell. * Broberg är magisk. Det känns som en målchans så fort han får bollen. * Björnqvists inlägg är tyvärr riktigt dåliga. Det är synd, för han kommer fram till så många fina inläggssituationer som bara kastas bort. * En vinst mot Falkenberg så är kontraktet definitivt säkrat. Det är viktigt att ÖSK åtminstone tar en poäng, men med den här formen så ska ÖSK givetvis besegra Falkenberg hemma. * Rinne fortsätter klättra i målvaktsligan. Ännu en mycket stabil insats!
Örebro jpsvartvitt
2015-09-28 21:17
Vinner vi mot Falkenberg är de väl säkrat :)?
Örebro DaSa
2015-09-28 21:10
Känns som kontraktet är klart nu, men lika bra att sätta en trea mot Falkenberg på lördag för att vara på säkra sidan:)

Brobergs självförtroende just nu finns ju inte, han sätter ju allt.Första målet var klass, det andra lite mer tur. Rinne gör en ny stormatch.

Sen hoppas jag att Björnqvist tränar inlägg i vinter, får han till dem så kommer han bli en klasspelare. Fick han till ngt inlägg idag? Det är synd då han kommer till riktigt bra lägen tack vare sin snabbhet.

Sen förstår jag inte varför Pode startade, tyckte att Kalles inhopp mot Elfsborg var bra och även idag gör han det bra. Han känns lite kvickare, kanske beror på att han kommer inte som avbytare men hoppas att det beror på att han har kört lite extra snabbhet och styrka, det behövs!

Till sist så skulle jag vilja påstå att det finns ett starkt samband mellan hur bra en back är och ur bra han är på att rensa bollar. Dåliga backar hamnar ofta i trängda lägen och gör sedan en rensning som motståndaren får tag på i ett farligt läge och sedan kan komma i ny attack. Kan även bero på att jag bedömer backars prestationer på vad de gör när de väl vunnit bollen och inte hur de sköter sig i övrigt:)

Klarar vi åttonde platsen!?
Örebro Vinnartradition
2015-09-28 21:04
Ett bra lag vinner även när de spelar dåligt.

Trots att Kalmar hade mest boll var de uddlösa.
Örebro Glad
2015-09-28 21:01
De var nog den sämsta match jag sett på BA, 2 dåliga lag där ösk är minst dåligt o vinner, grattis ÖSK till 3pb
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti
2015-09-28 20:57
Kunde tyvärr inte se matchen på plats eller på tv och hade därför endast NAs live rapportering till hands. Verkade som att det var Kalmar som skapade mest i matchen. Men i slutändan är det mål som vinner fotbollsmatcher inte målchanser.
Örebro Broberginho
2015-09-28 20:47
SÅÅJJJAAAAAA!!!!!
AIK Nissesson
2015-09-28 19:48
Att Broberg nötte bänk i Djurgår'n är förvånansvärt.
Örebro jpsvartvitt
2015-09-28 19:42
Björnqvist måste sluta stressa vid inlägg.. Alltid bara högt, han verkar inte ens titta upp vart spelarna finns i straffområdet
Örebro jpsvartvitt
2015-09-28 19:40
Tack DIF för Broberg :)
Örebro AllsvenskanÖSK
2015-09-28 19:37
Hoppas vi säljer Broberg snabbt!
Örebro jpsvartvitt
2015-09-28 19:31
Varför låter vi ett såpass dåligt lag som Kalmar äga boll?!?
Örebro Sparkabolleninimål
2015-09-28 18:55
Ingen ösk-halsduk på axén :/
Örebro jpsvartvitt
2015-09-28 18:11
ÖSK Öster: Ja självklart måste vi ge cred till alla som låter han hållas! Gäller även tränarna och spelarna :)
Örebro ÖSK öster
2015-09-28 17:57
jpsvartvitt, håller med! och tack till ledningen som låter han hållas!

halsduk på! Vi ses på vallen.
Annons: